Skocz do zawartości

sciana z porothermu 24cm czy 38cm ?


Recommended Posts

Napisano
witam !
chcialbym zbudowac dom z porothermu. nie jestem jednak zdecydowany czy sciane robic z 24cm porothermu czy 38cm. wiaze sie to z kwestiami finansowymi. wiadomo 38cm jest drozszy, dodatkowo trzebaby bloczki betonowe w piwnicy stawiac z "glowki" wiec koszty bylyby znacznie wyzsze.
pytanie o oplacalnosc i koszty ogrzewania w przyszlosci - oplaca sie kupowac drozszego pustaka 38cm czy lepiej 24cm ? tak czy inaczej sciana bedzie docieplana min 12cm styropianem. czy ewentualna doplata do drozszego pustaka zwroci sie w czasie ?
Napisano (edytowany)
moze jeszcze dodam, ze :
1. 38cm sciana porotherm - 16szt - 1m^2, sztuka po 3.85zl. 16x 300m^2scian * 3.85zl daje 18.480zl
2. 25cm sciana porotherm - 11szt - 1m^2, sztuka po 3.65zl. 11x 300m^2scian * 3.65zl daje 12.045zl

w przypadku cienszej sciany mamy oszczednosc 6.400zl. nie mowie juz o bloczkach betonowych w piwnicy bo tu oszczednosci beda jeszcze wieksze.

tylko teraz :

25cm porotherm :
Współczynnik przenikania ciepła [U]: 1,00 W/m2K
Obliczeniowa wartość oporu cieplnego wyrobu R: 0,86 m2K/W
Wartość współczynnika przewodzenia ciepła wyrobu U: 0,31 W/mK

38cm porotherm :
Współczynnik przenikania ciepła [U]: 0,40 W/m2K
Obliczeniowa wartość oporu cieplnego wyrobu R: 2,45 m2K/W
Wartość współczynnika przewodzenia ciepła wyrobu U: 0,16 W/mK

z tego co sie orientuje ktores U jest porzebne czy tez wymagane przez przepisy. o ile zmniejszy U styropian 12cm ?


jeszcze jedno : w najnowszym budujemydom jest artykul o dociepleniach. cytuje "izolacja takiej grubosci (20cm) wykonana ze styropianu daje spolczynnik U na poziomie 0.2W/m^2*K. " dalej jest napisane :"dom o powierzchni 200M^2, sciany U=0.75W/m^2*K. dodajac 15cm izolacji uzyskamy U=0.2W/m^2*K"

jak to w koncu jest - izolacja 15cm obniza U sciany o 0.2 W czy daje w rezyltacie U=0.2W praktycznie nie zaleznie od sciany ? Edytowano przez allshaq (zobacz historię edycji)
Napisano
300m2 ścian zewnętrznych ?
Co ty budujesz, bo to daje ponad 600m2 powierzchni domu.

A jak już sobie tak liczysz, to weź pod uwagę, że każde U=0,01 W/m2k daje około 1kWh na każdy 1m2 przegrody (ściany zewnętrznej), w ciągu 1 sezonu grzewczego.
Napisano
Cytat

poszukaj sobie odpowiedzi na forum, to nie boli
czyli m.in. jak się liczy U, nie raz o tym było

i przeczytaj dokładnie to co cytujesz, bo chyba to kuleje u Ciebie



oczywiscie pewnie bylo nie raz, ale po co masz mi wyjasniac/dac bezposredniego linka do takiego tematu skoro mozna sie wymadrzac.

cytaty kuleja ? niby czemu ? przepisalem bezposrednio z gazety
Napisano
Cytat

oczywiscie pewnie bylo nie raz, ale po co masz mi wyjasniac/dac bezposredniego linka do takiego tematu skoro mozna sie wymadrzac.

cytaty kuleja ? niby czemu ? przepisalem bezposrednio z gazety



ale po co sobie zadać trochę trudu, skoro myslenie jest takie bolesne...lepiej zapytać na forum...i potem zdziwko bo nikt nie odpowiedział...
Napisano
Cytat

25cm porotherm :
Współczynnik przenikania ciepła [U]: 1,00 W/m2K
Obliczeniowa wartość oporu cieplnego wyrobu R: 0,86 m2K/W
Wartość współczynnika przewodzenia ciepła wyrobu U: 0,31 W/mK

38cm porotherm :
Współczynnik przenikania ciepła [U]: 0,40 W/m2K
Obliczeniowa wartość oporu cieplnego wyrobu R: 2,45 m2K/W
Wartość współczynnika przewodzenia ciepła wyrobu U: 0,16 W/mK

z tego co sie orientuje ktores U jest porzebne czy tez wymagane przez przepisy. o ile zmniejszy U styropian 12cm ?



