Skocz do zawartości

drewno i ogrzewanie podłogowe?


Marek Kos

Recommended Posts

Napisano
chciałem zapytać was o opinie czy można z powodzeniem stosować ogrzewanie podłogowe z panelami, deskami czy też parkietem? wiadomo, że drewno nie będzie przepuszczać ciepła tak jak płytki ceramiczne czy też płytki, granitowe marmurowe?
Napisano
Leniuszek jesteś...
Było ze sto razy...
MOŻNA!
"wiadomo, że drewno nie będzie przepuszczać ciepła tak jak płytki ceramiczne czy też płytki, granitowe marmurowe? "
Żyjesz w błędzie! Nie jest to prawda!
Mylisz ILOŚĆ przepuszczanego ciepła z SZYBKOŚCIĄ tego procesu...
Adam M.
Napisano
Fakt, że są trochę porozrzucane po wielu wątkach (te tematy).
Zwykle są tam gdzie o podłogowym się gada...

Nowe domy MUSZĄ być budowane zgodnie z dyrektywą unijną (0,3W/m2 x stK).
Innych po zbudowaniu - nie odbiorą.
Innych więc teraz się nie projektuje.
ALE!...
Buduje się w/g tych projektów , zwykle, nogami i w amoku...
Wychodzi jakoś tak dziwnie, że papier jest a efektu nie ma... (no, często tak wychodzi).
Za to, jak się dom zbuduje DOBRZE, to można sobie na podłogówce krytej drewnem gruby, puchaty dywan dać - i dalej jest DOBRZE.
Adam M.
Napisano
Cytat

Fakt, że są trochę porozrzucane po wielu wątkach (te tematy).
Zwykle są tam gdzie o podłogowym się gada...

Nowe domy MUSZĄ być budowane zgodnie z dyrektywą unijną (0,3W/m2 x stK).
Innych po zbudowaniu - nie odbiorą.
Innych więc teraz się nie projektuje.
ALE!...
Buduje się w/g tych projektów , zwykle, nogami i w amoku...
Wychodzi jakoś tak dziwnie, że papier jest a efektu nie ma... (no, często tak wychodzi).
Za to, jak się dom zbuduje DOBRZE, to można sobie na podłogówce krytej drewnem gruby, puchaty dywan dać - i dalej jest DOBRZE.
Adam M.




a czy trzeba do tego jakiegoś specjalnego drewna bądź specjalnie przygotowanego do takiej podłogówki?
Napisano (edytowany)
Tak!
icon_lol.gif
Potrzebne to tańsze!
Płaci się za m3 pokrycia drewnianego podłogi...
Stosuje się na podłogówkę KAŻDE drewno podłogowe w grubości raczej nie przekraczającej 15mm (typowo 11mm).
Ale...
Jak w domu jest drewno to trzeba o skuteczną wentylację zadbać, żeby wilgotność względna wnętrz była STAŁA!
WTEDY I TYLKO WTEDY drewno nie zmienia wymiaru (szpary się nie robią).
Adam M. Edytowano przez adam_mk (zobacz historię edycji)
Napisano
Cytat

Tak!
icon_lol.gif
Potrzebne to tańsze!
Płaci się za m3 pokrycia drewnianego podłogi...
Stosuje się na podłogówkę KAŻDE drewno podłogowe w grubości raczej nie przekraczającej 15mm (typowo 11mm).
Ale...
Jak w domu jest drewno to trzeba o skuteczną wentylację zadbać, żeby wilgotność względna wnętrz była STAŁA!
WTEDY I TYLKO WTEDY drewno nie zmienia wymiaru (szpary się nie robią).
Adam M.




dzięki za profesjonalną odpowiedź!
teraz będzie mnie czekała wymiana podłogi w mieszkaniu (oczywiście bez ogrzewania podłogowego icon_smile.gif ) ale już zastanawiam się na tym co będzie w moim wymarzonym domku! szukam tym razem sprawdzonych i pewnych wykonawców!
Napisano
To, co tam będzie to raczej znaczenia nie ma. (dojdziesz do tego wniosku sam za jaki czas!)
Ważniejsze jest JAK ten dom ma działać! (no i jeszcze PO CO go budujesz...)
Adam M.
Napisano
Cytat

To, co tam będzie to raczej znaczenia nie ma. (dojdziesz do tego wniosku sam za jaki czas!)
Ważniejsze jest JAK ten dom ma działać! (no i jeszcze PO CO go budujesz...)
Adam M.




nie rozumiem jak ma działać?

dom do mieszkania dla mojej rodziny!
Napisano (edytowany)
Zrozumiesz...
Budowanie bardzo rozwija ludzi.
Dopiero zaczynasz...

przykład?

Fundamenty jakieś trzeba będzie zrobić...
JAKIE?
Z CZEGO?
KIEDY?
ZA ILE?
- CZEMU TAK?

a potem jeszcze reszta...

