Przemsu Napisano 5 kwietnia 2011 Udostępnij #1 Napisano 5 kwietnia 2011 (edytowany) Witam,Przed jesienią chcę zamontować kocioł w nowym domu. Kocioł ma służyć do ogrzewania domu jak i do CWU. Mój wybór padł na kocioł z serii SAS UWT. Moje pytanie jest jaką moc zastosować dla domu jak w linku http://dom-projekt.pl/projekt-domu-54.html ( projekt dąbrówka). Dom jest zbudowany z Porothermu 30cm + 10 sm styropianu.PozdrawiamPrzemysław Edytowano 5 kwietnia 2011 przez Przemsu (zobacz historię edycji) Link do komentarza
Spednet Napisano 12 kwietnia 2011 Udostępnij #2 Napisano 12 kwietnia 2011 Witaj,na początek ważne jest to abyś podał powierzchnię domu,wiemy już z czego jest zbudowany,ale pozostają inne szczegóły. A nie zastanawiałeś się także nad innymi systemami grzewczymi? Chodzi mi tutaj o pompę ciepła. Link do komentarza
Gość mhtyl Napisano 12 kwietnia 2011 Udostępnij #3 Napisano 12 kwietnia 2011 Cytat Witam,Przed jesienią chcę zamontować kocioł w nowym domu. Kocioł ma służyć do ogrzewania domu jak i do CWU. Mój wybór padł na kocioł z serii SAS UWT. Moje pytanie jest jaką moc zastosować dla domu jak w linku http://dom-projekt.pl/projekt-domu-54.html ( projekt dąbrówka). Dom jest zbudowany z Porothermu 30cm + 10 sm styropianu.PozdrawiamPrzemysław Nie jest tak prosto udzielić dobrej odpowiedzi jakiej mocy kocioł. Najlepszym rozwiązaniem jest podzwonienie do różnych producentów i rozmowa z doradcą technicznym i wtedy będziesz miał dobre rozeznanie w temacie. Bynajmniej ja tak zrobiłem i dużo się dowiedziałem.Jeżeli masz podłogówkę to moc musi być większa niż przy samych grzejnikach. Link do komentarza
Budujemy Dom - budownictwo ogólne Napisano 14 kwietnia 2011 Udostępnij #4 Napisano 14 kwietnia 2011 Cytat Witam,Przed jesienią chcę zamontować kocioł w nowym domu. Kocioł ma służyć do ogrzewania domu jak i do CWU. Mój wybór padł na kocioł z serii SAS UWT. Moje pytanie jest jaką moc zastosować dla domu jak w linku http://dom-projekt.pl/projekt-domu-54.html ( projekt dąbrówka). Dom jest zbudowany z Porothermu 30cm + 10 sm styropianu.PozdrawiamPrzemysław W projekcie powinno być zapotrzebowanie na ciepło i przykładowy kocioł, ilość mieszkańców, zużycie wody. Nie można pójść tym tropem??? Link do komentarza
mikee Napisano 14 kwietnia 2011 Udostępnij #5 Napisano 14 kwietnia 2011 Wnioskując z projektu, część mieszkalna - 126.87m²część gospodarcza 32.26m²Na szybko: Kocioł powinien mieć moc od 17 - 21 kW w zależności od kubatury pomieszczeń, ocieplenia oraz sprawności urządzenia grzewczego Link do komentarza
Budujemy Dom - budownictwo ogólne Napisano 14 kwietnia 2011 Udostępnij #6 Napisano 14 kwietnia 2011 Cytat Wnioskując z projektu, część mieszkalna - 126.87m²część gospodarcza 32.26m²Na szybko: Kocioł powinien mieć moc od 17 - 21 kW w zależności od kubatury pomieszczeń, ocieplenia oraz sprawności urządzenia grzewczego Tutaj pomocny przykład wyliczeń mocy kotła na ogrzewanie, bez c.w.u.Tautaj natomiast bardziej zawansowana metoda z formularzem na stronie. Link do komentarza
Budujemy Dom - budownictwo ogólne Napisano 13 czerwca 2011 Udostępnij #7 Napisano 13 czerwca 2011 Cytat Podczas zakupu kotła zwracaj uwagę również na poboczne rzeczy takie jak:- umowa kupna- gwarancja (jaki okres, czy jest podbita, etc)- czy kocioł posiada atesty- renomę firmyNajważniejsze tak jak napisał jeden z przedmówców, to porozmawiać z różnymi firmami. Atesty - każdy chyba posiadaGwarancja - kilka lat i po gwrarancji - mnie raczej by interesowała konserwacja okresowa i co ma wpływa na utrzymanie gwarancji i co po okresie gwarancyjnym???Umowa kupna - to bardzo ważne, kto przy okazji zamontuje kocioł - pierwszy z łapanki instalator z uprawnieniami czy polecany z firmy.Według mnie sieć serwisowa to bardzo ważne zagadnienie. O ile w kotle nie ma się co za bardzo zepsuć o tyle osprzęt może czasem zastrajkować: sterownik, dmuchawa i silnik podajnika. Link do komentarza
rybniczak Napisano 13 czerwca 2011 Udostępnij #8 Napisano 13 czerwca 2011 Cytat ...Gwarancja - kilka lat i po gwrarancji - mnie raczej by interesowała konserwacja okresowa i co ma wpływa na utrzymanie gwarancji i co po okresie gwarancyjnym???... Akurat ten punkt był u mnie ważny. Gwarancja na Viadrusa 10lat, a po 6 latach trzeba było wymienić jeden człon pieca z powodu pęknięcia ucha do skręcania członów. Dlatego długa gwarancja jest ważna w takich sytuacjach. Link do komentarza
