Skocz do zawartości

kolejność wykonania mediów wnętrza


gomesz

Recommended Posts

  Cytat

jaka jest kolejność wykonania mediów wnętrza

1.instalacja elektryczna

2.tynki

3.instalacjie hydraulicznych

Rozwiń  

Cześć icon_biggrin.gif
U mnie akurat tak było elektryka - tynki - hydraulika i potem wylewka posadzki gotowej i ocieplenie poddasza wraz z regipsami. Co niektórzy robią hydraulikę dwoma etapami przed tynkami jeden etap i drugi etap po tynkach,ale to zależy od instalatora jak jemu pasuje.Z mojego doświadczenia widzę,że hydraulika po tynkach jest dobrym rozwiązaniem.A ocieplenie poddasza u mnie zostawiłem po tynkach bo robiłem cementowo-wapienne ręczne i za bardzo bym zapaskudził płyty a po drugie teraz po tynkach płyty lepiej będą lepiej dopasować do ściany już otynkowanej.
Link do komentarza
  Cytat

własnie rozglądam się za ekipą elektryka hydraulika czy za 1pk elktyki 32zł to drogo.

Rozwiń  

Ja płaciłem 20 zł za punkt w marcu tego roku w tym było też rozprowadzenie instalacji tv oraz skrętka komputerowa do 5 pokoi a za hydraulikę zapłaciłem 100 zł za punkt ,za punkt liczył np wodę ciepłą i zimną wraz z podłączeniem umywalki ,grzejnik to 1 punkt.
Link do komentarza
ok dzięki za te informacje,elektryk powiedział ze było by taniej gdy jest z ytong ,jednak mam piwnice z bloczka a reszta z porothermu,cena wysoka jednak widziałem jego wykonane prace było bardzo dokładnie ,jak widzą ze budujesz coś większego to jesteś bogaty i myślą jak tu zarobic więcej,jednak to ja zdecyduje kogo wybrać.
Link do komentarza
  Cytat

Porotherm jest bardziej kruchym materiałem, dlatego fachowcy liczą sobie więcej za pracy na tym materiale.
Gomesz - dobry fachowiec to taki, który nie musi się ogłaszać, a i tak ma na kilka miesięcy do przodu zajęte terminy - takiego fachowca szukaj.

Rozwiń  


każdy bajer jest dobry, zeby podnieść cenę....akurat jak materiał jest kruchy, to bardzo łatwo się w nim bruzdy pod instalacje robi....w piwnicy u mnie to faktycznie fachowcy mieli dużo pracy, szczególnie ci od wod-kan, ale w porotermie cokolwiek robić to przyjemnośc....no ale jak klient to łyknie, to trzeba go strzyc...
Link do komentarza
  Cytat

co niektórzy mówią, tani ale robisz dwa razy icon_eek.gif mam jeszcze pytanie skoro nie mam zaprojektowane kuchni i łazienki to czy kable zostawic wypuszczone do wnętrza i zwinięte w pętle.

Rozwiń  

Nie ma reguły ,zapłacisz slono i może okazać się że robota do kitu.U mnie elektryk zostawił kable na zewnątrz ściany zawinięte z zapasem (puszek po gniazda nie robił) bo nie wiadomo gdzie przyjdą płytki a dokładniej łączenie bo wtedy łatwiej i ładniej to będzie wyglądało aniżeli puszka by wyszła w środku płytki.
Link do komentarza
  Cytat

Nie ma reguły ,zapłacisz slono i może okazać się że robota do kitu.U mnie elektryk zostawił kable na zewnątrz ściany zawinięte z zapasem (puszek po gniazda nie robił) bo nie wiadomo gdzie przyjdą płytki a dokładniej łączenie bo wtedy łatwiej i ładniej to będzie wyglądało aniżeli puszka by wyszła w środku płytki.

Rozwiń  


trochę bez sensu
jak za x lat będziesz zmieniał płytki
to gniazdka będziesz przesuwał aby wyszły na łączeniu płytek?
my mniej więcej wiedzieliśmy gdzie pójdą gniazdka
i tak zostały przygotowane
ale dobrze, że najpierw zamówiliśmy kuchnię
a dopiero później wszedł elektryk
bo niektóre gniazdka trzeba było przesuwać
Link do komentarza
  Cytat

trochę bez sensu
jak za x lat będziesz zmieniał płytki
to gniazdka będziesz przesuwał aby wyszły na łączeniu płytek?
my mniej więcej wiedzieliśmy gdzie pójdą gniazdka
i tak zostały przygotowane
ale dobrze, że najpierw zamówiliśmy kuchnię
a dopiero później wszedł elektryk
bo niektóre gniazdka trzeba było przesuwać

