Skocz do zawartości

Ogrzewanie/


Recommended Posts

Napisano
Witam ponownie.
Szukam rozwiązania mojego problemu i chciałem się Was poradzić co robić.
Problem to:
Mieszkanie w kamienicy (40 metrów) z piecem kaflowym bez ciepłej wody.
Myślałem o centralnym, ale nie uśmiecha mi się co dzień palić żeby mieć ciepłą wodę.
Rozważałem też junkersa(jako ogrzewanie mieszkania i wody), ale jestem w tym całkiem zielony i panicznie boje się wysokich opłat za gaz.
Najlepiej byłoby zrobić i to i to.
Zima centralne, lato gaz(na ciepłą wodę), ale to zapewne giga koszt.
Macie pomysł na jakieś rozwiązanie i jak to wszystko pogodzić?
I nie zbankrutować?
Napisano
my w mieszkaniu 84m2 w kamienicy, zlikwidowaliśmy 4 piece kaflowe+piec węglowy w kuchni i zrobiliśmy CO na gaz.(piec dwufukcyjny, więc jest tez z niego ciepła woda) - koszt 3 lata temu - około 14tys za kompletne CO
Przy twoim mieszkaniu 40m2 koszty CO i pózniejszej eksploatacji powinny być sporo niższe niż w mieszkaniu o którym pisze (3 lata temu za cały gaz do mieszkania płaciłem około 3tys-3,2tys/rok. Z tego około 1,2tys to koszt gazu do grzania ciepłej wody i gotowania
Napisano (edytowany)
napisałem przecież wyżej....
trzeba pamiętac, że w tej cenie jest abonament za taryfę W-3 - za cały rok wychodzi 600zł

w najzimniejsze miesiące rachunek był 600-700zł/m

pamiętaj że twoje mieszkanie to tylko 40m2 a nie 84m2 (sufit na 3,1m) Edytowano przez adiqq (zobacz historię edycji)
Napisano
Co proponowałbyś zrobić na dzień dzisiejszy, żeby mieć ciepłą wodę w łazience (wanna lub brodzik).
Z ogrzewaniem gazowym wystartowałbym dopiero na wiosnę.
Myślałem o podgrzewaczach przepływowych elektrycznych(w grę wchodzą tylko na 230V).
I co lepiej sprawdzi się na taki podgrzewacz wanna czy prysznic?
Napisano
jeśli masz gaz w mieszkaniu, to chyba najlepiej byłoby zainstalować piec dwufunkcyjny - na już miałbyś ciepłą wode, a póżniej dorobiłbyś instalację do CO i grzejniki.
Jak nie masz gazu, to zostaje ci ogrzewacz przepływowy - lepiej chyba prysznic, nie zużywa tyle wody czyli co za tym idzie prądu icon_smile.gif
Napisano
od czasu zabudowy - bezproblemowo, ale przed okresem grzewczym zawsze serwisanta wołam - tak zresztą zalecają....
Napisano
Cytat

Czy muszę mieć instalacje do grzejników w miedzi, czy mogę w PCV?


A to jak wolisz a raczej ile masz kasy icon_biggrin.gif Można i z miedzi i z alu-pexa ,jedno i drugie dobre tylko to drugie tańsze.
Napisano
Cytat

Byłem zielony a zzieleniałem jeszcze bardziej...


Im więcej będziesz czytał tym mniej będziesz wiedział i w końcu nic nie kupisz icon_mrgreen.gif
Napisano
Cytat

Nie no kupić to muszę.Wezmę chyba fachowca od tych rzeczy żeby dobrał wszystko jak trza:)


I tak będzie najlepiej icon_biggrin.gif ,ale nie zaszkodzi jak trochę wiedzy fachowej łykniesz,będziesz miał o czym rozmawiać z fachowcem icon_biggrin.gif
Napisano
Cytat

retrofood rozwiń myśl.
Czy powinienem o czymś wiedzieć?



