Skocz do zawartości

Smugi po malowaniu


ascaria10

Recommended Posts

Napisano

Witam,
mam wielki problem. Sądziłem że będę mógł pomalować pokój mojego dziecka bez większych problemów, całkiem nieźle poszło mi z przedpokojem, mówiąc szczerze byłem na prawdę zadowolony ze swoich efektów pracy. Niestety pokój okazał się istnym koszmarem, po zagruntowaniu ścian które nie były brudne odczekałem kilkanaście godzin i zabrałem się za malowanie. Używałem na początku lateksowej farby firmy Dekoral (kolor: pomarańczowy), farby nie rozcieńczałem, do malowania używałem wałka z długimi włosami, niestety po pierwszym "przeciągnięciu" powstały na prawdę bardzo brzydkie smugi, nie zrażałem się tym bo wiedziałem że będę musiał pokryć jeszcze raz cały pokój. Jednak teraz gdy farba wyschła po drugim malowaniu (odstęp pomiędzy pierwszym a drugim malowanie to przeszło 12h, pokój wietrzony), nadal widać te pieprzone smugi, tj. gdy stoję na wprost pomalowanej ściany nie widać żadnych niedociągnięc, jednak gdy tylko stanie się "bokiem" do ściany widać wyraźnie gdzie farby zostało nałożone za dużo, jedną ze ścian pomalowałem trzeci raz ale nadal bez efektów ;/, smugi są identyczne, malowałem wilgotnym wałkiem nie nabierając za dużo farby, ale nawet na bardzo małym odcinku gdzie wałek dostawiałem bardzo dokładnie nadal widać smugi.
Zapomniałem dodać że drugie malowanie robiłem inną farbą, tj. Śnieżką Barwy Natury (ten sam kolor, także mat).

Chciałbym uzyskać jakieś porady jak można by to w miarę gustowny sposób "zatuszować", po prostu szlag mnie trafia jak pomyślę sobie że wydałem już blisko 130zł i teraz miałbym to wszystko robić od nowa, dlatego też zaznaczam że wszelkie odpowiedzi w stylu: "Trzeba jeszcze raz zamalować" lub "Zagruntuj ponownie, albo najlepiej weź i połóż nowy tynk, gładź" nie będą w ogóle pomocne. Zostało mi jeszcze trochę farby, na wszystkich ścianach zauważalne jest 5 może 6 smug, które wydają się być jaśniejsze aniżeli kolor ścian (ciemny pomarańcz to dominujący odcień).

Z góry dziękuję za odpowiedzi.

Napisano (edytowany)
Cytat

Witam,
mam wielki problem. Sądziłem że będę mógł pomalować pokój mojego dziecka bez większych problemów, całkiem nieźle poszło mi z przedpokojem, mówiąc szczerze byłem na prawdę zadowolony ze swoich efektów pracy. Niestety pokój okazał się istnym koszmarem, po zagruntowaniu ścian które nie były brudne odczekałem kilkanaście godzin i zabrałem się za malowanie. Używałem na początku lateksowej farby firmy Dekoral (kolor: pomarańczowy), farby nie rozcieńczałem, do malowania używałem wałka z długimi włosami, niestety po pierwszym "przeciągnięciu" powstały na prawdę bardzo brzydkie smugi, nie zrażałem się tym bo wiedziałem że będę musiał pokryć jeszcze raz cały pokój. Jednak teraz gdy farba wyschła po drugim malowaniu (odstęp pomiędzy pierwszym a drugim malowanie to przeszło 12h, pokój wietrzony), nadal widać te pieprzone smugi, tj. gdy stoję na wprost pomalowanej ściany nie widać żadnych niedociągnięc, jednak gdy tylko stanie się "bokiem" do ściany widać wyraźnie gdzie farby zostało nałożone za dużo, jedną ze ścian pomalowałem trzeci raz ale nadal bez efektów ;/, smugi są identyczne, malowałem wilgotnym wałkiem nie nabierając za dużo farby, ale nawet na bardzo małym odcinku gdzie wałek dostawiałem bardzo dokładnie nadal widać smugi.
Zapomniałem dodać że drugie malowanie robiłem inną farbą, tj. Śnieżką Barwy Natury (ten sam kolor, także mat).

