Skocz do zawartości

Pomoc w wyborze wiertarki (800zł)


robert_prv

Recommended Posts

Napisano (edytowany)
Jak w temacie - Wiertarka w cenie ok. 800 zł najlepiej z podkuwaniem i przede wszystkim żywotna oraz z dobrym udarem.
Używana będzie kilka razy w tygodniu głównie do wiercenia w betonie, rzadziej (choć też) w metalu.
Znalazłem dwie godne uwagi MAKITA HR2470T i BOSCH GBH 2-28 DV.
Którą polecacie?
...a może coś innego w tej cenie?

Specyfikacje:


Makita HR2470T


Wydajne urządzenie klasy 2kg z mocowniem SDS_PLUS. Sprawdzi sie zarówno w domu jak i w warsztacie. Możliwe tryby pracy kucie/wiercenie z udarem/wiercenie. Mechaniczne sprzęgło przeciążeniowe zabezpiecza narzędzie przy zablokowaniu wiertła oraz płynna regulacja prędkości obrotowej. Doskonale nadaje się do wiercenia i podkuwania.
Pobór mocy: 780 W
Prędkość obrotowa wiertła: 0-1100 obr/min
Częstotliwość udarów: 0-4500 obr/min
Energia pojedynczego uderzenia: 2,7 J (M)
Zdolność wiercenia:
w betonie: do 24 mm
w stali: do 13 mm
w drewnie: do 32 mm
Koronka wiertarska: do 65 mm
Ciężar: 2,9 kg

Energia pojedyn. uderzenia 2,7 J (M
Uchwyt narzędziowy System SDS-Plus z osłoną przeciwpyłową
Wiercenie, wiercenie udarowe lub dłutowanie
Możliwość 40-stopniowego przestawienia przecinaka<
Sprzęgło przeciążeniowe zabezpiecza elektronarzędzie przy zablokowaniu wiertła
Wyłącznik elektroniczny, obroty w prawo / w lewo
Rękojeść przeciwpoślizgowa
Szybkozmienny uchwyt SDS Plus na uchwyt samozaciskowy




BOSCH GBH 2-28 DV



Charakterystyka GBH 2-28 DV:
Następca modelu GBH 2-26DRE
Najmocniejsza młotowiertarka w klasie do 2 kg
Bosch GBH 2-28 DV został wyposażony w mocniejszy o 50W silnik oraz 20 procent większa siła udarowa niż u starszych modeli tej klasy
Zredukowany pozion wibracji o prawie 30 procent - po raz pierwszy w młotowiertarkach SDS-Plus
Energia udaru 3,2 J zapewnia jeszcze większe osiągi podczas dłutowania i wiercenia
Bezstopniowa regulacja prędkości przydatna podczas nawiercania
Funkcja wyłączenia obrotów do dłutowania
Chwyt narzędziowy SDS-Plus
Obrotowy szczotkotrzymacz
Dane techniczne GBH 2-28 DV:
Wydajność nominalna: 850 W
Energia udarowa: 3,2 J
Liczba udarów przy nominalnej prędkości obrotowej: 0 - 4 000 min-1
Nominalna prędkość obrotowa: 0 - 900 min-1
Długość: 379 mm
Szerokość: 83 mm
Wysokość: 216 mm
Masa: 2,9 kg
Zakres wierceń:
Zalecany zakres wierceń: 8 – 16 mm
Maks. średnica wiercenia w betonie: 28 mm
Maks. średnica wiercenia w stali (przy użyciu uchwytu wiertarskiego): 13 mm
Maks. średnica wiercenia w drewnie (przy użyciu uchwytu wiertarskiego): 30 mm
Koronkami wiertniczymi w murze: 68 mm
Wyposażenie podstawowe:
Walizka L-BOXX (2 608 438 692)
Wkład do L-BOXX (2 608 438 037)
Rękojeść dodatkowa (2 602 025 141)
Ogranicznik głębokości 210 mm (1 613 001 010) Edytowano przez robert_prv (zobacz historię edycji)
Napisano
Około 2/3 miesięcy temu zakupiłem do firmy Makite HR2470. Używana jest głównie do wiercenia w betonie. Do dnia dzisiejszego sprawuje się idealnie, zero problemów. Od siebie jak najbardziej polecam. Dodam, że zakupiona została na allegro w okolicach 650zł.
Napisano (edytowany)
Cytat

