Skocz do zawartości

Dlaczego... sauny?


Recommended Posts

Napisano
Na jesieni zamontowalam saune (nie z zadnej z wymienionych firm). Moze dlatego ze kupowana byla w malej firmie, to nalezalo po dwoch miesiacaj poprawic przylaczenie pieca ale teraz juz wszystko dziala jak powinno.

Tak czy inaczej przez cala zime moglismy wygrzewac sie we wlasnej saunie zamiast biegac do klubu fitness icon_biggrin.gif
  • 2 tygodnie temu...
Napisano
Nie przewidziałem sauny w projekcie w związku z tym mam pytanie
Czy można ją zainstalować w pralni-kotłowni - jedyne miejsce gdzie miałbym na nią miejsce.
CVzy trzeba dodatkowej wentyacji?

Czy może ktoś taką saune zamontował w "nieprzewidzaianym" miejscu i ma jakieś uwagi
Czy po wyjściu z sauny musi być ciepło - chodzi o to jak ogrzewać to pomieszczenie w którym jest sauna
Napisano
Przed napisaniem posta czytałem ten i inne artykuły. Wynika z nich, że saune można postawić praktycznie wszędzie - aby doprowadzić tam instalacje i zrobić dobrą wentylacje.

Ale mimo to mam wątpliwości czy pralnia-kotłownia jest dobrym miejscem, a w szczególności czy wtedy mocniej je ogrzewać czy nie i czy bedzie tam odpowiedni komfort dla użytkowników.
Stąd to pytanie na forum - głóewnie do użytkowników mających jakieś doświadczenia w tej dziedzinie.
  • 1 rok temu...
Napisano
Witam
Ja z mężem planujemy saunę w pomieszczeniu nad garażem gdzie również przewidzieliśmy siłownię.
Już się nie mogę doczekać kiedy będziemy wszystko urządzać. Ale to chyba nastąpi dopiero w przyszłym roku icon_cry.gif Teraz jest etap hydrauliki i tynkowania. A ceny galopująąąąąąąąąąąąąąąąą w górę.
  • 3 miesiące temu...
Napisano
Witam.

Niedawno siostra miała przyjemność zakupić saunę.
Nie pamiętam nazwy firmy, która zaoferowała sprzedaż sauny, ale była to dość duża firma z Gliwic.
Jest bardzo zadowolona ze współpracy oraz wykonania a do tego ceny bardzo konkurencyjne.

Sam miałem możliwość skorzystania z niej icon_biggrin.gif

Jeżeli mogę kogoś polecić, to polecam Pana Damiana.
Telefon kontaktowy do tego Pana: 600995091

Z tego co jeszcze pamiętam, to oferuje sauny na terenie całej Polski icon_smile.gif


Może komuś te informacje będą pomocne icon_smile.gif
Napisano
Zastanawiam się czy saunę można jakoś dobudować do istniejącego budynku i czy nie będzie to tylko sauna na wakacje a w zimę nie będzie można z niej korzystać.
Napisano
Cytat

Zastanawiam się czy saunę można jakoś dobudować do istniejącego budynku i czy nie będzie to tylko sauna na wakacje a w zimę nie będzie można z niej korzystać.



Hmmmm... przeglądając ofertę Megiwu (bo tak sie nazywa ta firma - znalazłem icon_smile.gif ) widziałem sauny "podwórkowe". Tak więc postawienie sauny gdziekolwiek jest ograniczone chyba tylko naszą wyobraźnią icon_smile.gif

Siostra ma w prawdzie wewnątrz mieszkania a "obudowa" sauny to solidne drewno, więc obudowanie jej np. cegłą czy czymś takim chyba nie stanowi problemu.

Polecam jednak skonsultować się z Panem Damianem icon_smile.gif

Pozdrawiam icon_smile.gif
  • 2 miesiące temu...
Napisano
Saunę można zamontować prawie wszędzie. Wystarczy wynająć tylko odpowiednich fachowców. Mam mieszkanie w bloku na ostatnim piętrze. Nie było problemu z zamontowaniem w mojej dosyć dużej łazience sauny. Teraz korzystam z niej kiedy chcę. Przyznam, że jest to bardzo przyjemna wygoda icon_smile.gif
Polecam firmę Saunet, są naprawdę profesjonalną firmą i dbają o klienta i jego potrzeby. Jeżeli kogoś interesuje oferta tej firmy, to mozna się z nią zapoznać na stronie Saunet
Napisano
Cytat

Jaki typ sauny pan poleca?



