Skocz do zawartości

Renovent LArge


zeta_spirit

Recommended Posts

Napisano
Witam,
Jestem od roku szczęśliwym posiadaczem wentylacji z rekuperatorem Brink Renovent Large 400. Mój problem jest taki, że spadła mi prędkość przepływu na 3 biegu na 235 m3/h i nie mogę ręcznie jej poprawić - (na początku było 300 i działało).
Wcześniej w okresie zimowym, zdarzało się że spadała prędkość pracy, głównie w wyniku oszronienia kratki nawiewnej-po jej oczyszczeniu znowu było ok. Oczywiście wkłady filtra mam nowe i nic. Jest możliwe, że coś namieszałem w ustawieniach? może wymiennik jest zabrudzony? z góry dzięki za pomoc.
Napisano
prawdopodobnie zwiększyły się opory przepływu - nie wymieniałeś tak czasem przed tym filtrów? (może wymieniłeś na gorsze))
wiem że po wymianie filtrów reku sobie kalibruje opory przepływu i do tego dopasowuje prędkość maksymalną....
Napisano
myślałem, że może czyściłeś filtry - jak kupiłeś nowe to powinno być ok.
Gdzieś coś musiało się przytkać, że się zwiększyły opory przepływu - no chyba że coś w ustawieniach pozmieniałeś...
ja rok użytkuję i jedyny problem jaki miałem, to właśnie oszronienie tej kratki przy czerpni....
Napisano
Mnie tez spadly max wydajnosci na III biegu ale nie przejmuje sie tym zbytnio bo prawie nie korzystam z nich odkad mieszkam. Maksymalnie wlaczam II bieg.
Ja zmienilem "standradowe" filtry na ramce na wklad filtracyjny i daje podwojna warstwe wlokniny stad pewnie zwiekszone opory.
Moze masz "lepsze" filtry, tzn. dokladniejsze i zwiekszajace opory jednoczesnie?
Te ktore dodaja jako standardowe sa naprawde podstawowe, moze zakupiles o innej gestosci wloknine a to juz zwieksza opory?
Ja czyscilem krake ,anemostaty ale niewiele to zmienilo, widac filtry daja taki opor.

Pzdr.
Napisano
Witaj!

  Cytat

ma ktoś jakieś inne pomysły?

Rozwiń  

Wyciągnij filtry, uruchom reku i sprawdź po jakimś czasie (powiedzmy 1/2 godziny) czy się coś zmieniło.
Gdy zrobiłem taką próbę to przepływy zmieniały się (z tego co pamiętam) o ~20m3 na II i III biegu. Na I biegu różnica była minimalna.

--
Pozdrawiam
Ryszard
Napisano
musisz zmusić reku do przekalibrowania - nie pamiętam jak to się robi - jest gdzieś w ustawieniach...
Napisano
wciskasz razem" "F i "OK" i trzymasz przez chwile (pare sekund),pozniej przyciskiem "+" az do wyswietlenia wartosci "t" -cisnienie nawiewu i "A"-cisnienie wywiewu w [Pa].
Mozesz tak mierzyc na kazdym biegu osobno, to sa wartosci chwilowe i beda sie zmieniach w dosyc sporym zakresie wiec musisz usrednic wartosci, najlepiej podac te ktore sa najbardziej powtarzalne.

Pzdr.
Napisano
Witaj!

  Cytat

... to przepływy zmieniały się (z tego co pamiętam) o ~20m3 na II i III biegu. Na I biegu różnica była minimalna.

Rozwiń  


Bardzo Was przepraszam - pomyliło mi się :-(
Przepływy się nie zmieniły, bo przecież reku stara się utrzymywać je zgodnie z ustawieniami.
Zmieniały się CIŚNIENIA We/Wy.
Testy robiłem w celu znalezienia przyczyny braku możliwości ustawienia przepływów > 320m3/h.
Zdejmowałem i zakładałem na zmianę:
  • kratkę wlotową (na ścianie budynku)
  • kapsle na kominkach wylotowych
  • filtr We
  • filtr Wy

i tak prawie cały dzień.
Wnioski - brak.
Każdy element stawia jakiś opór, jednak pozbycie się wszystkich ww elementów i tak nie pozwoliło mi na zwiększenie przepływów.

