Skocz do zawartości

Renovent LArge


zeta_spirit

Recommended Posts

Napisano
Witam,
Jestem od roku szczęśliwym posiadaczem wentylacji z rekuperatorem Brink Renovent Large 400. Mój problem jest taki, że spadła mi prędkość przepływu na 3 biegu na 235 m3/h i nie mogę ręcznie jej poprawić - (na początku było 300 i działało).
Wcześniej w okresie zimowym, zdarzało się że spadała prędkość pracy, głównie w wyniku oszronienia kratki nawiewnej-po jej oczyszczeniu znowu było ok. Oczywiście wkłady filtra mam nowe i nic. Jest możliwe, że coś namieszałem w ustawieniach? może wymiennik jest zabrudzony? z góry dzięki za pomoc.
Napisano
prawdopodobnie zwiększyły się opory przepływu - nie wymieniałeś tak czasem przed tym filtrów? (może wymieniłeś na gorsze))
wiem że po wymianie filtrów reku sobie kalibruje opory przepływu i do tego dopasowuje prędkość maksymalną....
Napisano
myślałem, że może czyściłeś filtry - jak kupiłeś nowe to powinno być ok.
Gdzieś coś musiało się przytkać, że się zwiększyły opory przepływu - no chyba że coś w ustawieniach pozmieniałeś...
ja rok użytkuję i jedyny problem jaki miałem, to właśnie oszronienie tej kratki przy czerpni....
Napisano
Mnie tez spadly max wydajnosci na III biegu ale nie przejmuje sie tym zbytnio bo prawie nie korzystam z nich odkad mieszkam. Maksymalnie wlaczam II bieg.
Ja zmienilem "standradowe" filtry na ramce na wklad filtracyjny i daje podwojna warstwe wlokniny stad pewnie zwiekszone opory.
Moze masz "lepsze" filtry, tzn. dokladniejsze i zwiekszajace opory jednoczesnie?
Te ktore dodaja jako standardowe sa naprawde podstawowe, moze zakupiles o innej gestosci wloknine a to juz zwieksza opory?
Ja czyscilem krake ,anemostaty ale niewiele to zmienilo, widac filtry daja taki opor.

Pzdr.
Napisano
Witaj!

Cytat

ma ktoś jakieś inne pomysły?


Wyciągnij filtry, uruchom reku i sprawdź po jakimś czasie (powiedzmy 1/2 godziny) czy się coś zmieniło.
Gdy zrobiłem taką próbę to przepływy zmieniały się (z tego co pamiętam) o ~20m3 na II i III biegu. Na I biegu różnica była minimalna.

--
Pozdrawiam
Ryszard
Napisano
musisz zmusić reku do przekalibrowania - nie pamiętam jak to się robi - jest gdzieś w ustawieniach...
Napisano
Cytat

z ustawień podstawowych jest tak:
C-0
bp.0
tp-3
t5-19
In.1

czyli bypas wyłaczony? a kiedy powinien się właczyć?



Zmierz opory chwilowe na III biegu, zobaczysz jakie sa i czy mozesz miec wieksze wydajnosci.

Pzdr.
Napisano
wciskasz razem" "F i "OK" i trzymasz przez chwile (pare sekund),pozniej przyciskiem "+" az do wyswietlenia wartosci "t" -cisnienie nawiewu i "A"-cisnienie wywiewu w [Pa].
Mozesz tak mierzyc na kazdym biegu osobno, to sa wartosci chwilowe i beda sie zmieniach w dosyc sporym zakresie wiec musisz usrednic wartosci, najlepiej podac te ktore sa najbardziej powtarzalne.

Pzdr.
Napisano
Witaj!

Cytat

... to przepływy zmieniały się (z tego co pamiętam) o ~20m3 na II i III biegu. Na I biegu różnica była minimalna.



Bardzo Was przepraszam - pomyliło mi się :-(
Przepływy się nie zmieniły, bo przecież reku stara się utrzymywać je zgodnie z ustawieniami.
Zmieniały się CIŚNIENIA We/Wy.
Testy robiłem w celu znalezienia przyczyny braku możliwości ustawienia przepływów > 320m3/h.
Zdejmowałem i zakładałem na zmianę:
  • kratkę wlotową (na ścianie budynku)
  • kapsle na kominkach wylotowych
  • filtr We
  • filtr Wy

i tak prawie cały dzień.
Wnioski - brak.
Każdy element stawia jakiś opór, jednak pozbycie się wszystkich ww elementów i tak nie pozwoliło mi na zwiększenie przepływów.