To wedle gustu. Ja akurat posiadam saunę infrared - Ori infra. Jest to sauna, z której mogą korzystać wszyscy. Osoby starsze, młodsze, mozna z niej korzystać nawet będąc w ubraniu. Jestem bardzo zadowolony.
Napisano
zastanawiam się tylko jak długo będziecie korzystać z tej sauny - niedługo wam spowszednieje i będzie tylko zawadzać. To tak jak z siłownią we własnym domu - jest i tyle ale nikt z niej nie korzysta.
Ja tam wolę wykupić sobie karnet na siłownię i saunę - taniej wyjdzie i mam motywację, że muszę iść ponieważ zapłaciłam. icon_biggrin.gif icon_biggrin.gif
Napisano
Cytat

My się zastanawiamy nad sauną, czy lepiej ją zrobić w jakimś pomieszczeniu w domu czy oddzielnie zbudować w ogrodzie malutki budynek?



Myślę, że lepiej w jakimś pomieszzceniu w domu - zawsze to przyjemniej wyjść z sauny prosto do domu niż na podwórko - zwłaszcza gdy pada np deszcz czy śnieg!
  • 3 tygodnie temu...
Napisano
Adlaczego sauna w domu ma być niewykorzystana? Skąd pomysł, że lepiej opłacić karnet na siłownię (ponad 100 zł miesięcznie) i tracić czas na dojazdy zamiast mieć ją w domu wtedy gdy naprawdę potrzebna?
  • 2 tygodnie temu...
Napisano
Cytat

Adlaczego sauna w domu ma być niewykorzystana? Skąd pomysł, że lepiej opłacić karnet na siłownię (ponad 100 zł miesięcznie) i tracić czas na dojazdy zamiast mieć ją w domu wtedy gdy naprawdę potrzebna?


Kupując karnet na siłownię (120zł/miesiąc) -w cenę wchodzi siłownia, fitness, sauna. Po co więc budować ją w domu?
  • 2 miesiące temu...
Napisano
Ale nie każdy może korzystać z sauny - są przeciwwskazania. Pękają drobne naczynka krwionośne przy tak dużych różnicach temperatur.... Osoby ze słabym krążeniem tez raczej nie powinny korzystać z sauny.
Napisano
Cze.Sauna sucha i mokra wymaga po seansie prysznica najlepiej zimnego dlatego powinien być blisko./Drzewiej to do przerębla saunowicze skakali/Pozdro icon_biggrin.gif
Napisano
Cytat

Cze.Sauna sucha i mokra wymaga po seansie prysznica najlepiej zimnego dlatego powinien być blisko./Drzewiej to do przerębla saunowicze skakali/Pozdro icon_biggrin.gif



Chyba tylko ci od sauny fińskiej . A budowania przerębla w domu nie radzę. icon_biggrin.gif Koszty energii żeby to utrzymać zmrożone (bo zbudować takie ustrojstwo udające przerębel to zawsze można - w Rosji, w Moskwie chyba, to całą górę dla narciarzy zbudowali) byłyby tak kolosalne że nawet nasi najbogatsi by się chyba zawahali.
  • 2 tygodnie temu...
Napisano
Sauna to dobra rzecz. W domu trudno znaleźć na to czas bo zawsze jest coś do zrobienia i nie ma relaksu. Na siłowni to jest moja godzina czy pół i nikt mi nie przyjdzie ze skargą na brata nie będzie próź o kanapki itp. Dlatego nawet nie planuje sauny w domu. Kiedyś wydawało mi się to dobrym pomysłem ale jestem realistką. Rodzina nie da mi się wyłączyć i odpocząć. icon_cool.gif
  • 1 rok temu...
Napisano
Cytat