--
Pozdrawiam
Ryszard

DSC01446.jpg

Napisano
  Cytat

no to pomierzyłem:

na III biegu, t=ok 203, A= 253.
Ma tak być?

Rozwiń  

W instrukcji p. 2.4 jest napisane:
Dopuszczalny opór instalacji wentylacyjnej: 150 Pa przy 400 m3/h
Ciśnienie statyczne przy III biegu - 240 Pa

--
Pozdrawiam
Ryszard
Napisano
czy T to opór?
a A ciśnienie statyczne?
Wygląda ok? dobrze rozumiem? to szczęście w nieszczęściu:)
Więc co jeszcze można by poprawić by wiało jak trzeba?


  Cytat

W instrukcji p. 2.4 jest napisane:
Dopuszczalny opór instalacji wentylacyjnej: 150 Pa przy 400 m3/h
Ciśnienie statyczne przy III biegu - 240 Pa

--
Pozdrawiam
Ryszard

Rozwiń  

Napisano
  Cytat

czy T to opór?
a A ciśnienie statyczne?
Wygląda ok? dobrze rozumiem? to szczęście w nieszczęściu:)
Więc co jeszcze można by poprawić by wiało jak trzeba?

Rozwiń  


Napisalem Ci wczesniej co jest co.
W centrali masz dwa wentylatory - dwie "nitki" systemu, wyciag i nawiew i kazdy z nich ma oddzielne opory poniewaz sa to oddzielone "nitki".
Opory mierzone sa od jej poczatku, np. nawiew od czerpni wlacznie az do konca tj. anemostatow. Wywiew mierzony jest od anemostatow wywiewnych az do wyrzutni wlacznie.
Liczone sa opory filtrow, wymiennika no i oczywiscie wszystkich laczek, kratek, anemostatow, rur, ksztalteketc.
Na 400 m3/h to raczej marne szanse bo to chyba laboratoryjne warunki icon_smile.gif beda, ale ponad 300m3/h jest jak najbardziej mozliwe. Pamietaj ze centrala podczas inicjacji "zaklada" pozniejsze opory zwiazane np. z zapychaniem sie filtra stad czasem mnijesze wartosci ustawia niz jest w stanie "pociagnac"- dla ochrony wentylatorow.

Pzdr.
Napisano
  Cytat

Napisalem Ci wczesniej co jest co.
W centrali masz dwa wentylatory - dwie "nitki" systemu, wyciag i nawiew i kazdy z nich ma oddzielne opory poniewaz sa to oddzielone "nitki".
Opory mierzone sa od jej poczatku, np. nawiew od czerpni wlacznie az do konca tj. anemostatow. Wywiew mierzony jest od anemostatow wywiewnych az do wyrzutni wlacznie.
Liczone sa opory filtrow, wymiennika no i oczywiscie wszystkich laczek, kratek, anemostatow, rur, ksztalteketc.
Na 400 m3/h to raczej marne szanse bo to chyba laboratoryjne warunki icon_smile.gif beda, ale ponad 300m3/h jest jak najbardziej mozliwe. Pamietaj ze centrala podczas inicjacji "zaklada" pozniejsze opory zwiazane np. z zapychaniem sie filtra stad czasem mnijesze wartosci ustawia niz jest w stanie "pociagnac"- dla ochrony wentylatorow.

Pzdr.

Rozwiń  


To co robić ? spróbować zrestartować maszynę?
Napisano
  Cytat

To co robić ? spróbować zrestartować maszynę?

Rozwiń  


Nie zrestartować tylko zresetować.
To jest jakaś kombinacja przycisków na panelu.
Może ktoś z forumowiczów zdradzi tę tajemnicę.
Moi "fachowcy" z Lędzin (teraz przenieśli się do Tychów) nie wiedzieli jak się resetuje i dzwonili do dystrybutora.
A chcieli zresetować, bo nie można było ustawić przepływów > 300m3/h.
Po resecie mam max 330m3/h na III biegu.

