Skocz do zawartości

ogrzewanie


amkada

Recommended Posts

Napisano
Słyszałam, że najbardziej opłacalnym ogrzewaniem dla domu jest teraz tzw. ogrzewanie zintegrowane, ale nie wiem co to znaczy. Czy ktoś mógłby mi coś powiedzieć na ten temat?
Napisano
To taka mądra nazwa jeszcze mądrzejszej - "ogrzewanie bi-walentne" icon_biggrin.gif
O dokładnie chodzi o korzystanie z kilku źródeł ciepła i wykorzystywanie ich w zależności od tego które w danej chwili jest najtańsze.
Napisano
Cytat

Słyszałam, że najbardziej opłacalnym ogrzewaniem dla domu jest teraz tzw. ogrzewanie zintegrowane, ale nie wiem co to znaczy. Czy ktoś mógłby mi coś powiedzieć na ten temat?


Ekonomia systemów ogrzewania nie może być rozpatrywana w oderwaniu od potrzeb... czyli izolacji i wentylacji domu. Rolą izolacji jest marginalizacja roli ogrzewania, tak więc mając określoną kasę trzeba się określić - czy izolujemy czy nie.
Napisano
Zintegrowane Ogrzewanie to kompletny system do ogrzewania domu jednorodzinnego i przygotowywania ciepłej wody użytkowej, składajacy sie z kolektorów słonecznych Turbosolar z zasobnikiem, Turbokominka z płaszczem wodnym, oszczędnego kotła gazowego oraz Integratora. Duża rozpiętość mocy Turbokominków pozwala na dobór odpowiedniego modelu w domach o powierzchni od 80 ? 400 m2. Ilość kolektorów i pojemność zasobnika zależy od liczby mieszkańców i zapotrzebowania na ciepłą wodę. Integrator jest sercem łączącym instalację, zarządza energią - łącząc energię ze źródeł ciepła i przekierowując ją na zasobnik ciepłej wody i grzejniki.
Napisano
Cytat

Zintegrowane Ogrzewanie to kompletny system do ogrzewania domu jednorodzinnego i przygotowywania ciepłej wody użytkowej, składajacy sie z kolektorów słonecznych Turbosolar z zasobnikiem, Turbokominka


Choroba jest w człowieku?
A jak kominek nie jest turbocośtam, i kolektor innej firmy to wtedy co to jest za układ?
Spamujesz kolego i tyle.
Napisano
Prostszym i wydajniejszym sposobem na ogrzanie domu jednorodzinnego jest wodne ogrzewanie płaszczyznowe w postaci mat kapilarnych. Jest korzystniejszy niż np. ogrzewanie podłogowe, bo maty można instalować nie tylko na podłodze, ale i też na ścianach i suficie. System ten nie wymaga grzejników, więc mamy więcej miejsca. Przy ogrzewaniu pomieszczenia ciepła woda przepływa przez leżące w odległości 20 lub 30 mm rurki kapilarne wykonane z trwałego tworzywa sztucznego. Z powodu dużych powierzchni wymiany ciepła pomiędzy aktywnymi powierzchniami pomieszczenia mogą być przenoszone duże ilości energii, także przy niewielkich różnicach temperatur. icon_smile.gif
Gość adiqq
Napisano
tak, jasne.
a zwykłe ogrzewanie podłogowe gorsze?
Napisano
Wydajniejsze w stosunku do czego - jakiego systemu ?
Że bardziej dynamiczne w przekazywaniu mocy grzewczej w przypadku rozmieszczenia w warstwie kleju - OK, ale jaka jest cena tej dynamiki w przekazywaniu ciepła?
System nie jest novum... na rynku polskim od ładnych kilku lat... czy coś w nim zmieniono od tego czasu?
Gość adiqq
Napisano
Cytat

Prostszym i wydajniejszym sposobem na ogrzanie domu jednorodzinnego jest wodne ogrzewanie płaszczyznowe w postaci mat kapilarnych. Jest korzystniejszy niż np. ogrzewanie podłogowe, bo maty można instalować nie tylko na podłodze, ale i też na ścianach i suficie. System ten nie wymaga grzejników, więc mamy więcej miejsca. Przy ogrzewaniu pomieszczenia ciepła woda przepływa przez leżące w odległości 20 lub 30 mm rurki kapilarne wykonane z trwałego tworzywa sztucznego. Z powodu dużych powierzchni wymiany ciepła pomiędzy aktywnymi powierzchniami pomieszczenia mogą być przenoszone duże ilości energii, także przy niewielkich różnicach temperatur. icon_smile.gif



a reklamę to proszę na słup ogłoszeniowy "powiesić"....
spam.gif
Napisano
Dobrze jest mieć kotłownię opartą o urządzenia na dwa rodzaje paliwa. Np. kocioł gazowy oraz kocioł na eko-groszek.