[attachment=12108:BOSCH_Wi...9_2_RE_1.jpg]sam mam tą wiertarkę osobiście , jak ja kupiłem to mam 3 lata gwarancji i dużo mniejsze koszty niz 800 pln za które ty chcesz coś kupić 2-biegowa wiertarka udarowa (850 W)

więc według mnie BOSCH jednak jest lepsza


BOSCH GBH 2-28 DV jest prawie taka sama co Ty pokazujesz z tą różnicą że ta pierwsza ma mocowanie SDS i jest młoto - wiertarką .

Sprawdziłem na skąpiec.pl cenę tej wiertarki i faktycznie za 800 zł można już ją kupić. Edytowano przez mhtyl (zobacz historię edycji)
Napisano
Cytat

...a może coś innego w tej cenie?



Nie jestem expertem w tej dziedzinie, ale od trzech lat posiadam młotowiertarkę Hitachi DH24PC3 i z pewnością mogę ją polecić. Przeszła ze mną całą budowę oraz dodatkowo podkuwanie do fundamentów - wszystko OK a cena niższa ;)
Napisano
Cytat

Jak w temacie - Wiertarka w cenie ok. 800 zł najlepiej z podkuwaniem i przede wszystkim żywotna oraz z dobrym udarem.
Używana będzie kilka razy w tygodniu głównie do wiercenia w betonie, rzadziej (choć też) w metalu.
Znalazłem dwie godne uwagi MAKITA HR2470T i BOSCH GBH 2-28 DV.
Którą polecacie?
...a może coś innego w tej cenie?

Specyfikacje:


Makita HR2470T


Wydajne urządzenie klasy 2kg z mocowniem SDS_PLUS. Sprawdzi sie zarówno w domu jak i w warsztacie. Możliwe tryby pracy kucie/wiercenie z udarem/wiercenie. Mechaniczne sprzęgło przeciążeniowe zabezpiecza narzędzie przy zablokowaniu wiertła oraz płynna regulacja prędkości obrotowej. Doskonale nadaje się do wiercenia i podkuwania.
Pobór mocy: 780 W
Prędkość obrotowa wiertła: 0-1100 obr/min
Częstotliwość udarów: 0-4500 obr/min
Energia pojedynczego uderzenia: 2,7 J (M)
Zdolność wiercenia:
w betonie: do 24 mm
w stali: do 13 mm
w drewnie: do 32 mm
Koronka wiertarska: do 65 mm
Ciężar: 2,9 kg

Energia pojedyn. uderzenia 2,7 J (M
Uchwyt narzędziowy System SDS-Plus z osłoną przeciwpyłową
Wiercenie, wiercenie udarowe lub dłutowanie
Możliwość 40-stopniowego przestawienia przecinaka<
Sprzęgło przeciążeniowe zabezpiecza elektronarzędzie przy zablokowaniu wiertła
Wyłącznik elektroniczny, obroty w prawo / w lewo
Rękojeść przeciwpoślizgowa
Szybkozmienny uchwyt SDS Plus na uchwyt samozaciskowy




