Skocz do zawartości

Drewniany blat pod umywalkę


Recommended Posts

Napisano
Hej
Chciałabym wkońcu zabrac się za wykończenie łazienki i chcieliśmy z mężem mieć umywalkę na blacie. Początkowo był pomysł żeby był to blat z kafli ale mąż sam będzie wykonawcą więc stwierdziliśmy, że wygodniej byłoby położyć gotowy blat na kaflowe "nóżki" i tu pytanie z mojej strony jaki blat najlepiej? Odrazu mówię że żaden granit itp nie wchodzi w grę(taki gust) myślałam raczej o drewnie np.:

http://www.ikea.com/pl/pl/catalog/products/00123671

tylko jak to będzie z czyszczeniem bo przecież nie "domestosem" icon_biggrin.gif.
Ma ktoś może taki naturalny blat i może mi powiedzieć o wadach i zaletach?
A może lepiej kupić taki blat jak kuchenne?
Dziękuję za wszelkie porady icon_biggrin.gif
Napisano
Cytat

Hej
Chciałabym wkońcu zabrac się za wykończenie łazienki i chcieliśmy z mężem mieć umywalkę na blacie. Początkowo był pomysł żeby był to blat z kafli ale mąż sam będzie wykonawcą więc stwierdziliśmy, że wygodniej byłoby położyć gotowy blat na kaflowe "nóżki" i tu pytanie z mojej strony jaki blat najlepiej? Odrazu mówię że żaden granit itp nie wchodzi w grę(taki gust) myślałam raczej o drewnie np.:

Array="" target="_blank" rel="nofollow">http://www.ikea.com/pl/pl/catalog/products/00123671

tylko jak to będzie z czyszczeniem bo przecież nie "domestosem" Array="" style="vertical-align:middle" Array border="0" alt="icon_biggrin.gif">.
Ma ktoś może taki naturalny blat i może mi powiedzieć o wadach i zaletach?
A może lepiej kupić taki blat jak kuchenne?
Dziękuję za wszelkie porady Array="" style="vertical-align:middle" Array border="0" alt="icon_biggrin.gif">



Drewno do łazienki jak najbardziej ale ,drewno egzotyczne i odpowiednio zabezpieczone:

Gatunki takie jak np. Badi, Jatoba, Teak, Merbau czy Doussie.
Napisano
Drewno z zabezpieczeniem jak najbardziej. Taki blat goły absolutnie. Prosty przykład jak mamy deskę do krojenia i jej nie zabezpieczymy niczym chociaż by olejem roślinnym. Po krótkim czasie użytkowania co się dzieje, deska nam się wygina proszę Państwa.
Napisano
Dokładnie. Zalakierować. Blat zawsze trzeba będzie wycierać do sucha, po każdym użyciu umywalki. Każdy ma inny tryb życia jeżeli należymy do osób którzy nie dbają o mieszkanie (do czego nikt się nie przyzna) to nie wiem jak się będzie sprawdzał taki blat przy dłuższym użytkowaniu. Sam mam w laminacie blach i umywalkę nablatową i jest ok. Ale w laminacie. Pozdrawiam.
Napisano
Pomysł fajny. Myślę jednak, że należy do kategorii tych co dobrze wyglądają tylko na zdjęciach reklamowych. Ja podchodzę do urządzania bardziej praktycznie. Tak dobierać materiały i meble, żeby później mieć jak najmniej z nimi pracy. Wycieranie przez miesiąc, pół roku może można znieść, ale przez kilka czy kilkanaście lat? Powiesić kartkę żeby dzieci nie zapominały? Nie wyobrażam sobie.
Napisano
Cytat

A czyli taki dębowy mógłby być tylko musiałabym go zaimpregnować odpowiednimi preparatami?



Przez miesiąc mógłby. Tak się kończą te "dokładne" impregnacje. Szkoda se rzyci zawracać. Albo dasz drewno, ktore jest odporne na wodę (u nas nie rosną, przeczytaj co animus napisał), albo radzę odpuścić. Są poważniejsze problemy w rodzinie i na budowie.
Napisano
Cytat

Pomysł fajny. Myślę jednak, że należy do kategorii tych co dobrze wyglądają tylko na zdjęciach reklamowych. Ja podchodzę do urządzania bardziej praktycznie. Tak dobierać materiały i meble, żeby później mieć jak najmniej z nimi pracy. Wycieranie przez miesiąc, pół roku może można znieść, ale przez kilka czy kilkanaście lat? Powiesić kartkę żeby dzieci nie zapominały? Nie wyobrażam sobie.