Chciałbym uzyskać jakieś porady jak można by to w miarę gustowny sposób "zatuszować", po prostu szlag mnie trafia jak pomyślę sobie że wydałem już blisko 130zł i teraz miałbym to wszystko robić od nowa, dlatego też zaznaczam że wszelkie odpowiedzi w stylu: "Trzeba jeszcze raz zamalować" lub "Zagruntuj ponownie, albo najlepiej weź i połóż nowy tynk, gładź" nie będą w ogóle pomocne. Zostało mi jeszcze trochę farby, na wszystkich ścianach zauważalne jest 5 może 6 smug, które wydają się być jaśniejsze aniżeli kolor ścian (ciemny pomarańcz to dominujący odcień).

Z góry dziękuję za odpowiedzi.



Może ściana jest nadal wilgotna i trzeba poczekać aż doschnie . Generalnie za smugi odpowiedzialny jest podkład czyli źle rozprowadzony grunt rozprowadzony na np.szpachlowane miejsca po ubytkach ściany .Słabo wymieszana farba .Malowanie w różnych kierunkach jednej powierzchni .Za wysoka temperatura w trakcie nakładania .Przeciąg w pokoju. Edytowano przez animus (zobacz historię edycji)
Napisano
według mnie to wina farby ....
dekoralem malowałam raz - jedną ścianę na ciemny brąz (pod dmuchawca na klatce schodowej) , malowałam dwa albo nawet trzy razy - i wyszło tak źle , że gorzej się chyba nie dało... smuga na smudze....
Napisano (edytowany)
Cytat

według mnie to wina farby ....
dekoralem malowałam raz - jedną ścianę na ciemny brąz (pod dmuchawca na klatce schodowej) , malowałam dwa albo nawet trzy razy - i wyszło tak źle , że gorzej się chyba nie dało... smuga na smudze....



Zawsze winowajca spycha winę na kogoś lub na coś . icon_razz.gif
Wyraźnie pisze że użył dwie różne farby Śnieżkę Barwy Natury i lateksową farbę firmy Dekoral.
A Dagga chce się teraz zemścić na Dekoralu a może ona źle zagruntowała ścianę , Edytowano przez animus (zobacz historię edycji)
Napisano
Może być, że ta farba lateksowa była za gęsta i stad te smugi... trochę mnie ciarki przechodzą, bo kupiłam właśnie 5 opakowań dekorala do przedpokoju, holu i na schody...
Nie wolno też kłaść farb różnych , powinny być te same. Ale czy to było przyczyną tych smug, to trochę dziwne.
Napisano (edytowany)
Cytat

Może być, że ta farba lateksowa była za gęsta i stad te smugi... trochę mnie ciarki przechodzą, bo kupiłam właśnie 5 opakowań dekorala do przedpokoju, holu i na schody...
Nie wolno też kłaść farb różnych , powinny być te same. Ale czy to było przyczyną tych smug, to trochę dziwne.



Spokojnie najważniejsze jest ustabilizować podłoże (sciana ,sufit) pod farbę ,
tak żeby chłonność całej powierzchni była jednakowa od tego jest grunt .
Grunt jest bezbarwny i bardzo łatwo przeoczyć kawałek miejsca na ścianie malując nim ,
wtedy powstają smugi ściana mocniej "zasysa" farbęw tym miejscu ,
trzeba dobrze się przyłożyć i przyglądać czy ściana równo "pije grunt" w trakcie malowania . Edytowano przez animus (zobacz historię edycji)
Napisano (edytowany)
noż kurde, Animus ... pomimo tego, że bardzo Cię lubię ( a może właśnie dlatego icon_biggrin.gif ) cholera mnie bierze jak to czytam ....
moja łazienka na poddaszu - pięknie wedle wskazówek producenta i wedle całej pożartej na forum teorii : płyta , wyszlifowany i odpylony gips , grunt i pikny dulux do łazienek i kuchni .... został mi razem z gładzią na wałku .... icon_evil.gif

pozostałe ściany pomalowane badziewiastą farbą z marketu dwa razy , na to dwa razy kolor (biały nobiles z pigmentem) - i nie było się do czego czepić .... ideał, mucha nie siada , lux torpeda ... żadnych niespodzianek ...

