Skocz do zawartości

parametry cegły pełnej kl15? Gdzie znaleść?


Recommended Posts

Napisano
Witam,

wiec szukam jakichś norm dla tej cegły. Kupiłem takową i niestety ale nie chce mi się wierzyć ze to co mam na placu spełnia jakieś normy. A zanim zacznę reklamować potrzebuje sie dokształcić. Cegły ogólnie sa popękane, co trzecia nie da się wyjąc z palety w całości.

Żebym nie usłyszał. Panie to takie musi być, albo Będzie Pan zadowolony

W jednej z cegielni znalazłem normę: PN-EN 771-1 : 2006 ona aktualnie jest już nieaktualna ale byłą aktualna w okresie kiedy dokonywałem zakupu.

https://sklep.pkn.pl/?a=show&m=product&pid=512051

Tylko czy to jest to na pewno? Bo tych norm jest sporo.

Pozdrawiam

Autorus


Napisano
Tu raczej nie potrzeba, żadnej normy, aby stwierdzić, że cegła jest do d.., znaczy bani.

Zgłoś u sprzedawcy, że zakupiony towar (cegły) nie jest zgodny z umową, bo ………, oraz swoją propozycje co do załatwienia tej sprawy, np. wymiana uszkodzonej cegły na taka bez wady (uszkodzenia).

Jeśli sprzedawca w ciągu 14 dni od otrzymania tego „zawiadomienia” nie ustosunkuje się do niego, to w myśl prawa (ustawa konsumencka: http://www.mg.gov.pl/NR/rdonlyres/02CDFF11...nc_tekst_je.pdf ) przyjął ją do realizacji, co do słuszności i co do sposobu załatwienia. Ten termin wiąże sprzedawcę.

Pamiętaj również o tym, ze jeśli transport był sprzedawcy, to też ma to znaczenie.
Napisano
Transport był sprzedawcy, taka była między nami umowa. Ze koszty cegły obejmują także transport.

Odnośnie niezgodności towaru z umową to jednak muszę określić co oznacza kl15. Bo to nie jest radio które nie gra i sprawa jest jasna. Wydaje mi się ze norma mi tą sprawę załatwi. Nawet myślałem żeby zatrudnić rzeczoznawcę.

A co zrobić jeśli cegielnia nie jest mi w stanie dostarczyć całej partii towaru, zalał im się piec, i następne partie mogą być dopiero po nowym roku?

Ogólnie doszło do mnie 6tys szt a ma dojść jeszcze 44tys. Jeśli takiej samej jakości to lepiej żeby nie przywozili.

Ogólnie czuję w kościach długą batalię z sądem włącznie.





Napisano
A po co ? icon_eek.gif Nic nie musisz.

Cegła służy do murowania. Aby z niej murować musi być cała.
Jakiej by klasy nie była, i jaka by obowiązywała dla niej norma, to umowa opiewała na cegłę całą, a nie w kawałkach. Wspomniał, lub pisze gdzieś, coś o ubytkach ? – to po pierwsze.

Po drugie - to na sprzedawcy ciąży obowiązek udowodnienia, że towar jest zgodny z umową – niech kombinuje, podaje normy, itp. Ma na to 14 dni. Jak coś napisze, to wtedy Ty (my) będziemy kombinować.
Napisano
Ze tak powiem, z kolegą Bajbagiem życie jest takie .... prostsze.

Dziś zrobiłem jeszcze test moczenia tej cegły, włożyłem do wanny z wodą aby sprawdzić czy się w ogóle nie rozleci. Jutro będę wiedział.

Potem trzeba będzie sformułować pismo i list polecony z potwierdzeniem odbioru. Czyli bym wysłał tak pod koniec

tygodnia.

A jakie rozwiązanie zaproponować? Wiem, że do końca roku to w ogóle nie ma o czym mówić bo nie mają i koniec.
Zwrot kasy między bajki można sobie włożyć. Szansa na lepszą cegłę mizerna, nie produkują wyższej klasy tj kl20

Napisano
Bajbaga ma rację. Towar jest niezgodny z umową - cegły są popękane i szczerze wątpię by miały kl. 15.
Co do normy, to pamiętaj, że o ile nie jest tzw. normą przywołaną, czyli wymogu stosowania sie do niej nie ma w jakimś akcie prawnym, np. rozporządzeniu, to stosowanie takiej normy jest dobrowolne. Sam fakt jej istnienia producenta do niczego nie zobowiązuje.
Napisano
Oj, oj – boli !!!!!!!