Namiot to też dom...
No, pewien rodzaj domu.
Łatwiejszy w budowie...
Czemu nie namiot?

Adam M. Edytowano przez adam_mk (zobacz historię edycji)
Napisano
Wyczytałem takie coś , a nie pisał o tym adam mk , więc przy okazji wklejam - chodzi o rozszerzalność :
Dobre właściwości mają egzotyczne, bardzo twarde i odporne gatunki drewna jak jatoba, iroko, merbau czy doussie ale także gatunki krajowe, takie jak akacja czy dąb. Zdecydowanie nie polecane są kładzione na ogrzewanie podłogowe parkiety z grabu czy buku gdyż dosyć mocno się kurczą, przez co poluzowane, jasne lamelki są jeszcze bardziej widoczne a szczeliny między klepkami zbierają kurz skąd trudno go usunąć.
Koniec cytatu.
Myśle jednak że słabo albo wcale nie dotyczy to materiałów klejonych warstwowo .
Napisano
dziękuje za odpowiedź i informacje!

ale zastanawiam się czy by nagrzać samą podłogówką cały dom parterowy nie posiadający grzejników naściennych w przypadku gdy zastosujemy :

1. podłogę drewniana z ogrzewaniem podłogowym,
2. podłogę w płatkach z ogrzewaniem podłogowym,

to czy przy tym samym metrażu koszt nagrzania będzie taki sam?

osobiście uważam, że koszt nagrzania tego domu w powyższym dwóch przypadkach będzie różny i koszt nagrzania domu z płytkami będzie niższy niż z podłogą drewnianą? poprawcie mnie jeśli się mylę! jak to jest z tymi kosztami - jaka może być procentowo różnica?



Napisano (edytowany)
te ciepło nie wyparuje przecież....przy podłodze drewnianej która ma większy opór cieplny nagrzewanie może trwać trochę dłużej...ale ciepło puszczone w obieg nie wyparuje
koszt będzie taki sam Edytowano przez adiqq (zobacz historię edycji)
Napisano
"Wyczytałem takie coś , a nie pisał o tym adam mk , więc przy okazji wklejam - chodzi o rozszerzalność :..."

Pisałem!
icon_lol.gif
Zmusił mnie ktoś do całego wykładu na ten temat!
icon_lol.gif
(Nie bardzo pamiętam gdzie - ale to jest! Trzeba by mądrze szukaczkę podręczyć)

Przy okazji...
TEMPERATUROWY współczynnik rozszerzalności drewna - NIEZALEŻNIE OD GATUNKU - jest STAŁY i dość NIKŁY!!!

Adam M.
  • 3 tygodnie temu...
Napisano
Jeśli chodzi o drewno na pewno można montować na ogrzewaniu podłogi typu deska barlinecka. Specjalna konstrukcja położonych naprzemiennie warstw drewna zapobiega paczeniu się i łódkowaniu dech.
Napisano
Ty chcesz mi to sprzedać?

Odwalasz marketing aż gwiżdże!
Poczytałbyś trochę ze zrozumieniem tekstu...
CO wspólnego ma paczenie i łódkowanie się drewna z ogrzewaniem podłogowym?
Kompletnie nie rozumiesz tego mechanizmu.

Adam M.