Budujemy Dom - budownictwo ogólne Napisano 13 czerwca 2011 Udostępnij #9 Napisano 13 czerwca 2011 Cytat Akurat ten punkt był u mnie ważny. Gwarancja na Viadrusa 10lat, a po 6 latach trzeba było wymienić jeden człon pieca z powodu pęknięcia ucha do skręcania członów. Dlatego długa gwarancja jest ważna w takich sytuacjach. Należy dodać, że Viadrus to kotły z żeliwnym wymiennikiem (dedykowane do spalania koksu) i ta firma daje 10 lat gwarancji (pewno i tak jet to połowa okresu bezawaryjnej pracy). Kotły stalowe do węgla, drewna etc. mają przeważnie określoną gwarancję na 5 lat.Tak na marginesie - producent z pewnością był zdziwiony pękniętym uchem. Link do komentarza
daggulka Napisano 13 czerwca 2011 Udostępnij #10 Napisano 13 czerwca 2011 Cytat Należy dodać, że Viadrus to kotły z żeliwnym wymiennikiem (dedykowane do spalania koksu) i ta firma daje 10 lat gwarancji ... FAKORA też daje 10 lat gwarancji na korpus , też produkują żeliwne kotły.... Link do komentarza
Gość gawel Napisano 13 czerwca 2011 Udostępnij #11 Napisano 13 czerwca 2011 Cytat FAKORA też daje 10 lat gwarancji na korpus , też produkują żeliwne kotły.... Ponadto ten kocioł daje pełnię doznań bycia Panem/Panią domu i na pewno nie można narzekać na nudę, wskazane jest zainstalowanie netu z kamerką w kotłowni Link do komentarza
Budujemy Dom - budownictwo ogólne Napisano 13 czerwca 2011 Udostępnij #12 Napisano 13 czerwca 2011 Cytat FAKORA też daje 10 lat gwarancji na korpus , też produkują żeliwne kotły.... Sam byłem na etapie poszuliwania kotła z żeliwnym wymiennikiem, jest jeszcze kilku producentów. Biorąc pod uwagę, że żeliwne grzejniki juz grzeją w domu rodziców 32 lata, te 10 lat gwarancji nie jest żadnym wyczynem. Link do komentarza
daggulka Napisano 13 czerwca 2011 Udostępnij #13 Napisano 13 czerwca 2011 Cytat Ponadto ten kocioł daje pełnię doznań bycia Panem/Panią domu i na pewno nie można narzekać na nudę, wskazane jest zainstalowanie netu z kamerką w kotłowni sam kocioł jak kocioł .... strzelać z tego nikt nie będzie .... u mnie problem był innej natury - wyregulowanie i wypracowanie ustawień tego kotła trwało tak długo, bo cała instalacja mi wariowała , a nie wiedziałam co było powodem .... wodór w instalacji ... Link do komentarza
Budujemy Dom - budownictwo ogólne Napisano 13 czerwca 2011 Udostępnij #14 Napisano 13 czerwca 2011 Cytat sam kocioł jak kocioł .... strzelać z tego nikt nie będzie .... u mnie problem był innej natury - wyregulowanie i wypracowanie ustawień tego kotła trwało tak długo, bo cała instalacja mi wariowała , a nie wiedziałam co było powodem .... wodór w instalacji ... Instalacja - zgadnę - miedziana????Grzejniki - aluminiowe???Jeszcze tylko brakuje złotych baterii:) Link do komentarza
daggulka Napisano 13 czerwca 2011 Udostępnij #15 Napisano 13 czerwca 2011 Cytat Sam byłem na etapie poszuliwania kotła z żeliwnym wymiennikiem, jest jeszcze kilku producentów. Biorąc pod uwagę, że żeliwne grzejniki juz grzeją w domu rodziców 32 lata, te 10 lat gwarancji nie jest żadnym wyczynem. z kotłem jest troszkę inaczej .... pomimo tego, że piszą , że to żeliwo , trwałe i takie tam .... to jednak u mnie wskutek podciśnienia wykrapla się jakieś badziewie na spawie .... muszę się wziąć za to i zawczasu coś z tym zrobić .... także zrobiła się mała nieszczelność (dziurka?) na jednym z elementów na dole i wydostaje się dym ....takie drobiazgi - ale pisze to, żeby zobrazować że jednak nie jest to tak całkiem cacy jak by się wydawać mogło.... nie jest nieśmiertelne... natomiast gdybym decydowała się ponownie - także byłby żeliwniak - może hulać na niższych temperaturach niz stalowy ... Cytat Instalacja - zgadnę - miedziana????Grzejniki - aluminiowe???Jeszcze tylko brakuje złotych baterii:) no to ciekawostka .... mam grzejniki aluminiowe z KFA , na czas kiedy je zakupowałam ... zadzwoniłam sobie do KFA i poprosiłam o info czy dopuszczają gwarancyjnie montaż w instalacji częściowo miedzianej (tylko rurki przy kotle)... przysłali mi kartę produktu (notabene dostałam ja także przy zakupie , podbitą i podpisaną) , w której jak byk stało, że dopuszczają i że nic się dziać nie może ... sama jestem ciekawa, czy się z tego wycofali ... ostatnio nie sprawdzałam .... Link do komentarza
