Skocz do zawartości

Łączenie technologii budowy.


Recommended Posts

Napisano
Witam Wszystkich,

Bardzo proszę o opinie co do możliwości połączenia dwóch technologii budowy domu, mianowicie bala i cegły.
Czy wykonanie domu, który będzie miał dwie ściany zewnętrzne parteru murowane, a dwie z bala 20x20, jest wogóle możliwe?

Z góry dziękuję za ewentualne opinie.

Pozdrowienia.

Maciek.
Napisano
Ok, dzięki za instrukcję...
Tylko, że tamten problem polegał na tym, że cały parter miał być murowany, natomiast, piętro, czy też ściany kolankowe plus szczyty w konstrukcji szkieletowej. W moim przypadku jest zupełnie inaczej...
Tak, czy inaczej dziękuję za chęć pomocy.

Maciek.
Napisano
Witam,

Spieszę z wyjaśnieniami. Obecnie mieszkam w dość nietypowym miejscu. Całość zabudowań umiejscowiona jest w narożniku działki, w jej granicach, na kształt litery L. Budynek mieszkalny datowany jest na lata 30'ste ubiegłego wieku. Wymarzyłem sobie dobudowanie nowej części domu właśnie w załamaniu tej litery. Jaśniej będzie na rysunku...
Brak obrazka

Podwójne czerwone linie to ściany z cegły pełnej, grube, czerwone linie to ściany z bala, powiedzmy 20x24.

A więc jak połączyć bal z cegłą?

Pozdrawiam.

Maciek.

Napisano
Tak jest, wszystko ma być w zgodzie ze sztuką budowlaną, jak i z prawem icon_biggrin.gif
W zasadzie całość rozbudowy, prócz tego nieszczęsnego łączenia bala z cegłą, będzie standardowa.
Dach nad nową częścią nie będzie połączony z dachem starej części.
Pierwsza moja myśl była taka, żeby w mur ceglany od jego czoła dać szpilki gwintowane i to do nich bale przykręcać.
Nie wiem tylko, czy to nie jest zły pomysł. Ściana z cegły praktycznie w ogóle nie nie zmienia swoich wymiarów. Co innego drewno, przy dużych zmianach wilgotności, czy też temperatury, wysokość takiej ściany może zmieniać się i to znacznie.
Innymi słowy, drewno "pracuje". I czy to właśnie nie będzie problem, jak bym belki poprzykręcał do ściany?
Może ktoś ma jakieś doświadczenie jeśli chodzi o takie połączenia? Bądź też ktoś ma jakiś pomysł, jak bezpiecznie połączyć te dwie technologie?

Pozdrawiam.
Maciek
Napisano
Cytat

Tak jest, wszystko ma być w zgodzie ze sztuką budowlaną, jak i z prawem Array="" style="vertical-align:middle" Array border="0" alt="icon_biggrin.gif">
W zasadzie całość rozbudowy, prócz tego nieszczęsnego łączenia bala z cegłą, będzie standardowa.
Dach nad nową częścią nie będzie połączony z dachem starej części.
Pierwsza moja myśl była taka, żeby w mur ceglany od jego czoła dać szpilki gwintowane i to do nich bale przykręcać.
Nie wiem tylko, czy to nie jest zły pomysł. Ściana z cegły praktycznie w ogóle nie nie zmienia swoich wymiarów. Co innego drewno, przy dużych zmianach wilgotności, czy też temperatury, wysokość takiej ściany może zmieniać się i to znacznie.
Innymi słowy, drewno "pracuje". I czy to właśnie nie będzie problem, jak bym belki poprzykręcał do ściany?
Może ktoś ma jakieś doświadczenie jeśli chodzi o takie połączenia? Bądź też ktoś ma jakiś pomysł, jak bezpiecznie połączyć te dwie technologie?

Pozdrawiam.
Maciek


Pytanie !
Ściana z bala do czego Ci jest potrzebna ?
Napisano
Uwielbiam drewno...natomiast nie widzę możliwości, a by cały parter mógłby być dostawiony z bali, z uwagi na brak możliwości konserwacji ścian przylegających do starego domu.

Pozdrawiam.

Maciek.
Napisano
Cytat

Uwielbiam drewno...natomiast nie widzę możliwości, a by cały parter mógłby być dostawiony z bali, z uwagi na brak możliwości konserwacji ścian przylegających do starego domu.

