Skocz do zawartości

Domek letniskowy muratorDL01S


Recommended Posts

Napisano
Witajcie !!
To mój pierwszy post na tym forum , witam wszystkich serdecznie !!
Wybrałem projekt domku letnickowego http://projekty.muratordom.pl/projekt_dla-dwojga,108,1,0.htm
W kosztorysie podano cene pod klucz 94 tys pln , proszę spójrzcie na materiały i podpowiedzcie jak zbić trochę tą kwotę + to że chce budować systemem gospodarczym , czy zastosować pustak czy drewno , jak zrobić ładnie solidnie i taniej
Z góry dzięki za wszystkie porady
pozdrawiam
Wojtek
Napisano
A po co taki budynek i tak drogi?
Dla wspomnianych celów można:
- kupić dwie altany ogrodowe, połaczyć je, dokupić materiał na elewację, wełnę, płyty i za 1/3 podanej ceny mieć większą powierzchnię.
- kupić gotowy domek drewniany też w cenie około 30.000zł przy podobnej powierzchni.
Napisano
Dzięki za podpowiedź
Problem w tym że nie moge znaleźć ładnego gotowego projektu domku letniskowego , a te co znajduje wcale nie są o wiele tańsze bo dochądzą póżniej dodatkowe koszta, domek niby kosztuje 35tys , ale 15% montaż, kilka tys za transport na miejsce + wykonczenie wewnątrz instalacje i pewnie wyjdzie w okolicach 70-80 tys stą moje pytanie , jak przy wybranym przezemnie projekcie zejść z ceny 94 tys pod klucz
Napisano (edytowany)
Cytat

Dzięki za podpowiedź
Problem w tym że nie moge znaleźć ładnego gotowego projektu domku letniskowego , a te co znajduje wcale nie są o wiele tańsze bo dochądzą póżniej dodatkowe koszta, domek niby kosztuje 35tys , ale 15% montaż, kilka tys za transport na miejsce + wykonczenie wewnątrz instalacje i pewnie wyjdzie w okolicach 70-80 tys stą moje pytanie , jak przy wybranym przezemnie projekcie zejść z ceny 94 tys pod klucz



On 94 tysiące kosztuje fiu fiu icon_smile.gif podobnej wielkości gospodarczy postawiłem za 1/10 tej ceny
Pytanie jest takie czy bierzesz ekipę czy samemu robisz.

Cięcia
1) Budynek na słupach betonowych - nie pełnym fundamencie ( w technice kanadyjczyka )
2) Drzwi tarasowe - nie dawaj wszystkich szklanych - zrób sobie jedno wyjście tarasowe a w pozostałych daj tradycyjne okna
3) Zlikwiduj balustrady drewniane - przynajmniej te z rzutów - zrób sobie z desek zwykłych - 2 deski poziomo i też jest git
4) kominek daj gotowy albo popularną kozę a na taras daj grilla z marketu
5) Taras daj ziemny - na to płyty chodnikowe lub kostkę z odzysku - zawsze sobie później wymienić możesz

Gdyby o mnie chodziło to postawił bym w zupełnie inny sposób ale ja hardkor jestem icon_razz.gif

Tak sobie patrzę w koszta i nadziwić się nie mogę..
Elektryka 12000 zł...
W 2009r. w mieszkaniu M-3 o podobnej wielkości domu sam kładłem elektrykę - koszt ok 750 zł a kabla mi jeszcze zostało.
Chyba że tu jakieś grzejniki elektryczne, bojler elektryczny no nie wiem co jeszcze..
W tym domku bym dał:
Kabel 3x2,5 kontakty - 70mb
Oświetlenie 3x 1,5 -50mb
Włączniki świateł 4 szt
Gniazda natynkowe 4 w kuchni 3 w salonie, 2 w sypialni, 2 w łazience.
Bezpieczniki 2 układy oświetlenie i elektryka + powiedzmy te grzejniki elektryczne..

Jak daleko masz z doprowadzeniem wody (studni) i prądu ? Tu mogą być spore koszty.. Edytowano przez Draagon (zobacz historię edycji)
Napisano
Dzięki serdeczne
Dla mnie ta cena też jest chora , ale że jestem zupełnym żółtodziobem w tej sprawie , to do końca nie zdaje sobie sprawy z poszczególnych kosztów , dzięki za obszerną odpowiedź napewno zastosuje się do Twoich porad !!
woda będzie ze studni głebinowej nie ma innej możliwosci niestety , tutaj znam dokładny koszt 12 tys zł
pozdrawiam

jak znacie jakies fajne projekty domków letniskowych pomiędzy 40 a 70 m przesyłajcie

