Skocz do zawartości

W jaki sposób obmurować wannę?


Recommended Posts

  • 3 tygodnie temu...
Gość glazurnik
Napisano
Można z płyt,można z bloczków można też użyć styropianu.Odpowiednio grube i twarde płyty styropianu łączymy odrobiną pianki montażowej.Po stwardnieniu zewnętrzną stronę zaciągamy klejem i zatapiamy w nim siatkę zbrojeniową (taką jak do dociepleń)Po wyschnięciu zagruntować i kleić płytki.Proste i szybkie rozwiązanie..
  • 1 miesiąc temu...
Gość Doświadczony
Napisano
Lepiej schować murowaną obudowę pod krawędż wanny. To co pokazaliście to lipa..
Gość Glazurnik
Napisano
Po co się tak męczyć. Dostępne są gotowe nośniki styropianowe. Wstawia się wannę i okłada płytkami. Tylko źle położony silikon ulega trwałemu zabrudzeniu - tak samo jak taśma.
Napisano
Bardzo niepraktyczna, a przede wszystkim niezdrowa zabudowa. Brak wnęki na stopy powoduje, że stanie przy takiej wannie (o schylaniu nie wspomnę) to murowany ból kręgosłupa. Poza tym niewygodnie się ustawić ze stopami.
Napisano (edytowany)
Cytat

Po co się tak męczyć. Dostępne są gotowe nośniki styropianowe. Wstawia się wannę i okłada płytkami. Tylko źle położony silikon ulega trwałemu zabrudzeniu - tak samo jak taśma.


Co to znaczy "źle położony silikon"? Zajmuję się hydrauliką kilkanaście lat i jeszcze nie spotkałem silikonu, który po roku, dwóch nie czernieje.
Żadne tam pleśnio, grzybobójcze. KAŻDY silikon z jakim się zetknąłem czernieje po jakimś czasie.

Co do zabudowywania wanien, to ważne są cztery rzeczy;
1. sztywność i stabilność konstrukcji
2. dostęp do syfonu i ew. baterii nawannowej
3. pochylenie ścianki dla wygodnego stania przy wannie
4. wykafelkowanie obszaru pod wanną

Spotkałem się z takimi zabudowami, że ręce opadają. Potem, jak przyjdzie co do czego, to tylko kucie zostaje.

Najczęściej spotykam się z brakiem pkt.1 i pkt.4.
Jeśli nie położymy płytek pod wanną, to o wycieku dowiemy się albo od sąsiada z dołu (to lepsza opcja, bo taki wyciek zostanie szybko zauważony), albo kiedy poczujemy smród stęchlizny w łazience. Tak bywa w domach, gdzie pod wanną nie ma niższej kondygnacji. Wtedy woda może wsiąkać w mury latami zanim to zauważymy. Miałem kilka takich przypadków.
Te 2m2 płytek to nie majątek, ale przynajmniej, kiedy syfon się rozszczelni - a to się często zdarza - woda wypłynie na łazienkę.

I jeszcze jedno...., może to i oczywiste, ale z praktyki wiem, że nie dla wszystkich. Przed kafelkowaniem łazienki, zabudowaniem wanny, stelaża WC, itp. koniecznie trzeba wymienić stare, stalowe rury na nowe,... zdecydowanie nie stalowe. Edytowano przez adamis (zobacz historię edycji)
Gość fachowiec
Napisano
Witam, a słyszeliście o elastycznej poliuretanowej obudowie wanny (do wanien narożnych)? Znakomita, łatwy i szybki montaż.
  • 2 miesiące temu...
Napisano
Elektryczną instalację przy remoncie kochani też wymieńcie!!! Czarodzieje, łatacze i fachowcy od wszystkiego pokleją i połatają przewody na cacy a za pół roku wezwany elektryk ręce rozkłada bo kafle trzeba odkuwać. O zgrozo, jak ja lubię łazienki zrobione za kilka, kilkanaście tysięcy a prądu nie ma bo pod kaflami coś się upaliło..
  • 1 rok temu...
Napisano
Może lepiej schować całą obudowę pod wywynięty brzeg wanny, a płytki zlicować z brzegiem wanny. Newiem po co prezentujecie takie badziewne rozwiązanie.