Pozdrawiam.

Maciek.



A zadowolił byś się ścianą z cegły czy innego materiału przenoszącą obciążenie budynku obłożoną balem z jednej lub obydwu stron tej ściany.
Napisano
Od zawsze, w raz z żoną, marzyliśmy o domu drewnianym, z bali. Życie niestety nie zawsze układa się po naszej myśli.
W naszym przypadku nie było inaczej. Zostaliśmy niejako obdarowani starą nieruchomością. Aby można było w niej zamieszkać włożyliśmy nieco gotówki.
Ktoś pewnie powie że nie ma sensu tak bardzo kombinować, że lepiej postawić nowy budynek. Wszystko OK, ale my nie chcemy tracić starego domu, a co za tym idzie włożonych w niego pieniędzy, itp...
Stąd tez pomysł na pogodzenie tego wszystkiego.
Jeśli chodzi o Twój pomysł...raczej odpada. Nie chcę imitacji drewnianego domu, wole raczej namiastkę, z uwagi na to, ze tylko dwie ściany byłyby z bala. Z drugiej zaś strony, do budowy muru chciałem użyć starej "poniemieckiej" cegły. Obie ściany murowane nie byłyby otynkowane, co w połączeniu z balem mogłoby dać ciekawy efekt.
Dodam, że w dostawionej części miałby być tylko wiatrołap, duży salon oraz schody na poddasze.
Napisano
Cytat

Od zawsze, w raz z żoną, marzyliśmy o domu drewnianym, z bali. Życie niestety nie zawsze układa się po naszej myśli.
W naszym przypadku nie było inaczej. Zostaliśmy niejako obdarowani starą nieruchomością. Aby można było w niej zamieszkać włożyliśmy nieco gotówki.
Ktoś pewnie powie że nie ma sensu tak bardzo kombinować, że lepiej postawić nowy budynek. Wszystko OK, ale my nie chcemy tracić starego domu, a co za tym idzie włożonych w niego pieniędzy, itp...
Stąd tez pomysł na pogodzenie tego wszystkiego.
Jeśli chodzi o Twój pomysł...raczej odpada. Nie chcę imitacji drewnianego domu, wole raczej namiastkę, z uwagi na to, ze tylko dwie ściany byłyby z bala. Z drugiej zaś strony, do budowy muru chciałem użyć starej "poniemieckiej" cegły. Obie ściany murowane nie byłyby otynkowane, co w połączeniu z balem mogłoby dać ciekawy efekt.
Dodam, że w dostawionej części miałby być tylko wiatrołap, duży salon oraz schody na poddasze.



Nie wiem jak liczną masz rodzinę na tej "starej nieruchomości " ale rozbudowując się jeszcze bardziej

wzrosną koszty utrzymania (ogrzania ) tego itd . Czy potrzeba aż takiej powierzchni mieszkalnej?Ponad 200m2 na jednym poziomie + poddasze


Możesz ściany zewnętrzne postawić z bala nawet te przylegające do "starej nieruchomości " pozostawiając szczelinę wentylacyjną . A starą "poniemiecką" cegłę zużyć do ścianek dzielących wnętrze tej przestrzeni .
Napisano
Dom z bala ze względu na wnętrze, czy „zewnętrze” ?
I tak nie widzę większych problemów z połączeniem tej „dobudówki” z bala ze ścianą murowaną.
Przy takiej konstrukcji, ściana z bala przenosi tylko swój ciężar i w zasadzie ten „róg” z bala może być samodzielną i samonośną konstrukcją.
Ciężar dachu (przy tak małej „rozpiętości”) , można „zrównoważyć” dodatkowym słupkiem (słupkami) np. w rogu ścian.
Ścianę z bala wykonać na „obce pióro”.

Można również konstrukcje nośną wykonać jako szkieletową i „wypełnić” balem.

Jedyny problem, to uszczelnienie połączenia ściana- bal, ale też niezbyt wielki.
Napisano
@animus rodzina moja liczy cztery osoby. Nie wiem skąd taki wynik, ponad 200m2?
Obecnie chałupka mierzy +/- 50m2. Dobudówka 8x7 minus grubość ścian, tu liczę 0.25, wyjdzie również niecałe 50m2, plus do tego poddasze. Mi wychodzi max. 130, 140 m2 użytkowej. Odnośnie szczeliny dylatacyjnej, własnie mam mieszane uczucia, czy aby na pewno nic złego nie będzie się działo z drewnem?