Cegła musi mieć „atest” „B” (bo to materiał budowlany), a tam często jest przywołana jakaś norma (niekoniecznie PN), która gwarantuje jej przydatność i jakość, czyli staje się obowiązująca.

Cytat

A jakie rozwiązanie zaproponować? Wiem, że do końca roku to w ogóle nie ma o czym mówić bo nie mają i koniec.



Wymiana na pozbawioną wad. Raczej nie martwiłbym się o jej właściwości „fizyczne” i jej przydatność (całej) dla Twoich potrzeb.
Tu zapewne zawinił transport, ktoś gdzieś pierdyknął tymi paletami o glebę (pakę samochodu).

Ps.
Cegła klasy 10 – 15 powinna „dźwięczyć” przy uderzeniu im dźwięk „czystszy” tym lepiej wypalona.
Napisano
Niestety ale bardzo wątpię aby miał na to wpływ transport. Moim zdaniem tak wyszły z produkcji. Niestety. W czwartek jeśli sie uda to zrobię relacje zdjęciową.
Napisano
Ale faktycznie Bajbag ma rację trzeba złożyć reklamację na podstawie niezgodności towaru z umową.
Musze też mieć w zanadrzu jakiegoś rzeczoznawcę jakby reklamacja została odrzucona.

Napisano
Cytat

Ale faktycznie Bajbag ma rację trzeba złożyć reklamację na podstawie niezgodności towaru z umową.
Musze też mieć w zanadrzu jakiegoś rzeczoznawcę jakby reklamacja została odrzucona.



Zadzwoń do cegielni i przekaż że do wyjaśnienia nie przyjmiesz już żadnego transportu na plac budowy .

Jak pamiętam to ta cegła jest jedynym elementem konstrukcyjnym od stanu "zero" twojej kopuły więc wypadało by żeby spełniała normy .


Napisano

Zadzwoń do cegielni i przekaż że do wyjaśnienia nie przyjmiesz już żadnego transportu na plac budowy .

Mysle, ze lepiej im wyslac polecony. Bo jak zadzwonisz to wez im pozniej udowodnij, ze im nie skladales zyczen Swiatecznych i dalej wielu "zadowolonych" klientow. Ew. jak blisko zloz im pisemko za potwierdzeniem odbioru. Przy okazji moze bedzie szansa zobaczyc inne cegly na placu. Moze nawet jakies fotki ??? Wtedy bedzie wiadomo czy to transport nawalil i ew w jakim stopniu.
Napisano (edytowany)
Też bym reklamował. Zobacz jakie teraz masz problemy sam. Co Ci powie ekipa jak przyjdzie na wionę stawiać "ściany"? Z takiego materiału. Każdą niedoróbkę będą przerzucać na pokruszony, popękany, wadliwy materiał. Że inaczej się nie dało itp.

A z innej beczki...

Dlaczego kupiłeś te cegły już teraz w grudniu? Do wiosny się nie wyrobiliby z produkcją? To jakaś unikatowa seria produkcyjna idzie?

Sam się zastanawiam czy to już zakupy robić czy poczekać do stycznia. Niby koszty idą do góry... Ale chyba mniej się buduje... Edytowano przez Kleks (zobacz historię edycji)
Napisano
Hm, oczywiście że nie. Podali mi takie dane architekci, zbudowali kopułę wiec powinni wiedzieć takie rzeczy.
Jest oczywiście możliwość ze mnie oszukali i zostanie mi kilka palet. Wtedy sie będę martwił.
Napisano
Nie wiem, czy tylko, kilka palet.

Licząc wychodzi, że ta kopuła ma powierzchnię coś około 265m2, a cegła powierzchnię 0,01625m2, to wychodzi, ze potrzeba coś około 16.500 szt. cegły na jedna kopułę – no chyba, że coś namieszałem. icon_lol.gif
Napisano
Trochę. Mi wyszło 226m2 jedna kopułą. Dałem średnice 6m.

Odnośnie jednej cegły to wyszło 0.0075m2. Czyli wyszło 30131szt ( nie liczyłem spoin)
Dodatkowo trzeba uwzględnić ze do wysokości 1 piętra mur jest podwójny.

Choć twoje obliczenia dużo bardziej mi się podobały icon_smile.gif
Napisano
Nie bardzo rozumiem ile ma mieć średnicy ta kopuła, bo podajesz, że 13m, a liczysz z 12m.