Budujemy Dom - budownictwo ogólne Napisano 13 czerwca 2011 Udostępnij #16 Napisano 13 czerwca 2011 Cytat z kotłem jest troszkę inaczej .... pomimo tego, że piszą , że to żeliwo , trwałe i takie tam .... to jednak u mnie wskutek podciśnienia wykrapla się jakieś badziewie na spawie .... muszę się wziąć za to i zawczasu coś z tym zrobić .... także zrobiła się mała nieszczelność (dziurka?) na jednym z elementów na dole i wydostaje się dym ....takie drobiazgi - ale pisze to, żeby zobrazować że jednak nie jest to tak całkiem cacy jak by się wydawać mogło.... nie jest nieśmiertelne... natomiast gdybym decydowała się ponownie - także byłby żeliwniak - może hulać na niższych temperaturach niz stalowy ... Dlatego niektórzy decydują się na miarkownik ciągu zamiast na dmuchawę i programator. Fakt faktem, że opisy producentów weryfikowane są juz po wpięciu do instalacji.Dziwi mnie jedynie ta nieszczelność i dym. Czy masz na myśli podłączenie kotła do komina??? Link do komentarza
coolibeer Napisano 13 czerwca 2011 Udostępnij #17 Napisano 13 czerwca 2011 Myslę, że 23 kW ci spokojnie wystarczy ale tylko "myślę" Link do komentarza
rybniczak Napisano 13 czerwca 2011 Udostępnij #18 Napisano 13 czerwca 2011 Cytat ....Tak na marginesie - producent z pewnością był zdziwiony pękniętym uchem. Akurat odwrotnie. Mieli pewną partię kotłów za bardzo skręconych, co powodowało ulatywanie ucha. Fachowiec wymieniający moduł tłumaczył to zatrudnianiem w tamtym czasie sezonowych pracowników przy skręcaniu pieców. Link do komentarza
daggulka Napisano 13 czerwca 2011 Udostępnij #19 Napisano 13 czerwca 2011 Cytat Dlatego niektórzy decydują się na miarkownik ciągu zamiast na dmuchawę i programator. Mam tez przesłonę na czopuchu .... ale odsłonięta na całość prawie .... Gdzieś się naczytałam, że niedobrze jest "dusić" kocioł ... i także nie wpływa to dobrze na komin (temperatura wywalanych spalin jest mniejsza i osadza się jakieś badziewie od środka na kominie).Dlatego ja regulacje kotła oparłam ostatecznie na wentylatorze i programatorze ... Cytat Dziwi mnie jedynie ta nieszczelność i dym. Czy masz na myśli podłączenie kotła do komina??? Nie ... mam na myśli łączenie zasobnika paliwa z kotłem .... nie wiem skąd i dlaczego, ale zrobiła się tam maleńka dziurka i wydostaje się tamtędy dym na zewnątrz . Link do komentarza
Budujemy Dom - budownictwo ogólne Napisano 13 czerwca 2011 Udostępnij #20 Napisano 13 czerwca 2011 Cytat Akurat odwrotnie. Mieli pewną partię kotłów za bardzo skręconych, co powodowało ulatywanie ucha. Fachowiec wymieniający moduł tłumaczył to zatrudnianiem w tamtym czasie sezonowych pracowników przy skręcaniu pieców. I mimo to "puścili" wadliwą partię "w obieg". Pokrętna polityka. Link do komentarza
rybniczak Napisano 13 czerwca 2011 Udostępnij #21 Napisano 13 czerwca 2011 (edytowany) Cytat I mimo to "puścili" wadliwą partię "w obieg". Pokrętna polityka. Wiesz w politykę firmy nie wnikam. Dla mnie była ważna naprawa gwarancyjna która została wykonana w ciągu dwóch dni od zgłoszenia. Edytowano 13 czerwca 2011 przez rybniczak (zobacz historię edycji) Link do komentarza
Budujemy Dom - budownictwo ogólne Napisano 13 czerwca 2011 Udostępnij #22 Napisano 13 czerwca 2011 Cytat Wiesz w politykę firmy nie wnikam. Dla mnie była ważna naprawa gwarancyjna która została wykonana w ciągu dwóch dni od zgłoszenia. Zdążyli w porę usunąć dyskwalifikujące dowody niedbalstwa. Link do komentarza
daggulka Napisano 13 czerwca 2011 Udostępnij #23 Napisano 13 czerwca 2011 a masz może (albo ktokolwiek) jakiś aktualny namiar na serwis Fakory? coś się tam pozmieniało w firmie , i nie potrafię znaleźć.... Link do komentarza
pumpaluna Napisano 29 lipca 2011 Udostępnij #24 Napisano 29 lipca 2011 (edytowany) zastanawiamy się nad kupnem pieca DEFRO KOMFORT EKO, teraz tylko pojawia się pytanie pieca o jakiej mocy mamy szukać?? nie udało mi się dzisiaj dodzwonić do doradcy technicznego, a w sklepie gdzie sprzedają te kotły panowie doradzili mi 15kW podczas gdy wcześniej hydraulik mówił coś o 18-20kW podaję to co wcześniej było wspomniane za istotne - pow. użytkowa 122m2 (parter i użytkowe poddasze) + ok 30m2 nieogrzewane (garaż, kotłownia), podłogówki w sumie ok 20m2; ogrzewanie wody docelowo dla 4 osóbdom postawiony z solbet 600, później na to styropian 12będę wdzięczna za podpowiedź Edytowano 29 lipca 2011 przez pumpaluna (zobacz historię edycji) Link do komentarza
Gość gawel Napisano 29 lipca 2011 Udostępnij #25 Napisano 29 lipca 2011 Cytat zastanawiamy się nad kupnem pieca DEFRO KOMFORT EKO, teraz tylko pojawia się pytanie pieca o jakiej mocy mamy szukać?? nie udało mi się dzisiaj dodzwonić do doradcy technicznego, a w sklepie gdzie sprzedają te kotły panowie doradzili mi 15kW podczas gdy wcześniej hydraulik mówił coś o 18-20kW podaję to co wcześniej było wspomniane za istotne - pow. użytkowa 122m2 (parter i użytkowe poddasze) + ok 30m2 nieogrzewane (garaż, kotłownia), podłogówki w sumie ok 20m2; ogrzewanie wody docelowo dla 4 osóbbędę wdzięczna za podpowiedź Jak dom ocieplony to 18 kw świat i ludzie. Moj Kanadyjczyk zadowala 7 KW Link do komentarza