BOSCH GBH 2-28 DV



Charakterystyka GBH 2-28 DV:
Następca modelu GBH 2-26DRE
Najmocniejsza młotowiertarka w klasie do 2 kg
Bosch GBH 2-28 DV został wyposażony w mocniejszy o 50W silnik oraz 20 procent większa siła udarowa niż u starszych modeli tej klasy
Zredukowany pozion wibracji o prawie 30 procent - po raz pierwszy w młotowiertarkach SDS-Plus
Energia udaru 3,2 J zapewnia jeszcze większe osiągi podczas dłutowania i wiercenia
Bezstopniowa regulacja prędkości przydatna podczas nawiercania
Funkcja wyłączenia obrotów do dłutowania
Chwyt narzędziowy SDS-Plus
Obrotowy szczotkotrzymacz
Dane techniczne GBH 2-28 DV:
Wydajność nominalna: 850 W
Energia udarowa: 3,2 J
Liczba udarów przy nominalnej prędkości obrotowej: 0 - 4 000 min-1
Nominalna prędkość obrotowa: 0 - 900 min-1
Długość: 379 mm
Szerokość: 83 mm
Wysokość: 216 mm
Masa: 2,9 kg
Zakres wierceń:
Zalecany zakres wierceń: 8 – 16 mm
Maks. średnica wiercenia w betonie: 28 mm
Maks. średnica wiercenia w stali (przy użyciu uchwytu wiertarskiego): 13 mm
Maks. średnica wiercenia w drewnie (przy użyciu uchwytu wiertarskiego): 30 mm
Koronkami wiertniczymi w murze: 68 mm
Wyposażenie podstawowe:
Walizka L-BOXX (2 608 438 692)
Wkład do L-BOXX (2 608 438 037)
Rękojeść dodatkowa (2 602 025 141)
Ogranicznik głębokości 210 mm (1 613 001 010)




Tylko Hitachi, chociaż Bosch ma lepsze parametry kucia ale ogólnie jest gorszy.
  • 4 miesiące temu...
  • 1 miesiąc temu...
Napisano (edytowany)
Myślę że to kwestia co robimy tym sprzętem.
Tu znalazłem taki wiertarki:
1. Dla kogoś kto majsterkuje (amatorka) w domu (używanie raz na 2 tygodnie) można polecić wiertarkę Grafita:
650 W, model 58G716. Dla osób zaawansowanych ale nie dla zawodowców mogę polecić:
takiego DeWalta D21716
3. A dla zawodowców często pracujących Protoola:
PDP 18-2 E-1
Dodatkowo należ brać pod uwagę moc.
Jeśli będziemy używać słabej wiertarki do wiercenia tylko w betonie to nawet najlepsza szybko się zniszczy. Łatwo przepalić. Ale z drugiej strony wiertarka o mocy powyżej 1000W i wiercimy tylko w drewnie to moc rozklekocze wiertarkę.
Zasada: Do każdej czynności i dla innego użytkownika inne urządzenie!

Więc dylemat: Bosch czy Makita to mało istotne.... Edytowano przez Redakcja (zobacz historię edycji)
  • 3 tygodnie temu...
  • 2 tygodnie temu...
Napisano
Segment76 dużo masz racji z drugiej strony firma też ma znaczenie, osoby robiące w budowlance takiego black & Decker nie kupią (dla domowego majsterkowicza sprzęt będzie ok), makita i bosch się cenią, ale na wytrzymałość ciężko tutaj narzekać
  • 3 tygodnie temu...
Napisano
Cytat

nie zawsze jednak drozszy sprzet oznacza niezawodny, zobaczcie te [MŁOTOWIERTARKA BORT 800W 30mm


Za te pieniądze to wolałbym używaną Makitę HR2470 (300-400zł w dobrym stanie na allegro). Do niej mam dostępną każdą śrubkę i jak coś to bez problemu naprawię, a w tym Bort... no cóż.
Jeśli ma to być stosunkowo tani sprzęt, a dobry to rewelacyjnie wypadają te młoto-wiertarki Hitachi. Za ok.500zł jest nowa z udarem 3,0J. (teraz widziałem je na promocji w leory po 504zł)
Wybór między niebieski Bosch, a Makita to w sumie obojętne co kto lubi. Obie BDB o zbliżonych parametrach.
Pracowałem na obu i są bajer.
Warto też stosować dobre wiertła i dłuta żeby nie rozwalić sobie uchwytu SDS.
  • 1 miesiąc temu...
  • 4 lata temu...
Napisano
Odświeżę temat ponieważ o majsterkowaniu nigdy dosyć. Poza tym producenci sprzętu dla majsterkowiczów i profesjonalistów nie zasypuja gruszek w popiele i wciąż proponują nowości.