--
Pozdrawiam
Ryszard

DSC01446.jpg

Napisano
Cytat

no to pomierzyłem:

na III biegu, t=ok 203, A= 253.
Ma tak być?


W instrukcji p. 2.4 jest napisane:
Dopuszczalny opór instalacji wentylacyjnej: 150 Pa przy 400 m3/h
Ciśnienie statyczne przy III biegu - 240 Pa

--
Pozdrawiam
Ryszard
Napisano
czy T to opór?
a A ciśnienie statyczne?
Wygląda ok? dobrze rozumiem? to szczęście w nieszczęściu:)
Więc co jeszcze można by poprawić by wiało jak trzeba?


Cytat

W instrukcji p. 2.4 jest napisane:
Dopuszczalny opór instalacji wentylacyjnej: 150 Pa przy 400 m3/h
Ciśnienie statyczne przy III biegu - 240 Pa

--
Pozdrawiam
Ryszard


Napisano
Cytat

czy T to opór?
a A ciśnienie statyczne?
Wygląda ok? dobrze rozumiem? to szczęście w nieszczęściu:)
Więc co jeszcze można by poprawić by wiało jak trzeba?



Napisalem Ci wczesniej co jest co.
W centrali masz dwa wentylatory - dwie "nitki" systemu, wyciag i nawiew i kazdy z nich ma oddzielne opory poniewaz sa to oddzielone "nitki".
Opory mierzone sa od jej poczatku, np. nawiew od czerpni wlacznie az do konca tj. anemostatow. Wywiew mierzony jest od anemostatow wywiewnych az do wyrzutni wlacznie.
Liczone sa opory filtrow, wymiennika no i oczywiscie wszystkich laczek, kratek, anemostatow, rur, ksztalteketc.
Na 400 m3/h to raczej marne szanse bo to chyba laboratoryjne warunki icon_smile.gif beda, ale ponad 300m3/h jest jak najbardziej mozliwe. Pamietaj ze centrala podczas inicjacji "zaklada" pozniejsze opory zwiazane np. z zapychaniem sie filtra stad czasem mnijesze wartosci ustawia niz jest w stanie "pociagnac"- dla ochrony wentylatorow.

Pzdr.
Napisano
Cytat

Napisalem Ci wczesniej co jest co.
W centrali masz dwa wentylatory - dwie "nitki" systemu, wyciag i nawiew i kazdy z nich ma oddzielne opory poniewaz sa to oddzielone "nitki".
Opory mierzone sa od jej poczatku, np. nawiew od czerpni wlacznie az do konca tj. anemostatow. Wywiew mierzony jest od anemostatow wywiewnych az do wyrzutni wlacznie.
Liczone sa opory filtrow, wymiennika no i oczywiscie wszystkich laczek, kratek, anemostatow, rur, ksztalteketc.
Na 400 m3/h to raczej marne szanse bo to chyba laboratoryjne warunki icon_smile.gif beda, ale ponad 300m3/h jest jak najbardziej mozliwe. Pamietaj ze centrala podczas inicjacji "zaklada" pozniejsze opory zwiazane np. z zapychaniem sie filtra stad czasem mnijesze wartosci ustawia niz jest w stanie "pociagnac"- dla ochrony wentylatorow.

Pzdr.



To co robić ? spróbować zrestartować maszynę?
Napisano
Cytat

To co robić ? spróbować zrestartować maszynę?



Nie zrestartować tylko zresetować.
To jest jakaś kombinacja przycisków na panelu.
Może ktoś z forumowiczów zdradzi tę tajemnicę.
Moi "fachowcy" z Lędzin (teraz przenieśli się do Tychów) nie wiedzieli jak się resetuje i dzwonili do dystrybutora.
A chcieli zresetować, bo nie można było ustawić przepływów > 300m3/h.
Po resecie mam max 330m3/h na III biegu.

