Skocz do zawartości

Dom Ani, Adama i Stasia


Recommended Posts

Napisano
Witam wszystkich blogowiczów. Nadszedł czas kwiecień 2011 - wybór projektu, maj- czerwiec 2011r zaczynamy kupować materiały. Decyzja o pozwoleniu (prawomocna) będzie 02.07.2011r. Ekipa ma przyjść od sierpnia 2011r.
Nasz wymarzony dom to wariacja na bazie projektu REPREZENTACYJNY Muratora. Co z tego wyniknie mam nadzieję do końca tego roku przedstawić na blogu. Dom będzie budowany z pustaka ceramiczego HELUZ FAMILY 50 U=0,15, klej na cienką spoinę. Każdy pustak mam zamiar zasypać do połowy szerokości ale na całej wysokosci perlitem, wówczas oczekuję U ok 0,11. Cały materiał przywiozłem z Czech - pozdrowienia dla hurtowni DEK w trzyńcu. Powrotu do zdrowia mojego sprzedawcy p. Jarosława. Wyszło ok 8 tys taniej a i VAT mają tylko 20%. Pustaki już są. Więżba będzie w poniedziałek. Dachówk Creaton Premion Finesse czarna glazura czeka w depozycie w zaprzyjaźnionej hurtowni. Jednym słowem finałowe odliczanie. Przygotowania do tego etapu zajeły nam ok. 2 lat. Mamy nadzieję , że będzie dobrze.
Napisano
Cytat

Cały materiał przywiozłem z Czech



też w swoim czasie budowy rozważałam ( do Karviny mam 10km) - budowałam w czasie boomu w 2007 roku i o materiały było bardzo ciężko ... ale ostatecznie się udało znaleźć w Polsce ... icon_smile.gif

Cytat

Mamy nadzieję , że będzie dobrze.



trzymam kciuki icon_biggrin.gif
Napisano
Cytat

Witam wszystkich blogowiczów. Nadszedł czas kwiecień 2011 - wybór projektu, maj- czerwiec 2011r zaczynamy kupować materiały. Decyzja o pozwoleniu (prawomocna) będzie 02.07.2011r. Ekipa ma przyjść od sierpnia 2011r.
Nasz wymarzony dom to wariacja na bazie projektu REPREZENTACYJNY Muratora. Co z tego wyniknie mam nadzieję do końca tego roku przedstawić na blogu. Dom będzie budowany z pustaka ceramiczego HELUZ FAMILY 50 U=0,15, klej na cienką spoinę. Każdy pustak mam zamiar zasypać do połowy szerokości ale na całej wysokosci perlitem, wówczas oczekuję U ok 0,11. Cały materiał przywiozłem z Czech - pozdrowienia dla hurtowni DEK w trzyńcu. Powrotu do zdrowia mojego sprzedawcy p. Jarosława. Wyszło ok 8 tys taniej a i VAT mają tylko 20%. Pustaki już są. Więżba będzie w poniedziałek. Dachówk Creaton Premion Finesse czarna glazura czeka w depozycie w zaprzyjaźnionej hurtowni. Jednym słowem finałowe odliczanie. Przygotowania do tego etapu zajeły nam ok. 2 lat. Mamy nadzieję , że będzie dobrze.


Trochę przesadzone te U... 50-cm porotherm Ti plan wypełniony fabrycznie ma 0.14W/m2xK. Mam jeszcze pytanie = co z wilgocią?

porotherm_50_T_i_Plan.pdf

porotherm_50_T_i_Plan.pdf

Napisano
Witam. Ja też trochę w to nie chciałem wierzyć, ale to są dane z karty produktu producenta. Na ostatnich targach budowlanych w Bielsku Białej skonfrontowałem właśnie HELUZA FAMILY 50 z YTONGIEM, POROTHERMEM HI (trochę cieplejszy ale zdecydowanie droższy) i czymś takim jak HOTBLOK (www.hotblok.pl). Cenowo HELUZ najatrakcyjniejszy, i ten niski współczynnik to wg. producenta "wina" kruchości materiału - rzeczywiście te pustaki aż "dzwonią". Jak się sprawdzą w praktyce zobaczymy. Co do wilgoci to czytałem inne Pana wypowiedzi i zasiał Pan pewne ziarnko niepokoju. Początkowo chciałem zasypać każdy pustak w całości (koszt ok 7 tys - 18litr/pustak) Ale myślę że zostanę na pierwszej warstwie bardzo porządnie odizolowanej od fundamentu zasypanej w całości, natomiast w każdej następnej zostawiam 10 cm pustki - 20 cm perlit - 20 cm pustka licząc od zewnętrznej ściany. Myślę że nie powinno być większego problemu z wilgocią, PERLIT o granulacie do 1- 3mm powinien nie zatkać szczelnie przestrzeni między porowej pustaka. Pozdrawiam.

