Skocz do zawartości

klej do płytek


Recommended Posts

Napisano
Cytat

Jakiego kleju użyć do płytek gdzie w posadce jest ogrzewanie podłogowe, czy to jest taki sam klej jak to normalnej posadzki ?


Taki sam.Polecam jednak zainwestować w ten super elastyczny i dodatkowo poczytać :http://olazience.pl/12-porady-o-lazienkach/montaz-lazienki/38-ogrzewanie-podlogowe-w-lazience
Napisano
Cytat

Należy użyć kleju Elastycznego w cenie przynajmniej 50 zł za worek.



Zgadza się, w grę wchodzi porządny klej elastyczny. Tak na szybko, jeszcze kilka porad co do samego układania płytek na ogrzewaniu:
matę grzewczą musimy rozłożyć zgodnie ze wskazówkami producenta. Podłoże powinno być wytrzymałe, równe i czyste!
- jak zawsze, starannie gruntujemy
- praktycznie każde podłoże ma nierówności. Dlatego konieczne jest użycie masy samopoziomującej
- zanim ułożymy maty grzewcze, wstępnie zaszpachlujmy posadzkę zaprawą klejącą
- rozkładamy maty grzewcze, pokrywamy je jeszcze raz zaprawą i równiutko szpachlujemy, następnie unieruchamiamy
- czekamy cierpliwie 24 godziny (nawet, jeśli ktoś nam powie, że już można!) i kładziemy płytki za pomocą zaprawy
- spoinujemy fugą elastyczną w odpowiadającym nam kolorze
- dylatacje i połączenia ze ścianami uszczelniamy, używając kleju sanitarnego

Po porady zapraszam też na bloga:
http://paniglazurnik.blogspot.com/
  • 1 miesiąc temu...
Napisano
Kładliśmy ostatnio płytki Imatra imitujące drewno na ogrzewaniu podłogowym .Pisze o tych konkretnie ponieważ mają wymiary 45x15.Klej jakiego użyliśmy pochodził z firmy Kreisler gres multi 105 .Nie zrujnowało to nas ale worek kosztował w sklepie nie cale 50 zł.
Napisano
Z klejami jak z samochodami, są z średniej i najwyższej półki. Moim zdaniem warto zachować zainteresować się klejami z tej półki co płytki. Oczywiście najważniejsze jest aby dopasować odpowiednie właściwości kleju. Ważny jest też rozmiar płytek. Te większe potrzebują lepszych klei (klejów?). Ja stosowałem do zwykłych płytek Ceresit CM16, do tych lepszych Ceresit CM17. CM16 kosztował tydzień temu w Leroy`u 38zł (powinien mieć jeszcze tę promocję).
  • 3 tygodnie temu...

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Pytałem dlatego, ze do przenośnych lepszy jest przewód z oplotem bawełnianym, taki jak przy żelazkach, Ale do stacjonarnego ten może być. 
    • Dzięki za szybką odp. To jest zwykły piekarnik do zabudowy (Whirlpool), więc stacjonarny.
    • Podsumujmy sytuację, bo nie jestem pewien czy dobrze rozumiem. Jeżeli coś jest inaczej to proszę o sprostowanie. Ciśnienie i przepływ wody zimnej są wystarczające.  Zbyt niskie jest ciśnienie i/lub przepływ wody ciepłej. Tu proszę o doprecyzowanie - jest mały strumień wody pod dobrym ciśnieniem, czy duży strumień wody pod zbyt niskim ciśnieniem? Jak jest przygotowywana woda ciepła? Bo z opisu wnioskuję, że jest ona jakoś centralnie podgrzewana w budynku, jednak nie jest wystarczająco ciepła i dopiero na poddaszu dogrzewa ją do wystarczającej temperatury elektryczny podgrzewacz.    Układ jest więc nieco dziwny, ale tak zrozumiałem opis.  Trzeba przede wszystkim sprawdzić jakie jest ciśnienie i jak duży jest strumień wody przed tym podgrzewaczem. Jeżeli przed podgrzewaczem, na jego przyłączach jest wszystko w porządku to problem tkwi w podgrzewaczu. On może bardzo zmniejszać strumień (przepływ) wody i jej ciśnienie. To typowa cecha modeli przepływowych. Jak się to ustali to można myśleć co robić dalej.
    • Nie chodzi mi nawet o formalną ekspertyzę, ale o to żeby temu przyjrzał się konstruktor. Bo o ile płytkie rysy nie są zmartwieniem, to głębokie pęknięcia mogą stanowić już poważny problem. A na odległość nikt tego nie jest w stanie sprawdzić.  Warstwa wyrównująca ze styrobetonu lub jakiegoś innego betonu z lekkim kruszywem (keramzyt, perlit) jak najbardziej może być. Trzeba tylko pilnować pewnej minimalnej grubości bo takie lekkie betony są słabe. Próby wyrównywania dużych nierówności samym styropianem zdecydowanie odradzam, tego się faktycznie nie da zrobić dobrze. Co jest na dole, jakie są pomieszczenia poniżej tego stropu? Bo od tego oraz źródła ciepła zależy na ile skutecznej izolacji cieplnej potrzebujemy. Jeżeli i tak są tam pomieszczenia ogrzewane, zaś ciepło zapewnia kocioł to izolacja cieplna może być słaba, po prostu strop będzie się nieco bardziej nagrzewał i część ciepła oddawał ku dołowi. Wtedy wystarczy styrobeton, bez warstwy styropianu.  Przy czym nawet w tym wariancie dałbym folię budowlaną na styrobeton. Jako warstwę rozdzielającą go od jastrychu. Na to rury ogrzewania podłogowego, na nie siatka stalowa i jastrych. Dzięki siatce dość cienka warstwa jastrychu będzie pewniejsza, a tu raczej nie będzie można zbytnio go pogrubiać ze względu na masę. Ale dopuszczalne obciążenie to właśnie powinien określić wezwany konstruktor.  Przy okazji uprzedzam, że mocowanie rur, gdy pod folia nie ma styropianu jest nieco upierdliwe. Ale się da to zrobić. Dajemy dwie warstwy w miarę grubej folii i spinki wbijamy w nią pod skosem. 
    • Może i więcej, bo metr przewodu to jakieś 4 PLN, a wtyczka w sklepie 3,95 PLN.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...