Skocz do zawartości

WODY GRUNTOWE - WARTO SIĘ ZABIERAĆ?


Recommended Posts

Napisano
Kilkuletni dom - w połowie podpiwniczony. Po dwudniowych (całodniowych) opadach wyciska mi wodę z gruntu poprzez nieszczelności posadzki. W ubiegłym roku kilka razy podtopiło mi piwnicę. Poprzedni właściciel zostawił w środku pomieszczenia studzienkę tylko nie wiem po co - żadna pompa się do niej nie zmieści - a wodę mi nią wyciskało więc zatkałem szczelnie. Stwierdziłęm przy okazji, że pod posadzką jest kilkucentymetrowa szczelina - czy woda wypłukała grunt?
Dom posiada opaskę drenową + izolację pionową (ściany fundamentowe z betonu lanego, zabezpieczone jakimś mazidłem i papą). Niestety nie wiem z jaką dokłądnością wykonany jest drenaż i izolacja, bo dom kupiłem.
Stoję przed dylematem - odkopywać i robić nowy lub drugi drenaż (jest gdzie odprowadzać), czy może uszczelniać posadzkę w piwnicy (czym?) i wzmocnić grubą wylewką (ta obecna jest cienka i w kilku miejscach przepuszcza). A może ze względu na tę szczelinę trzeba wyciąć (?!) obecną wylewkę i zrobić nową? Zastanawiałem się nad nową wylewką ze spadem w kierunku odpływu z piwnicy.
Mam zamiar robić elewację a przy tym ociepić fragment fundamentu i boję się, że poźniej będzie mi trudniej z ewentualnym odkopaniem?. A może wystarczy jakąś meliorację wokół domu i zbierać wody rynnowe?
Napisano
Cytat

Kilkuletni dom - w połowie podpiwniczony. Po dwudniowych (całodniowych) opadach wyciska mi wodę z gruntu poprzez nieszczelności posadzki. W ubiegłym roku kilka razy podtopiło mi piwnicę. Poprzedni właściciel zostawił w środku pomieszczenia studzienkę tylko nie wiem po co - żadna pompa się do niej nie zmieści - a wodę mi nią wyciskało więc zatkałem szczelnie. Stwierdziłęm przy okazji, że pod posadzką jest kilkucentymetrowa szczelina - czy woda wypłukała grunt?
Dom posiada opaskę drenową + izolację pionową (ściany fundamentowe z betonu lanego, zabezpieczone jakimś mazidłem i papą). Niestety nie wiem z jaką dokłądnością wykonany jest drenaż i izolacja, bo dom kupiłem.
Stoję przed dylematem - odkopywać i robić nowy lub drugi drenaż (jest gdzie odprowadzać), czy może uszczelniać posadzkę w piwnicy (czym?) i wzmocnić grubą wylewką (ta obecna jest cienka i w kilku miejscach przepuszcza). A może ze względu na tę szczelinę trzeba wyciąć (?!) obecną wylewkę i zrobić nową? Zastanawiałem się nad nową wylewką ze spadem w kierunku odpływu z piwnicy.
Mam zamiar robić elewację a przy tym ociepić fragment fundamentu i boję się, że poźniej będzie mi trudniej z ewentualnym odkopaniem?. A może wystarczy jakąś meliorację wokół domu i zbierać wody rynnowe?



Praktycznie jak nie odkopiesz to nie dowiesz jak to jest zrobione .

Żeby nie wchodzić w koszty i nie psuć tego na zewnątrz bo może akurat jest zrobione uczciwie trzeba by :
-skuć wylewkę w piwnicy
-wybrać trochę ziemi
-ułożyć wężownice z drenażu w piwnicy po posadzkami
-połączyć to z odpływem na zewnątrz cyt.-"(jest gdzie odprowadzać)"
-zasypać je żwirem
-położyć folię budowlaną
-wylać chudziaka
-położyć nową izolację (papa termozgrzew. lub folia w płynie )
-połączyć z izolacją ścian
- potem styropian na to
- posadzkę wylać
Napisano
Cytat

Praktycznie jak nie odkopiesz to nie dowiesz jak to jest zrobione .

Żeby nie wchodzić w koszty i nie psuć tego na zewnątrz bo może akurat jest zrobione uczciwie trzeba by :
-skuć wylewkę w piwnicy
-wybrać trochę ziemi
-ułożyć wężownice z drenażu w piwnicy po posadzkami
-połączyć to z odpływem na zewnątrz cyt.-"(jest gdzie odprowadzać)"
-zasypać je żwirem
-położyć folię budowlaną
-wylać chudziaka
-położyć nową izolację (papa termozgrzew. lub folia w płynie )
-połączyć z izolacją ścian
- potem styropian na to
- posadzkę wylać


Tylko jak skuć posadzkę nie naruszając ścian działowych?
Napisano
Zastanawiam się czy koniecznie trzeba skuć całość wylewki? Może wystarczy zrobić ze dwie - trzy szerokie bruzdy w posadzce przez całą piwnicę tak aby nie naruszać całości i tam włożyć drenaż? Pożniej to zalać betonem i następnie cała reszta(hydroizolacja, wylewka)?
Napisano
Cytat

Zastanawiam się czy koniecznie trzeba skuć całość wylewki? Może wystarczy zrobić ze dwie - trzy szerokie bruzdy w posadzce przez całą piwnicę tak aby nie naruszać całości i tam włożyć drenaż? Pożniej to zalać betonem i następnie cała reszta(hydroizolacja, wylewka)?



piszesz że miejscami jest pustka pod tą wylewką , więc zacznij od konstruktora .
wykuć bez rozebrania ścian hmm to jak zacząć a nie skończyć , co trzeba wywalić to wywalić trzeba a pół środki to i pół efekty.
pozdrawiam
Napisano
nie będzie to ani proste ani łatwe ani przyjemne, na pewno nie tanie. To tak żeby sie pozbyć złudzeń.