--
Pozdrawiam
Ryszard
Napisano
  Cytat

Nie zrestartować tylko zresetować.
To jest jakaś kombinacja przycisków na panelu.
Może ktoś z forumowiczów zdradzi tę tajemnicę.
Moi "fachowcy" z Lędzin (teraz przenieśli się do Tychów) nie wiedzieli jak się resetuje i dzwonili do dystrybutora.
A chcieli zresetować, bo nie można było ustawić przepływów > 300m3/h.
Po resecie mam max 330m3/h na III biegu.

--
Pozdrawiam
Ryszard

Rozwiń  


Rozumiem,

Pytanie w taki razie, czy zna ktoś taką resetującą kombinację klawiszy?
Napisano
Przeca jest to w instrukcji, strona 5, pkt. 4.2.
„F” i „-” (reset)
Bardziej szczegółowo opisano od str. 17 do 19 - a konkretnie pkt.6.2.5C.

Ps. To po jakie licho zapodałem link do instrukcji ?
Napisano
Po resecie to samo....
co jeszcze można zrobić?


  Cytat

Przeca jest to w instrukcji, strona 5, pkt. 4.2.
„F” i „-” (reset)
Bardziej szczegółowo opisano od str. 17 do 19 - a konkretnie pkt.6.2.5C.

Ps. To po jakie licho zapodałem link do instrukcji ?

Rozwiń  

Napisano
postawa to dokładne przeczytanie instrukcje....bo jak widać, na częśc z twoich pytań odpowiedzi są w DTRce
Napisano
  Cytat

postawa to dokładne przeczytanie instrukcje....bo jak widać, na częśc z twoich pytań odpowiedzi są w DTRce

Rozwiń  


gdyby tak było, problem zostałby rozwiązany a nie jest....póki co pobawiłem się ustawieniami i nic z tego nie wynika....instrukcja jak widać problemu nie rozwiązuje.
Napisano
Może być i tak, że wszystko gra – patrz na pkt.6.2.
Jeśli ta centrala posiada bypass , to te ubiegłoroczne przepływy, mogły być w „stanie” letnim, a teraz ze względu na niską temperaturę przełączył się w stan zimowy (lub nocny).
W zasadzie pozostaje sprawdzenie wymiennika i kondensatu.
Jednak przeczytaj dokładnie tą instrukcję (bo nawet do niej nie zajrzałeś – co sugeruje pytanie o kombinacje przycisków) , bo tak czy siak jest w niej odpowiedź.
Napisano
Ja mam taką samą centralę(posiada bypass automatyczny) i nie zauważyłem różnicy w działaniu między latem a zima - ale faktem jest że zimą nie zdarzyło mi się zwiększać wentylacji na max. Ale zaraz sprawdze, czy max mi się nie zmieniło....


no i sprawdziłem - 3 bieg mam ustawiony na 320m3/h i tyle mam....niedawno filtry wymieniałem, nic się nie zmieniło
Napisano
  Cytat

Może być i tak, że wszystko gra – patrz na pkt.6.2.
Jeśli ta centrala posiada bypass , to te ubiegłoroczne przepływy, mogły być w „stanie” letnim, a teraz ze względu na niską temperaturę przełączył się w stan zimowy (lub nocny).
W zasadzie pozostaje sprawdzenie wymiennika i kondensatu.
Jednak przeczytaj dokładnie tą instrukcję (bo nawet do niej nie zajrzałeś – co sugeruje pytanie o kombinacje przycisków) , bo tak czy siak jest w niej odpowiedź.

Rozwiń  


Poczytałem poczytałem, przyjrzałem się uważnie, i zastanowiło mnie odprowadzenie kondenstatu (spójrzcie na foto) - dla mnie to pół syfon a nie syfon!
Czy poza tym, że chroni on przed zaciągnięciem zapachów z kanalizacji, ma to znaczenie dla ciśnień w całym układzie?

