Skocz do zawartości

Podjazd i ścieżki z łupków granitowych?


Recommended Posts

Niekoniecznie muszą być z granitowych.

Bardziej interesuje mnie jak to się eksploatuje.

Wygląda bardzo ładnie. Ale to stanowczo za mało. Mój brat będzie coś takiego wysypywał na ścieżkę, przyjedzie ok 30ton bo mniej nie wożą. A ja jeszcze nie wiem co będę robił i szukam użytkowników icon_smile.gif

Pozdrawiam

Autorus
Link do komentarza
same ułomki tworzą warstę ścieralną, nie stanowią jednak dość silnej warstwy przenoszącej obciążenia. Zabezpieczyć się przed koleinami można w bardzo prosty sposób układając podbudowę silniejszą dzięki więkjszej ilości cementu. Przy dośnieżaniu może być ciężko bo krawędzie ułomków są nierówne. Pewnie mówisz o takich bardzo małych frakcjach, które można zagrabić w razie w. Jeśli nie granit to ca masz na myśli?
Link do komentarza
Cytat

same ułomki tworzą warstę ścieralną, nie stanowią jednak dość silnej warstwy przenoszącej obciążenia. Zabezpieczyć się przed koleinami można w bardzo prosty sposób układając podbudowę silniejszą dzięki więkjszej ilości cementu. Przy dośnieżaniu może być ciężko bo krawędzie ułomków są nierówne. Pewnie mówisz o takich bardzo małych frakcjach, które można zagrabić w razie w. Jeśli nie granit to ca masz na myśli?



Brat konkretnie zamówił 20 ton dolomitu. Sprawdzę jednak najpierw jak mu to wyjdzie zanim coś postanowię icon_smile.gif
Link do komentarza
u siebie najpierw na podjazd wysypałam kilka ton kamienienia kopalnianego żebyśmy nie brodzili w błocie ... przez czas - bodajże jeden , góra dwa sezony to leżało , zlasowało się , ubiło - a docelowo ograniczyłam krawężnikami i wysypałam na to kilka ton kamienia klińca ... i tak mam do dziś...
Link do komentarza
za 10 ton placilem o ile dobrze pamietam 750zl na wiosne tego roku w skladzie budowlanym
najpierw koparka usunela humus,potem poszedl gruz,na to ta kora bitumiczna(15-20cm)
mozna bez gruzu ale wtedy wiecej trzeba tego narzucic bo wbije sie w ziemie

jest to zdjecie zaraz po wysypaniu
potem kopara ubila i wyrownala to łychą ,
obecnie bardzo ciezko wbic w to palika drewnianego,a jak przyjdzie lato i upaly to zaklei sie na amen

wyglada malo widowiskowo,ale w moim przypadku chodzilo o utwardzenie aby ciezki sprzet(np grucha z betonem) mogl wjechac na dzialke nawet po deszczu.
za jakis czas jak chalupka stanie i zacznna sie prace w ogrodzie(rownanie terenu,sianie trawy) bedzie to doskonaly podklad pod kostke brukowa
Brak obrazka
Link do komentarza
Urobek z frezowania drogi nie jest kosztowny, ale jego transport. Jeśli pochodzi z drogi, gdzie między kruszywem nie wypłukało jeszcze lepiszcza, jest szansa że pod wpływem wibrowania w bardzo gorący dzień dodatkowo ulegnie wulkanizacji.

A jak nie dostanę plusika, to Wam więcej nic nie powiem icon_biggrin.gif
Link do komentarza
  • 1 miesiąc temu...
na podjazd do garażu dałem z 30 ton kamienia o średnicy około 10 cm i mniejsze (500 zł z koparką do rozgarniania). Teraz jak się uleżało dołożę taki o granulacji ok 3-5 cm potem kliniec i będzie ok pod puzzle. Teraz zrywają niedaleko asfalt z drogi, więc może coś takiego jako druga warstwa, zapiecze się i zlasuje, to potem i autka mogą po tym jeździć.

Latem robili u nas w drodze kanalizację i wysypali najpierw grubym kamieniem, potem jak siadło po opadach przywieźli jakiś drobniejszy i tak już się ubiło i zostało - czekamy na prawdziwą drogę z prawdziwą nawierzchnią.
Link do komentarza

