Skocz do zawartości
AktywForum
Zbieraj punkty i wymieniaj na nagrody!

sprawdź punkty

Recommended Posts

]Witam.Zamierzam sie zabrac za Remont poddasza o pow ok 100m2.Potrzebuje pomocy w sprawie posadzki na poddaszu tzn...Obecnie jest strop drewniany od dolu trzcina,deski,belki,wolna przestrzen na grubosc belek i od gory deski nabite i pokryte ciekna warstwa zaprawy ktora sie praktycznie juz cala skruszyla.Jak wykonac podloge na takim podkladzie???czy mozna zrobic w jakis sposob wylewke na ten strop i wymurowac scianki dzialowe???czy podloga drewniana i scianki z G/K???(jak ocieplic i wygluszyc taki strop)Jakie rozwiazanie najlepiej zastosować na takim stropie???Z góry dzięki za rady i pomysły:)jestem nowicjuszem na Forum.Domek ma około 50 lat.Wieczorem postaram sie wrzucic fotki.pozdrawiam

DSC01446.jpg

DSC01446.jpg

DSC01446.jpg

Edytowano przez Nowak135 (zobacz historię edycji)
Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Generalny remont takiego stropu to usuniecie wszystkich warstw podłogowych i sufitowych - pozostają jedynie belki nośne. Na tej konstrukcji można od spodu zamontować sufit podwieszany z płyt g-k, przestrzeń miedzy belkami wypełnić wełną mineralną a jako podkład podłogowy na poddaszu ułożyć płyty OSB.

Modernizacja w ograniczonym zakresie do samych warstw podłogowych to usunięcie zaprawy z desek zależnie od ich stanu a także planowanego rodzaju posadzki wymiana na płyty OSB lub przykrycie desek płytami gipsowo-włóknowymi na podsypce wyrównującej. Na takim stropie absolutnie nie wolno stawiać murowanych ścianek działowych a można je
jedynie wykonać w technologii zabudowy z płyt gipsowo-kartonowych.
Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Witam.Calkowita rozbiorka stropu jest niemozliwa poniewaz,na kondygnacji dolnej byl niedawno przeprowadzony remont i sa zastosowane podwieszane sufity z plyt g/k mocowane do tego stropu.Mozna rozebrac tylko strob z gory????tzn ala wylewke deski?po zalozeniu welny miedzy belki, pod deski mozna cos wlozyc tzn chodzi mi by ewentualnie w pozniejszym czasie nie bylo zadnych zgrzytow itp spraw i czy sama welna wystarczy na wygluszenie stropu????obecnie jak sie chodzi po stropie to wszystko sie przenosi na dolna kondygnacje...Pozdrawiam Edytowano przez Nowak135 (zobacz historię edycji)
Link to postu
Udostępnij na innych stronach
A jak dokladnie wygluszyc ten strop by sie nic nieprzenosilo na dolna kondygnacje???jak juz wczesniej pisalem na chwile obecna jak chodze po stropie to sie wszystko przenosi na dolna kondygnacje.druga sprawa.Podczas remontu i podwyzszania dachu 5-6 lat temu byly przygotowane deski na podloge.Czy moge na wypoziomowany strop nabic deski a nastepnie na to plyte osb???czy to niema sensu???? Edytowano przez Nowak135 (zobacz historię edycji)
Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Nabijanie dodatkowych desek z felcem jeżeli taki przewidziano jako podkład moim zdaniem nie ma sensu, gdzie minusem może być zmniejszenie wysokości pomieszczeń. Chyba, że to nie stanowi większego problemu jak i zwiększony nakład finansowy. Na pewno zwiększy to sztywność podłogi. Gorzej z wygłuszeniem. Nie mam doświadczenia z perlitem może ktoś się by wypowiedział kto go stosował w zabudowie drewnianej stropu.
Ja mam glinę jeżeli była taka możliwość oraz wełnę (w części po łazience gdzie glina była w kiepskim stanie).
Postawiliśmy z żoną na zdrowie i naturę :-)