No nie, trochę se pożartowałem, ale skoro pytasz poważnie, to przestudiowałem cały wątek i teraz poważnie odpowiem.
Moja opinia jest następująca.
Nie wiem, bo nie podajesz, jakie jest usytuowanie twojego lokum. Co masz pod spodem, co na górze, co po sąsiedzku. Jakie ściany, jaka ściana zewnętrzna itp., itd. czyli jakie straty ciepła (orientacyjnie).
Ja jestem elektrykiem i preferuję urządzenia elektryczne, ale to dość droga eksploatacja. Trzeba szukać tańszych wariantów, piece akumulacyjne, nocna taryfa itp. Nie wiem znowu czy masz takie możliwości.
Ponadto dla ciepłej wody w Twojej sytuacji tylko ogrzewacz przepływowy, albo zbiornikowy i raczej prysznic niż wanna. Chociaż młodzi wolą wannę (zrozumiałe, też kiedyś lubiłem we dwoje), to z wiekiem prysznic jest lepszy. Bo nie trzeba z wanny się gramolić. Czyli ogrzewanie wody mamy załatwione. A z ogrzewaniem... za mało danych.

Jak chcesz więcej to jutro.
  • 3 tygodnie temu...
Napisano
Warto zastanowić się nad ogrzewaniem powierzchniowym. Będzie działało dużo wydajniej niż tradycyjne w tym przypadku. Do wykonania instalacji należałoby użyć miękki rurek miedzianych, pokrytych tworzywem sztucznym, które są bardzo elastyczne i na pewno ułatwią pracę. Miedź dodatkowo nie koroduje i jest długowieczna, co w przypadku mimo wszystko kosztownej instalacji jest bardzo ważne.
  • 5 tygodnie temu...
Napisano
Witam wracam do tematu.
przyszła wycena mn.innymi za :
-piec beretta 2funkc.2200
-grzejniki alu 30żeber 1200
-wkład 1000
...
ogółem 13kk:(
Myślałem, ze zmieszczę się w 6 wiec jestem lekko załamany.
Wiem, że muszę mieć pnb, opinie kominiarza, rysunek itd
Zna ktoś +/- koszty tych poszczególnych papierków?
Ps zlece założenie pieca gazowego 2 funkcyjnego z wyprowadzeniem wyjść na ciepłą wode i grzejniki
Napisano
projekt instalacji gazowej łącznie z pozwoleniem kosztował mnie 4 lata temu 400zł (emerytowany pracownik gazowni)
opinia od kominarza - 50zł - ale trafiłem na upierdliwego gościa, problemowy był.
jeszcze potrzebowałem chyba zgodę wspólnoty mieszkaniowej - napisali mi że jak się zdecydują podłaczyć centralne, to wtedy muszę wszystko zdemontować i wtedy oni założą swoje....

nie wiem jakie stawki są obecnie
Napisano
My zakładaliśmy c.o. w czerwcu 2009 roku. Za kominiarza płaciliśmy 50 zł.

Cała instalacja wyniosła mnie jakoś 8000. zł Piec dwufunkcyjny z Aristona z zamkniętą komorą spalania, grzejniki płytowe stalowe, rurki w miedzi, termostat w pokoju. Mieszkanie 48 m2, w powojennym bloku, nieocieplonym. Koszty ogrzewania to 3 000 - 3 500 zł na rok już z ciepłą wodą.
Napisano
Słuchajcie bardzo dziękuje za zainteresowanie.
Czyli wychodzi podobnie jak moje obliczenia, wstępne a nie 13 kk- wiele mogę zrobić sam(podłączenie grzejników, wody do kranów itd)
Dodatkowo ja nie robię w miedzi tylko pex- alu(8zł mb)...
Znacie z kuj. pomorskiego jakiegoś fachowca skorego do współpracy???

Napisano
Aha, ta instalacja o której pisałem kosztowała około 13-14tys - no ale mieszkanie większe (84m2) i z tego co widzę, to piec był wtedy sporo droższy. 2 lata temu w mniejszym mieszkaniu siostrzenica żony robiła CO gazowe i zapłaciła w granicach 7tys.
fachowców z kuj-pom niestety nie znam...

