gomesz Napisano 14 października 2011 #1 Napisano 14 października 2011 jaka jest kolejność wykonania mediów wnętrza1.instalacja elektryczna2.tynki3.instalacjie hydraulicznych
Gość mhtyl Napisano 14 października 2011 #2 Napisano 14 października 2011 Cytat jaka jest kolejność wykonania mediów wnętrza1.instalacja elektryczna2.tynki3.instalacjie hydraulicznych Cześć U mnie akurat tak było elektryka - tynki - hydraulika i potem wylewka posadzki gotowej i ocieplenie poddasza wraz z regipsami. Co niektórzy robią hydraulikę dwoma etapami przed tynkami jeden etap i drugi etap po tynkach,ale to zależy od instalatora jak jemu pasuje.Z mojego doświadczenia widzę,że hydraulika po tynkach jest dobrym rozwiązaniem.A ocieplenie poddasza u mnie zostawiłem po tynkach bo robiłem cementowo-wapienne ręczne i za bardzo bym zapaskudził płyty a po drugie teraz po tynkach płyty lepiej będą lepiej dopasować do ściany już otynkowanej.
Gość adiqq Napisano 14 października 2011 #3 Napisano 14 października 2011 ja miałem tak:1 woda+kanaliza2 WM3 elektryka4 tynki5 CO(podłogówka)6 wylewki 1
gomesz Napisano 14 października 2011 Autor #4 Napisano 14 października 2011 własnie rozglądam się za ekipą elektryka hydraulika czy za 1pk elktyki 32zł to drogo.
Gość mhtyl Napisano 14 października 2011 #5 Napisano 14 października 2011 Cytat własnie rozglądam się za ekipą elektryka hydraulika czy za 1pk elktyki 32zł to drogo. Ja płaciłem 20 zł za punkt w marcu tego roku w tym było też rozprowadzenie instalacji tv oraz skrętka komputerowa do 5 pokoi a za hydraulikę zapłaciłem 100 zł za punkt ,za punkt liczył np wodę ciepłą i zimną wraz z podłączeniem umywalki ,grzejnik to 1 punkt.
gomesz Napisano 14 października 2011 Autor #6 Napisano 14 października 2011 ok dzięki za te informacje,elektryk powiedział ze było by taniej gdy jest z ytong ,jednak mam piwnice z bloczka a reszta z porothermu,cena wysoka jednak widziałem jego wykonane prace było bardzo dokładnie ,jak widzą ze budujesz coś większego to jesteś bogaty i myślą jak tu zarobic więcej,jednak to ja zdecyduje kogo wybrać.
Gość mhtyl Napisano 14 października 2011 #7 Napisano 14 października 2011 No właśnie ja mam z ytonga i też elektryk mi mówił,że dlatego mam taniej bo łatwiej i szybciej się robi w betonie komórkowym.
Karlsen Napisano 14 października 2011 #8 Napisano 14 października 2011 Porotherm jest bardziej kruchym materiałem, dlatego fachowcy liczą sobie więcej za pracy na tym materiale.Gomesz - dobry fachowiec to taki, który nie musi się ogłaszać, a i tak ma na kilka miesięcy do przodu zajęte terminy - takiego fachowca szukaj. 1
Gość adiqq Napisano 15 października 2011 #9 Napisano 15 października 2011 Cytat Porotherm jest bardziej kruchym materiałem, dlatego fachowcy liczą sobie więcej za pracy na tym materiale.Gomesz - dobry fachowiec to taki, który nie musi się ogłaszać, a i tak ma na kilka miesięcy do przodu zajęte terminy - takiego fachowca szukaj. każdy bajer jest dobry, zeby podnieść cenę....akurat jak materiał jest kruchy, to bardzo łatwo się w nim bruzdy pod instalacje robi....w piwnicy u mnie to faktycznie fachowcy mieli dużo pracy, szczególnie ci od wod-kan, ale w porotermie cokolwiek robić to przyjemnośc....no ale jak klient to łyknie, to trzeba go strzyc... 1
Gość mhtyl Napisano 15 października 2011 #10 Napisano 15 października 2011 No w sumie tak ,każdy powód jest dobry aby pociągnąć po kieszeni Ale nie ma to czy tamto,że w betonie komórkowym rzeźbi się jak się chce, nie ma to czy tamto
gomesz Napisano 16 października 2011 Autor #11 Napisano 16 października 2011 co niektórzy mówią, tani ale robisz dwa razy mam jeszcze pytanie skoro nie mam zaprojektowane kuchni i łazienki to czy kable zostawic wypuszczone do wnętrza i zwinięte w pętle.