i ta jedna ściana dekoralem - też kicha ....

i co? wszystkie ściany były jednakowo przygotowane ... to od czego to zależy jak nie od farby , hę? Edytowano przez daggulka (zobacz historię edycji)
Napisano (edytowany)
Cytat

noż kurde, Animus ... pomimo tego, że bardzo Cię lubię ( a może właśnie dlatego Array="" style="vertical-align:middle" Array border="0" alt="icon_biggrin.gif"> ) cholera mnie bierze jak to czytam ....
moja łazienka na poddaszu - pięknie wedle wskazówek producenta i wedle całej pożartej na forum teorii : płyta , wyszlifowany i odpylony gips , grunt i pikny dulux do łazienek i kuchni .... został mi razem z gładzią na wałku .... Array="" style="vertical-align:middle" Array border="0" alt="icon_evil.gif">

pozostałe ściany pomalowane badziewiastą farbą z marketu dwa razy , na to dwa razy kolor (biały nobiles z pigmentem) - i nie było się do czego czepić .... ideał, mucha nie siada , lux torpeda ... żadnych niespodzianek ...

i ta jedna ściana dekoralem - też kicha ....

i co? wszystkie ściany były jednakowo przygotowane ... to od czego to zależy jak nie od farby , hę?



Też bardzo Cię lubię icon_wink.gif
A zastanowiłaś się czemu gładź odlazła?

Zależy od zastosowanej farby na to podłoże a nie od producenta hę....tnie odpowiem. Edytowano przez animus (zobacz historię edycji)
Napisano
Cytat

Też bardzo Cię lubię icon_wink.gif
A zastanowiłaś się czemu gładź odlazła?

Zależy od zastosowanej farby na to podłoże a nie od producenta hę....tnie odpowiem.



nie bij , wytłumacz .... łopatologicznie ....
Napisano (edytowany)
Cytat

nie bij , wytłumacz .... łopatologicznie ....



Nie miała przyczepności do tego co było pod nią a co było pod nią ?

Mogło to być spowodowane nałożeniem jej na wilgotne lub nieodpylone podłoże . Edytowano przez animus (zobacz historię edycji)
Napisano
Cytat

Nie miała przyczepności do tego co było pod nią a co było pod nią ?

Mogło to być spowodowane nałożeniem jej na wilgotne lub nieodpylone podłoże .



podłoże było suche i odpylone ....
nobiles nie miał problemu z przyczepieniem ....
tak samo nobiles nie miał problemu , ani dulux once na podłożu na którym dekoral sobie nie poradził....


Napisano
Do tej pory całą górę nowego domu pomalowałam duluxem, nobilesem i śnieżką- zależało, który kolor z jakiej firmy mi się spodobał icon_smile.gif i nie było problemu. Ale dekoralem jeszczenic nie było malowane, do tego na jedną ścianę kupiłam włoskie impresje do nakładania pędzlem i to mnie trochę martwi... A to dziwne, żeby aż tak różnie farby nakładały się na ścianie, chociażby i naciąganej...
Napisano
Cytat

podłoże było suche i odpylone ....
nobiles nie miał problemu z przyczepieniem ....
tak samo nobiles nie miał problemu , ani dulux once na podłożu na którym dekoral sobie nie poradził....



Niestety wczorajsza burza (brak prądu) skutecznie przerwała rozmowę .

Jeżeli farba a konkretnie lepkość farby podczas malowania zrywa gładź ze ściany to ta gładź nie przystała odpowiednio.


Napisano
To nadal ja, tj. ascaria10, musiałem założyć nowe konto ponieważ miałem problemy z poprzednim.

W sumie nie liczyłem na podanie przyczyn mojego problemu, bo czasu raczej nie cofnę, ale przyda się zapewne innym czytelnikom tego wątku. Ściana została na prawdę bardzo porządnie zagruntowana, nie żałowałem jej emulsji gruntującej, 'smarowałem' linia przy linii i nigdzie nie zostały suche miejsca, dokładnie patrzyłem pod kątem czy nie zrobiłem żadnych mijaków, dokładnie tak samo zachowywałem się przy malowaniu.