--
Pozdrawiam
Ryszard
Napisano
Cytat

Nie zrestartować tylko zresetować.
To jest jakaś kombinacja przycisków na panelu.
Może ktoś z forumowiczów zdradzi tę tajemnicę.
Moi "fachowcy" z Lędzin (teraz przenieśli się do Tychów) nie wiedzieli jak się resetuje i dzwonili do dystrybutora.
A chcieli zresetować, bo nie można było ustawić przepływów > 300m3/h.
Po resecie mam max 330m3/h na III biegu.

--
Pozdrawiam
Ryszard



Rozumiem,

Pytanie w taki razie, czy zna ktoś taką resetującą kombinację klawiszy?
Napisano
Przeca jest to w instrukcji, strona 5, pkt. 4.2.
„F” i „-” (reset)
Bardziej szczegółowo opisano od str. 17 do 19 - a konkretnie pkt.6.2.5C.

Ps. To po jakie licho zapodałem link do instrukcji ?
Napisano
Po resecie to samo....
co jeszcze można zrobić?


Cytat

Przeca jest to w instrukcji, strona 5, pkt. 4.2.
„F” i „-” (reset)
Bardziej szczegółowo opisano od str. 17 do 19 - a konkretnie pkt.6.2.5C.

Ps. To po jakie licho zapodałem link do instrukcji ?


Napisano
postawa to dokładne przeczytanie instrukcje....bo jak widać, na częśc z twoich pytań odpowiedzi są w DTRce
Napisano
Cytat

postawa to dokładne przeczytanie instrukcje....bo jak widać, na częśc z twoich pytań odpowiedzi są w DTRce



gdyby tak było, problem zostałby rozwiązany a nie jest....póki co pobawiłem się ustawieniami i nic z tego nie wynika....instrukcja jak widać problemu nie rozwiązuje.
Napisano
Może być i tak, że wszystko gra – patrz na pkt.6.2.
Jeśli ta centrala posiada bypass , to te ubiegłoroczne przepływy, mogły być w „stanie” letnim, a teraz ze względu na niską temperaturę przełączył się w stan zimowy (lub nocny).
W zasadzie pozostaje sprawdzenie wymiennika i kondensatu.
Jednak przeczytaj dokładnie tą instrukcję (bo nawet do niej nie zajrzałeś – co sugeruje pytanie o kombinacje przycisków) , bo tak czy siak jest w niej odpowiedź.
Napisano
Ja mam taką samą centralę(posiada bypass automatyczny) i nie zauważyłem różnicy w działaniu między latem a zima - ale faktem jest że zimą nie zdarzyło mi się zwiększać wentylacji na max. Ale zaraz sprawdze, czy max mi się nie zmieniło....


no i sprawdziłem - 3 bieg mam ustawiony na 320m3/h i tyle mam....niedawno filtry wymieniałem, nic się nie zmieniło
Napisano
Cytat

Może być i tak, że wszystko gra – patrz na pkt.6.2.
Jeśli ta centrala posiada bypass , to te ubiegłoroczne przepływy, mogły być w „stanie” letnim, a teraz ze względu na niską temperaturę przełączył się w stan zimowy (lub nocny).
W zasadzie pozostaje sprawdzenie wymiennika i kondensatu.
Jednak przeczytaj dokładnie tą instrukcję (bo nawet do niej nie zajrzałeś – co sugeruje pytanie o kombinacje przycisków) , bo tak czy siak jest w niej odpowiedź.



Poczytałem poczytałem, przyjrzałem się uważnie, i zastanowiło mnie odprowadzenie kondenstatu (spójrzcie na foto) - dla mnie to pół syfon a nie syfon!
Czy poza tym, że chroni on przed zaciągnięciem zapachów z kanalizacji, ma to znaczenie dla ciśnień w całym układzie?

DSC01446.jpg

Napisano (edytowany)

Rysiu - pisałem o tym na samym początku - wzrosły opory i reku dopasował prędkość maksymalną do oporów....

cytat z DTR
6.2 Regulacja ilości powietrza
Ilość powietrza Renoventa HR Medium/ Large
ustawione są fabrycznie na pozycjach od 1 do 3 na
100, 150/200 wzg. 225/300 m3/h. Wydajność
Renoventa HR zale?na jest od jakości kanałów oraz
oporu filtra. Jeśli podczas inicjalizacji okazało się, ?e
opór jest zbyt du?y, to maksymalna wydajność
powietrzna jest ograniczona. Nale?y zwrócić uwagę,
?eby przy ustawianiu maksymalnego przepływu
objętościowego uwzględnić rezerwę celem
skompensowania oporów zabrudzonego filtra.