Gość mhtyl Napisano 16 października 2011 #12 Napisano 16 października 2011 Cytat co niektórzy mówią, tani ale robisz dwa razy mam jeszcze pytanie skoro nie mam zaprojektowane kuchni i łazienki to czy kable zostawic wypuszczone do wnętrza i zwinięte w pętle. Nie ma reguły ,zapłacisz slono i może okazać się że robota do kitu.U mnie elektryk zostawił kable na zewnątrz ściany zawinięte z zapasem (puszek po gniazda nie robił) bo nie wiadomo gdzie przyjdą płytki a dokładniej łączenie bo wtedy łatwiej i ładniej to będzie wyglądało aniżeli puszka by wyszła w środku płytki.
kalumet Napisano 16 października 2011 #13 Napisano 16 października 2011 Cytat Nie ma reguły ,zapłacisz slono i może okazać się że robota do kitu.U mnie elektryk zostawił kable na zewnątrz ściany zawinięte z zapasem (puszek po gniazda nie robił) bo nie wiadomo gdzie przyjdą płytki a dokładniej łączenie bo wtedy łatwiej i ładniej to będzie wyglądało aniżeli puszka by wyszła w środku płytki. trochę bez sensujak za x lat będziesz zmieniał płytkito gniazdka będziesz przesuwał aby wyszły na łączeniu płytek?my mniej więcej wiedzieliśmy gdzie pójdą gniazdkai tak zostały przygotowaneale dobrze, że najpierw zamówiliśmy kuchnięa dopiero później wszedł elektrykbo niektóre gniazdka trzeba było przesuwać
Gość mhtyl Napisano 16 października 2011 #14 Napisano 16 października 2011 Cytat trochę bez sensujak za x lat będziesz zmieniał płytkito gniazdka będziesz przesuwał aby wyszły na łączeniu płytek?my mniej więcej wiedzieliśmy gdzie pójdą gniazdkai tak zostały przygotowaneale dobrze, że najpierw zamówiliśmy kuchnięa dopiero później wszedł elektrykbo niektóre gniazdka trzeba było przesuwać A widzisz jednak jest jakiś sens Ja jeszcze nie mam kuchni,ani nie wiem jakie płytki będę kładł więc lepiej poczekać niż robić dwa razy czy raczej poprawiać. A płytki jak położę to raczej już nie będę zmieniał,chyba że zięciowi się nie spodobają to niech się martwi przy zmianie
kalumet Napisano 16 października 2011 #15 Napisano 16 października 2011 Cytat A widzisz jednak jest jakiś sens Ja jeszcze nie mam kuchni,ani nie wiem jakie płytki będę kładł więc lepiej poczekać niż robić dwa razy czy raczej poprawiać. A płytki jak położę to raczej już nie będę zmieniał,chyba że zięciowi się nie spodobają to niech się martwi przy zmianie tylko że my elektrykę musieliśmy zaplanować zanim została wbita pierwsza łopata
Etka Napisano 19 października 2011 #16 Napisano 19 października 2011 Cytat co niektórzy mówią, tani ale robisz dwa razy mam jeszcze pytanie skoro nie mam zaprojektowane kuchni i łazienki to czy kable zostawic wypuszczone do wnętrza i zwinięte w pętle. A dlaczego nie masz zaprojektowanej kuchni i robisz elektrykę? To bez sensu. Projekt kuchni mielismy zrobiony i elektryk położył wszystkie kable i było bez problemu. Natomiast co do łazienek mieliśmy ogólny zarys (projekt był w trakcie roboty) i wszystkie gniazdka co to miały byc obok luster wyszły nam cenralnie na lustrach i trzeba było przerabiać. Po co robic dwa razy?