Farba zarówno jedna i druga została wymieszana bardzo dokładnie, ze względu na moje wcześniejsze doświadczenia nie popełniłem tu błędu.

Ściany jeszcze nie przeschły, dopiero drugi dzień od pomalowania ale wydaje mi się że te smugi nie zejdą ot tak.
Ponadto zauważyłem dzisiaj powierzchnię która była niedomalowana i od razu chwyciłem za pędzel by zamalować to miejsce, farby nałożyłem mało i porządnie ją 'rozsmarowałem', niestety chyba znów będą smugi.

Ponadto wokół miejsca gdzie skończyłem malowanie połowy jednej ściany, zrobiła się taka "poświata", na obrzeżach miejsca w którym był wałek odcień jest inny i widać to nawet gdy nie stoi się 'bokiem' do ściany.
Napisano (edytowany)
Cytat

Ściana została na prawdę bardzo porządnie zagruntowana, nie żałowałem jej emulsji gruntującej, 'smarowałem' linia przy linii i nigdzie nie zostały suche miejsca,

Ponadto zauważyłem dzisiaj powierzchnię która była niedomalowana i od razu chwyciłem za pędzel by zamalować to miejsce, farby nałożyłem mało i porządnie ją 'rozsmarowałem', niestety chyba znów będą smugi.



Niestety człowiek jest tylko człowiekiem i poczucie pewności nie wystarczy zwłaszcza gdy są dowody na to ,że malując farbą ( "zauważyłem dzisiaj powierzchnię która była niedomalowana") pozostały miejsca niedomalowane ,to malując przezroczystą cieczą jeszcze łatwiej o błędy .Smugi te mogły też powstać w miejscach nie pokrytych pierwszą warstwą farby (mijakach) a pokryto je od razu następną.


Brak praktyki - pewnej ręki , może powodować błędy w nakładaniu kolejnych warstw .

Jeżeli odpowiednio długo mieszamy farbę (wymieszamy pigment) i malując używamy tylko tego jednego pojemnika (starcza na całość powierzchni ) to ściana powinna być jednolita .

Może laik używając takich narzędzi :

1m.jpg
http://allegro.pl/zestaw-malarski-pistolet...1753378458.html
polepszy jakość malowania -pokrywania powierzchni ,ale nie jest to pewne .

Mogę dodać że malarze zawodowi też czasami mają gorsze dni i potrafią popisać się taką twórczością . Edytowano przez animus (zobacz historię edycji)
Napisano
Przy malowaniu rolką (wałkiem) przez mało doświadczone osoby, z obydwu końców rolki odrywają się smugi gęściejszej farby, które bardzo łatwo jest przeoczyć w procesie malowania. One często pozostają nierozprowadzone, dajac efekt smug.
Lekarstwem na to jest częste czyszczenie obydwu powierzchni czołowych rolki (wystarczy wycisnać o ścianę, bo na kratce ociekowej to za mało) i dobrze rozprowadzić to co się wycisnęło.
Poza tym należy często sprawdzać pod światło sposób rozprowadzenia farby na powierzchni. To jest zauważalne pod światło.
Technika malowania się kłania.
Napisano (edytowany)
technika malowania się u mnie nie zmieniła od lat kilku .... icon_biggrin.gif
nadal twierdzę, że część winy ponosi farba ... malowałam kilkoma rodzajami farb z różnych firm - i zauważam różnicę : malowało się jednymi lepiej , innymi gorzej , a po pomalowaniu niektórymi efekt był paskudny ...
te same ściany , tak samo przygotowane podłoże , te same wałki , ta sama malująca ręka : moja ...

natomiast zgodzę się, że niewprawna ręka potrafi zmaścić ścianę szczególnie malowaną na ciemny kolor ... Edytowano przez daggulka (zobacz historię edycji)
Napisano
Mozna wykorzystać ten efekt, malując pedzlem i gęstą farbą stiuki weneckie. Faktura ściany jest wtedy tak nierówna, że błędy giną gdzieś za horyzontem, a faktura powierzchni ściany uzyskuje niesamowite efekty.
To w tej chwili jest najmodniejsze.
Napisano
takie?