@bajbaga bal po części ze względu na urok drewna, jak to opisałeś ze względu na wnętrze, czy też "zewnętrze", ale w głównej mierze na specyficzny klimat takiego domu.

Pisząc "Można również konstrukcje nośną wykonać jako szkieletową i „wypełnić” balem" masz na myśli konstrukcję sumikowo-łątkową?
Tak, czy inaczej twierdzisz, że takie dwie ściany drewniane mogą tworzyć samodzielną, samonośną konstrukcję?
Napisano
Masz wiele możliwości co do szkieletu i tych ścian.

Możesz wykonać na bazie konstrukcji nośnej szkieletu drewnianego, wiele opcji, np;
Te dwie ściany zewnętrzne (drewniane) „osłonić” balem, a wewnętrzne (te murowane) wykonać (ustylizować) na mur pruski.
Napisano
Ten mur pruski to ciekawa propozycja. Nie wiem tylko, czy to nie skomplikuje zbytnio całego przedsięwzięcia.
Nie ukrywam, ze koszty są dla mnie bardzo ważne. Chciałbym się zmieścić w około 100K, oczywiście do stanu surowego zamkniętego. Resztę będę robił sam.
Jak się ma wykonie ścian muru pruskiego do zwykłej ściany? Będzie drożej, czy taniej, no i jak z wykonawstwem? Pewnie ciężko o fachowca?
Czy przy stawianiu szkieletu drewnianego przez cieślę, nie będzie musiał być obecny murarz, do wypełnienia szkieletu cegłami?

Ps., Wszystko mi się co raz bardziej komplikuje icon_biggrin.gif
...ale i za razem co raz bardziej podoba.

pozdr.

md
Napisano
Zadaszenie ma być proste, dwuspadowe. Poddasze użytkowe, dwie sypialnie. Z jednej z nich miałoby być wyjście na taras icon_biggrin.gif

Brak obrazka

Mniej więcej tak jak na załączonym obrazku.
Co do drewna...jeśli miałaby być to konstrukcja szkieletowa, z czego dwie ściany wypełnione cegłą, a dwie balem, to wybór pewnie padnie na kwadraty 25x25, bądź 26x26. Jeśli chodzi o gatunek drewna to chciałbym modrzew, ale pewnie stanie na jodle, bądź świerku /cena/.
Napisano
Cytat

@animus rodzina moja liczy cztery osoby. Nie wiem skąd taki wynik, ponad 200m2?
Obecnie chałupka mierzy +/- 50m2. Dobudówka 8x7 minus grubość ścian, tu liczę 0.25, wyjdzie również niecałe 50m2, plus do tego poddasze. Mi wychodzi max. 130, 140 m2 użytkowej. Odnośnie szczeliny dylatacyjnej, własnie mam mieszane uczucia, czy aby na pewno nic złego nie będzie się działo z drewnem?


Przeliczyłem wymiary z mapki ,którą podałeś obrys zewnętrzny zabudowy

Nie będę się z tobą spierał ale 22,5 x 11,5 =258m2 - (8 x 7,5) = 198 m2 odejmując obrys murów zewnętrznych do tego dochodzi poddasze daje ponad 200 m2


Mieszając różne materiały w ścianach nośnych zewnętrznych ,trzeba się liczyć z mikropęknięciami nie tylko w miejscach łączeń tych materiałów . Dlatego najlepiej zrobić mur jednorodny wbudowując inny materiał jako atrapę .
Napisano
@animus, ja się nie spieram, ani nie mam do Ciebie pretensji. Wszystko się zgadza, Twoje wyliczenia są OK, ale budynek mieszkalny to tylko ten, który na rysunku opisałem jako "dom, w którym obecnie mieszkam", a ten ma niecałe 50m2.
Trochę niejasno wszystko opisałem, stąd cały "szum informacyjny".
Co do Twojej uwagi odnośnie mieszania technik budowy, zapewne masz 100% racji.