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Krótko mówiąc, instalacja nowoczesnej instalacji z grzejnikami i kotłem gazowym będzie kosztować średnio 20-30 tysięcy złotych. Więc cena jest odpowiednia.
    • Hierarchia nie jest dziwna, jest zwyczajna. Taka sama jak wszędzie na świecie. Podstawowym dokumentem prawnie obowiązującym są ustawy parlamentarne. I wydane na ich podstawie rozporządzenia. Bo żaden minister nie może edytować rozporządzeń, jeśli ustawa mu tego nie zleca i do tego nie upoważnia. I to są akty prawne, obowiązujące powszechnie! Wszystkich i zawsze.   Natomiast norma państwowa obowiązuje prawnie wtedy i tylko w takim zakresie, w jakim rozporządzenie do niej odsyła. Czy też na nią się powołuje. Są też normy branżowe (w instalatorstwie normy SEP-owskie), które kiedyś obowiązywały, ale to są już dawne dzieje. Teraz są to tylko zalecenia, które można stosować, ale obowiązku nie ma. Chociaż wypadałoby wtedy wiedzieć, dlaczego się od ich postanowień odstępuje.   Z tego powodu wyrobnicy ściśle stosują się do postanowień norm, bo tak jest po prostu bezpieczniej. Nie trzeba rozumieć dlaczego ma być tak, a nie inaczej, wystarcza stwierdzić, że tak stanowi norma.  Ale ci, którzy sami rozumieją co i po co robią, oraz w jakich warunkach, bywa  ze od norm odstępują, bo mają lepsze rozwiązania. I potrafią je uzasadnić.   Cały rozdział do końca. I to dokładnie!
    • Nie trzymam się ale staram się trzymać...już mam przykłady za sobą w swoim mieszkaniu gdzie nie jest to możliwe. Do którego paragrafu, rozdziału doczytać? Możesz zasugerować, czy po prostu do końca?   @retrofooddzięki, teraz b. rzeczowo.  to jak to się ma do tego:? https://isap.sejm.gov.pl/isap.nsf/download.xsp/WDU20220001225/O/D20221225.pdf trochę dziwne hierarchia hmmm.   Rozumiem, że dok z linku najważniejszy: "I to jest dokument podstawowy..."
    • No właśnie. Przepisami obowiązującymi w każdej sytuacji, jest Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 12 kwietnia 2002 r. w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać budynki i ich usytuowanie. Dz.U. 2002 nr 75 poz. 690, wraz z późniejszymi zmianami.   https://isap.sejm.gov.pl/isap.nsf/download.xsp/WDU20220001225/O/D20221225.pdf Instalacji elektrycznej dotyczy rozdział 8, od paragrafu 180. A jednym z najważniejszych paragrafów jest ten z nr 183, ale radzę dokładnie przestudiować wszystkie.   I to jest dokument podstawowy. Bo nawet Polskie Normy nie są dokumentem obowiązującym, a jedynie zalecanym. Od postanowień normy można odstąpić w sytuacjach uzasadnionych. Przykład podałem wyżej. Nie da się prowadzić instalacji w strefach do siebie prostopadłych, jeżeli pomieszczenie ma ściany ukośne. Albo okrągłe. A takie są i wcale nierzadko. Innym przykładem był kiedyś nakaz obejmowania połączeniami wyrównawczymi wszelkich elementów metalowych w łazienkach. A więc literalnie go stosując, należało uziemiać zawiasy szafek, albo klucze w zamkach. Co jest absurdem totalnym.      Całej instalacji nie ma technicznego sensu prowadzić np. w podłodze, bo np. lampy wiszą najczęściej na suficie, albo na ścianach. Ale np. większość instalacji gniazdek wtyczkowych - już tak. Łatwiej i taniej prowadzić ją w podłodze. Nie wszystkie oczywiście, bo musimy mieć na uwadze postanowienia paragrafu 188, pkt 2: § 188.  1... 2. W instalacji elektrycznej w mieszkaniu należy stosować wyodrębnione obwody: oświetlenia, gniazd wtyczkowych ogólnego przeznaczenia, gniazd wtyczkowych w łazience, gniazd wtyczkowych do urządzeń odbiorczych w kuchni oraz obwody do odbiorników wymagających indywidualnego zabezpieczenia.   Bo zasadą jest prowadzenie przewodów w liniach prostych, równolegle do krawędzi ścian i stropów. A odległości,  czyli wymiary w strefach, to już jest wymysł speców z SEP. Natomiast Ty się tego trzymasz, jak rąbka mamusi spódnicy. Niepotrzebnie.        
    • @retrofood Dla mnie pod takim czymś kryją się przepisy:   Jeżeli Cię dobrze zrozumiałem to "...przepisach pomocniczych" to te strefy możemy traktować jako zalecenia...prowadź tak, jeżeli się da... Z Twojej wypowiedzi zrozumiałem również, że zastrzeżeniem jest, że w prawej stronie przewody/rurki mam co powiedzmy 5cm. Przy prowadzeniu tylko przewodów one byłby obok siebie.     Możesz wskazać jak albo krótko opisać co masz na myśli, może coś pominąłem w tych artykułach. Przy tak ogólnym sformułowaniu mogę rozumieć, że miałem prowadzić całą instalację np.: w podłodze lub w suficie w tedy tak, na pewno bardziej da się uniknąć prowadzenia w większości przewodów w ścianach.  
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...