Nowe akumulatory, urządzenia do wkręcania i wiercenia o większym momencie itp.

Akumulatory 18 V to już teraz zasilanie oferowane najczęściej.
Przykład: Bosch PSB 18 LI-2 2-biegowe, akumulatorowa wiertarko-wkrętarka udarowa.
Proszę zwrócić uwagę, że to zasilanie bateryjne.

A tutaj Bosch na prąd - 650 W. Wiercenie w betonie 14 mm.
Jest jeszcze urządzenie bardziej poręczne ale pozwala wiercić w betonie tylko do 10 mm.
PSB 500 RE - Basic
  • 2 miesiące temu...
Napisano (edytowany)

Zwróć uwagę uwagę na Bosch GSB 21-2 RE. W przybliżonej cenie nie znajdziesz drugiej równie wielozadaniowej wiertarki udarowej. Jest to wiertarka dwubiegowa, która bez trudu poradzi sąbie równiez z nieco trudniejszymi zadaniami. Ponadto po zarejestrowaniu objęta jest trzyletnią gwarancją. Warto też zauważyć, że funkcje wiercenia ,wiercenia z udarem i samego kucia posiadają młoty typu GBH. Najlepiej radzą sobie w betonie, można również nimi wiercić w drewnie czy metalu stosując odpowiedni uchwyt. Pamiętajmy jednak, że system mocowania SDS w takich młotach posiada systemowe "luzy", które mogą irytować niewprawioną dłoń.

Edytowano przez Eksperci Bosch - narzędzia (zobacz historię edycji)

