Skocz do zawartości

Dobór kotła


Recommended Posts

Napisano
  Cytat

Witam,
zamontowałem ale okazało się że instalacja jest źle zrobiona cały czas bulgocze jak nad morzem icon_evil.gif a dwa nie mam ciepłej wody bo zbiornik wisi za wysoko szlag mnie trafi !!! Znalazłem lokalnie serwisanta Urlich który był to cudo odpalić i chodzi oby aby... do czwartku i będzie zmieniona instalacja na układ zamknięty z zaworem trójdrożnym bo obecna jak to powiedział " fuszera " icon_confused.gif icon_confused.gif icon_confused.gif icon_confused.gif icon_confused.gif

zdjęcia

Rozwiń  

Nie ma ciepłej wody bo jak dobrze widzę to pompka do cwu jest na powrocie. I nie rozumiem co tam robią dwie pompy. A czy pompka nie powinna być w poziomie zamontowana a nie taj na fotce widać w pionie?
Zbiornik wg mnie nie wisi za wysoko bo przecież od tego jest pompka aby ciepłą wodę pchała do bojlera.
Też nie widzę uzasadnienia za pompkami zawory zwrotne a przed pompkami nie dał filtra siatkowego coby chronił pompki przed zanieczyszczeniami.
Jedno co można powiedzieć o tej instalacji to jest zrobiona estetycznie i przejrzyście ( jak dla mnie to jest trochę przekombinowana) ale to tylko jedyne plusy , niestety.
Ja bym w instalacji zamkniętej nie robił, to taka cicha bomba co nie wiadomo kiedy może pierdyknąć.
Napisano
  Cytat

Lukasz83 - a co to masz za kocioł?
Bo ten układ zamknięty - to trochę niebezpiecznie brzmi

Rozwiń  


to też mnie nurtuje.....
Napisano
  Cytat

Lukasz83 - a co to masz za kocioł?
Bo ten układ zamknięty - to trochę niebezpiecznie brzmi

Rozwiń  



A czemu ??

Piec to Urlich kombodual na ekogroszek ma być układ zamknięty z zaworem trójdrożnym, obecnie są dwa układy zamknięty i otwarty plus wymiennik płytowy ...
Napisano
  Cytat

A czemu ??

Piec to Urlich kombodual na ekogroszek ma być układ zamknięty z zaworem trójdrożnym, obecnie są dwa układy zamknięty i otwarty plus wymiennik płytowy ...

Rozwiń  

Wywal ten wymiennik płytowy i zrób prosta instalacje, im prostsza tym lepiej działa.
Dla przypomnienia zobacz schematy jakie Ci pokazałem kilkanaście postów wcześniej.
Napisano
Nie wiem jak obecnie, ale jeszcze nie tak dawno kocioł stałopalny nie mógł być montowany w układzie zamkniętym.
Jeśli masz wymiennik, to kocioł jak rozumiem jest w obiegu otwartym z naczyniem przelewowym a układ c.o. zamknięty.
TAK?
Bo jeśli nie to nie możesz kotła stałopalnego zrobić w układzie zamkniętym.


Nie wiem po co te kombinacje z tym wymiennikiem. Hydraulik chciał zarobić?
Napisano
  Cytat

Nie wiem jak obecnie, ale jeszcze nie tak dawno kocioł stałopalny nie mógł być montowany w układzie zamkniętym.
Jeśli masz wymiennik, to kocioł jak rozumiem jest w obiegu otwartym z naczyniem przelewowym a układ c.o. zamknięty.
TAK?
Bo jeśli nie to nie możesz kotła stałopalnego zrobić w układzie zamkniętym.


Nie wiem po co te kombinacje z tym wymiennikiem. Hydraulik chciał zarobić?

