Skocz do zawartości

folia paroprzepuszczalna od srodka...


Recommended Posts

Napisano
A po co tak chcesz zrobić? Przecież masz deskowanie i papę.

Szczelina powinna być między deskowaniem a wełną 2 - 3 cm wystarczy.
Napisano
Cytat

A po co tak chcesz zrobić? Przecież masz deskowanie i papę.

Szczelina powinna być między deskowaniem a wełną 2 - 3 cm wystarczy.


musze tak zrobic ale nie koniecznie...moze poprostu dam tylko miedzy krokwami ta folie-przewiduje pape u siebie jakies 5 lat -oczywiscie smarujac ja itd-i kładac ta folie chce wyeliminowac ewentualne przecieki wody
Napisano
Jak dla mnie to "głupiego robota" , nie lepiej odnowić papę szybciej i taniej to zrobisz aniżeli dasz membranę od środka. Z tego co piszesz to jeszcze pokrycia nie masz, a czym chcesz kryć?
Napisano (edytowany)
Cytat

Jak dla mnie to "głupiego robota" , nie lepiej odnowić papę szybciej i taniej to zrobisz aniżeli dasz membranę od środka. Z tego co piszesz to jeszcze pokrycia nie masz, a czym chcesz kryć?


kryte bedzie blacha -


podobno do takiej izolacji nie stosuje sie szczeliny powietrznej-wełne dotyka sie na styk...

http://allegro.pl/folia-membrana-paroprzep...1939366320.html Edytowano przez likwidator (zobacz historię edycji)
Napisano
Cytat

kryte bedzie blacha -


podobno do takiej izolacji nie stosuje sie szczeliny powietrznej-wełne dotyka sie na styk...

http://allegro.pl/folia-membrana-paroprzep...1939366320.html


Jak masz samą membranę wysokoparoprzepuszczalną a u Ciebie jest deskowanie i papa a to tak po mojemu trochę się gryzie ze sobą bo niby wełna może dotykać membrany a ta z kolei tak ja u Ciebie będzie się stykać z deskowaniem nad którym jest papa i gdzie ta para niby ma uchodzić. Tak po mojemu to te deski Ci zgniją ale to tak jako amator piszę może jakiś zawodowiec bardziej temat rozwinie bo nie chcę abyś mnie później błogosłąwił prze całe życie że Cię w błąd wprowadziłem icon_mrgreen.gif
Napisano
Cytat

Jak masz samą membranę wysokoparoprzepuszczalną a u Ciebie jest deskowanie i papa a to tak po mojemu trochę się gryzie ze sobą bo niby wełna może dotykać membrany a ta z kolei tak ja u Ciebie będzie się stykać z deskowaniem nad którym jest papa i gdzie ta para niby ma uchodzić. Tak po mojemu to te deski Ci zgniją ale to tak jako amator piszę może jakiś zawodowiec bardziej temat rozwinie bo nie chcę abyś mnie później błogosłąwił prze całe życie że Cię w błąd wprowadziłem icon_mrgreen.gif



no ok spoko-czyli co zrobic...
1.dac ta folie i szczeline powietrzna?
2.dac folie nisko paroprzepuszczalna taka biała...i szczelina powietrtzna
Napisano
Cytat

no ok spoko-czyli co zrobic...
1.dac ta folie i szczeline powietrzna?
2.dac folie nisko paroprzepuszczalna taka biała...i szczelina powietrtzna


Dać wełnę zostawiając te 2-3 cm szczelinę wentylacyjną i finito. Tak prawdę mówiąc nie spotkałem się z takim sposobem jaki Ty chcesz zrobić, nie wiem czy to rozwiązanie przyniesie jakieś korzyści.O membranie niskoparprzepuszalnej zapomnij, do gospodarczego można ją dać.
Napisano
Cytat

Dać wełnę zostawiając te 2-3 cm szczelinę wentylacyjną i finito. Tak prawdę mówiąc nie spotkałem się z takim sposobem jaki Ty chcesz zrobić, nie wiem czy to rozwiązanie przyniesie jakieś korzyści.O membranie niskoparprzepuszalnej zapomnij, do gospodarczego można ją dać.


no ok czyli 2-3 centy szczeliny-tak miałem zrobic ale ta mebrane chce dac po to aby z papiaków od papy itd nie kapała mi woda na wate-małe plamki na deskach mam...
chyba nie zaszkodzi zabezpieczyc ta wate?deski chyba nie zgnija...
Napisano
Cytat

no ok czyli 2-3 centy szczeliny-tak miałem zrobic ale ta mebrane chce dac po to aby z papiaków od papy itd nie kapała mi woda na wate-małe plamki na deskach mam...
chyba nie zaszkodzi zabezpieczyc ta wate?deski chyba nie zgnija...


