Skocz do zawartości

Fundament


Recommended Posts

Napisano
Mam pytanie,
muszę sam wykonać na działce (ROD) fundament pod domek konstrukcji szkieletowej (kanadyjski). Nie mam na ten temat bladego pojęcia, wiec chciałbym zasięgnąć opinii ekspertów. Domek będzie miał wymiar 25m2 (np. 5x5). Podłoże to piach i glina. Chcę, aby można było w nim mieszkać od wiosny do jesieni. Chciałbym oczywiście wykonać go jak najtańszym kosztem. Zastanawiam się czy zamiast bloczków betonowych mogę użyć trelinki (mogę ją dostać prawie za darmo) murowanej pionowo. Na jaką głębokość ma być wykonany fundament? Jakie mają być wymiary ławy fundamentowej? itp. Podłoga w domku będzie drewniana. Jak zabezpieczyć ją od spodu? Proszę o wszelkie informację w jaki sposób mam to wykonać. Zaznaczam jeszcze raz, że w tej dziedzinie jestem laikiem. Pomagać mi będzie znajomy, który pracuje na budowie, ale chciałbym znać opinie od osób doświadczonych. Z góry dziękuję za pomoc.
Napisano
Cytat

Mam pytanie,
muszę sam wykonać na działce (ROD) fundament pod domek konstrukcji szkieletowej (kanadyjski). Nie mam na ten temat bladego pojęcia, wiec chciałbym zasięgnąć opinii ekspertów. Domek będzie miał wymiar 25m2 (np. 5x5). Podłoże to piach i glina. Chcę, aby można było w nim mieszkać od wiosny do jesieni. Chciałbym oczywiście wykonać go jak najtańszym kosztem. Zastanawiam się czy zamiast bloczków betonowych mogę użyć trelinki (mogę ją dostać prawie za darmo) murowanej pionowo. Na jaką głębokość ma być wykonany fundament? Jakie mają być wymiary ławy fundamentowej? itp. Podłoga w domku będzie drewniana. Jak zabezpieczyć ją od spodu? Proszę o wszelkie informację w jaki sposób mam to wykonać. Zaznaczam jeszcze raz, że w tej dziedzinie jestem laikiem. Pomagać mi będzie znajomy, który pracuje na budowie, ale chciałbym znać opinie od osób doświadczonych. Z góry dziękuję za pomoc.


Weź się za czytanie i zwiedzanie budowli domków a później możesz się dopytywać bo sama teoria to dużo Ci nie pomoże. A moje takie pytanie do Ciebie- czy Ty za kare musisz ten dom sam wybudować? Jeżeli nie ma się pojęcia o tym co się chce robić to trza zatrudnić fachowców. Ty poruszasz w jednym poście połowę tematów na tym forum.
Napisano
skoro:
Cytat

muszę sam wykonać na działce (ROD) fundament pod domek konstrukcji szkieletowej (kanadyjski)


to oznacza, że sam domek nie sam?
wtedy dostawca/wykonawca niech określi co potrzebuje
  • 4 tygodnie temu...
Napisano
diabeł zawsze tkwi w szczegółach, więc postaw przede wszystkim na materiały budowlane polecane przez innych forumowiczów fachowców bądź znajomych icon_smile.gif
Napisano
Cytat

Mam pytanie,
muszę sam wykonać na działce (ROD) fundament pod domek konstrukcji szkieletowej (kanadyjski). Nie mam na ten temat bladego pojęcia, wiec chciałbym zasięgnąć opinii ekspertów. Domek będzie miał wymiar 25m2 (np. 5x5). Podłoże to piach i glina. Chcę, aby można było w nim mieszkać od wiosny do jesieni. Chciałbym oczywiście wykonać go jak najtańszym kosztem. Zastanawiam się czy zamiast bloczków betonowych mogę użyć trelinki (mogę ją dostać prawie za darmo) murowanej pionowo. Na jaką głębokość ma być wykonany fundament? Jakie mają być wymiary ławy fundamentowej? itp. Podłoga w domku będzie drewniana. Jak zabezpieczyć ją od spodu? Proszę o wszelkie informację w jaki sposób mam to wykonać. Zaznaczam jeszcze raz, że w tej dziedzinie jestem laikiem. Pomagać mi będzie znajomy, który pracuje na budowie, ale chciałbym znać opinie od osób doświadczonych. Z góry dziękuję za pomoc.