Właśnie jestem po zrobieniu łazienki i w życiu nie dałbym zrobić obudowy pod brzegiem wanny-dla mnie to dopiero badziewne rozwiązanie... Powyższy przykład można ulepszyć poprzez zrobienia wcięcia tak na 10cm od dołu i wgłąb 10cm. wygodniej stoi się przy wannie bo mamy miejsce na stopy/palce. Wszystko zrobione z płyt gk i profili i zrobione tak że w razie wymiany wanny da się zdemontować - bez rozbiórki obudowy.
  • 3 miesiące temu...
Gość a moze
Napisano
a moze ten prąd pod wifi puścimy i nie trzeba kuc
Napisano
ja ociepliłem styropianem (żeby mieć komfort długiego leżenia w ciepłej wodzie)
I jedna kafelka rewizyjna tylko na fudze - żeby w razie czego bez problemów mieć wgląd.
I już.
  • 3 lata temu...
Gość Andrzej lubelskie
Napisano
witam - cos nie za bardzo zgadza sie ten opis bo po pierwsze z tego co jest napisane murek wikol wanny ma byc wpuszczony ok 1,5 cm w glab od obrysu wanny a pozniej pokazane jest ze murek wystaje po za wanne Moim zdaniem te 1,5 cm ktore zostanie po przesunieciu murka od obrysu zostanie wypelnione gruntem oraz klejem i plytka i wtedy bedzie licowac z obrysem wanny a nie wystawac jak pokazuja kolejne rysunki- pozdrawiam
Napisano

aktualizacja: 2011-09-16 :icon_eek:

 

Wannę ustawiamy w wymaganym miejscu, podmurowujemy dno i układamy ją na poduszce z zaprawy tak, aby wanna znalazła się na odpowiedniej, zaplanowanej wysokości. Następnie wykonujemy stelaż i mocujemy zieloną pytę g/k, hydroizolujemy, kleimy płytki.

Coraz częściej doświadczeni i doszkoleni glazurnicy stosują płytę budowlaną ULTRAMENT. Szczególnie użyteczna jest przy zabudowie wanien narożnych z łukowatymi elementami. Doświadczony glazurnik zrobi taką zabudowę w ten sposób, że będzie możliwy bezkolizyjny i nieniszczący demontaż - np przy konieczności dostania się pod wannę (z hydromasażem na przykład) - zastępuje się w ten sposób niezbyt estetyczne zwykle rewizje...

Płyta ta również może być użyta do budowy różnych konstrukcji pod glazurę czy mozaiki w łaźniach, spa, itp.  typu okrągłe czy spiralne kabiny natryskowe, szafki, półki w łazienkach, które mają być pokryte glazurą.