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • u mnie gaz wygrywa - rachunki dużo niższe niż przy indukcji, a gotuję sporo. mam dużą płytę solgaz optimex 4+2 i bardzo sobie chwalę. wygląda nowocześnie, gotuje się na szkle, więc łatwo się czyści, a dzięki technologii bezpłomieniowej gaz zużywa się dużo mniej niż w tradycyjnych palnikach.
    • Bedzie 12-14 cm perlitu wsypane w podloge. Rurki nie beda zalane jastrychem. Plan jest polozyc na  legarach plyty włóknowo-cementowe lub włóknowo-gipsowej dla usztywnienia i  wzmocnienie podloza, nastepnie plyty farmacel 25 lub dfe *jak na zdjeciu* wloknowo-gipsowe powrotne na calej powierzchni zeby weszko mi rurek w spirale co 10 cm. potem hydroizolacja i terakota. jest maly grzejniczek ok 60x60 jedno plytowy. woda do niego trafia goraca, niewiem pewnie ze 60 st.    Bedzie tam brodzik kompozutowy schedpol ktory raczej bedzie izolowal cieplo z podlogowki.    niestety elektryczna mata potrzebuje pradu ktory tani nie jest
    • Dzień dobry, Robię generalny remont na poddaszu 22 letniego domu parterowego o powierzchni poddasza 140mkw po podłodze, dachu wielospadowym ze słupami i dachówką betonową na 390mkw. W związku z tym usunąłem wylewkę i styropian i chce upewnic sie ze nie bede musial kuć nowej. Generalnie mimo braku dykatacji na takiej powierzchni strop wygląda dobrze poza jednym fragmentem jak na zdjęciu. Wydaje mi się, że to jakoś wzmacniano przed pierwszą wylewką? Co to jest? Widzę że i tak pęknięcie poszło i zrobiło się takie U. Czy tam coś trzeba dodatkowo wzmacniać? Niby stoi 20 lat dom, ale będzie podłogówka i 2 cm wyżej wylewki i nowe ścianki GK, meble, płytki zamiast paneli, więc trochę wagi dojdzie. Ponadto zauważyłem że ktoś beztrosko sobie wykuł wzmocnienie stropu i tak zostawił. Teraz mam szanse to jakoś wzmocnić bo prętów nie przeciął a naprężenia tam będą ściskające. Czym to uzupełnić? Gotowa masa naprawcza wymieszana z kamieniami? To jest aż 5cm głębokie. Nie sypie się, trzeba gruntować? Poza tym w narożnikach domu widzę pęknięcia po przekątnej. Chyba mniej niebezpieczne, ale czy na pewno? Szkoda, że nie pomyśleli o dylatacji!
    • Od dołu folia paroizolacyjna bezpośrednio pod płyty g-k, chociaż jeżeli zaraz nad nimi jest OSB to i tak para wodna zbytnio przez nią nie przejdzie. Bardziej mnie zastanawia całość od góry, bo skuteczność wentylacji przestrzeni z wełną będzie bardzo słaba, gdy zostawimy 2 cm poziomej szczeliny pomiędzy wełną i płytą OSB, płyty też rozsuniemy po 2 m. Bezpieczniej byłoby od góry ułożyć deski i pomiędzy nimi zrobić odstępy po 2 cm. Płyty to jest jednak duża ciągłą powierzchnia. 
    • Po pierwsze, skoro to podłoga na legarach to jak wygląda sprawa z konstrukcją i izolacją tej podłogi? Ile tam jest lub będzie izolacji? Czy rurki mają być zalane w warstwie jastrychu? Po drugie, skoro w tej łazience jest dość chłodno to czym jest teraz ogrzewana? Jakimś grzejnikiem? Na ile gorąca woda do niego trafia? Wtedy będzie można ocenić jaką ma moc. Po trzecie, mam nadzieję, że podłogówka ma tu uzupełniać ogrzewanie grzejnikiem, nie je całkowicie zastąpić? Bo prawdopodobnie w takiej słabo izolowanej łazience nie będzie w stanie tego zrobić. Ta łazienka jest mała, powierzchni z podłogówką będzie tam więc ok. 1,5 m2. Nawet naprawdę mocno grzejąca podłoga (jak na podłogówkę) nie odda więc do pomieszczenia więcej jak ok. 200-300 W mocy. To mało, jako jedyne źródło ciepła się nie sprawdzi. Przy okazji, dlaczego nie zaplanowano ogrzewania pod prysznicem? Po czwarte, nie wiem czy warto w takiej łazience męczyć się z robieniem wodnej podłogówki. Efekt ciepłej podłogi z powodzeniem zapewniłaby tam elektryczna mata pod płytkami. 
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...