Skocz do zawartości

Oprawy LED do łazienki


Recommended Posts

Napisano
Poszukuje oprawy LED tzw. oczka, punkty świetlne do łazienki ale na 230V a nie 12V i ewentualnie z wyższym IP niż 20.


Może ktoś z Was montował takie oprawy?
Napisano (edytowany)
Cytat

Poszukuje oprawy LED tzw. oczka, punkty świetlne do łazienki ale na 230V a nie 12V i ewentualnie z wyższym IP niż 20.


Może ktoś z Was montował takie oprawy?




http://allegro.pl/listing.php/search?strin...41b45ce82fe39d8

http://allegro.pl/oprawa-k-5-do-halog-i-le...1778903457.html

http://allegro.pl/super-oprawa-sh-06-sat-n...1747717111.html Edytowano przez animus (zobacz historię edycji)
Napisano
Cytat

Poszukuje oprawy LED tzw. oczka, punkty świetlne do łazienki ale na 230V a nie 12V i ewentualnie z wyższym IP niż 20.


Może ktoś z Was montował takie oprawy?




Witam
Firma Spotline od listopada 2011 wprowadzi na rynek nowe oprawki halogenowe
o nazwie FGL OUT o podwyższonej szczelności IP 65 na 230 V w tej chwili w naszej ofercie są jedynie oprawki na obniżone napięcie 12V
przesyłam link do oprawki na 12V
http://slvbyspotline.pl/main.php5?g_page=2...p;g_arnr=111122

jest jeszcze jedna opcja na 230V o wskaźniku IP 44
oprawa REAL ntic 112332
http://slvbyspotline.pl/main.php5?g_page=2...p;g_arnr=112332


Napisano
Cytat

Hej! Planuję zmianę oświetlenia w swoim domu, stąd wolałem najpierw zapytać Was tutaj Powiedzcie mi jaki sklep polecacie w tej kwestii? Dużo ich jest i nie wiem co wybrać, a nie zawsze najtańszy znaczy najlepszy. Spotkałem na swojej wędrówce po internecie taki sklep: Bonta.pl. Czy ktoś miał jakąś styczność z tym sklepem? Wiecie coś na jego temat?




Przecież pracujesz w tym sklepie to co się głupio pytasz.

Na razie moim faworytem jest Single-square-19-led firmy Kobi

Ma jedną wadę jak się spali dioda ledowa wymienia się całą oprawkę na nową.


Nie wiele znalazłem jak na 3 tygodnie poszukiwań.
  • 1 miesiąc temu...
  • 1 rok temu...
Napisano
Cytat

a co sądzicie o ledach umieszczonych w fugach? Ciekawe jak coś takiego się sprawdza i czy trudno się to robi?



Robi się łatwo, naprawia gorzej. A psują się często.
Napisano
Cytat

Robi się łatwo, naprawia gorzej. A psują się często.


serio?? Bo się zastanawiałem nad czymś takim ale po tym co mówisz... ale wstawia się pojedyncze diody czy całe taśmy?
Napisano
Cytat

serio?? Bo się zastanawiałem nad czymś takim ale po tym co mówisz... ale wstawia się pojedyncze diody czy całe taśmy?



Jak kto lubi. Ale po co, to naprawdę nie wiem.
Napisano
Cytat

Jak kto lubi. Ale po co, to naprawdę nie wiem.



icon_biggrin.gif myślę, że dla efektu. Wg mnie całkiem fajnie to wygląda, ciekawe czy coś takiego można zamontować przy prysznicu?
  • 2 tygodnie temu...
Napisano
Chodzi Ci o diody LED? Można je zastosować nawet z podświetlanym panelem,przez co zapewni to efekt np: "czerwonej" czy "niebieskiej" wody,w praktyce wygląda to bardzo efektownie.
  • 5 miesiące temu...
Napisano
Możesz wstawić zdjęcia jak to wszystko wygląda, bo przymierzam sie do remontu łazienki i nie wiem co mam zrobić za oświetlenie jej. Jeśli byłbyś tak miły i chociażby zdjęcie sufitu, bo głównie chodzi mi oświetlenie.
PS: Żona ma problemy ;) lubi wydziwiać z resztą pewnie jak każda.
  • 3 tygodnie temu...
Napisano
Cytat

PS: Żona ma problemy ;) lubi wydziwiać z resztą pewnie jak każda.