Brak obrazka

a to nie są "przecierki" jaśniejszego i ciemniejszego koloru? tak wygląda przynajmniej ...
a efekt faktycznie rewela , tylko sama nie wiem czy do tego właśnie nie trzeba większych umiejętności ... chyba bym nie potrafiła stworzyć nic podobnego ... icon_rolleyes.gif
Napisano
Coś podobnego, ale nie to.
To ma być jedna farba, tylko pędzlem macha się króciutko i w najróżniejszych kierunkach. Zmiana barwy jest grą światła na nierównej powierzchni.
Oczywiście podkład jest zbliżony odcieniem do wersji ostatecznej i nakłada go się równiutko, rolką.
Napisano
Cytat

Coś podobnego, ale nie to.
To ma być jedna farba, tylko pędzlem macha się króciutko i w najróżniejszych kierunkach. Zmiana barwy jest grą światła na nierównej powierzchni.
Oczywiście podkład jest zbliżony odcieniem do wersji ostatecznej i nakłada go się równiutko, rolką.



ale farba też pewnie nie może być "zwykła"emulsyjna - sam napisałeś, że musi być gęsta .... to jaką farbą można zrobić taki efekt pomijając oczywiście farbę strukturalną i tynki ozdobne...?
Napisano
Cytat

To by była kryptoreklama. Pytać w sklepach z farbami. Mają zarówno farby jak i katalogi ze zdjęciami i opisem.



strasznie uważający jesteś , retro ... przeca nie Ty to sprzedajesz ani produkujesz ... icon_biggrin.gif
Napisano (edytowany)
Cytat

nadal twierdzę, że część winy ponosi farba ..



To stwierdzenie już bardziej mi się podoba .

Nieraz nawet zbyt płytko obsadzone przewody elektryczne potrafią zepsuć dzieło tymi rękoma pomalowane. Edytowano przez animus (zobacz historię edycji)
Napisano
Cytat

To stwierdzenie już bardziej mi się podoba .

Nieraz nawet zbyt płytko obsadzone przewody elektryczne potrafią zepsuć dzieło tymi rękoma pomalowane.



jak szkoda na elektryka...
  • 11 miesiące temu...

