Skocz do zawartości

parametry cegły pełnej kl15? Gdzie znaleść?


Recommended Posts

Napisano
Witam,

wiec szukam jakichś norm dla tej cegły. Kupiłem takową i niestety ale nie chce mi się wierzyć ze to co mam na placu spełnia jakieś normy. A zanim zacznę reklamować potrzebuje sie dokształcić. Cegły ogólnie sa popękane, co trzecia nie da się wyjąc z palety w całości.

Żebym nie usłyszał. Panie to takie musi być, albo Będzie Pan zadowolony

W jednej z cegielni znalazłem normę: PN-EN 771-1 : 2006 ona aktualnie jest już nieaktualna ale byłą aktualna w okresie kiedy dokonywałem zakupu.

https://sklep.pkn.pl/?a=show&m=product&pid=512051

Tylko czy to jest to na pewno? Bo tych norm jest sporo.

Pozdrawiam

Autorus


Napisano
Tu raczej nie potrzeba, żadnej normy, aby stwierdzić, że cegła jest do d.., znaczy bani.

Zgłoś u sprzedawcy, że zakupiony towar (cegły) nie jest zgodny z umową, bo ………, oraz swoją propozycje co do załatwienia tej sprawy, np. wymiana uszkodzonej cegły na taka bez wady (uszkodzenia).

Jeśli sprzedawca w ciągu 14 dni od otrzymania tego „zawiadomienia” nie ustosunkuje się do niego, to w myśl prawa (ustawa konsumencka: http://www.mg.gov.pl/NR/rdonlyres/02CDFF11...nc_tekst_je.pdf ) przyjął ją do realizacji, co do słuszności i co do sposobu załatwienia. Ten termin wiąże sprzedawcę.

Pamiętaj również o tym, ze jeśli transport był sprzedawcy, to też ma to znaczenie.
Napisano
Transport był sprzedawcy, taka była między nami umowa. Ze koszty cegły obejmują także transport.

Odnośnie niezgodności towaru z umową to jednak muszę określić co oznacza kl15. Bo to nie jest radio które nie gra i sprawa jest jasna. Wydaje mi się ze norma mi tą sprawę załatwi. Nawet myślałem żeby zatrudnić rzeczoznawcę.

A co zrobić jeśli cegielnia nie jest mi w stanie dostarczyć całej partii towaru, zalał im się piec, i następne partie mogą być dopiero po nowym roku?

Ogólnie doszło do mnie 6tys szt a ma dojść jeszcze 44tys. Jeśli takiej samej jakości to lepiej żeby nie przywozili.

Ogólnie czuję w kościach długą batalię z sądem włącznie.





Napisano
A po co ? icon_eek.gif Nic nie musisz.

Cegła służy do murowania. Aby z niej murować musi być cała.
Jakiej by klasy nie była, i jaka by obowiązywała dla niej norma, to umowa opiewała na cegłę całą, a nie w kawałkach. Wspomniał, lub pisze gdzieś, coś o ubytkach ? – to po pierwsze.

Po drugie - to na sprzedawcy ciąży obowiązek udowodnienia, że towar jest zgodny z umową – niech kombinuje, podaje normy, itp. Ma na to 14 dni. Jak coś napisze, to wtedy Ty (my) będziemy kombinować.
Napisano
Ze tak powiem, z kolegą Bajbagiem życie jest takie .... prostsze.

Dziś zrobiłem jeszcze test moczenia tej cegły, włożyłem do wanny z wodą aby sprawdzić czy się w ogóle nie rozleci. Jutro będę wiedział.

Potem trzeba będzie sformułować pismo i list polecony z potwierdzeniem odbioru. Czyli bym wysłał tak pod koniec

tygodnia.

A jakie rozwiązanie zaproponować? Wiem, że do końca roku to w ogóle nie ma o czym mówić bo nie mają i koniec.
Zwrot kasy między bajki można sobie włożyć. Szansa na lepszą cegłę mizerna, nie produkują wyższej klasy tj kl20

Napisano
Bajbaga ma rację. Towar jest niezgodny z umową - cegły są popękane i szczerze wątpię by miały kl. 15.
Co do normy, to pamiętaj, że o ile nie jest tzw. normą przywołaną, czyli wymogu stosowania sie do niej nie ma w jakimś akcie prawnym, np. rozporządzeniu, to stosowanie takiej normy jest dobrowolne. Sam fakt jej istnienia producenta do niczego nie zobowiązuje.
Napisano
Oj, oj – boli !!!!!!!

Cegła musi mieć „atest” „B” (bo to materiał budowlany), a tam często jest przywołana jakaś norma (niekoniecznie PN), która gwarantuje jej przydatność i jakość, czyli staje się obowiązująca.