Na starcie wartosć wspólczynnika rpzewodzenia ciepła wyrobu to LAMBDA a nie U icon_smile.gif

Co do wartości wymaganej to U<=0,3 W/m2K, przy czym nie jest to wartość która uwezglednia ekonomikę oraz zbliżające się zmiany w przepisach jak również nie uwzględnia wpływu mostków (jest liczona bez poprawek). Od 2020 wszystkie nowe budynki będą musiały być prawie zero energetyczne czyli jak sie narazie szacuje, o zapotrzebowaniu na energię pierwotną <50kWh/m2rok.

Co do wyliczeń i wpływu izolacji na zmiany U:
Uc=U+deltaU
deltaU - wartość poprawek wynikająca z nieszczelnosci i mostków punktowych
U=1/R
R=Rsi+Rse+R(przegrody)
Rsi+Rse = 0,17 dla ścian zewnętrznych
R=d/LAMBDA
d- grubość wartswy w m

Resztę już sobie dasz radę sam icon_smile.gif
Napisano
ba, wystaczy wklepać w gugle jak sieliczy, to jest zwykłe dodawanie (również zwykłych) ułamków
wybacz, ale nie będę Ci szukał linków, nie chce mi się

Cytat

.....

jeszcze jedno : w najnowszym budujemydom jest artykul o dociepleniach. cytuje "izolacja takiej grubosci (20cm) wykonana ze styropianu daje spolczynnik U na poziomie 0.2W/m^2*K. " dalej jest napisane :"dom o powierzchni 200M^2, [b]sciany U=0.75W/m^2*K[/b]. [b]dodajac 15cm [/b]izolacji uzyskamy U=0.2W/m^2*K"

jak to w koncu jest - izolacja 15cm obniza U sciany o 0.2 W czy daje w rezyltacie U=0.2W praktycznie nie zaleznie od sciany ?


czyli dwadzieścia centów to 20, a piętnaście to 15,
dla 0,2 masz same styro gr 20 centów, lub 0,2 dla 15 centów styro na istniejacą już ścianę o jakiś tam parametrach

ot i tyle
Napisano
Cytat

Na starcie wartosć wspólczynnika rpzewodzenia ciepła wyrobu to LAMBDA a nie U icon_smile.gif

Co do wartości wymaganej to U<=0,3 W/m2K, przy czym nie jest to wartość która uwezglednia ekonomikę oraz zbliżające się zmiany w przepisach jak również nie uwzględnia wpływu mostków (jest liczona bez poprawek). Od 2020 wszystkie nowe budynki będą musiały być prawie zero energetyczne czyli jak sie narazie szacuje, o zapotrzebowaniu na energię pierwotną <50kWh/m2rok.

Co do wyliczeń i wpływu izolacji na zmiany U:
Uc=U+deltaU
deltaU - wartość poprawek wynikająca z nieszczelnosci i mostków punktowych
U=1/R
R=Rsi+Rse+R(przegrody)
Rsi+Rse = 0,17 dla ścian zewnętrznych
R=d/LAMBDA
d- grubość wartswy w m

Resztę już sobie dasz radę sam icon_smile.gif




mhm, policzone, dzieki icon_smile.gif

Cytat

ba, wystaczy wklepać w gugle jak sieliczy, to jest zwykłe dodawanie (również zwykłych) ułamków
wybacz, ale nie będę Ci szukał linków, nie chce mi się


czyli dwadzieścia centów to 20, a piętnaście to 15,
dla 0,2 masz same styro gr 20 centów, lub 0,2 dla 15 centów styro na istniejacą już ścianę o jakiś tam parametrach

ot i tyle



sprawa wyjasniona, dziekuje za odpowiedz icon_smile.gif
Napisano
moze jako ciekawostke dodam, ze od projektanta dostalem wyliczenie z ktorego wynika, ze sciany zewnetrzne maja powierzzchnie 200m2 icon_smile.gif chyba jednak walne zewnetrzne z porothermu 25cm i docieple 15cm styropianem, a zaoszczedzona kase pchne w rekuperacje...