Rozwiń  

A widzisz jednak jest jakiś sens icon_biggrin.gif Ja jeszcze nie mam kuchni,ani nie wiem jakie płytki będę kładł więc lepiej poczekać niż robić dwa razy czy raczej poprawiać. A płytki jak położę to raczej już nie będę zmieniał,chyba że zięciowi się nie spodobają to niech się martwi przy zmianie icon_lol.gif
Link do komentarza
  Cytat

A widzisz jednak jest jakiś sens icon_biggrin.gif Ja jeszcze nie mam kuchni,ani nie wiem jakie płytki będę kładł więc lepiej poczekać niż robić dwa razy czy raczej poprawiać. A płytki jak położę to raczej już nie będę zmieniał,chyba że zięciowi się nie spodobają to niech się martwi przy zmianie icon_lol.gif

Rozwiń  


tylko że my elektrykę musieliśmy zaplanować zanim została wbita pierwsza łopata
Link do komentarza
  Cytat

co niektórzy mówią, tani ale robisz dwa razy icon_eek.gif mam jeszcze pytanie skoro nie mam zaprojektowane kuchni i łazienki to czy kable zostawic wypuszczone do wnętrza i zwinięte w pętle.

Rozwiń  

A dlaczego nie masz zaprojektowanej kuchni i robisz elektrykę? To bez sensu. Projekt kuchni mielismy zrobiony i elektryk położył wszystkie kable i było bez problemu. Natomiast co do łazienek mieliśmy ogólny zarys (projekt był w trakcie roboty) i wszystkie gniazdka co to miały byc obok luster wyszły nam cenralnie na lustrach i trzeba było przerabiać. Po co robic dwa razy?
Link do komentarza
  Cytat

A dlaczego nie masz zaprojektowanej kuchni i robisz elektrykę? To bez sensu. Projekt kuchni mielismy zrobiony i elektryk położył wszystkie kable i było bez problemu. Natomiast co do łazienek mieliśmy ogólny zarys (projekt był w trakcie roboty) i wszystkie gniazdka co to miały byc obok luster wyszły nam cenralnie na lustrach i trzeba było przerabiać. Po co robic dwa razy?

Rozwiń  


W projekcie okazała się ta kuchnia niezbyt estetyczna i temu te zmiany przeniesienia zabudowy w inny kąt,powiększenie okna w kuchni i juz plany kuchni instalacji nie nadają się.
Link do komentarza
  Cytat

my w prawdzie jesteśmy w trakcie ale poszło tak

- elektryka (wpadł facet od kuchni i zaznaczył panom gdzie mają jaki kabel zostawić i jakie będzie ustawienie)
- hydraulika część 1 - rozprowadzenie wody
- tynki
- hydraulika część 2 - rozłożenie podłogówki, grzejniki
- wylewki

Rozwiń  

A kanaliza była icon_biggrin.gif (podłączenie do wanny,umywalek ,kibelek ) na pewno zapomniałaś napisać, wierzę że jest to zrobione icon_biggrin.gif
Link do komentarza
  • 1 miesiąc temu...
nie wiem, czy rurki KAN to plastik zgrzewany czy "pex"

Powiem, że ja dokonując wyboru "oglądnołem" system zgrzewany i system "pex - zaciskany" i ten drugi wzbudził we mnie większe zaufanie. W efekcie i ogrzewanie i wodę mam zrobioną w pexie.
Z miedzi zrezygnowałem ze względów na koszty.
Może jakiś fachowiec Ci lepiej doradzi, ja piszę tylko z pozycji "laika-inwestora"

pozdrawiam
Link do komentarza
Ja u siebie robiłem a raczej hydraulik mi robił icon_smile.gif podłączenie do grzejników z miedzi a woda ciepła i zimna rozprowadził 16 alupexem Kisana tak samo i podłogówka poszła Kisanem a złączki do alupexa dawał skręcane a nie zaciskowe.Ta rura KAN to przypomina trochę Kisana ale to chyba nie alupex, co do połączeń to złączki się stosuje i skręcane i zaciskowe.
Link do komentarza
Na pewno są tańsze bo to "plastik" ale w blokach to przeważnie deweloperzy budują a oni jak wiesz tną koszty.A Ty budujesz dla siebie.Ja płaciłem za kisana 3,5 zł za m i to jest alupex .
Link do komentarza
  Cytat

Złączki skręcane trzeba kontrolować co pół roku, ciekawe jak to będziecie robić?