Rozwiń  

Kocioł stałopalny może być montowany w układzie zamkniętym ale tylko taki który jest do takiego układu przystosowany. Nie może to być pierwszy lepszy , z czego co pamiętam to taki kocioł musi mieć przede wszystkim wężownice schładzającą.
Napisano
  Cytat

Nie wiem jak obecnie, ale jeszcze nie tak dawno kocioł stałopalny nie mógł być montowany w układzie zamkniętym.
Jeśli masz wymiennik, to kocioł jak rozumiem jest w obiegu otwartym z naczyniem przelewowym a układ c.o. zamknięty.
TAK?
Bo jeśli nie to nie możesz kotła stałopalnego zrobić w układzie zamkniętym.


Nie wiem po co te kombinacje z tym wymiennikiem. Hydraulik chciał zarobić?

Rozwiń  


no było wcześniej
  Cytat

fachowiec z polecenia zaproponował rozwiązanie z wymiennikiem płytowym , ma on przedłużyć żywotność kotła ( nie będzie chodził na wysokim ciśnieniu tylko po mały obiegu )

Rozwiń  


Napisano
Lukasz83 masz jakąś dokumentację od tego kotła?
Sprawdzałeś, czy spełnia warunki do pracy w układzie zamkniętym?
Jeśli nie to zrób to - bo to nie przelewki.
Musisz mieć odpowiednio zaprojektowaną instalację, tak jak pisał mhtyl i Jani_63.
Napisano (edytowany)
  Cytat

Wywal ten wymiennik płytowy i zrób prosta instalacje, im prostsza tym lepiej działa.
Dla przypomnienia zobacz schematy jakie Ci pokazałem kilkanaście postów wcześniej.

Rozwiń  



patrzałem i tak właśnie będzie icon_biggrin.gif

  Cytat

Kocioł stałopalny może być montowany w układzie zamkniętym ale tylko taki który jest do takiego układu przystosowany. Nie może to być pierwszy lepszy , z czego co pamiętam to taki kocioł musi mieć przede wszystkim wężownice schładzającą.

Rozwiń  


ten kocioł co ja mam może być w takim układzie a będzie jakiś zawór czy coś co przy krytycznej temperaturze wymieni wodę zrzucając gorącą do kanalizacji

  Cytat

Nie wiem jak obecnie, ale jeszcze nie tak dawno kocioł stałopalny nie mógł być montowany w układzie zamkniętym.
Jeśli masz wymiennik, to kocioł jak rozumiem jest w obiegu otwartym z naczyniem przelewowym a układ c.o. zamknięty.
TAK?
Bo jeśli nie to nie możesz kotła stałopalnego zrobić w układzie zamkniętym.


Nie wiem po co te kombinacje z tym wymiennikiem. Hydraulik chciał zarobić?

Rozwiń  



mam na co dwa zbiorniki jeden otwarty i jeden zamknięty oraz na CWU jeden zbiornik zamknięty
wymiennik z polecenia jak widać nie trafnego proponował wymiennik . A serwisant Urlich powiedział że układ który mam jest starego typu Edytowano przez lukasz83 (zobacz historię edycji)
Napisano
  Cytat

ten kocioł co ja mam może być w takim układzie a będzie jakiś zawór czy coś co przy krytycznej temperaturze wymieni wodę zrzucając gorącą do kanalizacji

Rozwiń  

Od nagłego wzrostu temperatury i tym samym powiększenia wody jest naczynie wzbiorcze a w ostateczności ten zawór i trza się modlić oby ten zawór się nigdy nie otworzył.
Napisano
  Cytat

Od nagłego wzrostu temperatury i tym samym powiększenia wody jest naczynie wzbiorcze a w ostateczności ten zawór i trza się modlić oby ten zawór się nigdy nie otworzył.

Rozwiń  



a czemu ??? czy zaproponowane rozwiązanie nie jest dobre ?

  Cytat

Lukasz83 masz jakąś dokumentację od tego kotła?
Sprawdzałeś, czy spełnia warunki do pracy w układzie zamkniętym?
Jeśli nie to zrób to - bo to nie przelewki.
Musisz mieć odpowiednio zaprojektowaną instalację, tak jak pisał mhtyl i Jani_63.