DSC01446.jpg

Napisano (edytowany)

Rysiu - pisałem o tym na samym początku - wzrosły opory i reku dopasował prędkość maksymalną do oporów....

cytat z DTR
6.2 Regulacja ilości powietrza
Ilość powietrza Renoventa HR Medium/ Large
ustawione są fabrycznie na pozycjach od 1 do 3 na
100, 150/200 wzg. 225/300 m3/h. Wydajność
Renoventa HR zale?na jest od jakości kanałów oraz
oporu filtra. Jeśli podczas inicjalizacji okazało się, ?e
opór jest zbyt du?y, to maksymalna wydajność
powietrzna jest ograniczona. Nale?y zwrócić uwagę,
?eby przy ustawianiu maksymalnego przepływu
objętościowego uwzględnić rezerwę celem
skompensowania oporów zabrudzonego filtra.

ja nie mam żadnego syfonu, mam tylko wąż podpięty do kanalizacji....
11732884.jpg

Edytowano przez adiqq (zobacz historię edycji)
Napisano
Takie uwagi;
1. Wymieniał filtry, ale czy zgodnie z instrukcją – a to ważne, bo system coś tam mógł zapamiętać.
2. Co z siatką na czerpni i wyrzutni (jak jest) ?
3. Może mieszał na anemostatach po inicjalizacji ?
4. Może ma namieszane i system pracuje w trybie nocnym ?


Moim zdaniem, należy:
- wyłączyć na około 1 godz. centralę z prądu wyciągając wtyczkę zasilającą z gniazdka, tzw. twardy reset,
- sprawdzić te sitka na czerpni i wyrzutni (jeśli są),
- włączyć centralkę i wykonać inicjalizację,
- nastawić wg. własnych potrzeb parametry pracy centrali.
Napisano
  Cytat

Takie uwagi;
1. Wymieniał filtry, ale czy zgodnie z instrukcją – a to ważne, bo system coś tam mógł zapamiętać.
2. Co z siatką na czerpni i wyrzutni (jak jest) ?
3. Może mieszał na anemostatach po inicjalizacji ?
4. Może ma namieszane i system pracuje w trybie nocnym ?


Moim zdaniem, należy:
- wyłączyć na około 1 godz. centralę z prądu wyciągając wtyczkę zasilającą z gniazdka, tzw. twardy reset,
- sprawdzić te sitka na czerpni i wyrzutni (jeśli są),
- włączyć centralkę i wykonać inicjalizację,
- nastawić wg. własnych potrzeb parametry pracy centrali.

Rozwiń  


oki, posprawdzam i robię twardy reset.
A co z moim półsyfonem? kolega zrobił nieświadomie syfon, a mi instalator zamontował świadomie półsyfon!
Ma to na coś wpływ poza zapachami?
Napisano (edytowany)
  Cytat

A co z moim półsyfonem? kolega zrobił nieświadomie syfon, a mi instalator zamontował świadomie półsyfon!
Ma to na coś wpływ poza zapachami?

Rozwiń  

Miałem od początku rurkę (wężyk) ale w pewnym momencie w domu pojawiły się nieprzyjemne zapachy :-(
Okazało się, że wyschła woda w zagięciu.
Przedłużyłem wąż w taki sposób (podobnie jak ma adiqq), że w zagięciu mieści się ~0,5 litra i od czasu do czasu sprawdzam czy woda nie "wyparowała". Od tego czasu mam spokój.
Na "normalny" syfon nie mam miejsca.
Rodzaj syfonu wg mnie nie ma związku z innymi elementami instalacji. Edytowano przez eres (zobacz historię edycji)