Rozwiń  

A gdzie to jest napisane? Czytałem książkę techniczną Kisana i jakoś mi to w oko nie wpadło aby co pół roku kontrolować złączki skręcane.A tak na marginesie to czemu należy kontrolować.
Link do komentarza
Z tą kontrolą to bym nie przesadzał. Dobrze zrobione złącza są trwałe. Problem jak ktoś nie umie układać rur w takim systemie. Sam widziałem rurkę, która wyszła ze złączki, ale ten kto to robił o kompensacji chyba nawet nie słyszał.Systemy zgrzewane albo klejone są pod względem szczelności pewniejsze, ale jak ktoś się na nich nie zna to też może coś spartolić.
Przy złączkach skręcanych czasem przydaje się możliwość łatwego zdemontowania i przerobienia instalacji.
Link do komentarza
  • 2 miesiące temu...
  Cytat

A gdzie to jest napisane? Czytałem książkę techniczną Kisana i jakoś mi to w oko nie wpadło aby co pół roku kontrolować złączki skręcane.A tak na marginesie to czemu należy kontrolować.

Rozwiń  


Zasady montażu

9. Złączek skręcanych typu VESTOL i VESTOL ZBK nie należy umieszczać w przegrodach poziomych (pod podłogą).

Złaczki skręcane mogą luzować się co powoduje przeciekanie. Edytowano przez Kafelkarz (zobacz historię edycji)
Link do komentarza
  Cytat

jeśli zrobię tak jak na foto czy Tynkarze nie poniszczą rurek i izolacji ??

fac22ff2ffbbc341med.jpg

Rozwiń  

Jedno mogę tu stwierdzić,po co to przed tynkami ?Przy tynkach z agregatu to trochę mniej powinni nabrudzić i poniszczyć ale przy tynkach tradycyjnych cementowo-wapiennych to nie wiem jakby się starali to wszystko będzie znorane zaprawą. Wiem co piszę bo u mnie hydraulika była robiona po tynkach i to co hydraulik wyciął w ścianie a później zostało zatynkowane to i tak tego nie będzie za bardzo widać bo przecież zakryje to albo umywalka albo wanna czy kibelek pod zabudowę albo zwykły a nie wspomnę,że płytki to zamaskują w sposób doskonały. Więc jak dla mnie nie widzę sensu robienia hydrauliki przed tynkami.

Jedyna rada to bardzo dobrze i dokładnie przykryj tą instalacje deskami czy np.płytą osb tak aby były one nie narażone na działania tynkarzy, szczególnie na urazy mechaniczne.

  Cytat

Zasady montażu

9. Złączek skręcanych typu VESTOL i VESTOL ZBK nie należy umieszczać w przegrodach poziomych (pod podłogą).

Złaczki skręcane mogą luzować się co powoduje przeciekanie.

Rozwiń  

Mogą się luzować ale nie muszą icon_mrgreen.gif
No fakt nie da się ukryć że tak jest jeżeli producent tak napisał,tylko coś słyszałem że te złączki mają być zastąpione innymi (albo poprzednie zastąpiono tymi tzn VESTOL i VESTOL ZBK) ale to tylko takie tam plotki jeszcze tego nie sprawdziłem icon_biggrin.gif A co do złączek skręcanych to istnieją jeszcze na rynku inne,które można z powodzeniem zastosować jako zamienniki do rur Kisana.
Link do komentarza
  Cytat

Jedyna rada to bardzo dobrze i dokładnie przykryj tą instalacje deskami czy np.płytą osb tak aby były one nie narażone na działania tynkarzy, szczególnie na urazy mechaniczne.

Rozwiń  

Potwierdzam. Poza tym radzę sprawdź sobie jeszcze raz, dodatkowo przed wylewkami szczelność instalacji wodnych. Ja odebrałem instalacje w-k, później miałem tynkarzy i ... najprawdopodobniej oni tak uderzyli w rurę wodną na podłodze w łazience, że musiałem rozkuwać wylewkę i płytki żeby ją wymienić.
Link do komentarza
  Cytat

Potwierdzam. Poza tym radzę sprawdź sobie jeszcze raz, dodatkowo przed wylewkami szczelność instalacji wodnych. Ja odebrałem instalacje w-k, później miałem tynkarzy i ... najprawdopodobniej oni tak uderzyli w rurę wodną na podłodze w łazience, że musiałem rozkuwać wylewkę i płytki żeby ją wymienić.