Rozwiń  



tj taki piec http://sklep-instalacyjny.pl/opis/4105375/...tml#description

  Cytat

W necie aż się roi od fotek i schematów icon_biggrin.gif
np


oraz na każdej stroni producenta kotłów znajdziesz poglądowe podłączenia kotłów.

Rozwiń  


taki chce mieć układ

a dwa czemu tak ciągle bąbelkuje w tej instalacji na kotle tylko 60 stopni
Napisano
  Cytat

a czemu ??? czy zaproponowane rozwiązanie nie jest dobre ?

Rozwiń  

Może i jest ,ale tak jak tu wszyscy Ci doradzają ,że instalacja w układzie zamkniętym jest trochę niebezpieczna.
A napisałem ,żeby zawór się nigdy nie otworzył bo to już ostateczność, a jeżeli ten zawór się przytnie a ma prawo to co? coś innego puści.
Robiąc instalacje w układzie otwartym podejrzewam ,że ona wytrzyma tyle co w zamkniętym z tą różnica ,że jest bardziej bezpieczna i mniej kosztowna.
Napisano
Nie bierz tego do siebie, ale jak widzę coś takiego:
- Liczne czujniki bezpieczeństwa.
- Wielofunkcyjna automatyka z programowaniem

to widzę same problemy.

Życzę powodzenia z kociołkiem, i oby zabezpieczenia nie były Ci nigdy potrzebne. A jeśli już to oby zadziałały.

Weź DOBREGO fachowca.
Napisano
  Cytat

a dwa czemu tak ciągle bąbelkuje w tej instalacji na kotle tylko 60 stopni

Rozwiń  

Prawdopodobnie jest zapowietrzona.

  Cytat

Weź DOBREGO fachowca.

Rozwiń  

Tylko gdzie go znajdzie icon_biggrin.gif widziałeś kiedyś fachowca co by mówił o sobie ,że jest nie dobry? wszyscy są najlepsi icon_lol.gif
Napisano
Sam sobie zaprzeczasz.
Piszesz, że tak chcesz mieć a widzę schemat układu otwartego

Spróbuj odpowietrzyć pompki obiegowe

Na Twoim miejscu zadzwoniłbym do jakiegoś działu technicznego Ulricha i poprosił o listę certyfikowanych instalatorów.
Nie musisz od razu ich brać, bo może być drogo ale zawsze możesz zadać im kilka pytań
Napisano
  Cytat

odpowietrzałem grzejniki a odpowietrzniki na instalacji nic nie puszczają ....

Rozwiń  

Mogły się zapiec.
Spróbuj je delikatnie odkręcić aż wypłynie woda spod odpowietrznika.
Mogła też powstać gdzieś na rurach poduszka powietrzna .
Napisano
  Cytat

Sam sobie zaprzeczasz.
Piszesz, że tak chcesz mieć a widzę schemat układu otwartego

Spróbuj odpowietrzyć pompki obiegowe

Na Twoim miejscu zadzwoniłbym do jakiegoś działu technicznego Ulricha i poprosił o listę certyfikowanych instalatorów.
Nie musisz od razu ich brać, bo może być drogo ale zawsze możesz zadać im kilka pytań

Rozwiń  


Ten serwisant który u mnie był dzisiaj jest autoryzowanym serwisem z Urlicha

http://www.ulrich.com.pl/pl/firmy_partners...sce-72,1,28.htm
Napisano
Trochę się pogubiłem... icon_confused.gif
To ten serwisant Ci to robił, czy chce przerobić?

Słuchaj, może niepotrzebnie dmuchamy balon.

Jeśli masz fachowca od tematu, to poproś żeby ci narysował przyszłą instalację.
Możesz ją tu wtedy wrzucić.

No i zadbaj o te punkty bezpieczeństwa.
--
Myślałem, że wziąłeś jakiegoś sąsiada kolegi kolegi.
Napisano
  Cytat

Trochę się pogubiłem... icon_confused.gif
To ten serwisant Ci to robił, czy chce przerobić?