daggulka Napisano 29 lipca 2011 Udostępnij #26 Napisano 29 lipca 2011 (edytowany) Cytat zastanawiamy się nad kupnem pieca DEFRO KOMFORT EKO, teraz tylko pojawia się pytanie pieca o jakiej mocy mamy szukać?? nie udało mi się dzisiaj dodzwonić do doradcy technicznego, a w sklepie gdzie sprzedają te kotły panowie doradzili mi 15kW podczas gdy wcześniej hydraulik mówił coś o 18-20kW podaję to co wcześniej było wspomniane za istotne - pow. użytkowa 122m2 (parter i użytkowe poddasze) + ok 30m2 nieogrzewane (garaż, kotłownia), podłogówki w sumie ok 20m2; ogrzewanie wody docelowo dla 4 osóbdom postawiony z solbet 600, później na to styropian 12będę wdzięczna za podpowiedź ja przy zbliżonym metrażu mam kocioł o mocy 20 kw ... z tym, że mam dom w technologii ściany jednowarstwowej - więc faktycznie u Ciebie wystarczyłoby spokojnie myślę max 18 kw , ale jak weźmiesz 20 to też się chałupa nie zawali ... Edytowano 29 lipca 2011 przez daggulka (zobacz historię edycji) Link do komentarza
pumpaluna Napisano 29 lipca 2011 Udostępnij #27 Napisano 29 lipca 2011 czyli kiepsko Ci panowie z tą 15stką jednak doradzali?twierdzili wręcz, że nie ma sensu brać większego, no to jestem że się tak wyrażę skołowana z deka zostaje mi się pytać o ceny wszystkich możliwych (15,19,20) Link do komentarza
daggulka Napisano 29 lipca 2011 Udostępnij #28 Napisano 29 lipca 2011 Cytat czyli kiepsko Ci panowie z tą 15stką jednak doradzali?twierdzili wręcz, że nie ma sensu brać większego, no to jestem że się tak wyrażę skołowana z deka zostaje mi się pytać o ceny wszystkich możliwych (15,19,20) wiesz .... generalnie nie powinno się kupować kotła "na oko" .... instalator powinien policzyć ile ma mieć kw kocioł - mając na uwadze parametry typu rodzaj użytego do budowy materiału czy ilość izolacji .... powiem Ci , że mój kocioł ma moc nominalną 15-20kw i wystarcza .... daje radę nawet w największe mrozy .... jeśli hydraulik który robi Ci instalację przeliczył i powiedział 18-20 , to bierz taki ... to On robił instalację , wie jaka ona jest , zna parametry domu - powinien wiedzieć co mówi ... no chyba że masz wrażenie, że nie wie ... Link do komentarza
pumpaluna Napisano 29 lipca 2011 Udostępnij #29 Napisano 29 lipca 2011 nie, to nie był hydraulik który będzie nam robił instalację, z tym jeszcze nie rozmawialiśmy tylko go 'zaklepaliśmy' do instalacji. No ale chyba czas się spotkać i sprawę obgadać. Jutro mamy wolniejszy dzień i chcielibyśmy na rekonesans się udać tyle że dalej wiem że nic nie wiem z tym piecem :( dzisiaj zaszłam do jednego z lokalnych dużych sklepów z tego typu instalacjami tak 'po drodze' i się po prostu zapytałam o defro. panowie sami zapytali z czego budowany, ile osób do wody później i jak dużo podłogówki czyli w sumie to co napisałam wyżej; Link do komentarza
daggulka Napisano 29 lipca 2011 Udostępnij #30 Napisano 29 lipca 2011 na Twoim miejscu obgadałabym to jeszcze z instalatorem który będzie kładł instalację... Link do komentarza
pumpaluna Napisano 30 lipca 2011 Udostępnij #31 Napisano 30 lipca 2011 a czy ktoś mógłby mi wytłumaczyć czym się różni w defro LINIA TRADYCYJNA od NOWEJ LINII? to że cenowo to już zauważyłam ale co więcej? wg tego co znalazłam online to tradycyjna sprawność niższa o 10% i rok krócej gwarancji Link do komentarza
Gość gawel Napisano 30 lipca 2011 Udostępnij #32 Napisano 30 lipca 2011 Tak sobie mysle a czy to musi być kocioł z kotlownią może zrób sobie elektryczne ogrzewanie sąsiad ma parterówkę 130m 2 i nic nie zmienia ma co prawda rozprowadzenie do co wodnego ale na razie nie ma gazu wiec nie używa. 2 sąsiad postawił na podłogówke elektryczna bez kominka ma ok tez rachunek do zniesienia. Dowiedz się o ceny prądu u ciebie i zrob proste wyliczanie przy konwektorach czy podlogówce policz 50/50 zuzycie nocne i dzinne przy G-12 policz ostrożnosciowo 10 000 kwh na rok ja zuzywam ok 8 000 ale to tak poglądowo . To jest całkowite zużycie grzewcze i niegrzewcze Link do komentarza
pumpaluna Napisano 30 lipca 2011 Udostępnij #33 Napisano 30 lipca 2011 u nas nikt znajomy nie ma ogrzewania elektrycznego, widać prąd drogi- moje rachunki w chwili obecnej w bloku są dość duże sięgają ok 150-170zł miesięcznie (czyżby pralka raz na dzień i piekarnik raz w tyg. tyle zużywały?) na olej nas nie stać, gazu nie mamy w okolicy doprowadzonego więc jesteśmy zdecydowanie na paliwo stałe a konkretnie na eko-groszek. Wszyscy znajomi na to pozmieniali i sobie bardzo chwalą jeśli idzie o koszy za sezon ogrzawania domów większych niż nasz planowany Link do komentarza