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Chciałbym podzielić się opinią i kilkoma informacjami na temat zestawu Osmo 177, który świetnie sprawdza się przy pielęgnacji i odświeżaniu drewnianych blatów kuchennych. Jeśli posiadacie drewniane powierzchnie wykończone olejami Osmo lub innymi olejami do drewna, ten zestaw może okazać się bardzo przydatny. Co zawiera zestaw Osmo 177 ? Płyn czyszczący w sprayu (500 ml) – idealny do codziennego, delikatnego czyszczenia. Skutecznie usuwa zabrudzenia, nie niszczy powłoki i nie zostawia smug. Top-Olej 3058 (500 ml) – produkt regenerujący i chroniący drewno. Przywraca świeży wygląd, naturalny mat i zabezpiecza przed wilgocią. Rączka do pada – wygodny uchwyt do pracy z włókninami. Włóknina do aplikacji – umożliwia równomierne rozprowadzenie oleju. Włóknina do szlifowania – pozwala delikatnie przygotować powierzchnię do ponownego olejowania, usuwając drobne zmatowienia i ślady użytkowania. Dla kogo ten zestaw ? Osmo 177 sprawdzi się u wszystkich, którzy posiadają: drewniane blaty kuchenne, stoły i powierzchnie robocze z drewna, drewniane schody lub inne elementy wykończone olejami. Co warto podkreślić ? Zestaw zawiera wszystko, co potrzebne do pielęgnacji – nie trzeba dokupować żadnych akcesoriów. Proces odświeżania jest prosty i szybki, a efekty widoczne od razu. Po nałożeniu oleju drewno odzyskuje swój naturalny wygląd, a powierzchnia staje się odporna na zabrudzenia i wilgoć. Jak często stosować ? Zależnie od intensywności użytkowania – zabieg odświeżania można wykonywać co kilka miesięcy, a płynu czyszczącego używać na co dzień. Podsumowując – Osmo 177 to praktyczne i wygodne rozwiązanie dla wszystkich, którzy chcą zadbać o trwałość i estetykę drewnianych blatów. Polecam każdemu, kto ceni sobie naturalne wykończenia i dbałość o detale.   Chętnie odpowiem na pytania i posłucham Waszych opinii.    
    • Czy to wszystko jest zgodne z projektem? Bo jeżeli tak, to projektanci się nie popisali. Osobiście jestem zwolennikiem innego układu: - górna powierzchnia ściany fundamentowej (w tym przypadku górna powierzchnia wieńca) jest na tym samym poziomie co chudziak;  - w efekcie izolacja przeciwwilgociowa pozioma na ścianach fundamentowych oraz pod ścianami nośnymi oraz działowymi jest na tym samym poziomie. Łatwo jest dobrze ułożyć i zrobić duże zakłady; - na chudziaku mamy wówczas wszędzie warstwę izolacji przeciwwilgociowej, warstwę izolacji cieplnej, warstwę wylewki podłogowej (jastrychu).  Na tym etapie budowy można jeszcze wszystko zrobić w ten sposób. Ale uwaga! Trzeba przeliczyć ostateczną wysokość ścian, otworów okiennych, drzwiowych oraz schodów i tego wszystkiego pilnować.  W ten sposób unikamy problemów z układaniem izolacji przeciwwilgociowej, mostkami cieplnymi w otworach drzwiowych itd. Chociażby jak teraz zrobić przejście rur ogrzewania podłogowego w "progach", gdzie w wewnętrznych ścianach nośnych będą otwory drzwiowe?
    • Jeżeli już coś pęka  w takiej sytuacji, to właśnie ściana działowa. Warstwa 10 cm betonu spoczywającego na zagęszczonym piasku jest całkiem solidna. Tu zaś pod ścianami działowymi jest jeszcze pogrubiona i zbrojona.  Natomiast co do brakującej izolacji przeciwwilgociowej, to jej zrobienie będzie kłopotliwe. U dołu ściany trzeba będzie nawiercić otwory pod kątem i wsączyć w ścianę preparat uszczelniający. Ale to w sumie problem wykonawców, skoro popełnili błąd.
    • Witam, Jestem na etapie zamawiania okien do domu i z tego powodu urodziło mi się kilka pytań.  Na fundamencie z bloczków betonowych został wylany wieniec. Z zewnątrz cały fundament wraz z wieńcem został zaizolowany oraz ocieplony 10cm warstwą styropianu przeznaczonego na fundament. Wnętrze zostało już zasypane piaskiem i zagęszczone. W chwili obecnej sytuacja na posadzce wygląda tak, że wylany zostanie chudziak (10cm), 15cm styropianu (ogrzewanie podłogowe) 6cm wylewka i 1.5-2cm na płytkę/panel - co daje nam 33cm. Tyle też właśnie pozostało miejsca między "piaskiem" a górną krawędzią wieńca.Finalnie więc, docelowa posadzka zrówna mi się niejako z górną krawędzią wieńca oraz izolacją poziomą. Czy to jest poprawnie wykonane? W otworach okiennych natomiast  wychodzi, że okno balkonowe będzie osadzone bezpośrednio  na wieńcu (na widocznej izolacji). Czy to jest okej? Nie będzie się w tych miejscach tworzył koszmarny mostek termiczny? Jeśli przyszłaby podwalina to okno mi się podniesie, co za tym idzie powstanie próg? Nie będzie przemarzać? Inna sprawa, że wieńce na wew. ścianach są na tej samej wysokości, więc wszędzie tam gdzie mam próg, to albo docelowa posadzka (panel) przyjdzie odrazu na wieniec, albo będę musiał go podkuć?  Bardzo proszę o Państwa opinie.
    • Pojawiła się nowa naklejka na podrobionych narzędziach Hilti TE16.   Młot Hilti Hammer Drill TE 16 2200W / Nowy Lombard / Cz-wa    
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...