Skocz do zawartości

wysokość ogrodzenia


Recommended Posts

Napisano
Jak liczona jest wysokość ogrodzenia ?.

Sytuacja ma się tak, długość mojej działki od strony ulicy bo o tej wysokości mowa wynosi 30 m do powiedzmy 20 metrów moja działka jest równa z pasem zieleni ( ode mnie do ulicy są 4m ), ale w pozostałych 10m pas zieleni schodzi w dół i na końcu różnica poziomów wynosi 70 cm, wysokość ogrodzenia w planie to 1,8m. Chciałbym mieć docelowo 1,5m wszędzie ale jak to zrobić ? . Zapis w planie 1,8m daje mi możliwość manewru o 30cm na końcu działki ale raz, że to za mało to do tego jeszcze musiałbym tam mieć wysoki murek a co za tym idzie mniej siatki niż na początku działki. Ma ktoś pomysł ?
Napisano
Cytat

Zrób „schody” .

Ps. Wysokość ogrodzenia liczy się od ziemi w danym miejscu. „Schody” to wyrównają.




Co znaczy od ziemi w danym miejscu od mojej wysokości czy od wysokości pasa zieleni za moim terenem ? w tym problem, bo ja mam działkę równą tylko za mną jest niżej
Napisano
Cytat

Nie bardzo rozumiem.
Skoro stawiasz ogrodzenie na swojej działce (równej), to co ma do wysokości ogrodzenia poziom terenu za Twoją działką ?




Właśnie ma bo ogrodzenie będzie od strony drogi ijak zrobie u siebie 1,5 to przy drodze czy tez pasie zieleni bedzie mialo 2,2 a nie moge przekroczyc 1,8 jak w planie zagospodarowania
Napisano
Punktem odniesienia dla pomiaru wysokości, jest miejsce posadowienia ogrodzenia (budynku, itp.), a nie jakaś wysokość (poziom) poza terenem na którym stoi.
Gdyby było inaczej, to w przypadku większej różnicy , musiałbyś zejść z ogrodzeniem pod ziemię, a ogrodzenie byłoby, ni przypil ni przyłatał, w kształcie trójkąta.

I dla zastanowienia – wysokość budynku liczono od czego ?
Od Żuław, Giewontu, czy od poziomu terenu na którym stoi ?
Wszak jego maksymalna wysokość też w MPZP jest określona.
Napisano
Cytat

Punktem odniesienia dla pomiaru wysokości, jest miejsce posadowienia ogrodzenia (budynku, itp.), a nie jakaś wysokość (poziom) poza terenem na którym stoi.
Gdyby było inaczej, to w przypadku większej różnicy , musiałbyś zejść z ogrodzeniem pod ziemię, a ogrodzenie byłoby, ni przypil ni przyłatał, w kształcie trójkąta.

I dla zastanowienia – wysokość budynku liczono od czego ?
Od Żuław, Giewontu, czy od poziomu terenu na którym stoi ?
Wszak jego maksymalna wysokość też w MPZP jest określona.




Bierzesz po uwagę to, że ktoś przede mną tj poprzedni właściciel mógł wyrównać mój teren a ulica została jak została ??
Napisano
Jako przykład.

Cytat

Właśnie ma bo ogrodzenie będzie od strony drogi ijak zrobie u siebie 1,5 to przy drodze czy tez pasie zieleni bedzie mialo 2,2 a nie moge przekroczyc 1,8 jak w planie zagospodarowania




Zakładam, że masz wzrost (wysokość) 180cm.
I teraz jak staniesz na jednym rogu działki to masz te 180cm, ale czy na drugim rogu (tam gdzie różnica jest 70cm) masz już 250cm wzrostu (wysokości) ?
Napisano
Cytat

Jako przykład.




Zakładam, że masz wzrost (wysokość) 180cm.
I teraz jak staniesz na jednym rogu działki to masz te 180cm, ale czy na drugim rogu (tam gdzie różnica jest 70cm) masz już 250cm wzrostu (wysokości) ?