Co myślisz o takim połączeniu jakie opisałem poniżej, czyli konstrukcja, wszystkich czterech ścian, szkieletowa z pionowych bali/łątków/ o przekroju powiedzmy 25x25, natomiast wypełnienie tych przylegających do starego domu, cegłą, a tych nowo dostawionych sumikami min. 22x22?

Pozdrawiam.

Maciek.
Napisano
Cytat

Bardzo proszę o opinie co do możliwości połączenia dwóch technologii budowy domu, mianowicie bala i cegły.
Czy wykonanie domu, który będzie miał dwie ściany zewnętrzne parteru murowane, a dwie z bala 20x20, jest wogóle możliwe?




Oczywiście że jest możliwe połączenie ściany murowanej z ścianą z bala.
W miejscu zakończenia ściany z cegły montuje się słupa drewnianego, którego mocuje się do cegły(solidnie).
W słupie musi być wycięty pionowy wpust, do którego będą wpuszczane bale od góry.
Wpust ma się rozszerzać wgłąb słupa, żeby bale nie mogły się z niego wysunąć - przez to możliwe jest wkładanie bala tylko od góry. Bale w słupie nie mogą być niczym mocowane, od tego jest zamek ciesielski.
Pomiędzy słupem a ścianą murowaną można ubić wełnę i zamaskować ładną struganą deską, nie będzie widać żadnych ruchów ściany z bala.


Mur pruski też ładnie wygląda, ale podroży inwestycję dosyć sporo.

Tyle na temat.

Też Maciek
Napisano
Cytat

@animus, ja się nie spieram, ani nie mam do Ciebie pretensji. Wszystko się zgadza, Twoje wyliczenia są OK, ale budynek mieszkalny to tylko ten, który na rysunku opisałem jako "dom, w którym obecnie mieszkam", a ten ma niecałe 50m2.
Trochę niejasno wszystko opisałem, stąd cały "szum informacyjny".
Co do Twojej uwagi odnośnie mieszania technik budowy, zapewne masz 100% racji.

Co myślisz o takim połączeniu jakie opisałem poniżej, czyli konstrukcja, wszystkich czterech ścian, szkieletowa z pionowych bali/łątków/ o przekroju powiedzmy 25x25, natomiast wypełnienie tych przylegających do starego domu, cegłą, a tych nowo dostawionych sumikami min. 22x22?

Pozdrawiam.

Maciek.


To dobre rozwiązanie pod względem jednorodności czyli cały ciężar opiera się na tym samym materiale ,zastanawiam się nad szczelnością takiej ściany ,która w bardzo dużej mierze zależy od wykonania .

Cytat

Oczywiście że jest możliwe połączenie ściany murowanej z ścianą z bala.
W miejscu zakończenia ściany z cegły montuje się słupa drewnianego, którego mocuje się do cegły(solidnie).
W słupie musi być wycięty pionowy wpust, do którego będą wpuszczane bale od góry.
Wpust ma się rozszerzać wgłąb słupa, żeby bale nie mogły się z niego wysunąć - przez to możliwe jest wkładanie bala tylko od góry. Bale w słupie nie mogą być niczym mocowane, od tego jest zamek ciesielski.
Pomiędzy słupem a ścianą murowaną można ubić wełnę i zamaskować ładną struganą deską, nie będzie widać żadnych ruchów ściany z bala.


Mur pruski też ładnie wygląda, ale podroży inwestycję dosyć sporo.

Tyle na temat.

Też Maciek



Tak to wszystko prawda ale co z mikropęknięciami .
Napisano
Cytat

Z jakimi? i gdzie?


Na sufi(cie)-tach no chyba że boazeria będzie . Ściany z bala będą wystawiona bezpośrednio na czynniki atmosferyczne a ściany z cegły osłonięte . Układ ścian zmusza oparcie dachu na dwóch niejednorodnych ścianach.
Napisano
Cytat

Na sufi(cie)-tach no chyba że boazeria będzie . Ściany z bala będą wystawiona bezpośrednio na czynniki atmosferyczne a ściany z cegły osłonięte . Układ ścian zmusza oparcie dachu na dwóch niejednorodnych ścianach.


hmmmm a może ładnie zamaskowane słupy ceglane zbrojone wypełnione betonem , tyle że pod względem wytrzymałości tez będą odbiegać od istniejących elementów nośnych .i do nich bale wedle wzoru Labasa w końcu kto się zna na domach z bala jak nie Górale icon_smile.gif
Napisano
Cytat

Znasz może kogoś, kto mógłby podjąć się takiego tematu?