Ale skoro uściśliłeś, że do wys. 1m jest podwójny, czyli grubość 25cm, to w przybliżeniu, dla 13m średnicy kopuły, ilość cegieł, wyniesie:
- podstawa do wys. 1m (grubości 25cm), 40m2 przez „lico” 0,0078m2 - daje około 5.200 szt. cegły,
- pozostała sfera 225m2 (grubości 12cm) przez „lico” 0,01625m2 – daje około 14.000szt cegły.

Uwzględniając otwory okienne i drzwiowe, ich obudowanie (też cegłą), grubość spoin, oraz ewentualne ubytki, wydaje się, że 20.000szt cegieł na 1 kopułę jest ilością wystarczającą i to z dość dużym naddatkiem – no ale są to tylko moje wyliczenia. icon_rolleyes.gif
Napisano (edytowany)
Hm jest mi potrzebna. Czy koledze chodzi o to dlaczego w tej cegielni czy czemu w ogóle?
Chyba ze chodzi o to czemu akurat teraz, no to powiem ze ją kupiłem już wcześniej, bo budowa miała wystartować przed wakacjami. A ze się przeciągnęło...

W każdym razie złożyłem reklamację. I czekam. Edytowano przez autorushd (zobacz historię edycji)
  • 4 tygodnie temu...