gomesz Napisano 21 października 2011 Autor #17 Napisano 21 października 2011 Cytat A dlaczego nie masz zaprojektowanej kuchni i robisz elektrykę? To bez sensu. Projekt kuchni mielismy zrobiony i elektryk położył wszystkie kable i było bez problemu. Natomiast co do łazienek mieliśmy ogólny zarys (projekt był w trakcie roboty) i wszystkie gniazdka co to miały byc obok luster wyszły nam cenralnie na lustrach i trzeba było przerabiać. Po co robic dwa razy? W projekcie okazała się ta kuchnia niezbyt estetyczna i temu te zmiany przeniesienia zabudowy w inny kąt,powiększenie okna w kuchni i juz plany kuchni instalacji nie nadają się.
Gość adiqq Napisano 21 października 2011 #18 Napisano 21 października 2011 myśmy robili elektrykę przed projektem kuchni, ale wszystko mieliśmy zaplanowane gdzie co będzie - wyszło idealnie, drobne poprawki tylko były, takie że nie warto wspominać nawet
pumpaluna Napisano 21 października 2011 #19 Napisano 21 października 2011 my w prawdzie jesteśmy w trakcie ale poszło tak- elektryka (wpadł facet od kuchni i zaznaczył panom gdzie mają jaki kabel zostawić i jakie będzie ustawienie)- hydraulika część 1 - rozprowadzenie wody- tynki- hydraulika część 2 - rozłożenie podłogówki, grzejniki- wylewki
Gość mhtyl Napisano 22 października 2011 #20 Napisano 22 października 2011 Cytat my w prawdzie jesteśmy w trakcie ale poszło tak- elektryka (wpadł facet od kuchni i zaznaczył panom gdzie mają jaki kabel zostawić i jakie będzie ustawienie)- hydraulika część 1 - rozprowadzenie wody- tynki- hydraulika część 2 - rozłożenie podłogówki, grzejniki- wylewki A kanaliza była (podłączenie do wanny,umywalek ,kibelek ) na pewno zapomniałaś napisać, wierzę że jest to zrobione
pumpaluna Napisano 22 października 2011 #21 Napisano 22 października 2011 Cytat A kanaliza była (podłączenie do wanny,umywalek ,kibelek ) na pewno zapomniałaś napisać, wierzę że jest to zrobione no podciągnęłam ją pod cz1 hydrauliki, dla mnie to zakrawa na wodę ale ja to tylko baba jestem kanalizacja ta kibelkowa rosła wraz z murami
gomesz Napisano 11 grudnia 2011 Autor #22 Napisano 11 grudnia 2011 koledzy kto doradzi z czego robić instalacje hydaliczną,co wytrzymalsze hydraulik doradzał z rurek KAN co sądzicie o tym produkcie,hydeaulik pewnie szuka aby robota łatwa.
TINEK Napisano 11 grudnia 2011 #23 Napisano 11 grudnia 2011 nie wiem, czy rurki KAN to plastik zgrzewany czy "pex"Powiem, że ja dokonując wyboru "oglądnołem" system zgrzewany i system "pex - zaciskany" i ten drugi wzbudził we mnie większe zaufanie. W efekcie i ogrzewanie i wodę mam zrobioną w pexie.Z miedzi zrezygnowałem ze względów na koszty.Może jakiś fachowiec Ci lepiej doradzi, ja piszę tylko z pozycji "laika-inwestora"pozdrawiam 1
Gość mhtyl Napisano 11 grudnia 2011 #24 Napisano 11 grudnia 2011 Ja u siebie robiłem a raczej hydraulik mi robił podłączenie do grzejników z miedzi a woda ciepła i zimna rozprowadził 16 alupexem Kisana tak samo i podłogówka poszła Kisanem a złączki do alupexa dawał skręcane a nie zaciskowe.Ta rura KAN to przypomina trochę Kisana ale to chyba nie alupex, co do połączeń to złączki się stosuje i skręcane i zaciskowe.
gomesz Napisano 12 grudnia 2011 Autor #25 Napisano 12 grudnia 2011 powiedział ze stosują je teraz na blokach i ze są wytrzymalsze od miedzianych i zarazem tansze.