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Dzień dobry, Jako ekspert marki OSMO chciałbym podzielić się praktycznymi wskazówkami dotyczącymi prawidłowego olejowania tarasu drewnianego. Temat wraca co sezon, a odpowiednie zabezpieczenie drewna jest kluczowe, by cieszyć się jego wyglądem i trwałością przez lata. Dlaczego warto olejować taras? Taras to miejsce narażone na intensywne działanie słońca, deszczu, śniegu i zmian temperatury. Drewno bez odpowiedniego zabezpieczenia zaczyna szarzeć, pękać i chłonąć wilgoć. Olejowanie, szczególnie z użyciem specjalistycznych olejów do drewna zewnętrznego, chroni powierzchnię i pozwala zachować jej naturalne piękno. Oleje OSMO – co je wyróżnia? Produkty OSMO do tarasów, np. OSMO Olej tarasowy, są na bazie naturalnych olejów i wosków roślinnych. W przeciwieństwie do lakierów, nie tworzą szczelnej powłoki, lecz wnikają w drewno, pozwalając mu oddychać. Olej nie łuszczy się i nie wymaga szlifowania przy odnawianiu – wystarczy oczyszczenie i ponowne nałożenie produktu. Krok po kroku: jak olejować taras Przygotowanie powierzchni: Drewno powinno być czyste, suche i odpylone. W przypadku starych powierzchni – zalecamy dokładne mycie oraz szlifowanie papierem o gradacji 80–100. Wybór oleju: OSMO oferuje kilka wariantów olei do tarasów  – zarówno bezbarwne, jak i pigmentowane (np. Bangkirai Teak, Szary). Pigmenty dodatkowo chronią przed promieniowaniem UV. Aplikacja: Olej nakładamy cienką warstwą pędzlem lub aplikatorem (np. OSMO Floor Brush 150 mm). Po 12 godzinach schnięcia można nałożyć drugą warstwę – tylko na surowe drewno. W przypadku renowacji zwykle wystarcza jedna warstwa. Warunki pogodowe: Olejować należy przy temperaturze powyżej +10°C, bez deszczu przez minimum 24h po aplikacji. Pielęgnacja i renowacja Regularna kontrola stanu powłoki – zwłaszcza po zimie – pozwala szybko zareagować. Jeśli kolor blaknie lub powierzchnia traci hydrofobowość, wystarczy ją oczyścić i nałożyć nową warstwę oleju. Chętnie odpowiem na pytania – zarówno dotyczące doboru produktu, jak i techniki aplikacji.   Pozdrawiam serdecznie, Ekspert OSMO 
    • Olej Ochronny UV Osmo 420 to wysokiej jakości preparat przeznaczony do zewnętrznej ochrony drewna. Jego głównym zadaniem jest zabezpieczenie powierzchni drewnianych przed szkodliwym wpływem promieni UV, co zapobiega procesowi szarzenia drewna i wydłuża jego trwałość.   Zastosowanie Powierzchnie pionowe na zewnątrz: drzwi, okna, parapety, wiaty garażowe, fasady drewniane, płoty, pergole, altany. Ochrona przed promieniowaniem UV: spowalnia proces szarzenia drewna o faktor UV 12 w porównaniu z niezabezpieczonym drewnem. Jako powłoka wykończeniowa: na istniejące już powłoki pigmentowe, wydłużając czas pomiędzy koniecznymi pracami renowacyjnymi.  Właściwości Bezbarwna powłoka o jedwabistym połysku: podkreśla naturalny wygląd drewna. Mikroporowata struktura: pozwala drewnu swobodnie oddychać, redukując pęcznienie i kurczenie się drewna. Hydrofobowość: chroni powierzchnię przed wodą i brudem. Odporność na pękanie i łuszczenie: nie pęka, nie łuszczy się, ani nie odpryskuje. Łatwa aplikacja i renowacja: nie wymaga szlifowania ani gruntowania. Skład i bezpieczeństwo Na bazie naturalnych olejów roślinnych: bezpieczny dla zdrowia i środowiska. Zawiera biocydy: chroni przed atakiem pleśni, alg i grzybów. Przeznaczony do użytku zewnętrznego: ze względu na zawartość biocydów.  Aplikacja Przygotowanie powierzchni: drewno musi być czyste, suche i wolne od śladów zmrożenia (maksymalna wilgotność 20%). Narzędzia aplikacyjne: pędzel Osmo lub wałek z mikrofibry. Ilość warstw: dla skutecznej ochrony należy nałożyć 2 warstwy powłoki. Czas schnięcia: ok. 10–12 godzin w normalnych warunkach (23°C / 50% wilgotności względnej). Wydajność: 1 litr wystarcza na pokrycie ok. 18 m² przy jednej warstwie. Uwagi Efekt na białych powierzchniach: ze względu na wysoką zawartość olejów, bezbarwny Olej Ochronny UV może powodować lekkie zażółcenie na białych powierzchniach. Do wykończenia drewna barwionego na biało zaleca się użycie Lazury Olejnej do Ochrony Drewna w kolorze białym (900).  
    • Dzięki za odp.   Mam właśnie bardzo złe przeczucie ze jak przegadam temat z radca to okaże się ze prawo to jedno a urzędy i tak mogą chcieć dokumentów.   Na ten moment nie mam nawet działki - próbuje się rozeznać ogólnie w temacie.   Ogólne informacje da się jakoś znaleźć, ale szukając detali następuje niestety zderzenie ze ścianą.
    • Odpowiedź może być tylko jedna. Metalowe! Może je zniszczyć tylko siła fizyczna. Plastyk zniszczy nawet promieniowanie słoneczne UV.
    • Muszę wymienić rynny i zastanawiam się, czy iść w te plastikowe, czy może zainwestować w metalowe? Plastikowe są tańsze, ale boję się, że słońce i mróz szybko je zniszczą. Metalowe z kolei są droższe, ale podobno niezniszczalne. Jakie macie doświadczenia z jednymi i drugimi? Które rynny są łatwiejsze w montażu i które wymagają mniej konserwacji? Chciałabym podjąć dobrą decyzję, żeby nie żałować za parę lat.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...