Proponuję zajrzeć do projektu powinny tam być odpowiednie informacje do wykonania prac prawidłowo.
Jeśli ktoś ci doradził zmianę technologii już po adaptacji projektu, to powinieneś (jeśli architekt zaakceptuje to zmianę jako nieistotną) opracować projekt zamienny z adaptacją do technologii szkieletowej.
Jeśli zadecyduje że jest to zmiana istotna to musisz uzyskać zamienne pozwolenie na budowę.
  • 1 miesiąc temu...
Napisano
Cytat

Proponuję zajrzeć do projektu powinny tam być odpowiednie informacje do wykonania prac prawidłowo.
Jeśli ktoś ci doradził zmianę technologii już po adaptacji projektu, to powinieneś (jeśli architekt zaakceptuje to zmianę jako nieistotną) opracować projekt zamienny z adaptacją do technologii szkieletowej.
Jeśli zadecyduje że jest to zmiana istotna to musisz uzyskać zamienne pozwolenie na budowę.



Ja mogę jeszcze polecić beton do fundamentów. Szczegóły, o których mogę mówić są lepiej ujęte na tej stronie: http://www.lafarge.pl/wps/portal/pl/3_A_3_...roductDatasheet

Chodzi o beton lepszej jakości niż pospolita mieszanina piachu i cementu. U siebie zastosowałem ten produkt i poza tym że rzeczywiście dobrze się pracowało, to na razie nie mogę nic powiedzieć. Wygląda ładnie (tzn. solidnie na oko). Po tym co dzieje się w woda gruntowych (są bardzo wysokie) myślę, że warto zainwestować w materiały i technologie trochę lepsze niż dotychczasowy standard.
Napisano
Cytat

a jak jeszcze przeczytałbyś temat i treść, to stwierdziłbyś, że (solidnie na oko) autospamujesz



dlaczego? Temat o fundamencie, tak? tak. Niedawno używałem bo przekonałem się po kilku artykułach, nie wiem, może mają dobrą reklamę, więc napisałem jak wyszło u mnie. Co za różnica czy domek jest kanadyjski czy zwykły dom?
Napisano
Cytat

Akurat Lafarge ma bardzo drogi beton - u Mnie najdroższe w okolicy - różnica ok 35 zł/m3


podobnie u mnie. Lafarge jest 45 zł droższy. Rekord.
Napisano
A ja pytanko mam.
Jak to jest że beton do fundamentu w moim mieście sprzedają z 23% Vat, a w sąsiednim 8% tylko trzeba skserować ile ma się pow. użytkowej z projektu ... icon_confused.gif
Napisano
Cytat

A ja pytanko mam.
Jak to jest że beton do fundamentu w moim mieście sprzedają z 23% Vat, a w sąsiednim 8% tylko trzeba skserować ile ma się pow. użytkowej z projektu ... icon_confused.gif


Materiały budowlane (również beton) sprzedaje się z 23% podatkiem VAT. Nie ma znaczenia czy jest to budowa domku czy innego obiektu.
Jeśli zaś chodzi o różne stawki VAT to 8 % płaci się za roboty, ewentualnie roboty+materiały przy budownictwie mieszkalnym jednorodzinnym, jeśli budynek ma do 300 m2 pow. Pozostałe inwestycje są już z 23 % podatkiem VAT.

Cytat

Ja mogę jeszcze polecić beton do fundamentów. Szczegóły, o których mogę mówić są lepiej ujęte na tej stronie: http://www.lafarge.pl/wps/portal/pl/3_A_3_...roductDatasheet

Chodzi o beton lepszej jakości niż pospolita mieszanina piachu i cementu. U siebie zastosowałem ten produkt i poza tym że rzeczywiście dobrze się pracowało, to na razie nie mogę nic powiedzieć. Wygląda ładnie (tzn. solidnie na oko). Po tym co dzieje się w woda gruntowych (są bardzo wysokie) myślę, że warto zainwestować w materiały i technologie trochę lepsze niż dotychczasowy standard.


Jaki związek ma twoja wypowiedź z moim wpisem że go cytujesz ?
Napisano
Cytat

A ja pytanko mam.
Jak to jest że beton do fundamentu w moim mieście sprzedają z 23% Vat, a w sąsiednim 8% tylko trzeba skserować ile ma się pow. użytkowej z projektu ... icon_confused.gif




Taki „manewr” jest możliwy i jest legalny.
Jest to tylko kwestia „nazewnictwa” na F-rze.
Jeśli betoniarnia sprzedaje beton typu…. to fakturuje z 23% podatkiem VAT.
Jeśli jednak ta sama betoniarnia np. zalewa fundamenty betonem typu ….., to może fakturować z podatkiem VAT 8% dla domów mieszkalnych o pow. nie większej niż 300m2 – co potwierdza ten skserowany dokument.
Jest to tylko ułatwienie dla inwestora – zgodne z obowiązującymi przepisami.
Napisano
Cytat

Jaki związek ma twoja wypowiedź z moim wpisem że go cytujesz ?