Cytat

A jakie rozwiązanie zaproponować? Wiem, że do końca roku to w ogóle nie ma o czym mówić bo nie mają i koniec.



Wymiana na pozbawioną wad. Raczej nie martwiłbym się o jej właściwości „fizyczne” i jej przydatność (całej) dla Twoich potrzeb.
Tu zapewne zawinił transport, ktoś gdzieś pierdyknął tymi paletami o glebę (pakę samochodu).

Ps.
Cegła klasy 10 – 15 powinna „dźwięczyć” przy uderzeniu im dźwięk „czystszy” tym lepiej wypalona.
Napisano
Niestety ale bardzo wątpię aby miał na to wpływ transport. Moim zdaniem tak wyszły z produkcji. Niestety. W czwartek jeśli sie uda to zrobię relacje zdjęciową.
Napisano
Ale faktycznie Bajbag ma rację trzeba złożyć reklamację na podstawie niezgodności towaru z umową.
Musze też mieć w zanadrzu jakiegoś rzeczoznawcę jakby reklamacja została odrzucona.

Napisano
Cytat

Ale faktycznie Bajbag ma rację trzeba złożyć reklamację na podstawie niezgodności towaru z umową.
Musze też mieć w zanadrzu jakiegoś rzeczoznawcę jakby reklamacja została odrzucona.



Zadzwoń do cegielni i przekaż że do wyjaśnienia nie przyjmiesz już żadnego transportu na plac budowy .

Jak pamiętam to ta cegła jest jedynym elementem konstrukcyjnym od stanu "zero" twojej kopuły więc wypadało by żeby spełniała normy .


Napisano

Zadzwoń do cegielni i przekaż że do wyjaśnienia nie przyjmiesz już żadnego transportu na plac budowy .

Mysle, ze lepiej im wyslac polecony. Bo jak zadzwonisz to wez im pozniej udowodnij, ze im nie skladales zyczen Swiatecznych i dalej wielu "zadowolonych" klientow. Ew. jak blisko zloz im pisemko za potwierdzeniem odbioru. Przy okazji moze bedzie szansa zobaczyc inne cegly na placu. Moze nawet jakies fotki ??? Wtedy bedzie wiadomo czy to transport nawalil i ew w jakim stopniu.
Napisano (edytowany)
Też bym reklamował. Zobacz jakie teraz masz problemy sam. Co Ci powie ekipa jak przyjdzie na wionę stawiać "ściany"? Z takiego materiału. Każdą niedoróbkę będą przerzucać na pokruszony, popękany, wadliwy materiał. Że inaczej się nie dało itp.

A z innej beczki...

Dlaczego kupiłeś te cegły już teraz w grudniu? Do wiosny się nie wyrobiliby z produkcją? To jakaś unikatowa seria produkcyjna idzie?

Sam się zastanawiam czy to już zakupy robić czy poczekać do stycznia. Niby koszty idą do góry... Ale chyba mniej się buduje... Edytowano przez Kleks (zobacz historię edycji)
Napisano
Hm, oczywiście że nie. Podali mi takie dane architekci, zbudowali kopułę wiec powinni wiedzieć takie rzeczy.
Jest oczywiście możliwość ze mnie oszukali i zostanie mi kilka palet. Wtedy sie będę martwił.
Napisano
Nie wiem, czy tylko, kilka palet.

Licząc wychodzi, że ta kopuła ma powierzchnię coś około 265m2, a cegła powierzchnię 0,01625m2, to wychodzi, ze potrzeba coś około 16.500 szt. cegły na jedna kopułę – no chyba, że coś namieszałem. icon_lol.gif
Napisano
Trochę. Mi wyszło 226m2 jedna kopułą. Dałem średnice 6m.

Odnośnie jednej cegły to wyszło 0.0075m2. Czyli wyszło 30131szt ( nie liczyłem spoin)
Dodatkowo trzeba uwzględnić ze do wysokości 1 piętra mur jest podwójny.

Choć twoje obliczenia dużo bardziej mi się podobały icon_smile.gif
Napisano
Nie bardzo rozumiem ile ma mieć średnicy ta kopuła, bo podajesz, że 13m, a liczysz z 12m.

Ale skoro uściśliłeś, że do wys. 1m jest podwójny, czyli grubość 25cm, to w przybliżeniu, dla 13m średnicy kopuły, ilość cegieł, wyniesie:
- podstawa do wys. 1m (grubości 25cm), 40m2 przez „lico” 0,0078m2 - daje około 5.200 szt. cegły,
- pozostała sfera 225m2 (grubości 12cm) przez „lico” 0,01625m2 – daje około 14.000szt cegły.