Cytat

Prostszym i wydajniejszym sposobem na ogrzanie domu jednorodzinnego jest wodne ogrzewanie płaszczyznowe w postaci mat kapilarnych. Jest korzystniejszy niż np. ogrzewanie podłogowe, bo maty można instalować nie tylko na podłodze, ale i też na ścianach i suficie. System ten nie wymaga grzejników, więc mamy więcej miejsca. Przy ogrzewaniu pomieszczenia ciepła woda przepływa przez leżące w odległości 20 lub 30 mm rurki kapilarne wykonane z trwałego tworzywa sztucznego. Z powodu dużych powierzchni wymiany ciepła pomiędzy aktywnymi powierzchniami pomieszczenia mogą być przenoszone duże ilości energii, także przy niewielkich różnicach temperatur. icon_smile.gif


KTOŚ SIĘ TROCHĘ NA TYM FORUM POWTARZA
Napisano
Taka jest różnica między ogrzewaniem podłogowym a matami kapilarnymi że:
- podłogówki nie położy się na ścianach czy suficie,
- maty kapilarne mają mniejszą bezwładność cieplną,
- kapilary mają niższą temperaturę czynnika,
- np. w przypadku przebicia układu gwoździem czy śrubą przy podłogówce wysiada cały układ i trzeba skuwać posadzkę, przy kapilarach „wysiada” jedynie jedna kapilara (mała część całego układu), można zrobić naprawę punktową - przylutować, a reszta chodzi.
Napisano
Cytat

Taka jest różnica między ogrzewaniem podłogowym a matami kapilarnymi że:
- podłogówki nie położy się na ścianach czy suficie,


Fakt, wtedy to się nazywa ogrzewanie ścienne lub sufitowe i nie musi być realizowane wcale przez maty.
Cytat

- maty kapilarne mają mniejszą bezwładność cieplną,


To akurat prawda ale wynikająca z możliwości położenia ich w znacznie cieńszej warstwie grzewczej, a nawet bezpośrednio w kleju.
Stwarza to większą dynamikę grzania, ale też zmniejsza przy takim rozwiązaniu akumulacyjność grzejnika jako takiego.
Cytat

- kapilary mają niższą temperaturę czynnika,


A to ciekawe. Temperatura czynnika zależna jest od zapotrzebowania na moc jaką ogrzewanie płaszczyznowe ma przekazać do pomieszczenia.
To jaka ona będzie zależy między innymi od rozstawu rur,a o tym decyduje inwestor na podstawie obliczeń zapotrzebowania na ciepło.
Przy ogrzewaniu podłogowym "tradycyjnym" na zasilaniu też można uzyskać temperatury poniżej 30oC, a czy to możliwe w głównej mierze decyduje zapotrzebowanie na ciepło domu.
Cytat

- np. w przypadku przebicia układu gwoździem czy śrubą przy podłogówce wysiada cały układ i trzeba skuwać posadzkę, przy kapilarach „wysiada” jedynie jedna kapilara (mała część całego układu), można zrobić naprawę punktową - przylutować, a reszta chodzi.


Pojęcie kapilara jest w tym przypadku trochę naciągane... wysiada z racji rozszczelnienia jeden panel.
Fakt że jest to mniej niż jeden obwód grzewczy (nie wiem czemu miałby wysiąść cały układ), ale naprawa tego typu usterki i w jednym, i w drugim przypadku wiąże się z rozwałką.
Za to prawdopodobieństwo trafienia w rurę grzewczą jest wielokrotnie mniejsze ze względu na znacznie mniejszą gęstość ułożenia.

Podaj może przybliżoną cenę tego rozwiązania, a wtedy ocenimy.
Maty kapilarne BEKA jakiś czas temu kosztowały około 100zł/m2... jak przedstawia się Twoja oferta na tym tle?
Napisano
W sprawie dokładnej wyceny mat kapilarnych to najlepiej skontaktować się z Panem Patrycjuszem Połuboczko, jest to doradca techniczny, kom. 663 745 033, mail: mk@geotherm.pl
Napisano
Przeproś kolego p.Patrycjusza, ale przy tej cenie za metr2 szkoda kilku groszy na połączenie.
Nie ma to rozwiązanie żadnych plusów które by usprawiedliwiały taką cenę.
proponuje podnieś cenę co najmniej jeszcze o 50%... wtedy będzie to rozwiązanie tak elitarne, że paradoksalnie może zacząć się sprzedawać.
  • 2 tygodnie temu...
Napisano
Witam. Ostatnio zastanawiam się nad wyborem ogrzewania w domku jednorodzinnym o powierzchni 130m2. Myślę o położeniu w całym domu podłogówki i zrezygnowania z grzejników. Widziałem gdzieś w internecie coś ala mata do układania rur plastikowych pod podłogówkę, czy ktoś miał z tym do czynienia i jak myślicie czy sama podłogówka się sprawdzi?
Napisano (edytowany)
Cytat

Witam. Ostatnio zastanawiam się nad wyborem ogrzewania w domku jednorodzinnym o powierzchni 130m2. Myślę o położeniu w całym domu podłogówki i zrezygnowania z grzejników. Widziałem gdzieś w internecie coś ala mata do układania rur plastikowych pod podłogówkę, czy ktoś miał z tym do czynienia i jak myślicie czy sama podłogówka się sprawdzi?



ta mata to rozwiązanie systemowe, ale co za tym idzie - drogie
Mnie też hydraulicy usiłowali do tego przekonać, ale wyszłoby to kilka tyś drożej niż zrobienie "zwykłej" podłogówki
nie dałem się przekonać i zrobiłem po swojemu... Edytowano przez adiqq (zobacz historię edycji)
Napisano
Cytat

Przeproś kolego p.Patrycjusza, ale przy tej cenie za metr2 szkoda kilku groszy na połączenie.
Nie ma to rozwiązanie żadnych plusów które by usprawiedliwiały taką cenę.
proponuje podnieś cenę co najmniej jeszcze o 50%... wtedy będzie to rozwiązanie tak elitarne, że paradoksalnie może zacząć się sprzedawać.