To nic prostszego, żeby zaordynowała co w końcu chce. Niech określi sama i będziesz miał spokojną głowę.
  • 7 miesiące temu...
Napisano
Teraz możliwości jest naprawdę wiele i to kwestia naszego gustu jak i samego budżetu,im więcej posiadamy na ten cel tym oczywiście lepiej i można pozwolić sobie na różne kombinacje z diodami led. Dla mnie osobiście najlepsza opcja w łazience to kinkiet,ale to już na marginesie.
  • 3 lata temu...
Napisano
Dnia 19.01.2018 o 10:20, Nawrot0 napisał:

Ja zastanwiam się nad zamontowaniem opraw LED naściennych, z tym, że nie wiem, czy jednak kinkiety nie będą lepsze. Co polecacie?

W praktyce jest tak, że w łazienkach obowiązuje norma PN-HD 60364-7-701:2010 Instalacje elektryczne w obiektach budowlanych - Część 7-701: Wymagania dotyczące specjalnych instalacji lub lokalizacji - Pomieszczenia wyposażone w wannę lub natrysk (oryg.). Norma znajduje się w wykazie Polskich Norm przywołanych w rozporządzeniu w brzmieniu rozporządzenia z dnia 10.12.2010 r. (Dz.U. Nr 239, poz. 1597), które weszło w życie 21.03.2011 r., czyli jest obowiązującym prawem.

Radziłbym zapoznać się ze strefami obowiązującymi w łazienkach oraz z tym jakie odbiorniki można w danej strefie instalować.

Napisano

W weekend nocowałem w domku gdzie wychodząc z wanny można było  uderzyć głową w żyrandol. Do zastanowienia dla planujących łazienkę, zwłaszcza w kontekście trwającej od kilku lat mody na ozdobne żyrandole w łazienkach.

Uprzedzając ewentualne pytania - nie były to źródła światła na 12 V. O jakąkolwiek klasę szczelności też ich nie podejrzewam.

Napisano
21 godzin temu, Budujemy Dom - porady budowlane i instalacyjne napisał:

W weekend nocowałem w domku gdzie wychodząc z wanny można było  uderzyć głową w żyrandol.

Domek gościnny czy ogólnie dostępny na wynajem? Jeśli to drugie, wypadałoby uprzedzić innych potencjalnych gości.