Uwzględniając otwory okienne i drzwiowe, ich obudowanie (też cegłą), grubość spoin, oraz ewentualne ubytki, wydaje się, że 20.000szt cegieł na 1 kopułę jest ilością wystarczającą i to z dość dużym naddatkiem – no ale są to tylko moje wyliczenia. icon_rolleyes.gif
Napisano (edytowany)
Hm jest mi potrzebna. Czy koledze chodzi o to dlaczego w tej cegielni czy czemu w ogóle?
Chyba ze chodzi o to czemu akurat teraz, no to powiem ze ją kupiłem już wcześniej, bo budowa miała wystartować przed wakacjami. A ze się przeciągnęło...

W każdym razie złożyłem reklamację. I czekam. Edytowano przez autorushd (zobacz historię edycji)
  • 4 tygodnie temu...

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • dzięki wielkie za ta rozpiskę co gdzie idzie, dam znać jak poszło
    • W puszkach B i C zamontujesz wyłączniki schodowe. Mają one 1 styk wspólny i 2 styki przełączalne. I w puszce B tę żyłę fazową idącą od puszki A podłączysz do styku wspólnego wyłącznika. Natomiast do styków przełączalnych podłączasz dwie żyły przewodu idącego do puszki C. Tam jest przewód  4-ro żyłowy, więc dwa kolory dowolne, byle nie zielono-żółty!!!  Natomiast w puszce C na styki przełączalne wyłącznika schodowego dajesz te żyły, które idą od wyłącznika z puszki B, natomiast do styku wspólnego podłączasz przewód fazowy idący do lampy III.  Pozostają do podłączenia pozostałe 2 żyły przewodu ód lampy III, znaczy neutralna i ochronna Możesz je poprowadzić od A poprzez puszkę C. Czyli wykorzystując 2 żyły przewodu 4-ro żyłowego z A do C. Zielono-żółtą jako ochronna. a szarą zamienić na niebieską. 2 żyły z tego przewodu (czarna i brązowa) pozostaną niewykorzystane. I ten drugi przewód 3 żyłowy pomiędzy A i B niewykorzystany cały.    Drugi wariant to pomiędzy stykami przełączalnymi wyłączników B i C prowadzimy żyły czarną i brązową, a pozostałe 2 żyły (szara i zielono-żółta) wykorzystujemy jako N i PE poprowadzone do lampy III. Wtedy przewód 4-żyłowy pomiędzy A i C będzie cały niewykorzystany.     Pytaj jeśli coś niejasne.
    • Nie mam, ewentualnie jak pojadę do ojca do domu, to wtedy przetniemy. Chyba, że złamię młotkiem. Ale to prawda, jeśli odetnę kilka pasków i będzie wyraźna struktura to znaczy, że to nie pleśń rośnie we wzorek, tylko to po prostu struktura kamienia.  Myślę, że tak będzie, bo mieszkanie poza tym nie sprawia wrażenia "wilgotnego". 
    • Szlifierką kątową - efekt będzie zapewne taki sam, jak to co widać na zdjęciach.
    • Więc tak, z oświetleniem górnym chyba nie będziesz miał problemu. Przewód czterożyłowy wystarcza na dwa obwody, na lampę I i lampę II. Żyła szara jest najbardziej zbliżona do niebieskiej, ale dobrze jest oznaczyć ją trwale jako niebieską. Najlepiej na końce w puszkach zakładać rurkę termokurczliwą niebieską. Czyli w puszce A łączysz niebieski z zasilania wraz z niebieskim (szarym) idącym do lampy I, a tam łączysz też niebieski (szary) do lampy II. Przewód fazowy z zasilania łączysz na styk wspólny wyłącznika dwuklawiszowego, A na styki klawiszy dajesz na jeden - przewód czarny idący do lampy I a przewód brązowy na styk 2 klawisza. Przy czym do lampy I podłączasz przewód czarny, a brązowy łączysz do żyły brązowej przewodu między lampami i przedłużasz zasilanie do lampy II. Żyły zielono-żółte łączysz wszędzie ze sobą i nie używasz do żadnych innych celów. Jeśli lampy posiadają styk ochronny, to przewód zielono-żółty podłącza się do niego. jeśli nie posiadają to przewód zielono-żółty pozostawia się pod lampą nie podłączony do niczego. Ale ma tam być!!! Czyli żyła czarna (czwarta żyła) przewodu pomiędzy lampami pozostaje wolna, nie jest podłączona nigdzie.   Z kolei obwód oświetlenia nad łóżkiem będzie zasilany z puszki A. Wykorzystasz do tego jeden z przewodów 3-żyłowych do puszki B. Żyły należy połączyć do tych samych kolorów jakie ma przewód z zasilania.  Reszta za parę minut, bo mnie już wołają do zacierania betonu.  
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...