Cena metra kwadratowego instalacji mat kapilarnych sprzedawanych przez GeoTherm wynosi 120zł.
Napisano
Cytat

Cena metra kwadratowego instalacji mat kapilarnych sprzedawanych przez GeoTherm wynosi 120zł.



Czyżby?
To skąd w kalkulatorze cena 180-200zł - ale przy kursie euro 3,9zł ?

I jest to cena bez podatku VAT!

Żartowniś, czy też szuka naiwnych, albo nie zna cen swojego produktu – jednym słowem mało wiarygodny.

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Szalunki gotowe więc pora na kręcenie zbrojenia i wrzucenie wszystkiego na górę. Belki swoje ważą więc lekko nie ma. W pojedynkę praca ta nie byłaby możliwa.  
    • Dziękuję za odpowiedź, zawsze to jakiś krok do przodu. Teraz moje pytanie, co najlepiej zrobić, żeby ten problem usunąć? Mostek cieplny przy drzwiach balkonowych, czyli to jest kwestia ich wymiany? A jeśli chodzi o wentylację, co można zrobić, żeby ją usprawnić? Przy tej ścianie jest zasłona, czy ona może powodować, że ta ściana jest w gorszej kondycji? Jakieś rady jak się zabrać do tego, żeby ten problem tej ściany usunąć ?
    • Dzień dobry, W mieszkaniu chciałbym przenieść ściany działowe. Dla uproszczenia niech będzie to tylko jedna ściana działowa, dołączyłem grafikę. Prace chciałbym komuś zlecić, bo się na tym nie znam, ale samemu najpierw chciałbym zrozumieć problemy. Proszę o pomoc. W standardzie deweloperskim wykonano: - ściany działowe z bloczków gipsowych (multigips) 8 cm. Są one już oszpachlowane (do poprawy). Nie trzeba było ich tynkować. - jastrych cementowy zatarty na gładko. Jeden poziom w całym mieszkaniu. Zapewne są dylatacje obwodowe w każdym pomieszczeniu i inne dylatacje techniczne (np. salon jest długi więc pewnie będzie przecięty w połowie itp.). - tynki gipsowe maszynowe na żelbetowych ścianach zewnętrznych mieszkania oraz na suficie. Z tego co rozumiem, po usunięciu ściany działowej, powstaną pasy: - Bez jastrychu pod ścianą, - Bez tynku nad, - Bez tynku na zewnętrznej ścianie żelbetowej. Oprócz tych pasów, jeszcze może się okazać, że pomieszczenia A i B mają różne głębokości tynków na ścianach/stropie. Posadzka powinna być niby taka sama. Tynki: Jak sobie poradzić z uzupełnieniem tynku na suficie i ścianach? Jakiego materiału użyć? Jak się postępuje w przypadku wyrównania grubości tynków pomiędzy pomieszczeniami? Może lepiej wyjdzie ten sufit zabudować płytami GM (nie robię obniżanego sufitu)? Jastrych: Czym uzupełnić pas pod ścianą działową? Czy ta łata powinna mieć dylatacje obwodową? Czy jak jastrych już wyschnie, to może go zszyć razem z posadzką pomieszczenia A? A może trzeba skuć całą posadzkę i na nowo zrobić? Docelowo planuję klejoną deskę. Nowa ściana multigips lub GK: Nie mogę jej stawiać bezpośrednio na jastrychu, bo akustyka będzie kiepska i się drgania będą przenosiły pomiędzy pomieszczeniami. Trzeba skuć pas pod ścianę, postawić ścianę, a później poprawić posadzkę? Dzięki za zerknięcie na to!
    • Wydaje mi się, że materiałowo tam ta przestrzeń może być z pewnych względów uzasadniona.      Jednak u mnie też wyjdzie bez szczeliny w tym miejscu. Jednak nie jest to według źródeł jakoś krytyczne.
    • Najwyraźniej masz przede wszystkim problem z wentylacją... no i z wielkim mostkiem cieplnym w miejscu przy drzwiach balkonowych od strony zawiasów... To co widać pod ukruszonym tynkiem skojarzyło mi się ze styropianem, więc stąd moje pytanie o docieplanie budynku...   To wygląda na nieszczelność drzwi, albo przeciekającą dziurkę - beton z balkonu nie przylega ściśle do futryny drzwi i sączy się powoli woda deszczowa...
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...