Słuchaj, może niepotrzebnie dmuchamy balon.

Jeśli masz fachowca od tematu, to poproś żeby ci narysował przyszłą instalację.
Możesz ją tu wtedy wrzucić.

No i zadbaj o te punkty bezpieczeństwa.
--
Myślałem, że wziąłeś jakiegoś sąsiada kolegi kolegi.

Rozwiń  


ten serwisant z Urlicha chce to przerobić
Napisano
  Cytat

ten serwisant z Urlicha chce to przerobić

Rozwiń  

W ramach ciekawości Twojej i Naszej icon_biggrin.gif może mógłbyś z tym serwisantem pogadać jak on to widzi tą instalacje ,ewentualnie jakiś szkic tej instalacji no i ile za robotę swoja ceni. Bo potem to Ci cenę może krzyknąć taką ,że uklękniesz a jak będziesz wiedział jak chce ją zrobić to zawsze coś może jeszcze ktoś tu doradzić czy potwierdzić prawidłowość jego instalacji.
Napisano
To jest zawór termostatyczny - tak myślę.
On nie dopuszcza, żeby na odbiór szła większa temperatura niż ustawiona na nim. Jak jest większa, to domiesza chłodniejszej wody z powrotu.
Masz schemat instalacji?
Napisano
  Cytat

To jest zawór termostatyczny - tak myślę.
On nie dopuszcza, żeby na odbiór szła większa temperatura niż ustawiona na nim. Jak jest większa, to domiesza chłodniejszej wody z powrotu.
Masz schemat instalacji?

Rozwiń  


nie no skąd jak jest wolne... a nie będę go męczył zadzwonię jutro
Napisano
  Cytat

To jest zawór termostatyczny - tak myślę.
On nie dopuszcza, żeby na odbiór szła większa temperatura niż ustawiona na nim. Jak jest większa, to domiesza chłodniejszej wody z powrotu.
Masz schemat instalacji?

Rozwiń  

To jest ewidentny zawór mieszający termo.


  Cytat

Zastanawia mnie po co niby został pierwotnie zamontowany ten zawór Afriso , serwisant urlich ce to wywalić razem z wymiennikiem płytowym

Rozwiń  

Łukasz pisałem Ci już wcześniej abyś tego wymiennika nie dawał i im prostsza instalacja tym lepiej hula.
I tak mi się wydaje ,że ten serwisant wie o czym mówi i kaszany Ci nie odwali.

I jeszcze jedna mała uwaga ale bardzo ważna ,co do tej instalacji w obiegu zamkniętym .W razie zaniku prądu musisz posiadać dodatkowe zasilanie UPS-a aby nie było buuuuuum icon_biggrin.gif
Napisano (edytowany)
  Cytat

To jest ewidentny zawór mieszający termo.



Łukasz pisałem Ci już wcześniej abyś tego wymiennika nie dawał i im prostsza instalacja tym lepiej hula.
I tak mi się wydaje ,że ten serwisant wie o czym mówi i kaszany Ci nie odwali.

I jeszcze jedna mała uwaga ale bardzo ważna ,co do tej instalacji w obiegu zamkniętym .W razie zaniku prądu musisz posiadać dodatkowe zasilanie UPS-a aby nie było buuuuuum icon_biggrin.gif

Rozwiń  


mhtyl dziękuje Ci za czynną dyskusje i cenne rady icon_razz.gif a może ktoś by narysował taki układ jak powinien wyglądać ... w umiejętności tego serwisanta chyba nie ma co wątpić jest to osoba z strony firmy Urlich

może tak powinno być zrobione ?

DSC01446.jpg

Edytowano przez lukasz83 (zobacz historię edycji)
Napisano
Coś mi się zdaje, że zmienia się temat wątku z "dobór kotła" na "dobór instalacji".
Do tego nie do końca wiemy w jakim układzie ma pracować.
Według mnie poczekaj na to, co zaproponuje Ci instalator.
On widzi co już masz zrobione i jak to wygląda.
Jak Ci zaproponuje coś konkretnego to wtedy to tu przedstaw.

