Skocz do zawartości

Balkon - jak skończyć?


Recommended Posts

Napisano

Witam.

Za jakiś czas będę się zabierał za skończenie balkonu.

Pytanie mam takie jak to zrobić?
1) wersja górna na rysunku
2) wersja dolna na rysunku

Czy lepiej będzie podciąć styropian i tam zacząć malowanie folią, potem styrodur, klej i płytki czy nie podcinać styropianu?

0a9856ccc78f400em.jpg

Napisano
Cytat

Witam.

Za jakiś czas będę się zabierał za skończenie balkonu.

Pytanie mam takie jak to zrobić?
1) wersja górna na rysunku
2) wersja dolna na rysunku

Czy lepiej będzie podciąć styropian i tam zacząć malowanie folią, potem styrodur, klej i płytki czy nie podcinać styropianu?



Izolacja (folia w płynie ) ma być zawinięta na mur z cegły 10 cm powyżej posadzki balkonu a styrodur przyklejasz na coś ?
Napisano (edytowany)
Cytat

Witam.

Za jakiś czas będę się zabierał za skończenie balkonu.

Pytanie mam takie jak to zrobić?
1) wersja górna na rysunku
2) wersja dolna na rysunku

Czy lepiej będzie podciąć styropian i tam zacząć malowanie folią, potem styrodur, klej i płytki czy nie podcinać styropianu?

0a9856ccc78f400em.jpg



Rysunek dolny jest logiczniejszy - zwłaszcza dzieląc przez czas użytkowania.
To teraz się na styropianie układa płytki? Co za czasy? chyba dałbym wylewkę betonową a na niej folię w płynie.

Oczywiście, że ocieplenie od dołu i z czoła dodatkowo jak zauważył kolega Tornado17 Edytowano przez Ireneusz Pasek (zobacz historię edycji)
Napisano
u siebie mam balkon nad wykuszem, technologicznie to cos innego niż balkon, ale ponizej moje przemyslenia:
1) tak jak narysowałeś, to wg. mnie powinieneś ocieplić całą płytę balkonu (dół, góra, boki), inaczej zimno bedzie Ci migrować do chałupy,
2) na wykusz kładłem grubą folię izolacyjną, styrodur, papę termozgrzewalną, wylewkę betonową (robiłem samemu,żeby mieć pewność, ze jest szczelne, poza tym płyta/balkon nad wykuszem jest b. mała, ale teraz juz nie pamiętam, czy papa jest na wylewce czy na styrodurze). Na to wszystko położył mi glazurnik płytki. I tu do przyklejania płytek zastosowałem nie klej a masę firmy Sika (taka gumowa, ma właściwości uszczelniajace i przyklejające), a fugi są w tubach (takich jak sprzedaja silokon) - inny produkt Siki. Od 3 lat sprawdza się bardzo dobrze, wykusz nie przemarza i nie przecieka. Fuga się trochę brudzi (gumowa), ale ja wole przetrzeć lekko zeby "przełysiała" i ieć sucho nad głową. Z tym ze uprzedzam, materiały Siki są trudne w obróbce i glazurnik stwierdził, ze więcej tym nie będzie pracował (a robi b. rzetelniee i dokładnie, nie jest zadnym paprajem).

pozdrawiam,

jarek
Napisano
Cytat

2) na wykusz kładłem grubą folię izolacyjną, styrodur, papę termozgrzewalną, wylewkę betonową (robiłem samemu,żeby mieć pewność, ze jest szczelne, poza tym płyta/balkon nad wykuszem jest b. mała, ale teraz juz nie pamiętam, czy papa jest na wylewce czy na styrodurze). Na to wszystko położył mi glazurnik płytki.
jarek



A jak mu tyle warstw pod okno się pewnie nie mieści .
Napisano
Cytat

A jak mu tyle warstw pod okno się pewnie nie mieści .


Prawdopodobnie (ale tylko na górze płyty balkonowej, po bokach i od spodu jest zapewne więcej miejsca). Dlatego napisałem jak jest u mnie. A zamiast kleju dałem Sikę i uwazam, ze jest lepszym materiałem od kleju, bo klei i USZCZELNIA (co w przypadku małej ilosci miejsca ma znaczenie). I się u mnie sprawdza.