Ja się w to nie bawię(już), nie lubię nikogo polecać, bo każdy jakieś potknięcie może zrobić.
Szukaj cieśli który postawił z bala kilkanaście chałup, zrobi bez problemów.
Napisano (edytowany)
Cytat

Na sufi(cie)-tach no chyba że boazeria będzie . Ściany z bala będą wystawiona bezpośrednio na czynniki atmosferyczne a ściany z cegły osłonięte . Układ ścian zmusza oparcie dachu na dwóch niejednorodnych ścianach.



Właśnie tego najbardziej się obawiam. Jednak jeśli zostawię widoczne belki stropowe, a ślepą podłogę wykończę deską, może nie będzie się nic złego działo?

@labas, dzięki za szczerość icon_biggrin.gif

Może jednak jeszcze jedna, ostatnia robótka?
Edytowano przez mdblack (zobacz historię edycji)

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Raczej tak - inaczej deweloper nie dostałby pozwolenia na budowę bo projekt nie spełniałby przepisów.  ?  
    • Proszę o poradę tych, co się znają, bo pojęcia nie mam jak właściwie do tematu podejść. Dwa lata temu stałem się właścicielem jednego z lokali na niewielkim osiedlu szeregowców. Niedawno dopiero zastanowił mnie fakt, że nie mamy dostępu do dachu. Temat zaistniał tym bardziej, że chcemy podejść do przeglądu kominowego i na fakt braku dostępu do dachu zwrócił uwagę kominiarz. Stwierdził, że takiego dostępu wymagają przepisy i powołał się na Rozporządzenie Ministra Infrastruktury w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać budynki i ich usytuowanie. Konkretnie w Dziale VII. Bezpieczeństwo użytkowania, § 308 Wejścia na dach napisane jest, że w budynkach o dwóch lub więcej kondygnacjach nadziemnych należy zapewnić wyjście na dach co najmniej z jednej klatki schodowej, umożliwiające dostęp na dach i do urządzeń technicznych tam zainstalowanych. W odpowiedzi na zadane pytanie deweloper odpowiedział, że dostęp do dachu z zewnątrz (drabina na stałe przymocowana do elewacji) nie jest wymagana przepisami, ponieważ przepis dotyczy jedynie budynków z wydzieloną wewnętrzną klatką schodową. Nie rozumiem tego, że dwukondygnacyjny budynek (czyli minimum parter z piętrem, tak?) z wewnętrzną wydzieloną klatką schodową powinien taki dostęp mieć a budynek w zabudowie szeregowej (każdy lokal ma swoje wewnetrzne schody, które nie są traktowane jako "klatka schodowa"?) już nie, mimo że wysokość takiego budynku może być przecież identyczna? Dostęp do kominów to jedno, ale na przykład jakieś zaprószenie ognia i... możemy sobie z dołu tylko patrzeć i czekać aż strażacy przyjadą - oby na czas. Czy deweloper ma rację?
    • Firma Real Klim świadczy usługi z zakresu klimatyzacji, wentylacji i rekuperacji na terenie województw małopolskiego i śląskiego. Posiadamy certyfikaty oraz uprawnienia państwowe, które są niezbędne przy wykonywaniu prac montażowo - serwisowych. https://realklim.pl/   Nasza firma specjalizuje się w profesjonalnym montażu klimatyzacji w domach, biurach i lokalach usługowych. Gwarantujemy szybki, solidny i estetyczny montaż oraz fachowe doradztwo w doborze urządzeń. https://realklim.pl/klimatyzacja   Oferujemy kompleksowy serwis klimatyzacji – od przeglądów po naprawy. Dbamy o wydajność, czystość i długą żywotność Twojego urządzenia. https://realklim.pl/serwis-klimatyzacji   Projektujemy i montujemy systemy wentylacyjne dopasowane do potrzeb budynku. Zapewniamy komfort oddychania i skuteczne usuwanie wilgoci. https://realklim.pl/wentylacja   Zajmujemy się instalacją i serwisem systemów rekuperacji, które zapewniają świeże powietrze w domu i pozwalają oszczędzadź na ogrzewaniu. https://realklim.pl/rekuperacja   Specjalizujemy się w montażu pomp ciepła – ekologicznego źródła ogrzewania. Pomagamy dobrać odpowiednie urządzenie i zapewniamy jego obsługę. https://realklim.pl/pompy-ciepła   Sprawdź Naszą wizytówkę Google, sprawdź opinię klientów oraz wybrane realizacje: Wizytówka Google