Przede wszystkim POSTARAJ SIĘ ZROZUMIEĆ jak działa najprostszy układ c.o. otwarty i zamknięty.
Stron na ten temat w necie jest mnóstwo.
Napisano
Układ przebudowany działa ok .. są ciepłe grzejniki i woda icon_smile.gif

a tak to wygląda i te cudo z siłownikiem i termostatem co zabezpiecza układ

przy okazji został zmieniony sterownik kotła na HT Tronic 500

DSC01446.jpg

DSC01446.jpg

DSC01446.jpg

Napisano
  Cytat

razem z materiałem 1300zł mhyt " fachową " dobrze jest ?
sterownik kupiłem ja sam

Rozwiń  

jak grzeje ,jest cwu to musi być dobrze,co tu więcej można chcieć od życia icon_biggrin.gif
To jest instalacja otwarta czy zamknięta?
Napisano
Aby w razie zaniku prądu podtrzymać funkcje pieca ,żeby nie było bum i przede wszystkim żebyś miał ciepło.
Poszukaj w necie na temat UPS-a w instalacji c.o. i poczytaj ,wyrobisz sobie może lepsze zdanie na ten temat.
Napisano
Jeśli chłodnica/wężownica jest prawidłowo dobrana to UPS jest zbędny.
Układ chłodzenia działa całkowicie niezależnie od prądu do wygaśnięcia kotła vel rozbioru ciepła więc bum nie będzie... nie powinno być.
Inna sprawa jeśli idzie o podtrzymanie funkcji grzania - zasilanie pomp(y) obiegowej.
Tu zasilanie awaryjne może odegrać ważna rolę.
Napisano
  Cytat

Jeśli chłodnica/wężownica jest prawidłowo dobrana to UPS jest zbędny.
Układ chłodzenia działa całkowicie niezależnie od prądu do wygaśnięcia kotła vel rozbioru ciepła więc bum nie będzie... nie powinno być.
Inna sprawa jeśli idzie o podtrzymanie funkcji grzania - zasilanie pomp(y) obiegowej.
Tu zasilanie awaryjne może odegrać ważna rolę.

Rozwiń  



dwa pytania jak dobrać zasilacz UPS ? ( w kotłowni mam dwie pompy jedna elektroniczna Wilo druga zwykła i sterownik kotła ...

a dwa jak pisałem jest zawór mechaniczny który przy temperaturze powyżej 90 stopni otwiera się i zrzuca gorącą wodę do kanalizacji i jednocześnie uzupełnia zimną ...
Napisano (edytowany)
  Cytat
Rozwiń  



poczytałem.... kupię dla Świętego spokoju tylko prośba jak dobrać jego moc

czy taki będzie OK " napięcie wyjściowe ma przebieg idealnie sinusoidalny o mocy 300-400w " Edytowano przez lukasz83 (zobacz historię edycji)
Napisano
300-400 W wystarczy tylko akumulator(baterie) dobrej mocy kup . Dobry by był taki UPS co sam rozładowuje i naładowuje akumulator.