Jeżeli stoje na swoim terenie to mam wszędzie 1,8 ale jak zejdę za teren to będę miał właśnie 1,8 i 2,5.
Ja mam nadziej, że masz rację ale dociekliwy jestem bo w starostwie powiedziano mi że muszę liczyć wysokość od terenu za moją posesją a nie na moim terenie, nie rozumem tego dlatego pytam
Napisano
Cytat

Jeżeli stoje na swoim terenie to mam wszędzie 1,8 ale jak zejdę za teren to będę miał właśnie 1,8 i 2,5.



icon_eek.gif

Czy kij o wysokości 1m na Giewoncie, jest wyższy od tego samego kija na Żuławach?
Twoja wysokość jest liczona zawsze od poziomu na którym stoisz. Zawsze będziesz miał 180cm wysokości – zarówno na Giewoncie jak i na Żuławach, a także na własnej dzialce.

Natomiast odległość twojego czubka głowy od poziomu morza wyniesie od 0 do 1895m.

MPZP określił wysokość ogrodzenia, a nie odległość w pionie, najwyższego punktu ogrodzenia, w stosunku do poziomu drogi.

Gdyby było inaczej, to zapis w MPZP określiłby poziom odniesienia – w tym przypadku do drogi, ale jak znam życie nie ma takiego zapisu.
A jak nie ma punktu (poziomu) odniesienia określonego, to wysokość liczona jest od posadowienia.


Cytat

w starostwie powiedziano mi że muszę liczyć wysokość od terenu za moją posesją a nie na moim terenie,



Trochę złośliwie.
Zapytaj tego orła ze starostwa, co z wysokością domu, bo skoro tak liczy, to Twój dom jest o prawie 1m za wysoki. icon_biggrin.gif
Napisano
Cytat

icon_eek.gif

Czy kij o wysokości 1m na Giewoncie, jest wyższy od tego samego kija na Żuławach?
Twoja wysokość jest liczona zawsze od poziomu na którym stoisz. Zawsze będziesz miał 180cm wysokości – zarówno na Giewoncie jak i na Żuławach, a także na własnej dzialce.

Natomiast odległość twojego czubka głowy od poziomu morza wyniesie od 0 do 1895m.

MPZP określił wysokość ogrodzenia, a nie odległość w pionie, najwyższego punktu ogrodzenia, w stosunku do poziomu drogi.

Gdyby było inaczej, to zapis w MPZP określiłby poziom odniesienia – w tym przypadku do drogi, ale jak znam życie nie ma takiego zapisu.
A jak nie ma punktu (poziomu) odniesienia określonego, to wysokość liczona jest od posadowienia.




Trochę złośliwie.
Zapytaj tego orła ze starostwa, co z wysokością domu, bo skoro tak liczy, to Twój dom jest o prawie 1m za wysoki. icon_biggrin.gif




Ja rozumiem, i to ci piszesz jest logiczne zmyliło mnie tylko to co usłyszałem w urzędzie.
  • 3 lata temu...
Napisano
mam pytanie uzupełniające do wątku, bo jestem w podobnej sytuacji. Płot jest na moim gruncie, ale z racji, że poziom jednej z uliczek, do których przylega moja działka, jest niższy od terenów sąsiednich, to i ogrodzenie robi się wysokie. no ale z racji tego różnic tego poziomu właśnie, murek jest tu wyższy, bo inaczej by się grunt obsuwał. czy takiego podwyższonego murku nadzór nie zinterpretuje jako murka oporowego wymagającego pozwolenia na budowę?
od strony ulicy wygląda z tym murkiem, jakby ogrodzenie było budowane od poziomu ulicy, a nie od poziomu mojej działki, właśnie przez ten podwyższony (czy tez raczej opuszczony w dół) murek. no ale inaczej ogrodzenie nie miałoby racji bytu, zwaliłoby się wraz z gruntem opadającym na niższy poziom ulicy. więc jak tu pogodzić grawitację z przepisami?
czy spotkał się ktoś z Forumowiczów z taką sytuacją?