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Komentarz dodany przez inżynier Mirek: Niestety w artykule zapomniano o podstawowym zadaniu jaki ma spełniać dach - szczelność, pełna ochrona przed warunkami atmosferycznymi, przede wszystkim opadami, aby wnętrze budynku było bezpieczne. Każdy wie, że obecnie układane dachówki, blachodachówki, blacha czy inne pokrycia dachowe nie są szczelne. Zwłaszcza w narożach, koszach praktycznie nie ma szans na szczelne wykonanie pokrycia. Dlatego ważne jest aby pod tą dachówką, blachą, blachodachówką wykonać w 100% szczelną warstwę. Niestety membrany paroprzepuszczalne nie nadają się do wykonania takiej szczelnej izolacji. Mają bardzo małą odporność na promieniowanie UV, przeważnie 2-3 miesiące, a najlepsze do 6 miesięcy. To nic w porównaniu do pap czy membran bitumicznych, które mają odporność na kilka a nawet kilkanaście lat. Poza tym podczas układania takiej membrany paroprzepuszczalnej często dochodzi do naderwań, rozdarć, które ciężko załatać. A poza tym trzeba pamiętać, że każda membran jest przebijana przez setki gwoździ, którymi przybijamy kontrłaty i łaty. A każde przebicie membrany paroprzepuszczalnej gwoździem to dziura, która jest potencjalnym miejscem przecieku wody. Przy papach nie ma takiego problemu - gwóźdź przebija papę, ale bitum uszczelnia się wokół tego gwoździa i nie ma zagrożenia, że woda będzie przeciekała. A co do paroprzepuszczalności to oczywiście jest ona ważna i potrzebna, ale tylko w niektórych przypadkach. Ogólnym założeniem jest, że izolacja termiczna nie może być narażona na zawilgocenie. Skoro od strony pomieszczenia ocieplenie jest chronione folią paroizolacyjną, która ma za zadanie nie przepuszczać wilgoci, pary wodnej to izolacja termiczna jest dobrze chroniona od spodu (od strony wnętrza budynku). A od góry ? No właśnie, żadna membrana paroprzepuszczalna nie ochroni izolacji termicznej przed wilgocią a nawet wodą. Potrzebna jest szczelna izolacja, która daje 100% gwarancji szczelności. Dlatego stosowanie membrany paroprzepuszczalnej montowanej tylko na krokwiach to igranie z wilgocią. A zawilgocona izolacja termiczna to strata ciepła, bo wilgotna izolacja termiczna przepuszcza ciepło. A to kosztuje. Więc to, że deskowanie i dobra papa czy membrana bitumiczna nieco zwiększają koszt budowy, to w bardzo krótkim czasie ten koszt zostaje odrobiony przez oszczędność na ogrzewaniu. I na koniec coś, co żadna membrana paroprzepuszczalna nigdy nie wytrzyma. Chodzi o ostatnio występujące gwałtowne burze i mocne porywy wiatru. Nie ma roku abyśmy w mediach nie widzieli tragedii ludzi, którzy doświadczyli zerwania dachu. Jak wygląda zerwany dach wykonany w wersji ekonomicznej to chyba każdy widział. Zerwana dachówka, blacha, membrany paroprzepuszczalnej praktycznie nie ma, widać strzępy ocieplenia. A deszcz pada i zalewa wnętrze. Tragedia. Natomiast dach wykonany w technologi pełnego deskowania po zerwaniu dachówek, blachy pozostaje sprawny i nadal zabezpiecza wnętrze przed deszczem. Takie pełne deskowanie z dobrą papą czy membrana bitumiczną jest praktycznie drugim dachem. Czy wobec tego stać nas na ekonomiczny dach z membraną paroprzepuszczalną? Czy jednak lepiej wybrać bezpieczne rozwiązanie dachu z pełnym deskowaniem i papą lub membraną bitumiczną? Odpowiedź jest prosta. Każdy potrafi wskazać bezpieczne rozwiązanie.
    • 💰 Opłaty urzędowe – pozwolenie na budowę garażu: 1. ✅ Opłata skarbowa za wydanie pozwolenia na budowę: 0 zł – jeśli garaż budujesz na własne potrzeby (na działce prywatnej, nie zarobkowo). 112 zł – jeśli garaż ma być użytkowany komercyjnie (np. wynajem, działalność gospodarcza). 2. ✅ Mapa do celów projektowych (potrzebna do projektu): od 800 zł do 2 000 zł, w zależności od lokalizacji i geodety. 3. ✅ Wypisy i wyrysy z MPZP lub decyzja o WZ (jeśli nie ma planu): Wypis i wyrys z MPZP: ok. 50–150 zł Decyzja o warunkach zabudowy (WZ): 0 zł – ale może zająć 2–3 miesiące. 4. ✅ Warunki przyłączy mediów (jeśli potrzebne): zwykle bezpłatne, ale mogą być długie terminy oczekiwania. Za przyłącze energii elektrycznej możesz zapłacić od 100 do 200 zł za warunki, natomiast budowa przyłącza to już osobny koszt (nawet kilka tys. zł, jeśli garaż ma być z prądem). 5. ✅ Opłata za wpis do dziennika budowy: od 50 zł do 100 zł (czasem geodeta lub projektant załatwia to w pakiecie). 💰 Koszt projektu garażu – orientacyjne ceny w 2025: 1. ✅ Projekt gotowy (typowy) + adaptacja: Projekt gotowy garażu: od 500 zł do 1 500 zł Adaptacja przez lokalnego architekta: od 1 000 zł do 3 000 zł 🔹 Łącznie: 1 500–4 000 zł 2. 🛠 Projekt indywidualny (na zamówienie): od 3 000 zł do 6 000 zł (zależnie od wielkości, konstrukcji – np. murowany, z płaskim dachem, z poddaszem itp.)   https://chatgpt.com/
    • Witam Serdecznie.Panowoe pytanie mam ,ponieważ od czasu do czasu leci dużym strumieniem woda z WC .Gdy nacisne parę razy przycisk i naładuje wodę to przestaje lecieć .WC pod zabudową.Czy winny temu wszystkiemu jest pływak ?Nie wyciągałem tego przycisku to nie wiem co tam jest . https://zapodaj.net/plik-Gq429kMu9L
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...