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • u mnie gaz wygrywa - rachunki dużo niższe niż przy indukcji, a gotuję sporo. mam dużą płytę solgaz optimex 4+2 i bardzo sobie chwalę. wygląda nowocześnie, gotuje się na szkle, więc łatwo się czyści, a dzięki technologii bezpłomieniowej gaz zużywa się dużo mniej niż w tradycyjnych palnikach.
    • Bedzie 12-14 cm perlitu wsypane w podloge. Rurki nie beda zalane jastrychem. Plan jest polozyc na  legarach plyty włóknowo-cementowe lub włóknowo-gipsowej dla usztywnienia i  wzmocnienie podloza, nastepnie plyty farmacel 25 lub dfe *jak na zdjeciu* wloknowo-gipsowe powrotne na calej powierzchni zeby weszko mi rurek w spirale co 10 cm. potem hydroizolacja i terakota. jest maly grzejniczek ok 60x60 jedno plytowy. woda do niego trafia goraca, niewiem pewnie ze 60 st.    Bedzie tam brodzik kompozutowy schedpol ktory raczej bedzie izolowal cieplo z podlogowki.    niestety elektryczna mata potrzebuje pradu ktory tani nie jest
    • Dzień dobry, Robię generalny remont na poddaszu 22 letniego domu parterowego o powierzchni poddasza 140mkw po podłodze, dachu wielospadowym ze słupami i dachówką betonową na 390mkw. W związku z tym usunąłem wylewkę i styropian i chce upewnic sie ze nie bede musial kuć nowej. Generalnie mimo braku dykatacji na takiej powierzchni strop wygląda dobrze poza jednym fragmentem jak na zdjęciu. Wydaje mi się, że to jakoś wzmacniano przed pierwszą wylewką? Co to jest? Widzę że i tak pęknięcie poszło i zrobiło się takie U. Czy tam coś trzeba dodatkowo wzmacniać? Niby stoi 20 lat dom, ale będzie podłogówka i 2 cm wyżej wylewki i nowe ścianki GK, meble, płytki zamiast paneli, więc trochę wagi dojdzie. Ponadto zauważyłem że ktoś beztrosko sobie wykuł wzmocnienie stropu i tak zostawił. Teraz mam szanse to jakoś wzmocnić bo prętów nie przeciął a naprężenia tam będą ściskające. Czym to uzupełnić? Gotowa masa naprawcza wymieszana z kamieniami? To jest aż 5cm głębokie. Nie sypie się, trzeba gruntować? Poza tym w narożnikach domu widzę pęknięcia po przekątnej. Chyba mniej niebezpieczne, ale czy na pewno? Szkoda, że nie pomyśleli o dylatacji!
    • Od dołu folia paroizolacyjna bezpośrednio pod płyty g-k, chociaż jeżeli zaraz nad nimi jest OSB to i tak para wodna zbytnio przez nią nie przejdzie. Bardziej mnie zastanawia całość od góry, bo skuteczność wentylacji przestrzeni z wełną będzie bardzo słaba, gdy zostawimy 2 cm poziomej szczeliny pomiędzy wełną i płytą OSB, płyty też rozsuniemy po 2 m. Bezpieczniej byłoby od góry ułożyć deski i pomiędzy nimi zrobić odstępy po 2 cm. Płyty to jest jednak duża ciągłą powierzchnia. 
    • Po pierwsze, skoro to podłoga na legarach to jak wygląda sprawa z konstrukcją i izolacją tej podłogi? Ile tam jest lub będzie izolacji? Czy rurki mają być zalane w warstwie jastrychu? Po drugie, skoro w tej łazience jest dość chłodno to czym jest teraz ogrzewana? Jakimś grzejnikiem? Na ile gorąca woda do niego trafia? Wtedy będzie można ocenić jaką ma moc. Po trzecie, mam nadzieję, że podłogówka ma tu uzupełniać ogrzewanie grzejnikiem, nie je całkowicie zastąpić? Bo prawdopodobnie w takiej słabo izolowanej łazience nie będzie w stanie tego zrobić. Ta łazienka jest mała, powierzchni z podłogówką będzie tam więc ok. 1,5 m2. Nawet naprawdę mocno grzejąca podłoga (jak na podłogówkę) nie odda więc do pomieszczenia więcej jak ok. 200-300 W mocy. To mało, jako jedyne źródło ciepła się nie sprawdzi. Przy okazji, dlaczego nie zaplanowano ogrzewania pod prysznicem? Po czwarte, nie wiem czy warto w takiej łazience męczyć się z robieniem wodnej podłogówki. Efekt ciepłej podłogi z powodzeniem zapewniłaby tam elektryczna mata pod płytkami. 
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...