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Witam Mam problem spowodowany brakiem uzyskania pozwolenia na budowę przez to że droga prowadząca do działki (wewnętrzna , prywatna ) ma 3.5 metra szerokości a nie 5 m , dodam że moja działka i dwie przed moja są jedyne nie zabudowane licząc od wjazdu z drogi publicznej na drogę wewnętrzną a dalej za moją działka jest około 6-7 domów.  I jak to działa że tamte domy dostały pozwolenie a ja nie dostałem i działka przed moją również nie dostała pozwolenia  bo rozmawiałem z sąsiadem.   Czy oprócz służebności jest jakaś inna szansa odwołania się i sensowna argumentacja tego przypadku ? Ktoś może miał podobną sytuację w ostatnim czasie ?    
    • No i tym samym zwiększyć śliskość nawierzchni    
    • Jak fugę wykorzystałbym rzadki beton. Jak trochę przyschnie, zamieść całość a po całkowity wyschnięciu fug, przeczyścić kamienie wodą, można czymś zaimpregnować (pod warunkiem, że kamienie się ładnie doczyszczą)
    • Instrukcja olejowania nowego tarasu drewnianego z zastosowaniem produktów Osmo   Aby zapewnić trwałość, odporność na warunki atmosferyczne oraz estetyczny wygląd tarasu, niezbędne jest odpowiednie zabezpieczenie drewna jeszcze przed montażem. Poniżej przedstawiamy sprawdzony sposób pracy z wykorzystaniem renomowanych produktów marki Osmo. 1. Gruntowanie – Osmo WR Aqua 4001 Wszystkie elementy drewniane – deski tarasowe i legary – gruntujemy preparatem WR Aqua 4001. Grunt aplikujemy z każdej strony, zwracając szczególną uwagę na krawędzie oraz spód desek. Po nałożeniu preparatu drewno musi schnąć przez minimum 24 godziny w suchym, przewiewnym miejscu. 2. Pierwsza warstwa Oleju Tarasowego Osmo – przed montażem Po wyschnięciu gruntu nakładamy pierwszą warstwę Oleju Tarasowego Osmo. Olej nanosimy: Z obu stron desek tarasowych (góra i dół), Na wszystkie powierzchnie legarów. Dzięki temu drewno jest zabezpieczone zarówno od strony ekspozycji, jak i od strony gruntu/wilgoci. 3. Montaż tarasu Po całkowitym wyschnięciu oleju deski i legary montujemy zgodnie z zasadami sztuki budowlanej. Prace należy prowadzić w suchych warunkach pogodowych. 4. Druga warstwa Oleju Tarasowego Osmo – po montażu Po zamontowaniu desek, na ich widoczną (górną) stronę nakładamy drugą warstwę Oleju Tarasowego Osmo. Zapewnia to pełną ochronę przed działaniem promieni UV, deszczem i śniegiem oraz nadaje drewnu piękne, naturalne wykończenie. 5. Zabezpieczenie końcówek desek – Osmo 5735 Impregnat do czoła deski Na zakończenie każdą czołówkę (końcówkę) deski zabezpieczamy specjalnym impregnatem Osmo 5735. Zapobiega to nadmiernemu wnikaniu wilgoci przez czoła, co jest szczególnie ważne, ponieważ właśnie tam drewno najbardziej chłonie wodę i jest narażone na pękanie.   Dodatkowe wskazówki: Drewno przed impregnacją i olejowaniem powinno mieć wilgotność poniżej 20%. Idealne warunki pracy: temperatura od +10°C do +30°C, brak opadów i wysoka wilgotność względna powietrza. Do aplikacji zaleca się używać pędzla do drewna, wałka lub specjalnych akcesoriów Osmo.  
    • Dzięki za podpowiedź. Osobiście, skupiam się na lepszych parametrach (choć tu różnica w nich jest niewielka) bo będę potrzebował ich później do świadectwa energetycznego przy wniosku o dofinansowanie pompy ciepła. Z trudnościami w układaniu jakoś sobie spróbuję poradzić.   Szukając jakiegoś "haczyka", myślałem właśnie o parametrach nie podanych w opisie ale skoro ich nie podali, to raczej są mniej istotne i do pełnej oceny tych produktów pozostaje tu pewnie to, co opisałeś, czyli wygoda w układaniu, rozwarstwianie, pylenie, itp. W międzyczasie spróbowałem porównać wełnę szklaną "piano", czyli tą którą używałem dotychczas, z "KT37", czyli jedną z tych, które chcę dokupić i wydają się jednakowe. Jedyna różnica poza długością w rolce i ceną to ta, że sprzedawane są w dwóch innych marketach budowlanych pod różną nazwą.   Podsumowując, jeśli nie ma zbyt dużych różnic między "Uni-matą 38" a "KT 37", to zamówię tą "KT 37". Jest tańsza za metr kw., delikatnie cieplejsza i ma takie same właściwości, jak "Isover Piano", którego używałem dotychczas.      
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...