Z tego co wiem to trzeba zostawić pustkę między wełną a deskowaniem i dobrze by było gdyby kalenica była otwarta wtedy jest super wentylacja . I nie ma co histeryzować ,że przez papiaki woda poleci. Coś mi się wydaje,że Ty już tę membranę kupiłeś icon_biggrin.gif i za wszelką cenę chcesz ją wcisnąć na poddasze icon_biggrin.gif No cóż jak tam uważasz ,ja już Ci doradziłem jak uważam. Ale jeszcze może ktoś się odezwie mądrzejszy ode mnie icon_biggrin.gif bo wiesz tak na jednej opinii to nie można polegać.
Napisano
Cytat

Z tego co wiem to trzeba zostawić pustkę między wełną a deskowaniem i dobrze by było gdyby kalenica była otwarta wtedy jest super wentylacja . I nie ma co histeryzować ,że przez papiaki woda poleci. Coś mi się wydaje,że Ty już tę membranę kupiłeś icon_biggrin.gif i za wszelką cenę chcesz ją wcisnąć na poddasze icon_biggrin.gif No cóż jak tam uważasz ,ja już Ci doradziłem jak uważam. Ale jeszcze może ktoś się odezwie mądrzejszy ode mnie icon_biggrin.gif bo wiesz tak na jednej opinii to nie można polegać.


zaraz chwila-teraz mi kapie woda-załoze mebrane i woda spłynie poza dom zamiast na wełne-to co wybrac?
Napisano
To wygląda na to ,że papa jest dziurawa. A nie bądź taki pewny,że woda spłynie poza dom i po czym poleci? po murze? a jak wypuścisz membranę poza mur poprzez murłatę?
Napisano
patrząc na to zdjęcie i problem dziurawej papy, to robiąc tak jak na fotce, poza dom już niewiele poleci - większość wypiją krokwie i deskowanie
za parę lat do wymiany cała konstrukcja i poszycie z desek, bo sama zgnilizna zostanie
Napisano
Folia paroprzepuszczalna powinna być odsunieta od spodu deskowania na 3-4 cm. można to uzyskac przybijajac ją do boków krokwi poprzez drewniane listewki. Natomiast wełne mozna dosunąc bezpośrednio do krokwi. Pokrycie
dachowe musi zapewniac przepływ powietrza między folią a deskowaniem. W kalenicy konieczne więc będzie pozostawienie szczeliny wentylacyjnej w deskowaniu o szerokosci ok. 5 cm.

Pokrycie musi być szczelne.
Napisano
Cytat

Folia paroprzepuszczalna powinna być odsunieta od spodu deskowania na 3-4 cm. można to uzyskac przybijajac ją do boków krokwi poprzez drewniane listewki. Natomiast wełne mozna dosunąc bezpośrednio do krokwi. Pokrycie
dachowe musi zapewniac przepływ powietrza między folią a deskowaniem. W kalenicy konieczne więc będzie pozostawienie szczeliny wentylacyjnej w deskowaniu o szerokosci ok. 5 cm.