Czizes, nie wiem. Byłem może zbyt zmęczony i zacytowałem. Jest sens się czepiać?

Co do tego samego IP - bo zakładam że to jest powód wywoływania sąsiada do tablicy - czy zbieranie opinii korzystając z tego samego łącza jest złem? A temat tutaj jest lokalny i jeśli gdzieś się jeszcze pojawi koleżanka (sąsiadka, też z tego samego IP) to się nie zdziw. Uprzedzam. Trochę się offtopic zrobił. Nic to, wierzę, że się naprostuje. Może i nie wybrałem najlepszego tematu na betonowanie, ale tak to jest, jak człowiek chce dobrze. Nie śmiecić na dzień dobry i od razu zostaje się tym najgorszym.

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Super Wam idzie Panowie! Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka
    • Kolejne dni spędzamy na stawianiu konstrukcji, stempli oraz deskowaniu kolejnych pomieszczeń. Jest tego naprawdę sporo!  
    • Witam serdecznie    Potrzebuję pomocy kogoś doświadczonego.  Pomimo że byłem jako jedyny przeciwny pokrywania dachu blachą trapezowa z filcem to takie pokrycie zastosowano.  Jest to budynek garażowo-gospodarczy, wspólnoty z dachem dwuspadowym.  Firma która wymieniała poszycie postarała się żeby jak najbardziej zminimalizować wentylację dachu. Filc oczywiście nie został usunięty z żadnej strony. W części okapowej firma na murze dawała zaprawę betonowa i na tej zaprawie leży blacha. Skutkiem jest brak nawet małej szczeliny ponieważ profil blachy wypełnia beton.  W części szczytowej pod kalenicą na łączeniu dwóch połaci zastosowano taśmę dekarska uszczelniającą. Skutek wiadomo jaki.  Jedyny wlot powietrza to widoczne okienka w ścianie 10cmx40cm. Sąsiad zamontował wywietrznik wentylacyjny oraz rozciął tą taśmę w szczycie ale chyba to nic nie dało. Podczas temperatury na zewnątrz plus 2-3 stopnie filc robi się wilgotny po nocy a po południu jest poprostu mokry. Widać też krople wody na filcu.    Proszę o pomoc czy można coś w tym temacie zrobić? Czy jest szansa żeby ten dach jakoś uratować we własnym zakresie?   Będę wdzięczny za wszelkie informacje i pomoc.   
    • Standardowo, w gotowych zestawach drzwiowych, prześwit pod spodem (czyli odległość między dolną krawędzią skrzydła a podłogą) wynosi zwykle od 1 do 2 cm (10-20 mm). To umożliwia swobodne otwieranie drzwi.
    • Ja jednak wolałbym zrobić to z kostki brukowej i mieć to już  z głowy, zaoszczędziłbym, dając swoją robociznę. Materiał jest to koszt stosunkowo tani.   Koszt materiałów na taras z nasypem około 30 cm, o wymiarach 6,0 × 4,0 m, z krawężnikami betonowymi antracyt i kostką brukową Stylbruk, będzie zależał od kilku czynników, takich jak lokalne ceny materiałów, wybór konkretnego typu kostki i krawężników, a także ewentualne dodatkowe elementy. Oto szacunkowe koszty poszczególnych elementów:   Materiały na nasyp piasek około 15 do 30 zł/m³  Przy nasypie 30 cm pod powierzchnią, potrzebujesz około 7,2 m³ (6 m × 4 m × 0,3 m + schodek), co daje koszt około 360-720 zł.   Krawężniki betonowe antracyt: koszt ok.  15 do 25 zł za metr bieżący. Przy długości obwodu tarasu (2×6 + stopień = ok. 30 mb), to wydatek od 300 do 450 zł.   Kostka brukowa Stylbruk: ceny wahają się od 70 do 80 zł/m². Dla powierzchni 30 m² (6×4 m + schodek), koszt materiału to od 2100 do 2400 zł. Dodatkowe materiały: np. cement, piasek do wyrównania, folie, kity, mogą kosztować 200 do 300 złotych.   Podsumowanie szacunkowego kosztu materiałów: Element Szacunkowy koszt (zł) Nasyp 300 - 450 Krawężniki 360 - 450 Kostka brukowa 2100 - 2400 Dodatkowe materiały 200 - 300 Razem 2960 - 3600 zł   Pamiętaj, że są to orientacyjne kwoty, ze sklepu  Liroy Merlin, ceny mogą się różnić w zależności od lokalnych cen i wybranych materiałów.   
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...