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Raz jeszcze dziękuję za wyczerpującą odpowiedź.    Chciałbym jeszcze poruszyć dwie kwestie związane z tym tematem:   1. Rozdzielacz mam na korytarzu, umiejscowiony w takim miejscu, że rura po podłodze od rozdzielacza do pokoju ma ok. 1.5m długości. Na tym odcinku także nie zauważyłem aby podłoga była dużo cieplejsza niż w pokoju, mimo że korytarz jest w centralnym punkcie domu. Jednakże w tym miejscu nie ma żadnego grzejnika i przechodzi tylko 2x1.5 metra rury (zasilenie i powrót). Mimo to mam jednak obawy, że nieocieplony dom to tylko 1 z kilku powodów dla których podłogówka słabo grzeje. No i ostatecznie, woda w rurze też drastycznie się nie wychładza. Nakleiłem taśmę malarską na belki rozdzielacza aby precyzyjniej zmierzyć ich temperature za pomocą pirometru i wyszło że różnica między nimi to ok 3*C. Delta T wydaje się być w normie, ale specjalistą nie jestem.  Tak jak pisałem, jest to pierwsze pomieszczenie z uruchomioną podłogówką. Niejako cieszę się że tak wyszło, bo w kolejnych pomieszczeniach jest jeszcze szansa na ew. poprawki aby grzało to lepiej.   2. Ostatnio usłyszałem że Sander Standard Alu to był kiepski pomysł i lepiej było wziąć styropian bez aluminium, i powkładać w rowki aluminiowe radiatory które lepiej odbierają ciepło z rury. Niestety nie wiem ile w tym prawdy, a płyty Sandera zostały juz zakupione na całe piętro (poza łazienką i korytarzem, gdzie pójdzie XPS pozwalający na zagęszczenie rur co 10cm). Chyba że jakiś radiator by pasował do nich, to mógłbym jeszcze dodatkowo dokupić o ile miałoby to pomóc. Nie wiem niestety na ile mogłoby to pomóc i czy ma to jakikolwiek sens?   Raz jeszcze dziękuję za odpowiedzi i cierpliwość do laika.
    • Duża różnica między temperaturą zasilania a temperaturą podłogi oraz niska temperatura w pokoju, mimo stosunkowo ciepłej posadzki, wynikają z kilku powiązanych ze sobą czynników. Kluczową rolę odgrywa tu brak ocieplenia budynku, co w połączeniu ze specyfiką ogrzewania podłogowego prowadzi do opisywanych przez Pana zjawisk.    Brak izolacji termicznej domu.   W takim budynku ciepło ucieka na zewnątrz w znacznie większym stopniu niż w budynkach ocieplonych. Straty ciepła mogą sięgać nawet 20-25% przez same ściany zewnętrzne oraz 10-15% przez podłogi i fundamenty.   W Pana przypadku oznacza to, że ciepło dostarczane przez wodę w rurach ogrzewania podłogowego, zamiast efektywnie ogrzewać jastrych (wylewkę), a następnie pomieszczenie, jest w pewnej mierze "tracone" i przenika przez niezaizolowane ściany zewnętrzne. System grzewczy musi więc pracować ze znacznie wyższą mocą (wyższa temperatura zasilania), aby skompensować te straty. To właśnie ta "walka" instalacji z ciągłą ucieczką ciepła jest głównym powodem, dla którego mimo wody o temperaturze 45°C, podłoga nagrzewa się tylko nieznacznie.     Fakt, że podłoga staje się zimniejsza w miarę zbliżania się do ściany zewnętrznej, mimo że tam również dociera woda z zasilania, wynika z dwóch powodów: Intensywne oddawanie ciepła: Nieocieplona ściana zewnętrzna działa jak duży "odbiornik" zimna, co powoduje bardzo szybkie wychładzanie się fragmentu podłogi znajdującego się w jej pobliżu.   Spadek temperatury wody: Woda w rurze, płynąc w kierunku ściany zewnętrznej, oddaje ciepło do jastrychu. Gdy zawraca i płynie z powrotem, jest już znacznie chłodniejsza, co dodatkowo potęguje efekt chłodniejszej podłogi w dalszej części pętli.   W pomieszczeniach ze strefami o zwiększonych stratach ciepła, jak przy ścianach zewnętrznych, często stosuje się układ ślimakowy lub zagęszcza się rury, aby zapewnić bardziej równomierny rozkład temperatury.   Ogrzewanie podłogowe charakteryzuje się dużą bezwładnością cieplną, co oznacza, że nagrzewa się i stygnie powoli. W dobrze zaizolowanym budynku wylewka po nagrzaniu długo utrzymuje ciepło. W Pana przypadku proces ten jest szybszy. Zanim wylewka zdąży się w pełni nagrzać i zakumulować wystarczającą ilość energii, znaczną jej część traci do otoczenia (przez ściany i grunt). Można to porównać do próby napełnienia dziurawego wiadra – mimo ciągłego dolewania wody, jej poziom nie podnosi się znacząco.   