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Chcąc wylać poduszki pod nadproża, musimy je najpierw zaszalować. Tym właśnie będziemy się teraz zajmować.  
    • Drewniane podłogi to klasyka, która z czasem może wymagać miejscowych napraw – szczególnie wtedy, gdy pojawią się przebarwienia, plamy lub drobne uszkodzenia na pojedynczych deskach. Dobrą wiadomością jest to, że nie musisz od razu cyklinować całej powierzchni. Dzięki produktom marki Osmo można łatwo i estetycznie odnowić pojedynczą deskę, bez widocznych różnic w kolorze i strukturze. Krok 1: Wydzielenie uszkodzonej deski Najpierw dokładnie określ deskę, która wymaga renowacji. Następnie oklej jej krawędzie taśmą malarską, najlepiej niebieską lub różową, która jest delikatna i nie uszkadza powierzchni ani sąsiednich desek. Taśma zapobiegnie przypadkowemu przetarciu lub zabarwieniu sąsiednich fragmentów podłogi. Krok 2: Szlifowanie powierzchni Za pomocą papieru ściernego o gradacji 180 przeszlifuj powierzchnię deski. Usuniesz w ten sposób stare powłoki, przebarwienia oraz drobne rysy. Szlifuj zawsze wzdłuż włókien drewna, a po zakończeniu dokładnie odkurz i przetrzyj wilgotną ściereczką, by pozbyć się pyłu. Krok 3: Nadanie koloru – bejce olejne i woski dekoracyjne Osmo Kiedy powierzchnia jest sucha i czysta, czas na nadanie jej odpowiedniego odcienia. Użyj bejcy olejnej Osmo lub wosków dekoracyjnych Osmo, w zależności od wykończenia reszty podłogi. Aplikacja wygląda następująco: Nanieś niewielką ilość bejcy lub wosku przy pomocy gąbki lub miękkiej szmatki. Następnie wetrzyj preparat równomiernie w drewno, zgodnie z kierunkiem słojów. Nadmiar produktu zetrzyj czystą szmatką, tak by kolor był jednolity i bez smug. To bardzo ważny etap – dobór koloru musi być maksymalnie zbliżony do reszty podłogi. Warto wcześniej wykonać próbę na niewidocznym fragmencie lub na kawałku podobnego drewna. Pozostaw do wyschnięcia na 24 godziny. Krok 4: Zabezpieczenie powierzchni – Wosk Twardy Olejny Osmo Po wyschnięciu koloru, nałóż warstwę ochronną – najlepiej sprawdzają się produkty: Osmo 3062 (półmat) Osmo 3065 (mat) Aplikacja: Nałóż cienką warstwę wosku twardego olejnego przy użyciu pędzla lub wałka. Pozostaw do wyschnięcia na 24 godziny. Delikatnie zmatow powierzchnię papierem ściernym (np. gradacja 240). Nałóż drugą, finalną warstwę tego samego produktu i pozostaw do pełnego wyschnięcia. Dodatkowe wskazówki: Zawsze pracuj w dobrze wentylowanym pomieszczeniu. Unikaj nakładania zbyt grubej warstwy – produkty Osmo są bardzo wydajne. Nie chodź po naprawianej powierzchni przez co najmniej 2–3 dni, aby powłoka miała czas się utwardzić. Jeśli odcień różni się od reszty, można dodać drugą warstwę koloru, ale zawsze wykonuj próbę wcześniej. Podsumowanie Dzięki odpowiednim materiałom i precyzyjnej pracy, renowacja pojedynczej deski podłogowej może być szybka i bardzo skuteczna. Produkty Osmo, takie jak bejce olejne, woski dekoracyjne i wosk twardy olejny, pozwalają na punktową naprawę bez konieczności renowacji całej podłogi. Kluczem do sukcesu jest dobranie odpowiedniego koloru i staranne wykonanie każdego etapu – od szlifowania po finalne zabezpieczenie powierzchni.  
    • Niekoniecznie. Wyłącznik instalacyjny nadmiarowo-prądowy. Zasada działania i cel stosowania
    • W skrzynce przyłączeniowej nie wywaliło. Wywaliło w skrzynce, którą mam w domu.  Po włączeniu b16 który wywaliło oraz po wyłączeniu i włączeniu RCD zasilanie wróciło i do tej pory nie wywala. Zastanawia mnie to, że podczas zwarcia na jednym obwodzie światła nie było w całym domu.
    • Może też wywaliło bezpiecznik w skrzynce przyłączeniowej? Jakie tam masz zabezpieczenia? Dostęp tam ma chyba tylko firma dostarczająca energię 
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...