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Proszę o poradę tych, co się znają, bo pojęcia nie mam jak właściwie do tematu podejść. Dwa lata temu stałem się właścicielem jednego z lokali na niewielkim osiedlu szeregowców. Niedawno dopiero zastanowił mnie fakt, że nie mamy dostępu do dachu. Temat zaistniał tym bardziej, że chcemy podejść do przeglądu kominowego i na fakt braku dostępu do dachu zwrócił uwagę kominiarz. Stwierdził, że takiego dostępu wymagają przepisy i powołał się na Rozporządzenie Ministra Infrastruktury w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać budynki i ich usytuowanie. Konkretnie w Dziale VII. Bezpieczeństwo użytkowania, § 308 Wejścia na dach napisane jest, że w budynkach o dwóch lub więcej kondygnacjach nadziemnych należy zapewnić wyjście na dach co najmniej z jednej klatki schodowej, umożliwiające dostęp na dach i do urządzeń technicznych tam zainstalowanych. W odpowiedzi na zadane pytanie deweloper odpowiedział, że dostęp do dachu z zewnątrz (drabina na stałe przymocowana do elewacji) nie jest wymagana przepisami, ponieważ przepis dotyczy jedynie budynków z wydzieloną wewnętrzną klatką schodową. Nie rozumiem tego, że dwukondygnacyjny budynek (czyli minimum parter z piętrem, tak?) z wewnętrzną wydzieloną klatką schodową powinien taki dostęp mieć a budynek w zabudowie szeregowej (każdy lokal ma swoje wewnetrzne schody, które nie są traktowane jako "klatka schodowa"?) już nie, mimo że wysokość takiego budynku może być przecież identyczna? Dostęp do kominów to jedno, ale na przykład jakieś zaprószenie ognia i... możemy sobie z dołu tylko patrzeć i czekać aż strażacy przyjadą - oby na czas. Czy deweloper ma rację?
    • Firma Real Klim świadczy usługi z zakresu klimatyzacji, wentylacji i rekuperacji na terenie województw małopolskiego i śląskiego. Posiadamy certyfikaty oraz uprawnienia państwowe, które są niezbędne przy wykonywaniu prac montażowo - serwisowych. https://realklim.pl/   Nasza firma specjalizuje się w profesjonalnym montażu klimatyzacji w domach, biurach i lokalach usługowych. Gwarantujemy szybki, solidny i estetyczny montaż oraz fachowe doradztwo w doborze urządzeń. https://realklim.pl/klimatyzacja   Oferujemy kompleksowy serwis klimatyzacji – od przeglądów po naprawy. Dbamy o wydajność, czystość i długą żywotność Twojego urządzenia. https://realklim.pl/serwis-klimatyzacji   Projektujemy i montujemy systemy wentylacyjne dopasowane do potrzeb budynku. Zapewniamy komfort oddychania i skuteczne usuwanie wilgoci. https://realklim.pl/wentylacja   Zajmujemy się instalacją i serwisem systemów rekuperacji, które zapewniają świeże powietrze w domu i pozwalają oszczędzadź na ogrzewaniu. https://realklim.pl/rekuperacja   Specjalizujemy się w montażu pomp ciepła – ekologicznego źródła ogrzewania. Pomagamy dobrać odpowiednie urządzenie i zapewniamy jego obsługę. https://realklim.pl/pompy-ciepła   Sprawdź Naszą wizytówkę Google, sprawdź opinię klientów oraz wybrane realizacje: Wizytówka Google
    • Chcąc wylać poduszki pod nadproża, musimy je najpierw zaszalować. Tym właśnie będziemy się teraz zajmować.  
    • Drewniane podłogi to klasyka, która z czasem może wymagać miejscowych napraw – szczególnie wtedy, gdy pojawią się przebarwienia, plamy lub drobne uszkodzenia na pojedynczych deskach. Dobrą wiadomością jest to, że nie musisz od razu cyklinować całej powierzchni. Dzięki produktom marki Osmo można łatwo i estetycznie odnowić pojedynczą deskę, bez widocznych różnic w kolorze i strukturze. Krok 1: Wydzielenie uszkodzonej deski Najpierw dokładnie określ deskę, która wymaga renowacji. Następnie oklej jej krawędzie taśmą malarską, najlepiej niebieską lub różową, która jest delikatna i nie uszkadza powierzchni ani sąsiednich desek. Taśma zapobiegnie przypadkowemu przetarciu lub zabarwieniu sąsiednich fragmentów podłogi. Krok 2: Szlifowanie powierzchni Za pomocą papieru ściernego o gradacji 180 przeszlifuj powierzchnię deski. Usuniesz w ten sposób stare powłoki, przebarwienia oraz drobne rysy. Szlifuj zawsze wzdłuż włókien drewna, a po zakończeniu dokładnie odkurz i przetrzyj wilgotną ściereczką, by pozbyć się pyłu. Krok 3: Nadanie koloru – bejce olejne i woski dekoracyjne Osmo Kiedy powierzchnia jest sucha i czysta, czas na nadanie jej odpowiedniego odcienia. Użyj bejcy olejnej Osmo lub wosków dekoracyjnych Osmo, w zależności od wykończenia reszty podłogi. Aplikacja wygląda następująco: Nanieś niewielką ilość bejcy lub wosku przy pomocy gąbki lub miękkiej szmatki. Następnie wetrzyj preparat równomiernie w drewno, zgodnie z kierunkiem słojów. Nadmiar produktu zetrzyj czystą szmatką, tak by kolor był jednolity i bez smug. To bardzo ważny etap – dobór koloru musi być maksymalnie zbliżony do reszty podłogi. Warto wcześniej wykonać próbę na niewidocznym fragmencie lub na kawałku podobnego drewna. Pozostaw do wyschnięcia na 24 godziny. Krok 4: Zabezpieczenie powierzchni – Wosk Twardy Olejny Osmo Po wyschnięciu koloru, nałóż warstwę ochronną – najlepiej sprawdzają się produkty: Osmo 3062 (półmat) Osmo 3065 (mat) Aplikacja: Nałóż cienką warstwę wosku twardego olejnego przy użyciu pędzla lub wałka. Pozostaw do wyschnięcia na 24 godziny. Delikatnie zmatow powierzchnię papierem ściernym (np. gradacja 240). Nałóż drugą, finalną warstwę tego samego produktu i pozostaw do pełnego wyschnięcia. Dodatkowe wskazówki: Zawsze pracuj w dobrze wentylowanym pomieszczeniu. Unikaj nakładania zbyt grubej warstwy – produkty Osmo są bardzo wydajne. Nie chodź po naprawianej powierzchni przez co najmniej 2–3 dni, aby powłoka miała czas się utwardzić. Jeśli odcień różni się od reszty, można dodać drugą warstwę koloru, ale zawsze wykonuj próbę wcześniej. Podsumowanie Dzięki odpowiednim materiałom i precyzyjnej pracy, renowacja pojedynczej deski podłogowej może być szybka i bardzo skuteczna. Produkty Osmo, takie jak bejce olejne, woski dekoracyjne i wosk twardy olejny, pozwalają na punktową naprawę bez konieczności renowacji całej podłogi. Kluczem do sukcesu jest dobranie odpowiedniego koloru i staranne wykonanie każdego etapu – od szlifowania po finalne zabezpieczenie powierzchni.  
    • Niekoniecznie. Wyłącznik instalacyjny nadmiarowo-prądowy. Zasada działania i cel stosowania
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...