Podłoga nie nadąża się zagrzać, ponieważ ciepło, które otrzymuje od instalacji, jest niemal natychmiast "wysysane" przez nieocieplone przegrody budynku. Duża różnica między temperaturą wody a podłogi oraz niska temperatura w pokoju to bezpośredni skutek ogromnych strat ciepła, charakterystycznych dla starych, nieocieplonych domów.   Aby zapewnić samo odpowietrzenie się instalacji, przepływ powinien być większy niż 0,7 l/min. Maksymalny przepływ: Zazwyczaj nie zaleca się, aby przepływ w rurach (np. PEX 16, 17, 18 mm) był większy niż 2,5 l/min, aby nie przekroczyć dopuszczalnej straty ciśnienia (ok. 20 kPa) w pętli.     Dopiero po przeprowadzeniu termomodernizacji budynku (ocieplenie ścian, fundamentów, ewentualna wymiana okien) będzie Pan mógł w pełni docenić efektywność i komfort ogrzewania podłogowego, które będzie mogło pracować przy znacznie niższej temperaturze zasilania oraz będzie można zmniejszyć  przepływ czynnika grzejnego ustawiony teraz na 2.5l.
    • Dziękuję za obszerne wyjaśnienia, jednak nie to było moim pytaniem. Gdyby temperatura podłogi była wyższa, to zapewne przestawiłbym zawór VTA, tak aby bardziej mieszał wode z powrotu. Rozumiem także, że temperatura podłogi, to nie to samo co temperatura wody. Dziwi mnie natomiast aż tak duża różnica pomiędzy nimi oraz fakt, że temperatura w pokoju wynosi zaledwie 20*C przy temperaturze podłogi wynoszącej 28*C.   Jak wcześniej na zasileniu miałem 30*C, to powierzchnia podłogi wynosiła jakieś 24-25*C. Teraz spadł śnieg, pojawiły się temperatury w okolicach 0*C to i kocioł zaczął mocniej grzać. Na zasileniu jest wyższa temperatura, bo zawór VTA mam w pełni otwarty (ustawiony na 45*C), ale temperatura podłogi nie podniosła się jakoś znacząco w porównaniu do temperatury wody. Rurę mam poprowadzoną tak, że wchodzi od rozdzielacza z korytarza do pokoju, następnie wzdłuż przez cały pokój do ściany zewnętrznej i stamtąd wraca meandrem w stronę wejścia. Przy wejściu do pokoju i w miejscu w którym rura przechodzi przez ścianę mam najwyższą temperaturę podłogi. Im bliżej ściany zewnętrznej tym podłoga jest zimniejsza, mimo, że jest bliżej początku (zasilenia). Możliwe więc, że ta podłoga nie nadąża się zagrzać, bo to co uda jej się zakumulować, to musi oddać do otoczenia? Czy stąd może wynikać tak niska temperatura jastrychu mimo dużo wyższej temperatury zasilenia? Dom nie jest ocieplony (pochodzi z lat 70), jestem w trakcie remontu.   Generalnie wątpliwości mam sporo, ale nie chce poruszać wielu kwestii na raz.
    • Dla zapewnienia komfortu i zdrowia użytkowników temperatura powierzchni podłogi nie powinna być zbyt wysoka. Przegrzana podłoga może prowadzić do dyskomfortu, problemów z krążeniem, a także do uszkodzenia materiałów wykończeniowych.      Temperatura podłogi to nie to samo co temperatura wody zasilającej instalację. Aby uzyskać zalecaną temperaturę posadzki, woda w rurach musi mieć wyższą temperaturę. Zazwyczaj mieści się ona w przedziale 30°C–45°C. Maksymalna temperatura wody zasilającej nie powinna przekraczać 55°C.   Pokoje mieszkalne, sypialnie, kuchnie i korytarze: W tych pomieszczeniach maksymalna temperatura powierzchni podłogi nie powinna przekraczać 28°C. Za optymalną wartość, zapewniającą przyjemne odczucie ciepła, uznaje się temperaturę w przedziale 22-26°C.   Łazienki i pomieszczenia sanitarne: Ze względu na specyfikę tych pomieszczeń, gdzie często przebywamy boso, dopuszczalna jest wyższa temperatura podłogi, sięgająca maksymalnie 32-34°C. Pozwala to na uzyskanie wyższego komfortu cieplnego, który w łazienkach powinien oscylować wokół 24°C.   Strefy brzegowe: W miejscach o zwiększonych stratach ciepła, takich jak obszary przy oknach i ścianach zewnętrznych, dopuszcza się lokalne podniesienie temperatury podłogi do 34°C.
    • Witam Chcialbym zasięgnąć porady na temat ocieplenia podlogi w piwnicy. Piwnica jest sucha i nie ma w niej grzyba. Dlatego pytanie odnosi się jak to zrobić by nie zepsuć tego. Planuje ocieplić wełną mineralna lub drewnianą. Ale chodzi konkretnie co dać pod spód. Czy jeżeli dam folie nie będzie się pocić pomiędzy folia a betonem. Lub jeżeli nie dam foli będzie się pocić wełna.   
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...