ja nie mam żadnego syfonu, mam tylko wąż podpięty do kanalizacji....
11732884.jpg

Edytowano przez adiqq (zobacz historię edycji)
Napisano
Takie uwagi;
1. Wymieniał filtry, ale czy zgodnie z instrukcją – a to ważne, bo system coś tam mógł zapamiętać.
2. Co z siatką na czerpni i wyrzutni (jak jest) ?
3. Może mieszał na anemostatach po inicjalizacji ?
4. Może ma namieszane i system pracuje w trybie nocnym ?


Moim zdaniem, należy:
- wyłączyć na około 1 godz. centralę z prądu wyciągając wtyczkę zasilającą z gniazdka, tzw. twardy reset,
- sprawdzić te sitka na czerpni i wyrzutni (jeśli są),
- włączyć centralkę i wykonać inicjalizację,
- nastawić wg. własnych potrzeb parametry pracy centrali.
Napisano
Cytat

Takie uwagi;
1. Wymieniał filtry, ale czy zgodnie z instrukcją – a to ważne, bo system coś tam mógł zapamiętać.
2. Co z siatką na czerpni i wyrzutni (jak jest) ?
3. Może mieszał na anemostatach po inicjalizacji ?
4. Może ma namieszane i system pracuje w trybie nocnym ?


Moim zdaniem, należy:
- wyłączyć na około 1 godz. centralę z prądu wyciągając wtyczkę zasilającą z gniazdka, tzw. twardy reset,
- sprawdzić te sitka na czerpni i wyrzutni (jeśli są),
- włączyć centralkę i wykonać inicjalizację,
- nastawić wg. własnych potrzeb parametry pracy centrali.



oki, posprawdzam i robię twardy reset.
A co z moim półsyfonem? kolega zrobił nieświadomie syfon, a mi instalator zamontował świadomie półsyfon!
Ma to na coś wpływ poza zapachami?
Napisano (edytowany)
Cytat

A co z moim półsyfonem? kolega zrobił nieświadomie syfon, a mi instalator zamontował świadomie półsyfon!
Ma to na coś wpływ poza zapachami?


Miałem od początku rurkę (wężyk) ale w pewnym momencie w domu pojawiły się nieprzyjemne zapachy :-(
Okazało się, że wyschła woda w zagięciu.
Przedłużyłem wąż w taki sposób (podobnie jak ma adiqq), że w zagięciu mieści się ~0,5 litra i od czasu do czasu sprawdzam czy woda nie "wyparowała". Od tego czasu mam spokój.
Na "normalny" syfon nie mam miejsca.
Rodzaj syfonu wg mnie nie ma związku z innymi elementami instalacji. Edytowano przez eres (zobacz historię edycji)