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Jeśli szukacie sposobu na dekoracyjne i trwałe wykończenie drewnianych podłóg, mebli czy ścian – warto zwrócić uwagę na bejce olejne OSMO. To produkty, które zdobyły uznanie zarówno wśród profesjonalistów, jak i użytkowników domowych ceniących naturalne składniki, jakość oraz ekologiczne podejście do wykończenia wnętrz. Czym jest bejca olejna OSMO? Bejca OSMO to profesjonalny, barwiony podkład do drewna na bazie naturalnych olejów roślinnych. Dzięki brakowi wosków w składzie, bejca daje ogromne możliwości w zakresie intensywności koloru – od delikatnego podkreślenia struktury drewna po intensywne, nasycone barwy. Co istotne, nie tworzy na powierzchni warstwy lakieru – pigmenty wnikają głęboko w drewno, wyrównując jego odcień i podkreślając naturalne usłojenie. Gdzie można stosować bejcę? Bejce OSMO przeznaczone są wyłącznie do zastosowań wewnętrznych, idealnie sprawdzą się na: drewnianych podłogach, deskach i parkietach, stopniach schodów, blatach, meblach, ścianach i sufitach z drewna, a także na zabawkach dziecięcych i przyborach drewnianych – po wyschnięciu są całkowicie bezpieczne i przyjazne środowisku. Jak działa? Bejca sama w sobie nie jest pełnoprawnym wykończeniem – to etap barwienia, który należy zabezpieczyć woskiem twardym olejnym OSMO. Takie połączenie daje nie tylko wyjątkowy efekt wizualny, ale również trwałość i odporność na codzienne użytkowanie. Dlaczego warto? Naturalne składniki: cztery rodzaje oczyszczonych olejów roślinnych i wysokiej jakości pigmenty. Możliwość pracy z utwardzaczem – istotne dla profesjonalistów. Idealne do przestrzeni komercyjnych, gdzie czas to pieniądz – powierzchnia może być gotowa do użytku już następnego dnia. Ogromna paleta kolorów – od klasycznych odcieni drewna po nowoczesne, designerskie barwy. Podsumowanie Bejce olejne OSMO to doskonałe rozwiązanie dla tych, którzy szukają naturalnych i trwałych produktów do barwienia drewna. Ich elastyczność, ekologiczny skład oraz profesjonalne właściwości użytkowe czynią je wyborem godnym uwagi – zarówno w domach, jak i w przestrzeniach komercyjnych.
    • Albo tylko znajdował się w miejscu, obok którego uderzył piorun. Bo piorun może zabić również z dalszej odległości, to zależy od okoliczności wyładowania atmosferycznego.  A do artykułu polecam ten temat   Jak sprawdzić, czy instalacja odgromowa jest niezbędna?
    • Komentarz dodany przez Paweł: Zgadza się, uderzenie pioruna jest rzadkie, ale nie niemożliwe. Wczoraj ogłoszono śmierć Auduna Groenvolda, norweskiego olimpijczyka w narciarstwie dowolnym, który został uderzony przez piorun podczas wycieczki do domku letniskowego.
    • W Polsce każdego roku burze powodują szkody warte miliony złotych. Zniszczone urządzenia, pożary dachów i porażenia prądem to realne skutki, które dotykają nie tylko właścicieli domów na odludziu. Czy wiesz, że piorun może spalić sprzęt, nawet jeśli uderzy kilometr od twojego domu? Sprawdź, jak skutecznie i tanio zabezpieczyć dom przed burzą. Pełna treść artykułu pod adresem: https://budujemydom.pl/instalacje/instalacja-odgromowa/a/116255-piorunochron-chroni-dom-przed-burza
    • Komentarz dodany przez inżynier Mirek: Niestety w artykule zapomniano o podstawowym zadaniu jaki ma spełniać dach - szczelność, pełna ochrona przed warunkami atmosferycznymi, przede wszystkim opadami, aby wnętrze budynku było bezpieczne. Każdy wie, że obecnie układane dachówki, blachodachówki, blacha czy inne pokrycia dachowe nie są szczelne. Zwłaszcza w narożach, koszach praktycznie nie ma szans na szczelne wykonanie pokrycia. Dlatego ważne jest aby pod tą dachówką, blachą, blachodachówką wykonać w 100% szczelną warstwę. Niestety membrany paroprzepuszczalne nie nadają się do wykonania takiej szczelnej izolacji. Mają bardzo małą odporność na promieniowanie UV, przeważnie 2-3 miesiące, a najlepsze do 6 miesięcy. To nic w porównaniu do pap czy membran bitumicznych, które mają odporność na kilka a nawet kilkanaście lat. Poza tym podczas układania takiej membrany paroprzepuszczalnej często dochodzi do naderwań, rozdarć, które ciężko załatać. A poza tym trzeba pamiętać, że każda membran jest przebijana przez setki gwoździ, którymi przybijamy kontrłaty i łaty. A każde przebicie membrany paroprzepuszczalnej gwoździem to dziura, która jest potencjalnym miejscem przecieku wody. Przy papach nie ma takiego problemu - gwóźdź przebija papę, ale bitum uszczelnia się wokół tego gwoździa i nie ma zagrożenia, że woda będzie przeciekała. A co do paroprzepuszczalności to oczywiście jest ona ważna i potrzebna, ale tylko w niektórych przypadkach. Ogólnym założeniem jest, że izolacja termiczna nie może być narażona na zawilgocenie. Skoro od strony pomieszczenia ocieplenie jest chronione folią paroizolacyjną, która ma za zadanie nie przepuszczać wilgoci, pary wodnej to izolacja termiczna jest dobrze chroniona od spodu (od strony wnętrza budynku). A od góry ? No właśnie, żadna membrana paroprzepuszczalna nie ochroni izolacji termicznej przed wilgocią a nawet wodą. Potrzebna jest szczelna izolacja, która daje 100% gwarancji szczelności. Dlatego stosowanie membrany paroprzepuszczalnej montowanej tylko na krokwiach to igranie z wilgocią. A zawilgocona izolacja termiczna to strata ciepła, bo wilgotna izolacja termiczna przepuszcza ciepło. A to kosztuje. Więc to, że deskowanie i dobra papa czy membrana bitumiczna nieco zwiększają koszt budowy, to w bardzo krótkim czasie ten koszt zostaje odrobiony przez oszczędność na ogrzewaniu. I na koniec coś, co żadna membrana paroprzepuszczalna nigdy nie wytrzyma. Chodzi o ostatnio występujące gwałtowne burze i mocne porywy wiatru. Nie ma roku abyśmy w mediach nie widzieli tragedii ludzi, którzy doświadczyli zerwania dachu. Jak wygląda zerwany dach wykonany w wersji ekonomicznej to chyba każdy widział. Zerwana dachówka, blacha, membrany paroprzepuszczalnej praktycznie nie ma, widać strzępy ocieplenia. A deszcz pada i zalewa wnętrze. Tragedia. Natomiast dach wykonany w technologi pełnego deskowania po zerwaniu dachówek, blachy pozostaje sprawny i nadal zabezpiecza wnętrze przed deszczem. Takie pełne deskowanie z dobrą papą czy membrana bitumiczną jest praktycznie drugim dachem. Czy wobec tego stać nas na ekonomiczny dach z membraną paroprzepuszczalną? Czy jednak lepiej wybrać bezpieczne rozwiązanie dachu z pełnym deskowaniem i papą lub membraną bitumiczną? Odpowiedź jest prosta. Każdy potrafi wskazać bezpieczne rozwiązanie.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...