Rozwiń  


a jak sprawuje się ten system hydrauliczny,znajomi powiadają ze miedz to miedz a nie tam jakieś plastiki icon_confused.gif
Link do komentarza
  Cytat

a jak sprawuje się ten system hydrauliczny,znajomi powiadają ze miedz to miedz a nie tam jakieś plastiki icon_confused.gif

Rozwiń  

Póki co sprawdza się nieźle. Trudno orzec - miedź, czy plastik. Właściciel instalacji w miedzi powie, że miedź, ja wybrałem pex Wavin. Wydaje mi się, że najważniejsza jest jakość materiału oraz poprawność na etapie projektowania, a później wykonania.
Link do komentarza
Gość mhtyl
Jeżeli wszytko jest zrobione tak jak powinno być i z materiałów taki jakie powinny być to cóż się może stać, no chyba że jest jakaś wada ukryta materiału ale tego nikt nie przewidzi i tak na pocieszenie dodam,że zdarza się to bardzo,bardzo rzadko. Jak mam rury z Kisana ,natomiast złączki skręcane innej firmy ,tak polecił mi hydraulik. Robi na tym materiale od kilku ładnych lat i bez problemu wszytko działa .Natomiast instalację c.o. do grzejników poprowadziłem miedzią.
Link do komentarza

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Naturalny wygląd Podkreśla strukturę drewna – słoje i naturalne usłojenie stają się bardziej widoczne i wyraziste. Matowe lub satynowe wykończenie – wygląda bardziej naturalnie niż połysk lakieru. Oddychająca powierzchnia Drewno zachowuje zdolność do oddychania, co pomaga w regulacji wilgotności w pomieszczeniu. Mniejsze ryzyko wypaczeń przy zmianach temperatury i wilgotności. Łatwa konserwacja i naprawa Nie trzeba cyklinować całej podłogi przy uszkodzeniu – można punktowo odnowić fragment. Regularna konserwacja (np. środkiem do pielęgnacji olejowosków) wydłuża żywotność wykończenia. Przyjemność użytkowania Ciepłe i przyjemne w dotyku – idealne dla osób chodzących boso lub z małymi dziećmi. Mniej śliskie niż lakierowane podłogi. Ekologia i zdrowie Produkty olejowoskowe są często na bazie naturalnych olejów i wosków – bezpieczne dla zdrowia. Brak intensywnego zapachu chemii, przyjazne alergikom.   Osmo to jedna z najbardziej znanych marek oferujących wysokiej jakości olejowoski do podłóg drewnianych (i nie tylko). Produkty tej firmy są bardzo cenione zarówno przez profesjonalistów, jak i osoby samodzielnie wykańczające wnętrza.
    • Zgadza się, dlatego uważam że w skrajnych przypadkach, czyli pewnie dwie noce w roku lepiej dogrzać grzałką, niż przepłacać za większą pompę i martwić się o taktowanie. Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka
    • Mam człowieka na miejscu. Będzie obserwował.
    • Dziś po południu test obciążeniowy z tego co mi tutaj alert pogodowy wysyła.  
    • To nie do końca tak. Po pierwsze T-CAP nie są jedynymi pompami na rynku, które utrzymują nominalną moc grzewczą w skrajnie niskich temperaturach (-20°C lub mniej). Ale inne o takiej charakterystyce są od nich wyraźnie droższe.  Po drugie, zdolność do utrzymywania mocy nominalnej w trudnych warunkach nie oznacza większej skłonności do taktowania. W praktyce jest wręcz odwrotnie. Taka pompa jest w stanie utrzymać moc nominalną w całym przewidywanym zakresie pracy (mniej więcej od -20 do +15°C). Ale równocześnie to i tak są pompy inwerterowe, czyli z możliwością automatycznego dostosowywania mocy do chwilowych potrzeb. Dla większości pomp powietrze/woda minimum to 30%. Czyli pompa nominalnie np. 9 KW jest w stanie działać w sposób ciągły już z mocą ok. 3 kW.  Natomiast w typowych pompach, których moc spada wraz ze spadkiem temperatury zewnętrznej, też mamy nominalnie np. 9 kW. Ale osiągane dopiero np. przy +7°C na zewnątrz. Natomiast przy -10°C taka pompa będzie miała np. 5-6 kW mocy. Właśnie wtedy będzie potrzebne użycie grzałek. Natomiast przy wysokiej temperaturze zewnętrznej i tak potrzebne będzie wykorzystanie funkcji inwertera. Ale co się stanie, jeżeli wiedząc o spadku mocy wraz z temperaturą zewnętrzną, zdecydujemy się na pompę nominalnie już nie 9 lecz 12 kW? Wtedy powyżej 0°C zakresu regulacji mocy może już zabraknąć.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...