Pokrycie musi być szczelne.



ta czyli 4 centy folia od desek i 3 centy wełna od foli

to bede musiał zamiast łat krokwy przybic icon_eek.gif

Napisano
Cytat

ta czyli 4 centy folia od desek i 3 centy wełna od foli

to bede musiał zamiast łat krokwy przybic icon_eek.gif


Tak se spokój z tą membraną ,zainwestuj lepiej w nową papę , wyjdzie lepiej i taniej.
A co do tej fotki to tak można zrobić przy "starym" dachu jak jest położone pokrycie np. blacha ale nie ma deskowania, bo tak kiedyś robili jeżeli poddasze było nieużytkowe a teraz ktoś chce zrobić użytkowe więc takie coś można zrobić bez zrywania pokrycia.
Napisano
Cytat

Tak se spokój z tą membraną ,zainwestuj lepiej w nową papę , wyjdzie lepiej i taniej.
A co do tej fotki to tak można zrobić przy "starym" dachu jak jest położone pokrycie np. blacha ale nie ma deskowania, bo tak kiedyś robili jeżeli poddasze było nieużytkowe a teraz ktoś chce zrobić użytkowe więc takie coś można zrobić bez zrywania pokrycia.


a jaka wełne miedzy krokwie?

konkretnie jaki wspólczynnik? 0.39?