też tak własnie o tym myślałam, ja mogę sprzątać ale najwyżej raz w tygodniu. Nie ze zwyczajnego lenistwa ale szkoda mi czasu na takie "pierdoły" dlatego zawsze staram się tak wszystko dobrać żeby nie było widać co się osadza icon_smile.gif

W kuchni mam taki fajny blat "trawa cytrynowa" z tych tradycyjnych "niedrewnianych" blatów i tak myślę, że to by było dobre rozwiązanie(jeśli nie kafle) no bo w kuchni też wody dużo a wcale tak nie wycieram często.

Dziękuję wszystkim za rady icon_biggrin.gif
Napisano
Mnie też by się nie chciało, ale co kto lubi - niektórzy i tak co dzień czyszczą i wycierają blaty do sucha, więc im by to nie przeszkadzało. No, ale jak się okazuje najlepiej położyć płytki, gres lub z granitu (tylko to już droga impreza)
  • 1 miesiąc temu...
Napisano
Cytat

Moim zdaniem płytki sprawdzają się zdecydowanie najlepiej. Są praktyczne i bardzo łatwe w pielęgnacji. Ale drewniany blat też może być całkiem trafiony,czemu nie.




Pytam o blaty ze względu na to, że łatwiej w nich wyciąć dziurę, pod właśnie umywalkę niż w płytkach, chociaż wiadomo że te najlepiej się sprawdzają.
Napisano
Nie bardzo kumam problem. U mnie umywalka stoi juz 2 lata w lazience na szafce debowej, jakos specjalnie o nia sie nie trzese i nic sie jej nie dzieje. Nie sadze, zeby byla jakos wyjatkowo ponad norme impregnowana, za tania byla...
  • 2 tygodnie temu...
Napisano
Z tego co się orientuję to drewno w łazienkach itp. miejscach narażonych na wilgoć nie lakieruje się a porządnie olejuje i co ileś miesięcy powtarza tą operację. Takie drewno jest wtedy odporne na wilgoć i nie pleśnieje. Najlepiej znoszące wilgoć jest drewno egzotyczne.
  • 1 miesiąc temu...
  • 8 lata temu...
Napisano

Jeżeli chcemy zastosować drewniany blat należy wybrać drewno wilgocioodporne, które lepiej znosi kontakt z wodą. Są to zwykle gatunki egzotyczne jak: teak, merbau, ale też modrzew syberyjski.

  • 4 miesiące temu...