Gość gawel Napisano 30 lipca 2011 Udostępnij #34 Napisano 30 lipca 2011 (edytowany) Sory ale typowe myslenie w lecie mam rachunek za prad 230 zł w tym woda dla 3 osób i kuchnia , koszenie i podlewanie i prad ile kto chce. W zimie 550Urodziłem się w Białej Podl i mam tam sporo rodziny , drewno jest za grosze ja bym wziłął elektryke i kominek Edytowano 30 lipca 2011 przez gawel (zobacz historię edycji) Link do komentarza
Gość mhtyl Napisano 30 lipca 2011 Udostępnij #35 Napisano 30 lipca 2011 Cytat a czy ktoś mógłby mi wytłumaczyć czym się różni w defro LINIA TRADYCYJNA od NOWEJ LINII? to że cenowo to już zauważyłam ale co więcej? wg tego co znalazłam online to tradycyjna sprawność niższa o 10% i rok krócej gwarancji Przede wszystkim na pierwszy rzut oka to wyglądem- stara linia ma obudowę bardziej powiedziałbym toporną a nowa linia to już wszystko zapięte na ostatni guzik ,następnie małymi ulepszeniami technicznymi takimi jak np pow.grzewcza kotła,sterownik , dmuchawa itp. Co do sprawności to raczej jest taka sama,różnicy nie ma jak i do gwarancji.Dla przykładu mogę podać różnicę jaka jest między Optima Komfort Plus 20 (bo taki kociołek kupiłem a przed zakupem porównywałem różnice starą do nowej) w starej linii pow.grzew. wynosi 2,1 m2 a w Nowej Linii 2,5 m2;masa kotła w starej to 305 kg a w nowej 328 kg;pobór mocy kotła w starej 82 W a w nowej 38 W; poj. wodna kotła w starej 68 l a w nowej 80 l. To tak z ważniejszych różnic,a dla info podam,że kupiłem piec w nowej linii. Link do komentarza
daggulka Napisano 31 lipca 2011 Udostępnij #36 Napisano 31 lipca 2011 (edytowany) Cytat Tak sobie mysle a czy to musi być kocioł z kotlownią może zrób sobie elektryczne o Taka decyzja musiałaby być podjęta przed budową domu - wtedy bardziej postarałaby się o energooszczędny profil domu - teraz , mając dom standardowo wybudowany i zaizolowany nie odważyłabym się. Ponadto już poniosła pierwsze koszty - wybudowała komin i kotłownię . Na tym etapie odradzałabym ten rodzaj ogrzewania. Edytowano 31 lipca 2011 przez daggulka (zobacz historię edycji) Link do komentarza
Gość mhtyl Napisano 31 lipca 2011 Udostępnij #37 Napisano 31 lipca 2011 (edytowany) Cytat ja przy zbliżonym metrażu mam kocioł o mocy 20 kw ... z tym, że mam dom w technologii ściany jednowarstwowej - więc faktycznie u Ciebie wystarczyłoby spokojnie myślę max 18 kw , ale jak weźmiesz 20 to też się chałupa nie zawali ... Daga ,ale zwróć uwagę że kocioł o mocy 20 kW jednej firmy będzie miał moc wystarczającą do ogrzania np do 120 m2 a innej firmy do 150 m2.Wszystko zależy od rodzaju kotła i jego sprawności.Kotły "zwykłe" mają zazwyczaj większą moc do ogrzania tej samej powierzchni co kotły z podajnikiem (zazwyczaj tak to wygląda,ale reguły nie ma).Np kocioł "zwykły" ze sterownikiem i dmuchawą o mocy 20 kW ma pow.grzewczą 2,5 m2 a zakres mocy nominalnej 9-28 kW i sprawność cieplna do 80% a kocioł z podajnikiem,ze sterownikiem i dmuchawą o mocy 20 kW ma pow.grzewczą 2,1 m2 a zakres mocy nominalnej 8-24 kW i ze sprawnością cieplną do 88% (kotły tej samej firmy). Edytowano 31 lipca 2011 przez mhtyl (zobacz historię edycji) Link do komentarza
Gość adiqq Napisano 31 lipca 2011 Udostępnij #38 Napisano 31 lipca 2011 (edytowany) wszystko zależy od zapotrzebowania domu na ciepło. Ja mam PC 8kw i wystarcza mi na dom 135m2 pow. użytkowej i dogrzewanie piwnicy do 16C.(zgadza się to z wyliczonym w OZC zapotrzebowaniem na ciepło) Jakbym miał piec na ekogroszek, najmniejsze jakie widziałem to chyba 15kw, to pewnie pracowałbym na niewłaściwych parametrach (te kotły najlepiej pracują jak są dobrze dobrane do domu) i mogłoby się okazać że wcale tak mało nie spalają. Edytowano 31 lipca 2011 przez adiqq (zobacz historię edycji) Link do komentarza