Link to postu
Udostępnij na innych stronach
1. Drewnianej konstrukcji stropu nie da się całkowicie wygłuszyć – taki jego urok.
2. Można zastosować maty wygłuszające.
3. Najlepiej zastosować podłogę wielowarstwową izolując akustycznie każdą warstwę – np. matami wygłuszającymi.
4. Na połączeniach belek stropowych z innymi elementami stosować podkładki wygłuszające.
5. W każdym przypadku należy wyliczyć jakie mogą być obciążenia maksymalne.
6. Jeśli wyliczenia konstrukcyjne na to pozwolą – wylać żelbetowy strop oparty na belkach i ewentualnym wieńcu. Przy czym styk wylewanego stropu z belka też powinien być wygłuszony (podkładki wygłuszające, np. wycięte z mat).
Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Panowie
izolacja akustyczna to nie tylko wypchanie watą czy innym szuwaksem
to także odizolowanie elementów konstrukcyjnych takiej podłogi od reszty stropu
np podkładki filcowe pod legary

gliny wybrać tyle, aby dało się wprowadzić inną izolację, np wełnę, im więcej różnych ośrodków do przenoszenia dźwięków tym lepiej się on tam rozprasza (chyba icon_mrgreen.gif )

jeżeli ma to być użytkowe to dałbym raczej dość grube dechy (też na podkładkach z filcu, lub pianki pod panele), nie będą dudnić tak jak przy łażeniu po osb lub panelach
zresztą to też przestaje być tak dokuczliwe jak zagraci się podłogę
Link to postu
Udostępnij na innych stronach
poddasze bedzie uzytkowe.Ja widze to tak.Wyrzuce cala ta prowizoryczna wylewke by dostac sie do desek.Po sciagnieciu desek na grubosc belek wloze welne, jakas folie paroprzepuszczalna tez musze zalozyc???zaloze spowrotem deski pod deski tez by pasowalo cos dac wygluszajacego?.Zrobie konstrukcje pod plyte osb(tez by jak pasowalo jakos wygluszyc) i pozniej nakrece plyte.Czy w przestrzen miedzy stropem a konstrukcja pod osb tez dac jakies dodatkowe wygluszenie???tak jak pisaliscie maty wygluszajac,welne???/ Edytowano przez Nowak135 (zobacz historię edycji)
Link to postu
Udostępnij na innych stronach
masz na mysli dylatacje plyty osb przy scianie?by niedolegala na ciasno tylkoo z mala szczelina?

robiac podloge,w miejscach gdzie pozniej przyjda scianki dzialowe z g/k musze wzmocnic w jakis sposob konstrukcje(scianka tez cos beda wazyly)czy niema takiej potrzeby??? Edytowano przez Nowak135 (zobacz historię edycji)
Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Mozesz cos wiecej nap jak twoj znajomy przeprowadzal remont?krok po kroku. Propo plyt, mozna dac na pierwsza warstwe deski podlogowe i na druga plyte osb>zamiast dwoch warstw plyty osb???Aha i kluczowe pytanie,dlaczego dalby druga plyte OSB???

Mozesz cos wiecej nap na temat przeprowadzonego testu??? Edytowano przez Nowak135 (zobacz historię edycji)
Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Mam pytanie odbiegajace troche od tematu.W pozniejszym czasie stawiajac scianki dzialowe moge czesc scian wymurowac jezeli one beda przedluzeniem scian nosnych z dolnej kondygnacji???Chodzi mi o to czy moge czesc scianek na poddaszu wymurowac jezeli oczywiscie mi wyjda na scianach nosnych,a czesc scianek postawic z G/K???czy tez najlepiej wszystko z G/K???Moge byc w bledzie,ale wychodze z zalozenia ze murowane to murowane,zawsze bedzie stabilniejsze i masywniejsze.Co wy na to???Na pierwszym obrazku jest rozrysowana dolna kondygnacja budynku,wszystkie scianki wewnatrz budynku sa sciankami nosnymi.Co do poddasza to mam nieco inny pomysl na rozstawienie pomieszczen.