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • W filmie zobaczysz łatwy sposób na montaż szpilek pod murłatę. W naszym przypadku są to kotwy M16 400 mm, montowane co 90 cm dookoła całego 63 metrowego wieńca. Kończymy tym etap całego zbrojenia stropu i czekamy na odbiór prac przez kierownika. Czy wszystko zrobiliśmy poprawnie? :)  
    • Podjechałem i cyknalem lepsze foto:)    
    • Dopiero teraz doczytałem Ps. pod zdjęciem... Tu nie potrzeba nic kleić czy spawać - powinien po prostu wymienić ten zaworek na nowy...   To jest - jak przypuszczam - zaworek odcinający na wylocie z grzejnika...  
    • https://koperrt.com/products/16072304607348528752213120?utm_source=ad&utm_medium=google&utm_origin=shopline&utm_campaign=636491&utm_content=23181985177&adset_id=187535772916&utm_term=780698919071&aatid=4779585835&gad_source=2&gad_campaignid=23181985177&gclid=CjwKCAiA3fnJBhAgEiwAyqmY5WFmWVEn9SZthO88c8_HxQVL0demJEIHMSolG6Kq14QQ2evmHAjg1RoC4UMQAvD_BwE    
    • Witam wszystkich forumowiczów!   Mam stary budynek, w którym ściany zewnętrzne są już ocieplone, ale dach pozostaje nieocieplony i przez niego ucieka dużo ciepła. Planuję na wiosnę ocieplić dach od góry styropianem EPS 100 (styropian dach/podłoga) o łącznej grubości 23 cm. Dach jest płaski z lekkim nachyleniem, powierzchnia około 100 m², pokryty papą, która zachowała się w całkiem dobrym stanie – nie jest uszkodzona, nie planuję jej zrywać, tylko oczyścić i zostawić jako podłoże.Na styropianie ma być położona papa termozgrzewalna (jedna lub dwie warstwy). Montaż styropianu będę wykonywał samodzielnie (klejenie + kołkowanie), a papę zgrzewalną zlecić fachowcowi, który się na tym zna.Mam kilka wątpliwości i pytań – bardzo proszę o Wasze opinie na podstawie doświadczeń: 1. Grubość i układanie styropianu: Czy lepiej położyć jedną warstwę 23 cm, czy podzielić na dwie warstwy (np. 11 cm + 12 cm) układane na mijankę? Wiem, że dwie warstwy lepiej eliminują mostki termiczne, ale to więcej pracy. Pomijając aspekt czasu i wysiłku – czy takie rozwiązanie naprawdę ma sens i daje zauważalną różnicę w izolacyjności?   2. Montaż i mocowanie styropianu: Dach nie będzie dodatkowo obciążony (tylko papa na wierzchu, bez chodzenia czy tarasu), ale ważne jest solidne mocowanie, żeby wiatr nie oderwał warstw. Planuję kleić styropian (klejem bitumicznym lub poliuretanowym) + kołkować.Dla grubości 23 cm – jakie kołki polecacie? Czy wystarczą o długości ok. 30 cm (żeby wystawały trochę w podłoże betonu)? Czy lepiej stosować metodę z otwornicą – wyciąć otwór w styropianie, włożyć kołek, a potem zatkać wyciętym krążkiem (żeby kołek nie wystawał i nie tworzył mostka)? Jeśli dwie warstwy: Czy wystarczy kołkować tylko dolną warstwę (do podłoża), a górną tylko przykleić do dolnej? Czy kołki muszą przechodzić przez obie warstwy dla lepszej stabilności?   3. Warstwa separacyjna na styropianie pod papę: Czytałem różne opinie – jedni polecają geowłókninę polipropylenową (200-300 g/m²) jako ochronę przed wysoką temperaturą palnika i separację, drudzy grubą folię PE (0,2 mm). Geowłóknina wydaje mi się lepsza (przepuszcza parę, nie topi się tak łatwo). Czy zgadzacie się, że geowłóknina to najlepsze rozwiązanie w takim przypadku, czy polecacie coś innego (np. folię PE)?
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...