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Witam Mam problem spowodowany brakiem uzyskania pozwolenia na budowę przez to że droga prowadząca do działki (wewnętrzna , prywatna ) ma 3.5 metra szerokości a nie 5 m , dodam że moja działka i dwie przed moja są jedyne nie zabudowane licząc od wjazdu z drogi publicznej na drogę wewnętrzną a dalej za moją działka jest około 6-7 domów.  I jak to działa że tamte domy dostały pozwolenie a ja nie dostałem i działka przed moją również nie dostała pozwolenia  bo rozmawiałem z sąsiadem.   Czy oprócz służebności jest jakaś inna szansa odwołania się i sensowna argumentacja tego przypadku ? Ktoś może miał podobną sytuację w ostatnim czasie ?    
    • No i tym samym zwiększyć śliskość nawierzchni    
    • Jak fugę wykorzystałbym rzadki beton. Jak trochę przyschnie, zamieść całość a po całkowity wyschnięciu fug, przeczyścić kamienie wodą, można czymś zaimpregnować (pod warunkiem, że kamienie się ładnie doczyszczą)
    • Instrukcja olejowania nowego tarasu drewnianego z zastosowaniem produktów Osmo   Aby zapewnić trwałość, odporność na warunki atmosferyczne oraz estetyczny wygląd tarasu, niezbędne jest odpowiednie zabezpieczenie drewna jeszcze przed montażem. Poniżej przedstawiamy sprawdzony sposób pracy z wykorzystaniem renomowanych produktów marki Osmo. 1. Gruntowanie – Osmo WR Aqua 4001 Wszystkie elementy drewniane – deski tarasowe i legary – gruntujemy preparatem WR Aqua 4001. Grunt aplikujemy z każdej strony, zwracając szczególną uwagę na krawędzie oraz spód desek. Po nałożeniu preparatu drewno musi schnąć przez minimum 24 godziny w suchym, przewiewnym miejscu. 2. Pierwsza warstwa Oleju Tarasowego Osmo – przed montażem Po wyschnięciu gruntu nakładamy pierwszą warstwę Oleju Tarasowego Osmo. Olej nanosimy: Z obu stron desek tarasowych (góra i dół), Na wszystkie powierzchnie legarów. Dzięki temu drewno jest zabezpieczone zarówno od strony ekspozycji, jak i od strony gruntu/wilgoci. 3. Montaż tarasu Po całkowitym wyschnięciu oleju deski i legary montujemy zgodnie z zasadami sztuki budowlanej. Prace należy prowadzić w suchych warunkach pogodowych. 4. Druga warstwa Oleju Tarasowego Osmo – po montażu Po zamontowaniu desek, na ich widoczną (górną) stronę nakładamy drugą warstwę Oleju Tarasowego Osmo. Zapewnia to pełną ochronę przed działaniem promieni UV, deszczem i śniegiem oraz nadaje drewnu piękne, naturalne wykończenie. 5. Zabezpieczenie końcówek desek – Osmo 5735 Impregnat do czoła deski Na zakończenie każdą czołówkę (końcówkę) deski zabezpieczamy specjalnym impregnatem Osmo 5735. Zapobiega to nadmiernemu wnikaniu wilgoci przez czoła, co jest szczególnie ważne, ponieważ właśnie tam drewno najbardziej chłonie wodę i jest narażone na pękanie.   Dodatkowe wskazówki: Drewno przed impregnacją i olejowaniem powinno mieć wilgotność poniżej 20%. Idealne warunki pracy: temperatura od +10°C do +30°C, brak opadów i wysoka wilgotność względna powietrza. Do aplikacji zaleca się używać pędzla do drewna, wałka lub specjalnych akcesoriów Osmo.  
    • Dzięki za podpowiedź. Osobiście, skupiam się na lepszych parametrach (choć tu różnica w nich jest niewielka) bo będę potrzebował ich później do świadectwa energetycznego przy wniosku o dofinansowanie pompy ciepła. Z trudnościami w układaniu jakoś sobie spróbuję poradzić.   Szukając jakiegoś "haczyka", myślałem właśnie o parametrach nie podanych w opisie ale skoro ich nie podali, to raczej są mniej istotne i do pełnej oceny tych produktów pozostaje tu pewnie to, co opisałeś, czyli wygoda w układaniu, rozwarstwianie, pylenie, itp. W międzyczasie spróbowałem porównać wełnę szklaną "piano", czyli tą którą używałem dotychczas, z "KT37", czyli jedną z tych, które chcę dokupić i wydają się jednakowe. Jedyna różnica poza długością w rolce i ceną to ta, że sprzedawane są w dwóch innych marketach budowlanych pod różną nazwą.   Podsumowując, jeśli nie ma zbyt dużych różnic między "Uni-matą 38" a "KT 37", to zamówię tą "KT 37". Jest tańsza za metr kw., delikatnie cieplejsza i ma takie same właściwości, jak "Isover Piano", którego używałem dotychczas.      
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...