    • Chcąc wylać poduszki pod nadproża, musimy je najpierw zaszalować. Tym właśnie będziemy się teraz zajmować.  
    • Drewniane podłogi to klasyka, która z czasem może wymagać miejscowych napraw – szczególnie wtedy, gdy pojawią się przebarwienia, plamy lub drobne uszkodzenia na pojedynczych deskach. Dobrą wiadomością jest to, że nie musisz od razu cyklinować całej powierzchni. Dzięki produktom marki Osmo można łatwo i estetycznie odnowić pojedynczą deskę, bez widocznych różnic w kolorze i strukturze. Krok 1: Wydzielenie uszkodzonej deski Najpierw dokładnie określ deskę, która wymaga renowacji. Następnie oklej jej krawędzie taśmą malarską, najlepiej niebieską lub różową, która jest delikatna i nie uszkadza powierzchni ani sąsiednich desek. Taśma zapobiegnie przypadkowemu przetarciu lub zabarwieniu sąsiednich fragmentów podłogi. Krok 2: Szlifowanie powierzchni Za pomocą papieru ściernego o gradacji 180 przeszlifuj powierzchnię deski. Usuniesz w ten sposób stare powłoki, przebarwienia oraz drobne rysy. Szlifuj zawsze wzdłuż włókien drewna, a po zakończeniu dokładnie odkurz i przetrzyj wilgotną ściereczką, by pozbyć się pyłu. Krok 3: Nadanie koloru – bejce olejne i woski dekoracyjne Osmo Kiedy powierzchnia jest sucha i czysta, czas na nadanie jej odpowiedniego odcienia. Użyj bejcy olejnej Osmo lub wosków dekoracyjnych Osmo, w zależności od wykończenia reszty podłogi. Aplikacja wygląda następująco: Nanieś niewielką ilość bejcy lub wosku przy pomocy gąbki lub miękkiej szmatki. Następnie wetrzyj preparat równomiernie w drewno, zgodnie z kierunkiem słojów. Nadmiar produktu zetrzyj czystą szmatką, tak by kolor był jednolity i bez smug. To bardzo ważny etap – dobór koloru musi być maksymalnie zbliżony do reszty podłogi. Warto wcześniej wykonać próbę na niewidocznym fragmencie lub na kawałku podobnego drewna. Pozostaw do wyschnięcia na 24 godziny. Krok 4: Zabezpieczenie powierzchni – Wosk Twardy Olejny Osmo Po wyschnięciu koloru, nałóż warstwę ochronną – najlepiej sprawdzają się produkty: Osmo 3062 (półmat) Osmo 3065 (mat) Aplikacja: Nałóż cienką warstwę wosku twardego olejnego przy użyciu pędzla lub wałka. Pozostaw do wyschnięcia na 24 godziny. Delikatnie zmatow powierzchnię papierem ściernym (np. gradacja 240). Nałóż drugą, finalną warstwę tego samego produktu i pozostaw do pełnego wyschnięcia. Dodatkowe wskazówki: Zawsze pracuj w dobrze wentylowanym pomieszczeniu. Unikaj nakładania zbyt grubej warstwy – produkty Osmo są bardzo wydajne. Nie chodź po naprawianej powierzchni przez co najmniej 2–3 dni, aby powłoka miała czas się utwardzić. Jeśli odcień różni się od reszty, można dodać drugą warstwę koloru, ale zawsze wykonuj próbę wcześniej. Podsumowanie Dzięki odpowiednim materiałom i precyzyjnej pracy, renowacja pojedynczej deski podłogowej może być szybka i bardzo skuteczna. Produkty Osmo, takie jak bejce olejne, woski dekoracyjne i wosk twardy olejny, pozwalają na punktową naprawę bez konieczności renowacji całej podłogi. Kluczem do sukcesu jest dobranie odpowiedniego koloru i staranne wykonanie każdego etapu – od szlifowania po finalne zabezpieczenie powierzchni.  
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...