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Instrukcja olejowania nowego tarasu drewnianego z zastosowaniem produktów Osmo   Aby zapewnić trwałość, odporność na warunki atmosferyczne oraz estetyczny wygląd tarasu, niezbędne jest odpowiednie zabezpieczenie drewna jeszcze przed montażem. Poniżej przedstawiamy sprawdzony sposób pracy z wykorzystaniem renomowanych produktów marki Osmo. 1. Gruntowanie – Osmo WR Aqua 4001 Wszystkie elementy drewniane – deski tarasowe i legary – gruntujemy preparatem WR Aqua 4001. Grunt aplikujemy z każdej strony, zwracając szczególną uwagę na krawędzie oraz spód desek. Po nałożeniu preparatu drewno musi schnąć przez minimum 24 godziny w suchym, przewiewnym miejscu. 2. Pierwsza warstwa Oleju Tarasowego Osmo – przed montażem Po wyschnięciu gruntu nakładamy pierwszą warstwę Oleju Tarasowego Osmo. Olej nanosimy: Z obu stron desek tarasowych (góra i dół), Na wszystkie powierzchnie legarów. Dzięki temu drewno jest zabezpieczone zarówno od strony ekspozycji, jak i od strony gruntu/wilgoci. 3. Montaż tarasu Po całkowitym wyschnięciu oleju deski i legary montujemy zgodnie z zasadami sztuki budowlanej. Prace należy prowadzić w suchych warunkach pogodowych. 4. Druga warstwa Oleju Tarasowego Osmo – po montażu Po zamontowaniu desek, na ich widoczną (górną) stronę nakładamy drugą warstwę Oleju Tarasowego Osmo. Zapewnia to pełną ochronę przed działaniem promieni UV, deszczem i śniegiem oraz nadaje drewnu piękne, naturalne wykończenie. 5. Zabezpieczenie końcówek desek – Osmo 5735 Impregnat do czoła deski Na zakończenie każdą czołówkę (końcówkę) deski zabezpieczamy specjalnym impregnatem Osmo 5735. Zapobiega to nadmiernemu wnikaniu wilgoci przez czoła, co jest szczególnie ważne, ponieważ właśnie tam drewno najbardziej chłonie wodę i jest narażone na pękanie.   Dodatkowe wskazówki: Drewno przed impregnacją i olejowaniem powinno mieć wilgotność poniżej 20%. Idealne warunki pracy: temperatura od +10°C do +30°C, brak opadów i wysoka wilgotność względna powietrza. Do aplikacji zaleca się używać pędzla do drewna, wałka lub specjalnych akcesoriów Osmo.  
    • Dzięki za podpowiedź. Osobiście, skupiam się na lepszych parametrach (choć tu różnica w nich jest niewielka) bo będę potrzebował ich później do świadectwa energetycznego przy wniosku o dofinansowanie pompy ciepła. Z trudnościami w układaniu jakoś sobie spróbuję poradzić.   Szukając jakiegoś "haczyka", myślałem właśnie o parametrach nie podanych w opisie ale skoro ich nie podali, to raczej są mniej istotne i do pełnej oceny tych produktów pozostaje tu pewnie to, co opisałeś, czyli wygoda w układaniu, rozwarstwianie, pylenie, itp. W międzyczasie spróbowałem porównać wełnę szklaną "piano", czyli tą którą używałem dotychczas, z "KT37", czyli jedną z tych, które chcę dokupić i wydają się jednakowe. Jedyna różnica poza długością w rolce i ceną to ta, że sprzedawane są w dwóch innych marketach budowlanych pod różną nazwą.   Podsumowując, jeśli nie ma zbyt dużych różnic między "Uni-matą 38" a "KT 37", to zamówię tą "KT 37". Jest tańsza za metr kw., delikatnie cieplejsza i ma takie same właściwości, jak "Isover Piano", którego używałem dotychczas.      
    • Docinamy na wymiar otwory drzwiowe oraz okienne. Murowany słup na tarasie oraz przed wejściem również doczekał się wymiarów projektowych :) Używamy piły szablastej Dewalt DCS382N  
    • Temat wraca. Niczego w nocy nie znajduję. Tym razem popryskane Mospilanem młode liście gdy ruszyła wegetacja. Niestety. Myślałem że znalazłem winnych, ale Google podpowiada że to larwy biedronki.               A te prócz mszyc,  nie żrą roślin. Kurcze....
    • Skąd taki pomysł? Bo kamień polny może ciekawie wyglądać, ale w zimie jest śliski (po deszczu też jak jest zakurzony). Żebyś słupków nie musiał prostować. Ja bym w kamień nie wchodził.  
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...