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Standardowo, w gotowych zestawach drzwiowych, prześwit pod spodem (czyli odległość między dolną krawędzią skrzydła a podłogą) wynosi zwykle od 1 do 2 cm (10-20 mm). To umożliwia swobodne otwieranie drzwi.
    • Ja jednak wolałbym zrobić to z kostki brukowej i mieć to już  z głowy, zaoszczędziłbym, dając swoją robociznę. Materiał jest to koszt stosunkowo tani.   Koszt materiałów na taras z nasypem około 30 cm, o wymiarach 6,0 × 4,0 m, z krawężnikami betonowymi antracyt i kostką brukową Stylbruk, będzie zależał od kilku czynników, takich jak lokalne ceny materiałów, wybór konkretnego typu kostki i krawężników, a także ewentualne dodatkowe elementy. Oto szacunkowe koszty poszczególnych elementów:   Materiały na nasyp piasek około 15 do 30 zł/m³  Przy nasypie 30 cm pod powierzchnią, potrzebujesz około 7,2 m³ (6 m × 4 m × 0,3 m + schodek), co daje koszt około 360-720 zł.   Krawężniki betonowe antracyt: koszt ok.  15 do 25 zł za metr bieżący. Przy długości obwodu tarasu (2×6 + stopień = ok. 30 mb), to wydatek od 300 do 450 zł.   Kostka brukowa Stylbruk: ceny wahają się od 70 do 80 zł/m². Dla powierzchni 30 m² (6×4 m + schodek), koszt materiału to od 2100 do 2400 zł. Dodatkowe materiały: np. cement, piasek do wyrównania, folie, kity, mogą kosztować 200 do 300 złotych.   Podsumowanie szacunkowego kosztu materiałów: Element Szacunkowy koszt (zł) Nasyp 300 - 450 Krawężniki 360 - 450 Kostka brukowa 2100 - 2400 Dodatkowe materiały 200 - 300 Razem 2960 - 3600 zł   Pamiętaj, że są to orientacyjne kwoty, ze sklepu  Liroy Merlin, ceny mogą się różnić w zależności od lokalnych cen i wybranych materiałów.   
    • Witam, Temat stary jak świat ale może dowiem się czegoś nowego, tym bardziej, że jestem amatorem. Zastanawiam się nad wyborem ogrzewania dla nowobudowanego domu o powierzchni 137m2, ocieplonego z ogrzewaniem podłogowym w projekcie i ku takiemu też się skłaniam. Dodam jedynie, że szukam rozwiązania jak najbardziej samoobsługowego. Póki co waham się między pompą ciepła a gazem przy czym na razie faworyzuję pompę. W miejscu budowania nie ma instalacji gazowej więc zostaje mi zbiornik na gaz. 1. Instalacja gazowa tańsza od pompy ciepła     Często słyszę, że instalacja gazowa jest znacznie tańsza od pompy ciepła i rozwiązanie z pompą zwróci się za 100 lat:     link     Wysłałem oferty do kilku firm a poniżej zestawienie dwóch:     Pompa ciepła:     - Daikin Altherma - 33 480 zł     - konsola do montażu - 648 zł     - montaż kotłowni - 13 500 zł     - dofinansowanie - 7 000 zł     Łącznie: 40 628 zł     Kocioł gazowy:     - Vitodens 100-W B1HF + 100 litrów - 11 098 zł (jedna z trzech opcji która została mi zaproponowana, ta jest tą średnią pod względem cenowym)     - prace ziemne - 1 700 zł     - butla własna - 14 944 zł     - instalacja wewnętrzna w budynku - 1630 zł     - dofinansowanie - 0 zł (chociaż gdzieś widziałem jakieś lokalne dofinansowanie 5 000 zł)     - dochodzą jeszcze jakieś  koszta kierownika budowy, wydania dokumentów, może coś jeszcze?     Łącznie: 30 074 zł     Generalnie różnica nieco ponad 10 000  zł na korzyść ogrzewania gazowego te "32 tysiące w kieszeni" to chyba nie w tym przypadku 2.  Prognozy cen      Zarówno gaz jak i prąd z roku na rok drożeją. Jednak ceny prądu nie rosną tak szybko jak ceny gazu. Poza tym biorąc pod uwagę, że Unia Europejska chce do 2040 roku zrezygnować całkowicie z korzystania z gazu na     korzyść energii ze źródeł odnawialnych można raczej się spodziewać, że ceny za prąd będą malały (coraz więcej prądu ze źródeł odnawialnych, zachęty poprzez dofinansowania do pomp czy innych źródeł odnawialnych i zniechęcanie do innych - ets) a ceny za gaz będą rosły. Dodatkowym czynnikiem wpływającym na koszty gazu będą zapewne opłaty związane z ETS. Jakieś ostrożne wyliczenia, które znalazłem w sieci mówią, że będzie to koszt około 500 złotych rocznie dla gospodarstwa.    Z powyższego wynika, że jestem raczej zwolennikiem pompy ciepła ale z drugiej strony podkreślam, że jestem amatorem i słabo znam realia stąd też ten mail aby ktoś ewentualnie mnie uświadomił o błędzie. Albo ktoś podpowie jakąś inną technologię, ogrzewanie podczerwienią?   Co o tym sądzicie?
    • Czyli to ma być taki "Miś" na miarę Twoich możliwości... Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka
    • Witam Kupilem panele Swiss Krono, napisane na nich jest ze to system angle-angle. Myslalem ze sa na zatrzask jednak chyba nie. Jak je ukladac, pytam dlatego ze bardzo ciezko sie je uklada juz od drugiego rzedu.    
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...