Skocz do zawartości

Pocenie sie rur wodno-kan w ścianie w nowym domu jednorodzinnym


kaziua

Recommended Posts

Napisano
Mam problem . Na poczatku miałam mokrą ściane w wc na parterze . Po wycięciu płyty GK okazało sie ,że rury w ścianie są mocno wilgotne a wełna mokra . Kiedy kapie sie w górnej łazience ilośc wody jest większa . Praktycznie ściana nie schnie . Zdemontowałam brodzik w górnej łazience i nic nie odkryłam , skułam płytki - rury szczelne . Wyglada to na skraplanie sie . Co robić , bo już nie mam pomysłu. Dodam ,że dom został wybudowany w ciągu roku.
Napisano
Rury powinny być izolowane „cieplnie” i dotyczy to zimnej jak i ciepłej wody.
W przypadku ciepłej chronią przed ucieczka ciepła, a w przypadku zimnej , zapobiegają wykraplaniu się na nich wody.

Są specjalne „ubranka” dla tych rur wykonane z tzw. szarej izolacji (pianki polietylenowej) i zabezpieczonej dodatkowo osłoną z tworzywa sztucznego, lub pomalowane specjalną farbą.
Napisano
Cytat

Rury powinny być izolowane „cieplnie” i dotyczy to zimnej jak i ciepłej wody.
W przypadku ciepłej chronią przed ucieczka ciepła, a w przypadku zimnej , zapobiegają wykraplaniu się na nich wody.

Są specjalne „ubranka” dla tych rur wykonane z tzw. szarej izolacji (pianki polietylenowej) i zabezpieczonej dodatkowo osłoną z tworzywa sztucznego, lub pomalowane specjalną farbą.



CZy to możliwe żeby z pocenia się rur była aż tak mokra ściana?
Napisano
A jakimi rurami i na jakie złączki masz zrobioną instalację/ Może to wina nieszczelnych złączek abo wadliwe są rury, czy instalator robił próbę instalacji?
Napisano
j.w.

a rury mogą się pocić tylko z jednego powodu - wilgoci i różnicy temperatur
występuje coś takiego w pionie?
ściana wewnętrzna/zewnętrzna?
jak to wygląda od góry? bo może wina leży po stronie wylotu
Napisano
Zmierz wilgotność powietrza w tym pomieszczeniu.Jeżeli jest znacznie wyższa niż 55% to proces ustanie po wyschnięciu budynku.Przy niskiej temp.rury z zimną wodą następuje kondensacja pary wodnej na jej powierzchni.Wietrz i grzej bo nie tylko ta ściana jest zagrożona.
Pozdrawiam.
Ps.Ja mam teraz 22oC i40% wilgotności względnej.

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Drewniane bramy garażowe jak i ogrodzeniowe, to elementy, które nie tylko pełnią funkcję użytkową, ale również znacząco wpływają na estetykę domu. Aby cieszyć się pięknym wyglądem drewna przez wiele lat, warto zadbać o odpowiednią ochronę powierzchni. Jako ekspert w pracach wykończeniowych, polecam produkty firmy Osmo, a w szczególności lazury olejne. Dlaczego? Ochrona drewna od środka – lazury Osmo wnikają głęboko w strukturę drewna, zabezpieczając je przed wilgocią, promieniowaniem UV oraz pękaniem. Trwałość i odporność na warunki atmosferyczne – produkty Osmo zapewniają długotrwałą ochronę, nawet przy dużym nasłonecznieniu czy opadach deszczu. Łatwość aplikacji – lazury olejne Osmo nakłada się łatwo pędzlem, wałkiem lub natryskowo. Pozwalają na równomierne wykończenie i naturalny wygląd drewna. Piękny efekt dekoracyjny – dostępne w szerokiej gamie kolorów, umożliwiają zachowanie naturalnej faktury drewna lub nadanie mu wyrazistego odcienia. Jak malować drewniane bramy lazurą Osmo? Przed malowaniem dokładnie oczyść powierzchnię drewna, usuń kurz, zabrudzenia i stare powłoki, jeśli są uszkodzone. Nałóż pierwszą cienką warstwę lazury pędzlem wzdłuż słojów drewna. Po wyschnięciu (zwykle kilka godzin) można nałożyć drugą warstwę, aby wzmocnić ochronę i kolor. Przy konserwacji wystarczy czasem tylko odświeżyć wierzchnią warstwę, nie trzeba szlifować całej powierzchni.  
    • Wątpię w możliwość takiej ingerencji w elewację budynku z lat pięćdziesiątych...   Czekam na spełnienie mojej prośby   
    • Opanujmy emocje. Proszę!   Były do tej pory zloty forumowiczów w najróżniejszych miejscach. Często odległe, czasem bliżej. Nie pamiętam takich w okolicach Gdańska, ale często w Beskidzie zimowe, często pod Warszawą te letnie. Raz miałem bliżej raz dalej. Pamiętam jak daleko mieli niektórzy, pędzący pół Polski znad morza. To nie problem przecież.   Zdarzają się tak rzadko ostatnio (chociażby przez pieprzoną pandemię) że nie warto się naparzać z chętnymi do wzięcia w nich udziału. Ja tam z przyjemnością spotkam się z wszystkimi starymi uczestnikami, a jeszcze bardziej z tymi którzy będą po raz pierwszy. Nie róbmy sobie wstrętnie.    
    • Ptasia kupa niestety nie nadaje się jako hydroizolacja.   Ten beton trzeba skuć, oczyścić z wszystkich warstw aż  do konstrukcyjnej płyty.  Zrobić hydroizolacje "na taśmach". Zaślepić całkowicie styropianem wnękę z lewej strony, to miejsce upierdliwe, przedłużyć parapet aż do/za barierki. Za te barierki trzeba odprowadzić wodę.  Na płycie może uda  się ułożyć jakąś minimalną izolację cieplną.    Potrzebny dobry fachowiec od hydroizolacji.   Ze zdjęć nie widać też żadnych obróbek blacharskich. Czy jest możliwość pozbyć się tej betonowej balustrady? Ona bardzo utrudni  prace, będzie generować nieszczelności.    Na bank można tam kręcić "Usterkę".      
    • Nie jesteś moim problemem, spij spokojnie. 
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...