Wg. moich założeń to to taka pseudo ściana 3 warstwowa w pustaku jednowarstwowym. Ciekaw jestem opini innych.
Napisano

Wilgoć zniszczy izolację - poniżej 0.3W/m2 xK musi od wewnątrz być paroizolacja. Zewnętrzna część ściany będzie miała (przy 0.15 temperaturę ujemną - woda z dyfuzji , wykropli się wcześniej - degradacja ściany gotowa.
Poza tym, nie ma dziś sensu stawiać ściany gorszej niż 0.1W/m2 xK!!! To nieekonomiczne!
  • 3 tygodnie temu...
Napisano
attachment=10725:Zasyp_pr...wanym.d..pdf]Witam forumowiczów ponownie. Rozpoczęliśmy na "całego" 11.07.2011r - przyjechała więźba. A od 12.07.2011 rozpoczęły się prace ziemne trwały 4 dni i stopa pod fundament wylana została 15.07.2011r. Narazie wszystko idzie sprawnie. Jednak zostaję przy technologii zasypania całej przestrzeni międzyżebrowej pustaka perlitem ekspandowanym. Uzasadnienie w załączniku. Z chęcią wysłucham opinii innych co otym sądzą.Od poniedziałku 18.07 cd;-) szczególnie od p.T.Brzęczkowskiego.

Zasyp_przestrzeni_miedzyzebrowych_perlitem_ekspandowanym.d..pdf

Zasyp_przestrzeni_miedzyzebrowych_perlitem_ekspandowanym.d..pdf

Zasyp_przestrzeni_miedzyzebrowych_perlitem_ekspandowanym.d..pdf

Zasyp_przestrzeni_miedzyzebrowych_perlitem_ekspandowanym.d..pdf

Gość mhtyl
Napisano
Cytat

Wilgoć zniszczy izolację - poniżej 0.3W/m2 xK musi od wewnątrz być paroizolacja. Zewnętrzna część ściany będzie miała (przy 0.15 temperaturę ujemną - woda z dyfuzji , wykropli się wcześniej - degradacja ściany gotowa.
Poza tym, nie ma dziś sensu stawiać ściany gorszej niż 0.1W/m2 xK!!! To nieekonomiczne!


Szanowny Kolego chciałem zauważyć,że to jest dziennik budowy a nie porady czy rady ,a po drugie to już dla mnie robi się nudne (delikatnie rzecz ujmując) podawanie w koło tych samych cyferek,liczb i regułek :ranting: Nie rób Pan chlewu z dziennika budowy niemiecadam, bo obrzydnie mu budowanie i prowadzenie dziennika.
Napisano
Cytat

Z chęcią wysłucham opinii innych co otym sądzą.Od poniedziałku 18.07 cd;-) szczególnie od p.T.Brzęczkowskiego.



bardzo Cię proszę - jeśli masz wątpliwości ... poszukaj na forum tym czy innym , zadaj pytanie w wątkach tematycznych ... to są dobre drogi szukania wiedzy na tym forum .... nie u Pana Brzęczkowskiego który będzie Cię namawiał do jedynie słusznej drogi którą On głosi ... nie koniecznie jedynej dobrej ...
pozdrawiam icon_smile.gif
Gość mhtyl
Napisano
A jak coś zrobisz nie po jego myśli to i zgłosi do prokuratury. No nie daggulka icon_lol.gif