Gość mhtyl Napisano 12 grudnia 2011 #26 Napisano 12 grudnia 2011 Na pewno są tańsze bo to "plastik" ale w blokach to przeważnie deweloperzy budują a oni jak wiesz tną koszty.A Ty budujesz dla siebie.Ja płaciłem za kisana 3,5 zł za m i to jest alupex .
Kafelkarz Napisano 13 grudnia 2011 #27 Napisano 13 grudnia 2011 Cytat Ja u siebie robiłem a raczej hydraulik mi robił podłączenie do grzejników z miedzi a woda ciepła i zimna rozprowadził 16 alupexem Kisana tak samo i podłogówka poszła Kisanem a złączki do alupexa dawał skręcane a nie zaciskowe. Złączki skręcane trzeba kontrolować co pół roku, ciekawe jak to będziecie robić?
Gość mhtyl Napisano 13 grudnia 2011 #28 Napisano 13 grudnia 2011 Cytat Złączki skręcane trzeba kontrolować co pół roku, ciekawe jak to będziecie robić? A gdzie to jest napisane? Czytałem książkę techniczną Kisana i jakoś mi to w oko nie wpadło aby co pół roku kontrolować złączki skręcane.A tak na marginesie to czemu należy kontrolować.
Gość mhtyl Napisano 14 grudnia 2011 #30 Napisano 14 grudnia 2011 Cytat jak kontrolować bo nie rozumiem. Zaglądać czy nikt ich nie ukradł Nie zwracaj na to uwagi ,na tą kontrole złączek oczywiście bo to jakieś ściemnianie.
el-instalator Napisano 14 grudnia 2011 #31 Napisano 14 grudnia 2011 Z tą kontrolą to bym nie przesadzał. Dobrze zrobione złącza są trwałe. Problem jak ktoś nie umie układać rur w takim systemie. Sam widziałem rurkę, która wyszła ze złączki, ale ten kto to robił o kompensacji chyba nawet nie słyszał.Systemy zgrzewane albo klejone są pod względem szczelności pewniejsze, ale jak ktoś się na nich nie zna to też może coś spartolić.Przy złączkach skręcanych czasem przydaje się możliwość łatwego zdemontowania i przerobienia instalacji.
Kafelkarz Napisano 17 lutego 2012 #32 Napisano 17 lutego 2012 (edytowany) Cytat A gdzie to jest napisane? Czytałem książkę techniczną Kisana i jakoś mi to w oko nie wpadło aby co pół roku kontrolować złączki skręcane.A tak na marginesie to czemu należy kontrolować. Zasady montażu9. Złączek skręcanych typu VESTOL i VESTOL ZBK nie należy umieszczać w przegrodach poziomych (pod podłogą). Złaczki skręcane mogą luzować się co powoduje przeciekanie. Edytowano 17 lutego 2012 przez Kafelkarz (zobacz historię edycji)
gomesz Napisano 24 lutego 2012 Autor #33 Napisano 24 lutego 2012 jeśli zrobię tak jak na foto czy Tynkarze nie poniszczą rurek i izolacji ??
