Skocz do zawartości

Ocieplenie niskiego poddasza.


Recommended Posts

Napisano
Witam. Remontuje dom który przepisali mi rodzice (kostka lata 80), dom na ostatniej kondygnacji ma beton-dekę oraz dwu poziomowy dach kopertowy (więźbę). Część niższa ma ok 10cm w najniższym punkcie a w najwyższym 50cm, zaś część wyższa odpowiednio 30cm do ok 100cm. Problem w tym że beton-deka ma ok 9cm grubości i nie izoluje dostatecznie dachu przez co nie mogę dogrzać pomieszczeń na górze, zwłaszcza tą niższą część. I teraz co dać na ocieplenie? Myślałem że pod wyższą i niższą część dam wełnę mineralną ok 15-20cm z tym że pod wyższą część wcisnąć wełnę to nie problem natomiast pod niższą mógłbym ją wcisnąć tnąc na kawałki 50x50cm. I tu kilka pytań:

1. Dając wełnę bezpośrednio na strop (beton) muszę stosować paroizolację ?
2. Może lepiej dać styropian?
3. Inne pomysły dotyczące niższej części?

Pozdrawiam forumowiczów Roman
Napisano
W przypadku ocieplenia wełną paroizolacja jest konieczna, ale i przy zastosowaniu styropianu również powinna być ułożona. Zapobiega ona zawilgoceniu poddasza, jeśli nie jest ono dostatecznie wentylowane.

Alternatywnym rozwiązaniem będzie wdmuchiwanie materiału izolacyjnego, wymagane jest wówczas skorzystanie z usług specjalistycznej firmy.
Napisano
Czyli paroizolacja powinna być położona na betonie? aby od środka nie przedostawała się wilgoć? dobrze kombinuje?
Teraz pytanie jeśli do niższej części zdecydował bym się na wdmuchanie materiału izolacyjnego to co byście polecali?

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Cześć, mam problem z wilgocią zbierającą się na ścianie przy drzwiach balkonowych. Teraz w okresie letnim nie ma problemu, ale w zimie na dole ściany (najwięcej tuż przy drzwiach balkonowych), ściana jest wilgotna i odpada farba. Mieszkanie znajduje się na czwartym piętrze w bloku mieszkalnym (blok wybudowany w latach 50, blok z cegły). Balkon nie jest wykończony, tj. nie ma na nim położonych żadnych płytek i jego powierzchnia jest trochę wyżej od powierzchni podłogi w mieszkaniu. Problem może być związany właśnie z balkonem - od dwóch lat sąsiad z mieszkania znajdującego się bezpośrednio pod moim mieszkaniem narzekał, że na ścianach przy suficie w miejscu naszego balkonu zbiera się wilgoć. Dodam również, że przy mocniejszych opadach zdarza się (rzadko bo rzadko, ale jednak), że woda przedostaje się przez drzwi balkonowe i potrafi się zebrać mała kałuża w mieszkaniu. Czy ktoś wie lub może dać jakąś radę, jaki może być powód tej wilgoci na ścianie i co należałoby zrobić, żeby temu zapobiec? 
    • Może raczej - jaki będziesz miał taras - jak zdecydujesz się na zakup TEGO domu NA TEJ działce...
    • dżwięk z drogi odbija się od domu, dzięki czemu jest głośno na tarasie - znaczy głośniej - bo masz dwa dźwięki - bezpośredni i odbity. Jeśli masz taras zadaszony, to tym bardziej hałas się nawarstwi. Nie wiem, jaki masz taras - ale spróbuj zasłonić go od strony tego dźwięku bezpośredniego z drogi i sprawdź natężenie dźwięku. Jeśli będzie ciszej, to spróbuj odsłonić go, ale wytłumić - nawt jakąś plandeką czy kocami powieszonymi przed ścianą, od której może się odbić ten dzwięk (jesli jest zadaszony, może odbijać się od sufitu czy co tam masz nad nim). A jak sprawdzisz - to będziesz wiedział, czy warto zrobić wytłumienie sciany tarasu bezodbiciowe. Lub sufitu nad tarasem. Loggie otwarte ażurowe balkonowe -  są np. świetnymi zbieraczami i wzmacniaczami dźwięku z ulicy.   Taras nakryty jest takim odpowiednikiem loggii.
    • Pamiętam swoją pierwszą i ostatnią noc w Nowej Hucie, jak kombinat szedł pełną parą całą dobę i tramwaje też jeździły całą dobę, nie spałem chyba do 3ciej w nocy. Także jak człowiek się przyzwyczai do ciszy, to potem w drugą stronę raczej sporo gorzej. Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka
    • Chodzi o usztywnienie konstrukcji. Nasza więźba ma już 60 lat i jest z cienkiego drewna ciosanego, odpornego na złamania, ale jest bardziej elastyczna niż z krokwi np 7×22cm. Koszt niewielki, bo na pokój 28m2 to raptem 600zł, a jak się mam martwić, że za parę lat spękają połączenia na płytach, to uważam to za słuszne rozwiązanie. Poza tym jak z tych krokwi wystają tylko haki, to dużo łatwiej jest najpierw połączyć wszystkie OSB i na to przykręcić GK, bo bez tego to już wyższa szkoła jazdy i ja w swoim przypadku sobie takiego rozwiązania bez OSB nie wyobrażam, gdzie obydwa skosy są w inną stronę krzywe, a ściany się rozchodzą na prawie 10 centymetrów. Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...