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Dzień dobry, Jako ekspert marki OSMO chciałbym podzielić się praktycznymi wskazówkami dotyczącymi prawidłowego olejowania tarasu drewnianego. Temat wraca co sezon, a odpowiednie zabezpieczenie drewna jest kluczowe, by cieszyć się jego wyglądem i trwałością przez lata. Dlaczego warto olejować taras? Taras to miejsce narażone na intensywne działanie słońca, deszczu, śniegu i zmian temperatury. Drewno bez odpowiedniego zabezpieczenia zaczyna szarzeć, pękać i chłonąć wilgoć. Olejowanie, szczególnie z użyciem specjalistycznych olejów do drewna zewnętrznego, chroni powierzchnię i pozwala zachować jej naturalne piękno. Oleje OSMO – co je wyróżnia? Produkty OSMO do tarasów, np. OSMO Olej tarasowy, są na bazie naturalnych olejów i wosków roślinnych. W przeciwieństwie do lakierów, nie tworzą szczelnej powłoki, lecz wnikają w drewno, pozwalając mu oddychać. Olej nie łuszczy się i nie wymaga szlifowania przy odnawianiu – wystarczy oczyszczenie i ponowne nałożenie produktu. Krok po kroku: jak olejować taras Przygotowanie powierzchni: Drewno powinno być czyste, suche i odpylone. W przypadku starych powierzchni – zalecamy dokładne mycie oraz szlifowanie papierem o gradacji 80–100. Wybór oleju: OSMO oferuje kilka wariantów olei do tarasów  – zarówno bezbarwne, jak i pigmentowane (np. Bangkirai Teak, Szary). Pigmenty dodatkowo chronią przed promieniowaniem UV. Aplikacja: Olej nakładamy cienką warstwą pędzlem lub aplikatorem (np. OSMO Floor Brush 150 mm). Po 12 godzinach schnięcia można nałożyć drugą warstwę – tylko na surowe drewno. W przypadku renowacji zwykle wystarcza jedna warstwa. Warunki pogodowe: Olejować należy przy temperaturze powyżej +10°C, bez deszczu przez minimum 24h po aplikacji. Pielęgnacja i renowacja Regularna kontrola stanu powłoki – zwłaszcza po zimie – pozwala szybko zareagować. Jeśli kolor blaknie lub powierzchnia traci hydrofobowość, wystarczy ją oczyścić i nałożyć nową warstwę oleju. Chętnie odpowiem na pytania – zarówno dotyczące doboru produktu, jak i techniki aplikacji.   Pozdrawiam serdecznie, Ekspert OSMO 
    • Olej Ochronny UV Osmo 420 to wysokiej jakości preparat przeznaczony do zewnętrznej ochrony drewna. Jego głównym zadaniem jest zabezpieczenie powierzchni drewnianych przed szkodliwym wpływem promieni UV, co zapobiega procesowi szarzenia drewna i wydłuża jego trwałość.   Zastosowanie Powierzchnie pionowe na zewnątrz: drzwi, okna, parapety, wiaty garażowe, fasady drewniane, płoty, pergole, altany. Ochrona przed promieniowaniem UV: spowalnia proces szarzenia drewna o faktor UV 12 w porównaniu z niezabezpieczonym drewnem. Jako powłoka wykończeniowa: na istniejące już powłoki pigmentowe, wydłużając czas pomiędzy koniecznymi pracami renowacyjnymi.  Właściwości Bezbarwna powłoka o jedwabistym połysku: podkreśla naturalny wygląd drewna. Mikroporowata struktura: pozwala drewnu swobodnie oddychać, redukując pęcznienie i kurczenie się drewna. Hydrofobowość: chroni powierzchnię przed wodą i brudem. Odporność na pękanie i łuszczenie: nie pęka, nie łuszczy się, ani nie odpryskuje. Łatwa aplikacja i renowacja: nie wymaga szlifowania ani gruntowania. Skład i bezpieczeństwo Na bazie naturalnych olejów roślinnych: bezpieczny dla zdrowia i środowiska. Zawiera biocydy: chroni przed atakiem pleśni, alg i grzybów. Przeznaczony do użytku zewnętrznego: ze względu na zawartość biocydów.  Aplikacja Przygotowanie powierzchni: drewno musi być czyste, suche i wolne od śladów zmrożenia (maksymalna wilgotność 20%). Narzędzia aplikacyjne: pędzel Osmo lub wałek z mikrofibry. Ilość warstw: dla skutecznej ochrony należy nałożyć 2 warstwy powłoki. Czas schnięcia: ok. 10–12 godzin w normalnych warunkach (23°C / 50% wilgotności względnej). Wydajność: 1 litr wystarcza na pokrycie ok. 18 m² przy jednej warstwie. Uwagi Efekt na białych powierzchniach: ze względu na wysoką zawartość olejów, bezbarwny Olej Ochronny UV może powodować lekkie zażółcenie na białych powierzchniach. Do wykończenia drewna barwionego na biało zaleca się użycie Lazury Olejnej do Ochrony Drewna w kolorze białym (900).  
    • Dzięki za odp.   Mam właśnie bardzo złe przeczucie ze jak przegadam temat z radca to okaże się ze prawo to jedno a urzędy i tak mogą chcieć dokumentów.   Na ten moment nie mam nawet działki - próbuje się rozeznać ogólnie w temacie.   Ogólne informacje da się jakoś znaleźć, ale szukając detali następuje niestety zderzenie ze ścianą.
    • Odpowiedź może być tylko jedna. Metalowe! Może je zniszczyć tylko siła fizyczna. Plastyk zniszczy nawet promieniowanie słoneczne UV.
    • Muszę wymienić rynny i zastanawiam się, czy iść w te plastikowe, czy może zainwestować w metalowe? Plastikowe są tańsze, ale boję się, że słońce i mróz szybko je zniszczą. Metalowe z kolei są droższe, ale podobno niezniszczalne. Jakie macie doświadczenia z jednymi i drugimi? Które rynny są łatwiejsze w montażu i które wymagają mniej konserwacji? Chciałabym podjąć dobrą decyzję, żeby nie żałować za parę lat.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...