cyma2704 Napisano 25 lutego 2012 #34 Napisano 25 lutego 2012 Nie odważyłabym się zostawić tak instalacji nawet najbardziej pedantycznym tynkarzom. A takich jeszcze nie spotkałam. 1
Gość mhtyl Napisano 25 lutego 2012 #35 Napisano 25 lutego 2012 Cytat jeśli zrobię tak jak na foto czy Tynkarze nie poniszczą rurek i izolacji ?? Jedno mogę tu stwierdzić,po co to przed tynkami ?Przy tynkach z agregatu to trochę mniej powinni nabrudzić i poniszczyć ale przy tynkach tradycyjnych cementowo-wapiennych to nie wiem jakby się starali to wszystko będzie znorane zaprawą. Wiem co piszę bo u mnie hydraulika była robiona po tynkach i to co hydraulik wyciął w ścianie a później zostało zatynkowane to i tak tego nie będzie za bardzo widać bo przecież zakryje to albo umywalka albo wanna czy kibelek pod zabudowę albo zwykły a nie wspomnę,że płytki to zamaskują w sposób doskonały. Więc jak dla mnie nie widzę sensu robienia hydrauliki przed tynkami.Jedyna rada to bardzo dobrze i dokładnie przykryj tą instalacje deskami czy np.płytą osb tak aby były one nie narażone na działania tynkarzy, szczególnie na urazy mechaniczne. Cytat Zasady montażu9. Złączek skręcanych typu VESTOL i VESTOL ZBK nie należy umieszczać w przegrodach poziomych (pod podłogą). Złaczki skręcane mogą luzować się co powoduje przeciekanie. Mogą się luzować ale nie muszą No fakt nie da się ukryć że tak jest jeżeli producent tak napisał,tylko coś słyszałem że te złączki mają być zastąpione innymi (albo poprzednie zastąpiono tymi tzn VESTOL i VESTOL ZBK) ale to tylko takie tam plotki jeszcze tego nie sprawdziłem A co do złączek skręcanych to istnieją jeszcze na rynku inne,które można z powodzeniem zastosować jako zamienniki do rur Kisana.
sepoy Napisano 26 lutego 2012 #36 Napisano 26 lutego 2012 Cytat Jedyna rada to bardzo dobrze i dokładnie przykryj tą instalacje deskami czy np.płytą osb tak aby były one nie narażone na działania tynkarzy, szczególnie na urazy mechaniczne. Potwierdzam. Poza tym radzę sprawdź sobie jeszcze raz, dodatkowo przed wylewkami szczelność instalacji wodnych. Ja odebrałem instalacje w-k, później miałem tynkarzy i ... najprawdopodobniej oni tak uderzyli w rurę wodną na podłodze w łazience, że musiałem rozkuwać wylewkę i płytki żeby ją wymienić. 1
gomesz Napisano 1 marca 2012 Autor #37 Napisano 1 marca 2012 Cytat Potwierdzam. Poza tym radzę sprawdź sobie jeszcze raz, dodatkowo przed wylewkami szczelność instalacji wodnych. Ja odebrałem instalacje w-k, później miałem tynkarzy i ... najprawdopodobniej oni tak uderzyli w rurę wodną na podłodze w łazience, że musiałem rozkuwać wylewkę i płytki żeby ją wymienić. a jak sprawuje się ten system hydrauliczny,znajomi powiadają ze miedz to miedz a nie tam jakieś plastiki
sepoy Napisano 1 marca 2012 #38 Napisano 1 marca 2012 Cytat a jak sprawuje się ten system hydrauliczny,znajomi powiadają ze miedz to miedz a nie tam jakieś plastiki Póki co sprawdza się nieźle. Trudno orzec - miedź, czy plastik. Właściciel instalacji w miedzi powie, że miedź, ja wybrałem pex Wavin. Wydaje mi się, że najważniejsza jest jakość materiału oraz poprawność na etapie projektowania, a później wykonania. 1
Gość mhtyl Napisano 1 marca 2012 #39 Napisano 1 marca 2012 Jeżeli wszytko jest zrobione tak jak powinno być i z materiałów taki jakie powinny być to cóż się może stać, no chyba że jest jakaś wada ukryta materiału ale tego nikt nie przewidzi i tak na pocieszenie dodam,że zdarza się to bardzo,bardzo rzadko. Jak mam rury z Kisana ,natomiast złączki skręcane innej firmy ,tak polecił mi hydraulik. Robi na tym materiale od kilku ładnych lat i bez problemu wszytko działa .Natomiast instalację c.o. do grzejników poprowadziłem miedzią.
Recommended Posts
Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować
Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz
Utwórz konto
Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!
Zarejestruj nowe kontoZaloguj się
Masz już konto? Zaloguj się.
Zaloguj się