Jarecki-79 Napisano 6 sierpnia 2011 Udostępnij #39 Napisano 6 sierpnia 2011 (edytowany) Cytat wszystko zależy od zapotrzebowania domu na ciepło. Ja mam PC 8kw i wystarcza mi na dom 135m2 pow. użytkowej i dogrzewanie piwnicy do 16C.(zgadza się to z wyliczonym w OZC zapotrzebowaniem na ciepło) Jakbym miał piec na ekogroszek, najmniejsze jakie widziałem to chyba 15kw, to pewnie pracowałbym na niewłaściwych parametrach (te kotły najlepiej pracują jak są dobrze dobrane do domu) i mogłoby się okazać że wcale tak mało nie spalają. Jest kilka konstrukcji z palnikami na miały-groszki o mocy 12kWPrzy nowym, docieplonym budownictwie 12kW można spokojnie polecić do 140m2Jak dla mnie pumpaluna to zakres mocy 12-15kW absolutny max. ok.17kWmhtyl 20kW do ogrzania 120m2 to raczej z modelu zasypowego odpalanego od góry, bo takie dobieramy do średniej eksploatacyjnej, która dla takiej mocy 20kW wychodzi w okolicy 14kW. Taki dobór jest w tej konstrukcji celowy, aby zasyp wytrzymał ok.24HW podajniku dobieramy do mocy znamionowej, więc na to 120m2 to 12kW jest i tak już z zapasem, max.15-17kW jak dana firma nie ma nic mniejszego w ofercie dla nowego budownictwa... Edytowano 6 sierpnia 2011 przez Jarecki-79 (zobacz historię edycji) Link do komentarza
Gość mhtyl Napisano 6 sierpnia 2011 Udostępnij #40 Napisano 6 sierpnia 2011 Cytat mhtyl 20kW do ogrzania 120m2 to raczej z modelu zasypowego odpalanego od góry, bo takie dobieramy do średniej eksploatacyjnej, która dla takiej mocy 20kW wychodzi w okolicy 14kW. Taki dobór jest w tej konstrukcji celowy, aby zasyp wytrzymał ok.24H Zgadza się bo ja taki mam i taki mam metraż do ogrzania.dlatego tak to opisałem bo taki szukałem i miałem te dane spisane więc dlatego tak dokładnie to opisałem. Link do komentarza
Gość adiqq Napisano 7 sierpnia 2011 Udostępnij #41 Napisano 7 sierpnia 2011 Cytat Jest kilka konstrukcji z palnikami na miały-groszki o mocy 12kWPrzy nowym, docieplonym budownictwie 12kW można spokojnie polecić do 140m2Jak dla mnie pumpaluna to zakres mocy 12-15kW absolutny max. ok.17kWmhtyl 20kW do ogrzania 120m2 to raczej z modelu zasypowego odpalanego od góry, bo takie dobieramy do średniej eksploatacyjnej, która dla takiej mocy 20kW wychodzi w okolicy 14kW. Taki dobór jest w tej konstrukcji celowy, aby zasyp wytrzymał ok.24HW podajniku dobieramy do mocy znamionowej, więc na to 120m2 to 12kW jest i tak już z zapasem, max.15-17kW jak dana firma nie ma nic mniejszego w ofercie dla nowego budownictwa... No ja mam zapotrzebowanie z CWU w okolicach 8kw dla -20C dla domu około 135m2 pow. użytkowej + dogrzewana piwnica Link do komentarza
Jarecki-79 Napisano 7 sierpnia 2011 Udostępnij #42 Napisano 7 sierpnia 2011 Cytat No ja mam zapotrzebowanie z CWU w okolicach 8kw dla -20C dla domu około 135m2 pow. użytkowej + dogrzewana piwnica OK, ale PC spora część fachowców dobiera do 80%zapotrzebowania na ciepło. Rezerwa czy też niedomiar tych 20% ma być uzupełniany w największe mrozy przy pomocy grzałki. Taki dobór pompy zapewnia podobno jej najlepszą pracę.Dobór kotła z podajnikiem jest w/g mocy znamionowej dla dużych mrozów. Dobieramy zatem kocioł do tych najzimniejszych dni. Większość sezonu grzewczego kotły pracują w zakresie 20-50% swojej mocy znamionowej.Kocioł z podajnikiem o mocy znamionowej 12kW będzie pracował w nowym budownictwie o pow. ok.130m2 głównie w zakresie mocy od ok.3 do jakiś 8-9kW.Dla przykładu kocioł o mocy 17kW, aby uzyskać stale owe 17kW powinien spalać na dobę ok. 63-65kg ekogroszku o kaloryczności ok.26000kJ/kg. U większości użytkowników wynik dobowy mieści się w przedziale ok.16-26kg.Prawidłowo dobrany kocioł o mocy 12kW, aby pracował non stop na 12kW musiałby spalić ok. 45-48kg/24h, a spala najczęściej w granicach 12-22kg w zależności od temp. zewn. Link do komentarza
bajbaga Napisano 7 sierpnia 2011 Udostępnij #43 Napisano 7 sierpnia 2011 (edytowany) Cytat OK, ale PC spora część fachowców dobiera do 80%zapotrzebowania na ciepło. Rezerwa czy też niedomiar tych 20% ma być uzupełniany w największe mrozy przy pomocy grzałki. Taki dobór pompy zapewnia podobno jej najlepszą pracę. Zwracam uwagę, że adigg podał moc obliczeniową (maksymalną) dla swojego domu dla temp. -20/+20 – to co do rzeczy ma, że ogrzewa PCi ? Cytat Dobór kotła z podajnikiem jest w/g mocy znamionowej dla dużych mrozów. Dobieramy zatem kocioł do tych najzimniejszych dni. Większość sezonu grzewczego kotły pracują w zakresie 20-50% swojej mocy znamionowej. No właśnie, ale dla współcześnie budowanych domów, i to tylko o wymaganiach (ocieplenia) minimalnych, moc obliczeniowa (maksymalna) oscyluje wokół 50W/m2 + (dla „ostrożnych”) CWU około 0,5 KW na 1 osobę. Czyli dla domu 120m2 maksymalna moc kotła, to około 8kW, a dla domu 150m2 to mniej niż 10kW (licząc CWU dla 4 osób).Ale takich kotłów nie ma – co zapewne wynika z faktu, że między deklarowaną przez producenta sprawnością kotła, a rzeczywistą, jest dużo różnica.Zważywszy, że urządzenia cieplne (tak jak większość innych „maszyn”) jest najekonomiczniejsza przy „obciążeniu” między 1/2 a 3/4 mocy maksymalnej, to stosowane przewymiarowania nie są korzystne, ani dla kieszeni, ani dla samych urządzeń (kotłów). Edytowano 7 sierpnia 2011 przez bajbaga (zobacz historię edycji) Link do komentarza