DSC01446.jpg

DSC01446.jpg

Edytowano przez Nowak135 (zobacz historię edycji)
Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Murować na drewnianym stropie ? Nie polecam. - nie murujesz na ścianie nośnej - tylko na drewnianym stropie opartym na nim.
Natomiast stelaż pod G-K - aż się prosi - wkręty, wkrętarka i po robocie icon_smile.gif

Murować na drewnianym stropie ? Nie polecam. - nie murujesz na ścianie nośnej - tylko na drewnianym stropie opartym na takiej ścianie. Chyba że ci te ściany wystają nad podłogę - wtedy to żaden problem
Natomiast stelaż pod G-K - aż się prosi - wkręty, wkrętarka i po robocie icon_smile.gif
Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Planuję wygospodarować w domu drugą łazienkę, a na parterze usunąć starą podłogę na legarach i zrobić ogrzewanie podłogowe. Doszedłem do wniosku, że najlepiej będzie wymienić całe instalacje, bo obecnie jest to mieszanka - stal, plastik, niektóre zardzewiałe zawory wyglądają na nie ruszane od lat. Wychodzi na to, że na zawory i rozdzielacze będę musiał wydać znacznie więcej, niż na same rury. W związku z tym mam pytanie, jak rozpoznać, czy zawory (szczególnie kulowe) są dobrej jakości i na jakie cechy i oznaczenia trzeba zwrócić uwagę? Bo różnice cen są naprawdę duże. Ponadto chciałem zapytać o rozdzielacze. Te bardziej "wypasione" - z przepływomierzami i zaworami termostatycznymi są horrendalnie drogie. Czy można je, bez szkody dla jakości działania instalacji, zastąpić prostszymi modelami, bez takich akcesoriów? Pełna treść artykułu pod adresem: https://budujemydom.pl/instalacje/ogrzewanie-podlogowe-i-grzejniki/porady/97402-jakie-zawory-i-rozdzielacze-do-instalacji-wodnej-oraz-c-o
    • Zupełnie podobna jest euforia - części ludzi, choć coraz więcej jest już świadomych zagrożeń dla MATKI NATURY - wokół elektryfikacji komunikacji, a więc samochodów, rowerów, hulajnóg, samolotów, mówi się o statkach...  Hybrydy plug-in - oczywiście, jeśli są doładowywane z gniazdka - przenoszą tylko zanieczyszczenia atmosfery poza miasta, spalając więcej paliwa, niż tradycyjne spalinówki... a elektrownie węglowe i gazowe nadal trują atmosferę... Wyjątkiem są państwa skandynawskie, gdzie, np w Norwegii ponad 90% energii elektrycznej pochodzi z elektrowni wodnych...        
    • Ta "wolność" to jest w dłuższym czasie - dla Ziemi, dla ekologii - mocno iluzoryczna... W tej chwili Gość eryk, jak i setki tysięcy użytkowników "własnych elektrowni" jest bardzo zadowolony z takiej inwestycji, aleeeeeeeeeeeee...........       https://www.stefczyk.info/2021/06/26/fotowoltaika-doprowadzi-do-katastrofy-ekologicznej-naukowcy-ostrzegaja/
    • To jeśli blaszak ma być tylko garażem..., ale DAMEQ09 pisze, że planuje     Nie wyobrażam sobie takich robót w nieogrzewanym pomieszczeniu w mroźną zimę... Można wprawdzie ogrzewać okazyjnie grzejnikiem na gaz z butli... ale również wentylacja musi być skuteczna.
    • W części, która będzie równocześnie nadprożem powinny być dodane po 2 wkładki odgięte pod kątem 45°. Bo w pobliżu  miejsc podparcia występuje siła, która może spowodować pęknięcie po przekątnej.  Przykładowe rysunki u dołu. Dodatkowo robimy 2 takie wkładki. Dowiązujemy je w dolnej części do dolnego zbrojenia, a po odgięciu ku górze do górnego. PS. Końce prętów nie muszą być zagięte w ucho, jeśli używamy stali żebrowanej. Chociaż i tak warto je zagiąć przynajmniej pod kątem prostym.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...