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Jeśli szukacie sposobu na dekoracyjne i trwałe wykończenie drewnianych podłóg, mebli czy ścian – warto zwrócić uwagę na bejce olejne OSMO. To produkty, które zdobyły uznanie zarówno wśród profesjonalistów, jak i użytkowników domowych ceniących naturalne składniki, jakość oraz ekologiczne podejście do wykończenia wnętrz. Czym jest bejca olejna OSMO? Bejca OSMO to profesjonalny, barwiony podkład do drewna na bazie naturalnych olejów roślinnych. Dzięki brakowi wosków w składzie, bejca daje ogromne możliwości w zakresie intensywności koloru – od delikatnego podkreślenia struktury drewna po intensywne, nasycone barwy. Co istotne, nie tworzy na powierzchni warstwy lakieru – pigmenty wnikają głęboko w drewno, wyrównując jego odcień i podkreślając naturalne usłojenie. Gdzie można stosować bejcę? Bejce OSMO przeznaczone są wyłącznie do zastosowań wewnętrznych, idealnie sprawdzą się na: drewnianych podłogach, deskach i parkietach, stopniach schodów, blatach, meblach, ścianach i sufitach z drewna, a także na zabawkach dziecięcych i przyborach drewnianych – po wyschnięciu są całkowicie bezpieczne i przyjazne środowisku. Jak działa? Bejca sama w sobie nie jest pełnoprawnym wykończeniem – to etap barwienia, który należy zabezpieczyć woskiem twardym olejnym OSMO. Takie połączenie daje nie tylko wyjątkowy efekt wizualny, ale również trwałość i odporność na codzienne użytkowanie. Dlaczego warto? Naturalne składniki: cztery rodzaje oczyszczonych olejów roślinnych i wysokiej jakości pigmenty. Możliwość pracy z utwardzaczem – istotne dla profesjonalistów. Idealne do przestrzeni komercyjnych, gdzie czas to pieniądz – powierzchnia może być gotowa do użytku już następnego dnia. Ogromna paleta kolorów – od klasycznych odcieni drewna po nowoczesne, designerskie barwy. Podsumowanie Bejce olejne OSMO to doskonałe rozwiązanie dla tych, którzy szukają naturalnych i trwałych produktów do barwienia drewna. Ich elastyczność, ekologiczny skład oraz profesjonalne właściwości użytkowe czynią je wyborem godnym uwagi – zarówno w domach, jak i w przestrzeniach komercyjnych.
    • Albo tylko znajdował się w miejscu, obok którego uderzył piorun. Bo piorun może zabić również z dalszej odległości, to zależy od okoliczności wyładowania atmosferycznego.  A do artykułu polecam ten temat   Jak sprawdzić, czy instalacja odgromowa jest niezbędna?
    • Komentarz dodany przez Paweł: Zgadza się, uderzenie pioruna jest rzadkie, ale nie niemożliwe. Wczoraj ogłoszono śmierć Auduna Groenvolda, norweskiego olimpijczyka w narciarstwie dowolnym, który został uderzony przez piorun podczas wycieczki do domku letniskowego.
    • W Polsce każdego roku burze powodują szkody warte miliony złotych. Zniszczone urządzenia, pożary dachów i porażenia prądem to realne skutki, które dotykają nie tylko właścicieli domów na odludziu. Czy wiesz, że piorun może spalić sprzęt, nawet jeśli uderzy kilometr od twojego domu? Sprawdź, jak skutecznie i tanio zabezpieczyć dom przed burzą. Pełna treść artykułu pod adresem: https://budujemydom.pl/instalacje/instalacja-odgromowa/a/116255-piorunochron-chroni-dom-przed-burza
    • Komentarz dodany przez inżynier Mirek: Niestety w artykule zapomniano o podstawowym zadaniu jaki ma spełniać dach - szczelność, pełna ochrona przed warunkami atmosferycznymi, przede wszystkim opadami, aby wnętrze budynku było bezpieczne. Każdy wie, że obecnie układane dachówki, blachodachówki, blacha czy inne pokrycia dachowe nie są szczelne. Zwłaszcza w narożach, koszach praktycznie nie ma szans na szczelne wykonanie pokrycia. Dlatego ważne jest aby pod tą dachówką, blachą, blachodachówką wykonać w 100% szczelną warstwę. Niestety membrany paroprzepuszczalne nie nadają się do wykonania takiej szczelnej izolacji. Mają bardzo małą odporność na promieniowanie UV, przeważnie 2-3 miesiące, a najlepsze do 6 miesięcy. To nic w porównaniu do pap czy membran bitumicznych, które mają odporność na kilka a nawet kilkanaście lat. Poza tym podczas układania takiej membrany paroprzepuszczalnej często dochodzi do naderwań, rozdarć, które ciężko załatać. A poza tym trzeba pamiętać, że każda membran jest przebijana przez setki gwoździ, którymi przybijamy kontrłaty i łaty. A każde przebicie membrany paroprzepuszczalnej gwoździem to dziura, która jest potencjalnym miejscem przecieku wody. Przy papach nie ma takiego problemu - gwóźdź przebija papę, ale bitum uszczelnia się wokół tego gwoździa i nie ma zagrożenia, że woda będzie przeciekała. A co do paroprzepuszczalności to oczywiście jest ona ważna i potrzebna, ale tylko w niektórych przypadkach. Ogólnym założeniem jest, że izolacja termiczna nie może być narażona na zawilgocenie. Skoro od strony pomieszczenia ocieplenie jest chronione folią paroizolacyjną, która ma za zadanie nie przepuszczać wilgoci, pary wodnej to izolacja termiczna jest dobrze chroniona od spodu (od strony wnętrza budynku). A od góry ? No właśnie, żadna membrana paroprzepuszczalna nie ochroni izolacji termicznej przed wilgocią a nawet wodą. Potrzebna jest szczelna izolacja, która daje 100% gwarancji szczelności. Dlatego stosowanie membrany paroprzepuszczalnej montowanej tylko na krokwiach to igranie z wilgocią. A zawilgocona izolacja termiczna to strata ciepła, bo wilgotna izolacja termiczna przepuszcza ciepło. A to kosztuje. Więc to, że deskowanie i dobra papa czy membrana bitumiczna nieco zwiększają koszt budowy, to w bardzo krótkim czasie ten koszt zostaje odrobiony przez oszczędność na ogrzewaniu. I na koniec coś, co żadna membrana paroprzepuszczalna nigdy nie wytrzyma. Chodzi o ostatnio występujące gwałtowne burze i mocne porywy wiatru. Nie ma roku abyśmy w mediach nie widzieli tragedii ludzi, którzy doświadczyli zerwania dachu. Jak wygląda zerwany dach wykonany w wersji ekonomicznej to chyba każdy widział. Zerwana dachówka, blacha, membrany paroprzepuszczalnej praktycznie nie ma, widać strzępy ocieplenia. A deszcz pada i zalewa wnętrze. Tragedia. Natomiast dach wykonany w technologi pełnego deskowania po zerwaniu dachówek, blachy pozostaje sprawny i nadal zabezpiecza wnętrze przed deszczem. Takie pełne deskowanie z dobrą papą czy membrana bitumiczną jest praktycznie drugim dachem. Czy wobec tego stać nas na ekonomiczny dach z membraną paroprzepuszczalną? Czy jednak lepiej wybrać bezpieczne rozwiązanie dachu z pełnym deskowaniem i papą lub membraną bitumiczną? Odpowiedź jest prosta. Każdy potrafi wskazać bezpieczne rozwiązanie.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...