Jarecki-79 Napisano 7 sierpnia 2011 Udostępnij #44 Napisano 7 sierpnia 2011 (edytowany) Cytat Zwracam uwagę, że adigg podał moc obliczeniową (maksymalną) dla swojego domu dla temp. -20/+20 ? to co do rzeczy ma, że ogrzewa PCi ? Może nie zrozumiałeś, co napisałem. Posłużę się cytatem z artykułu oraz materiałów firmy Junkers:"Należy przy tym pamiętać, że pompę ciepła dla domów jednorodzinnych dobiera się zazwyczaj na około 80% wynikającego z obliczeń zapotrzebowania na ciepło. Pozostałe 20% mocy grzewczej jest wykorzystywane tylko przez kilka dni w roku, podczas największych mrozów. Pokrycie tego deficytu w pełni zapewnia zamontowany w pompie dogrzewacz elektryczny." Źródło: Junkers Cytat No właśnie, ale dla współcześnie budowanych domów, i to tylko o wymaganiach (ocieplenia) minimalnych, moc obliczeniowa (maksymalna) oscyluje wokół 50W/m2 + (dla ?ostrożnych?) CWU około 0,5 KW na 1 osobę. Czyli dla domu 120m2 maksymalna moc kotła, to około 8kW, a dla domu 150m2 to mniej niż 10kW (licząc CWU dla 4 osób).Ale takich kotłów nie ma ? co zapewne wynika z faktu, że między deklarowaną przez producenta sprawnością kotła, a rzeczywistą, jest dużo różnica.Zważywszy, że urządzenia cieplne (tak jak większość innych ?maszyn?) jest najekonomiczniejsza przy ?obciążeniu? między 1/2 a 3/4 mocy maksymalnej, to stosowane przewymiarowania nie są korzystne, ani dla kieszeni, ani dla samych urządzeń (kotłów). Aktualne standardy budowy m.in. z pracowni Archon zapewniają straty ciepła na poziomie 80-90W/m2Z lepszym dociepleniem - 70W/m2 i do takiego standardu najczęściej dobiera się obecnie kotły z podajnikiem50W/m2 to przy wyższym standardzie izolacji, wentylacja mechaniczna z odzyskiem ciepła itd.Dla 120m2:90W/m2 x 120m2 = 10,8kW na potrzeby C.O. plus ok.2-3kW na bojler = ok. 13-14kW80W/m2 x 120m2 = 9,6kW na potrzeby C.O. plus ok.2-3kW na bojler = ok.12-13kW70W/m2 x 120m2 = 8,4kW na potrzeby C.O. plus ok.2-3kW na bojler = ok.10,4-11,4kW... Edytowano 7 sierpnia 2011 przez Jarecki-79 (zobacz historię edycji) Link do komentarza
pumpaluna Napisano 7 sierpnia 2011 Udostępnij #45 Napisano 7 sierpnia 2011 Jarecki a byłbyś w stanie mi coś podpowiedzieć i na babski język przetłumaczyć + i - pewnych rozwiązań? zabili nam w sklepie ćwieka, byliśmy zdecydowanie na defrom komfort eko 15kw z podajnikiem ślimakowym ale pan sprzedawca doradza defro akm z podajnikiem tłokowym twierdząc, że ta druga opcja jest bezpieczniejsza. Będę wdzięczna za wszelkie info bo jesteśmy z lekka skołowani Link do komentarza
bajbaga Napisano 7 sierpnia 2011 Udostępnij #46 Napisano 7 sierpnia 2011 Cytat Może nie zrozumiałeś, co napisałem. Skoro moc obliczeniową 8kW, to PCi może być (wg. tych „wytycznych”) 6kW.On ma 8kW mocy PCi, ale CWU dla 6 osób i powierzchnię ogrzewaną około 200m2, podłogówka + kaloryfery (jeśli dobrze pamiętam). W ciężką zimę nie musiał się dogrzewać innym źródłem.To zachodzi pytanie, cóż jest takiego w PCi, że grzeją z powodzeniem (bez dodatkowych źródeł) przy niskich mocach, a kotły nie dają rady? Cytat Aktualne standardy budowy m.in. z pracowni Archon zapewniają straty ciepła na poziomie 80-90W/m2 Chyba dla temperatury zewnętrznej -40 stopni.Przy takich stratach to zużycie energii w sezonie grzewczym, tylko na te potrzeby, przekracza znacznie 200kWh/m2 + CWU Link do komentarza
animus Napisano 7 sierpnia 2011 Udostępnij #47 Napisano 7 sierpnia 2011 (edytowany) Cytat Jarecki a byłbyś w stanie mi coś podpowiedzieć i na babski język przetłumaczyć + i - pewnych rozwiązań? zabili nam w sklepie ćwieka, byliśmy zdecydowanie na Array=\"\" target=\"_blank\" rel=\"nofollow\">defrom komfort eko 15kw z podajnikiem ślimakowym ale pan sprzedawca doradza Array=\"\" target=\"_blank\" rel=\"nofollow\">defro akm z podajnikiem tłokowym twierdząc, że ta druga opcja jest bezpieczniejsza. Będę wdzięczna za wszelkie info bo jesteśmy z lekka skołowani Znalazłem takie cacko:http://img01.allegroimg.pl/photos/400x300/...9/02/1736490293http://allegro.pl/kociol-zeliwny-zestaw-do...1736490293.html Edytowano 7 sierpnia 2011 przez animus (zobacz historię edycji) Link do komentarza