Podobnie ma mój brat, budynek stary, regularnie zalewa piwnice.
Można przemyśleć studzienki odwadniające w koło budynku które będą regulowały poziom wody w gruncie.

Najlepiej najpierw zrobić wiercenia geologiczne w okół domu żeby wiedzieć jaki jest ten poziom wód. Z taka informacja będziesz mógł świadomie podjąć następne decyzje icon_smile.gif
Napisano
Cytat

Zastanawiam się czy koniecznie trzeba skuć całość wylewki? Może wystarczy zrobić ze dwie - trzy szerokie bruzdy w posadzce przez całą piwnicę tak aby nie naruszać całości i tam włożyć drenaż? Pożniej to zalać betonem i następnie cała reszta(hydroizolacja, wylewka)?



Ważna jest warstwa żwiru pod posadzką,która będzie odprowadzać wodę do drenażu .
Do walki z wodą w piwnicy trzeba się przyłożyć półśrodki raczej nie wystarczą , może się okazać że to wyrzucone pieniądze lub zmiana chwilowa ,radzę dobrze przemyśleć .

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Co do oświadczenia projektanta o możliwości przyłączenia do sieci ciepłowniczej, lub braku takiej możliwości, to logika nie ma tu nic do rzeczy. Niestety, bo nikt chyba się nie przejmował czy to ma sens. Po prostu nowelizując ustawę prawo budowlane (po raz nie wiadomo już który) dodano takie oświadczenie do listy wymaganych dokumentów.  Natomiast co do źródła ciepła i kotła na paliwo stałe to trzeba sprawdzić miejscowy plan zagospodarowania (ewentualnie decyzję o warunkach zabudowy( oraz uchwały antysmogowe obowiązujące na danym terenie. 
    • To trochę tak nie działa, no ale dobra https://fachowiec-budowlany.pl/budownictwo/jak-samodzielnie-wykonac-wylewke-anhydrytowa/   Mogło być gorzej
    • Chciałbym się zapytać o skuteczność stosowania kotew spiralnych przy zszywaniu rys w ścianach piwnicy z bloczka betonowego. Dom nowobudowany, stoi ok 3 lat, podłoże gliniaste z podsypką piaskową. Mam taką sytuację że rysy pojawiły się pod dwoma oknami w piwnicy (mniej więcej na środku) idące od ławy po samą wnękę okna. Oraz występują też rysy w miejscach gdzie na parterze są okna narożne, jakby od nacisków punktowych, może też od osiadania albo jedno i drugie. Pomijam fakt że mam też rysy na łączeniach ścian nośnych zewnętrzych z wewnętrznymi ale tu nie będę miał dostępu żeby wkleić kotwy spiralne. Czy te kotwy sprawdzą się w przypadku gdy rysy powstały na wskutek dużych nacisków punktowych? Czy podcinanie fug na ok 4-6cm będzie bezpieczne w takim wypadku? Poniżej rysunek poglądowy jak to u mnie wygląda. Na początku miałem plan żeby pod oknami wyciąć jedną warstwę bloczka i wkleić pręty zbrojone po każdej ze stron okna i zalać betonem (takie "podproże" jakby). Ale z tymi kotwami spiralnymi będzie chyba prościej. Tylko nie wiem czy te kotwy trzeba wklejać od wewnątrz czy od zewnątrz czy z obu stron?  
    • Może jakąś oryginalną pergolą? Taką pergolę możesz obsadzić na przykład pnącymi roślinami. 
    • Aby skutecznie przygotować olejowaną podłogę do odświeżenia, konieczne jest jej dokładne oczyszczenie z brudu, tłuszczu i resztek wcześniejszych środków pielęgnacyjnych. Do tego idealnie sprawdzi się OSMO (3019) – koncentrat do intensywnego mycia podłóg olejowanych. Krok po kroku: 1. Przygotowanie roztworu: Standardowe czyszczenie: rozcieńcz koncentrat OSMO 3019 w proporcji 1:10 z wodą. Silne zabrudzenia: użyj mocniejszego roztworu 1:8 z wodą. 2. Mycie podłogi: Nanieś roztwór na podłogę przy użyciu mopa z mikrofibry. Nie dopuszczaj do wyschnięcia – powierzchnia powinna pozostać wilgotna przez kilka minut, nawet do 10 minut, aby preparat skutecznie rozpuścił zanieczyszczenia. 3. Płukanie i osuszanie: Zmyj dokładnie czystą wodą, regularnie płucząc mopa. Ściągnij nadmiar wilgoci i pozostaw podłogę do całkowitego wyschnięcia. Uwaga: Nie używaj zbyt dużej ilości wody – podłogi olejowane są odporne, ale nadmierna wilgoć może wpłynąć na drewno. Gotowa podłoga po takim czyszczeniu jest przygotowana do dalszej pielęgnacji lub regeneracji przy użyciu np. OSMO Wosków Twardych Olejnych lub Wosków Regeneracyjnych .
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...