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Zalecana długość kołka to 120 mm 45 mm tracimy przy takim montażu. Szyna to dobry wybór, większej liczbie punktów mocowania, uwaga szyny robią z coraz cieńszej blachy.
    • Wracamy wtedy do punktu wyjścia, czyli gromadzenia się wody pod izolacją,   Nakładamy hydroizolację ze szlamu, zadaniem jej jest: a) Zablokować wodę w stanie ciekłym. b) Pozwolić na powolne odparowanie wilgoci resztkowej z "chudziaka" w postaci pary wodne.   Proponowane warstwy. Glina/Istniejący chudziak. Preparat gruntujący pod szlam. Dwie warstwy elastycznego szlamu dwuskładnikowego  z wywinięciem na ściany i  taśmami w narożnikach. Styropian podłogowy. EPS Zwykła folia budowlana PE 0,2 mm, warstwa poślizgowa dla wylewki. System ogrzewania podłogowego. Jastrych cementowy. Paroizolacja folia do paneli. Podłoga pływająca.   Czy pozwolić na powolne odparowanie wilgoci resztkowej z "chudziaka" w postaci pary wodnej? O tym decyduje pan.   Ja mam tak: Drenaż podposadzkowy. Chudy beton  10 cm. Warstwa betonu podkładowo-wyrównawczego. W tej warstwie zatopiona folia budowlana PE 0,3 mm, która pełni funkcję dodatkowej bariery przeciwwilgociowej. Uwaga, układanie folii bezpośrednio na stwardniałym chudym betonie naraża ją na łatwe przebicie, uszkodzenie. Hydroizolacja główna to papa. Na warstwie chudego betonu ułożona swobodnie papa. Została ona połączona szczelnie wyłącznie na zakładach o szerokości 10 cm oraz z izolacją poziomą ścian fundamentowych, tworząc ciągłą i szczelną wannę hydroizolacyjną. Na papie ułożona folia (z opakowań po styropianie), pełni funkcję warstwy poślizgowej i rozdzielającej. Izolacja termiczna, warstwa styropianu podłogowego 10 cm. Druga warstwa rozdzielająca, (Ponownie zastosowano folię z opakowań, która oddziela styropian od wylewki betonowej. Posadzka wylewka podłogowa zbrojona siatką fi 6 10 x 10. Terakota.       Potrzebna wentylacja, sprawna wentylacja, która  składa się z instalacji nawiewno/wywiewnej. 
    • Chudziak 10-30cm ponad gruntem.   To, że pod tą folią będzie gromadzić się woda nie będzie problemem? Bo jeśli chodzi tylko o to, żeby wilgoć nie przeszła do wyższych warstw to ja tam mogę i 5 warstw folii szczelnie ułożyć. Ale wilgoć będzie probować wyjść bokiem po ścianach prawda? Co z pleśnią? Wyciąganie 0,5m gruntu to jakieś 50 ton x2 do przerzucenia bez użycia ciezkiego sprzętu. Chyba wolałbym tego uniknąć.    Mogę sprawdzić wewnątrz pod chudziakiem jak to wygląda na glębokości 0,5m (czy woda się zbiera, czy to tylko para) To miejsce gdzie sprawdzałem ostatnio co jest pod chudziakiem jest własnie na wysokości 30cm ponad poziom gruntu (poziom gruntu na zewnątrz). Jest to 4m x 4m od krawędzi budynku (więc w samym centrum). Najlepiej byłoby sprawdzić przy zewnętrznej ścianie prawda?
    • Działania dewelopera, który naciska na odbiór kluczy i zapłatę drugiej raty przed uzyskaniem pozwolenia na użytkowanie, są niezgodne z przepisami i niekorzystne dla Państwa. Zgodnie z umową (§9.4.), warunkiem odbioru przedmiotu umowy jest zapłata 100% ceny. Jednakże odbiór ten, zgodnie z prawem, może nastąpić dopiero po uzyskaniu pozwolenia na użytkowanie. Mają Państwo pełne prawo odmówić odbioru technicznego mieszkania i przekazania kluczy do momentu, gdy deweloper przedstawi ostateczną decyzję o pozwoleniu na użytkowanie.   Możecie Państwo zgodzić się na  "przed odbiór" lub "odbiór wstępny"  odbiór techniczny w celu sprawdzenia stanu lokalu i spisania protokołu z ewentualnymi wadami. Należy jednak wyraźnie zaznaczyć w protokole, że nie jest to ostateczny odbiór lokalu i nie wiąże się on z przekazaniem kluczy ani zapłatą ostatniej raty.   Pozwolenie na użytkowanie (wydawane przez Nadzór Budowlany) Najważniejszy dokument. Oficjalna decyzja administracyjna, która potwierdza, że budowa całego budynku została zakończona zgodnie z prawem, projektem budowlanym oraz wszelkimi normami bezpieczeństwa (przeciwpożarowymi, sanitarnymi, konstrukcyjnymi). Dokument ten wydaje Powiatowy Inspektor Nadzoru Budowlanego. Uzyskanie  pozwolenia na użytkowanie jest formalną zgodą państwa na to, aby w budynku mogli legalnie i bezpiecznie zamieszkać ludzie.   Zaświadczenie o samodzielności lokalu (wydawane przez Urząd Gminy/Miasta) Jest to dokument, który potwierdza, że to konkretne mieszkanie (wraz z np. komórką lokatorską) jest wydzielone trwałymi ścianami i może stanowić odrębną nieruchomość. Wydaje starosta lub prezydent miasta (w praktyce odpowiedni wydział w urzędzie gminy lub miasta, np. wydział architektury). Zaświadczenie jest absolutnie niezbędne, aby deweloper mógł założyć dla Pana mieszkania osobną księgę wieczystą i przenieść na Państwa jego własność u notariusza.   Bez tego dokumentu nie jest możliwe podpisanie ostatecznej umowy sprzedaży w formie aktu notarialnego.    Oba dokumenty są niezbędne do finalizacji całego procesu, na pozwolenie na użytkowanie powinno się czekać przed faktycznym odbiorem kluczy i zamieszkaniem.  
    • A znasz kołki Ebolt? https://budujemydom.pl/instalacje/instalacje-elektryczne/a/22514-mocowanie-urzadzen-elektrycznych-na-elewacji-budynku-docieplonego-styropianem
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...