Gość mhtyl Napisano 7 sierpnia 2011 Udostępnij #48 Napisano 7 sierpnia 2011 (edytowany) Cytat Jarecki a byłbyś w stanie mi coś podpowiedzieć i na babski język przetłumaczyć + i - pewnych rozwiązań? zabili nam w sklepie ćwieka, byliśmy zdecydowanie na defrom komfort eko 15kw z podajnikiem ślimakowym ale pan sprzedawca doradza defro akm z podajnikiem tłokowym twierdząc, że ta druga opcja jest bezpieczniejsza. Będę wdzięczna za wszelkie info bo jesteśmy z lekka skołowani Co do defro akm to uważam,że jest trudniej ustawny ze względu na wyjście czopucha z kotła, resztę parametrów jest podobna z tym że akm ma 85% a komfort eko 88% sprawności i cena też jest podobna co do sprawności podajnika ślimakowego a tłokowego się nie wypowiadam bo nie mam doświadczenia w tych sprawach . Edytowano 7 sierpnia 2011 przez mhtyl (zobacz historię edycji) Link do komentarza
Jarecki-79 Napisano 7 sierpnia 2011 Udostępnij #49 Napisano 7 sierpnia 2011 (edytowany) Cytat Chyba dla temperatury zewnętrznej -40 stopni.Przy takich stratach to zużycie energii w sezonie grzewczym, tylko na te potrzeby, przekracza znacznie 200kWh/m2 + CWU Podaj źródła, w/g których twierdzisz, że standardowe, nowe domy mają straty na poziomie 50W/m2 Skoro dom ma straty ciepła na poziomie 70W/m2 to jego średnioroczne zapotrzebowanie na C.O. i CWU wynosi 8400kWhBiorąc pod uwagę średnioroczną sprawność eksploatacyjną na poziomie 65% potrzeba ok.1,8tony ekogroszku 26000kJ/kg na sezon zimowy w takim budynku.Dla porównania w domach budowanych w latach 80-ych można przyjąć ok.120W/m2 co oznacza ok. 3,1tony ekogroszu na taką samą powierzchnię.A kolega wyraźnie podał,że pow. grzewcza wynosi 135m2 a nie 200m2..... Cytat Jarecki a byłbyś w stanie mi coś podpowiedzieć i na babski język przetłumaczyć + i - pewnych rozwiązań? zabili nam w sklepie ćwieka, byliśmy zdecydowanie na defrom komfort eko 15kw z podajnikiem ślimakowym ale pan sprzedawca doradza defro akm z podajnikiem tłokowym twierdząc, że ta druga opcja jest bezpieczniejsza. Będę wdzięczna za wszelkie info bo jesteśmy z lekka skołowani Ślimaka łatwiej ustawić do trybu lato, podaje bardziej precyzyjne, małe dawki.Jego modulacja mocy jest lepsza. Spala bardziej równomiernie i bardziej czysto.Tłok podaje porcjami, ciężej z trybem lato, może gasnąć, ma też sinusoidalną charakterystykę pracy.Praca na małej mocy jest w tłoku trudniejsza w realizacji.Tłok jak dla mnie jest konstrukcją dla osób młodych, które mają trochę pojęcia i chcą się pobawić sterownikiem.Zaletą tłoka powinien być mocny mechanizm podający a w dobrych konstrukcjach lepszy stopień separacji paliwa w koszu od tego na palenisku. Edytowano 7 sierpnia 2011 przez Jarecki-79 (zobacz historię edycji) Link do komentarza
Gość adiqq Napisano 7 sierpnia 2011 Udostępnij #50 Napisano 7 sierpnia 2011 (edytowany) przecież pisałem że mam zapotrzebowanie 8kw...razem z CWU. Co w tym wyrażeniu jest nieprecyzyjnego?Bajbaga dobrze pisze....wg. ŚE mam zapotrzebowanie 46kwh/m2*rok, wg wyliczeń w OZC wyszło mi 42kwh/m2*rok. Przyjmuje 50kwh/m2*rok, co dla mojego domu 135m2 pow. użytkowej daje 6,75kw. Rodzina jest 5 osobowa, więc do tego dochodzi 1,25kw na CWU. Wychodzi równo 8kw. Pompa jest lekko niedowymiarowana, ale grzałek nie mam - w obliczeniach nie uwzględniam piwnicy(75m2,z tego na 65m2 jest podłogówka), ale pisałem że piwnica jest tylko dogrzewana, max temperatura w piwnicy zeszłej zimy to 16C. W przypadku największych mrozów zeszłej zimy, obniżałem utrzymywaną temperaturę w piwnicy.dodałem:podłogówka po całości domu, drabinki w łazienkach, piwnica podłogówka, grzejniki są jedynie 2 w garażu, na pętli podłogówki z piwnicy Cytat Aktualne standardy budowy m.in. z pracowni Archon zapewniają straty ciepła na poziomie 80-90W/m2Z lepszym dociepleniem - 70W/m2 i do takiego standardu najczęściej dobiera się obecnie kotły z podajnikiem50W/m2 to przy wyższym standardzie izolacji, wentylacja mechaniczna z odzyskiem ciepła itd.Dla 120m2:90W/m2 x 120m2 = 10,8kW na potrzeby C.O. plus ok.2-3kW na bojler = ok. 13-14kW80W/m2 x 120m2 = 9,6kW na potrzeby C.O. plus ok.2-3kW na bojler = ok.12-13kW70W/m2 x 120m2 = 8,4kW na potrzeby C.O. plus ok.2-3kW na bojler = ok.10,4-11,4kW... mam 20cm styropianu na ścianach i WM - jak dla mnie to standard, a nie wyższy standard izolacji Edytowano 7 sierpnia 2011 przez adiqq (zobacz historię edycji) Link do komentarza
Recommended Posts
Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować
Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz
Utwórz konto
Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!
Zarejestruj nowe kontoZaloguj się
Masz już konto? Zaloguj się.
Zaloguj się