Saunę można zamontować prawie wszędzie. Wystarczy wynająć tylko odpowiednich fachowców. Mam mieszkanie w bloku na ostatnim piętrze. Nie było problemu z zamontowaniem w mojej dosyć dużej łazience sauny. Teraz korzystam z niej kiedy chcę. Przyznam, że jest to bardzo przyjemna wygoda icon_smile.gif
Polecam firmę Saunet, są naprawdę profesjonalną firmą i dbają o klienta i jego potrzeby. Jeżeli kogoś interesuje oferta tej firmy, to mozna się z nią zapoznać na stronie Saunet


mam pomieszczenie które chcę przeznaczyć na saunę. Zastanawiam się tylko nad jej typem.
Czy ktoś z Państwa ma doświadczenie w korzystaniu w warunkach domowych z sauny na podczerwień ?
  • 2 miesiące temu...
Napisano
Słuchajcie a ja znalazłam sauny Infrated Krizana. Super sprawa, nie słyszałam wcześniej o takim rozwiązaniu. Mianowicie te sauny są na podczerwień, działają więc pro-zdrowotnie. Nagrzewają bardziej ciało niż pomieszczenie, więc temperatura, która w sauence panuje to coś pomiędzy 30 a 60 stopni. W takiej temperaturze mogą siedzieć nawet chorzy na serce. W dodatku, wiadomo, że podczerwień działa leczniczo a sauna oczyszczająco i relaksująco. Myślę, że świetne połączenie. Taką saunę warto kupić do domu.
Napisano
Cytat

Słuchajcie a ja znalazłam sauny Infrated Krizana. Super sprawa, nie słyszałam wcześniej o takim rozwiązaniu. Mianowicie te sauny są na podczerwień, działają więc pro-zdrowotnie. Nagrzewają bardziej ciało niż pomieszczenie, więc temperatura, która w sauence panuje to coś pomiędzy 30 a 60 stopni. W takiej temperaturze mogą siedzieć nawet chorzy na serce. W dodatku, wiadomo, że podczerwień działa leczniczo a sauna oczyszczająco i relaksująco. Myślę, że świetne połączenie. Taką saunę warto kupić do domu.


Słyszałam o tych saunach Infrated Krizana i wygląda to naprawdę bardzo fajnie. Po pierwsze jest to rozwiązanie znacznie tańsze niż instalowanie standardowej sauny a działanie w zasadzie jest podobne. Podczerwień już od dawna wykorzystuje się na przykład w leczeniu, w fizykoterapii więc czemu nie wykorzystać by tego w saunie. Jak dla mnie fajny pomysł.
  • 2 tygodnie temu...
Napisano
Też słyszałam o saunach Infrated Krizana. I faktycznie wyglądają one bardzo zachęcająco. Poczytałam co nieco o tych saunach i muszę przyznać, że najbardziej przekonuje mnie to, żeby zainstalować to, że jest ona na podczerwień więc nie ma ani wilgoci ani pary... super jest takie rozwiązanie. Moim zdaniem taka sauna w domu jest doskonałym pomysłem;)
  • 2 tygodnie temu...
Napisano
Cytat

Też słyszałam o saunach Infrated Krizana. I faktycznie wyglądają one bardzo zachęcająco. Poczytałam co nieco o tych saunach i muszę przyznać, że najbardziej przekonuje mnie to, żeby zainstalować to, że jest ona na podczerwień więc nie ma ani wilgoci ani pary... super jest takie rozwiązanie. Moim zdaniem taka sauna w domu jest doskonałym pomysłem;)



Nigdy wcześniej o tym nie słyszałam. Zawsze trochę źle się czuję w saunie bo miałam kiedyś astmę i rzeczywiście to wilgotne powietrze bywa dla mnie uciążliwe. Takie rozwiązanie naprawdę mi się podoba. I ceny chyba też konkurencyjne w porównaniu z tradycyjną sauną... Chyba poważnie przemyślę ten pomysł icon_wink.gif

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Zgodnie z polskimi przepisami, zawartymi w rozporządzeniu Ministra Infrastruktury w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać budynki i ich usytuowanie, minimalna długość kanału wentylacji grawitacyjnej, liczona od kratki wentylacyjnej do wylotu ponad dach, powinna wynosić od 2,5 do 3 metrów. Źródła podają również, że dla zapewnienia optymalnej wydajności, wysokość ta powinna wynosić co najmniej 4 metry.   Przepisy dotyczące minimalnej wysokości kominów wentylacyjnych  powstawały w czasach, gdy dominującą technologią były murowane, nieocieplone kominy. Inżynierowie i prawodawcy opierali się na dekadach obserwacji i obliczeń dla tych właśnie, "klasycznych" rozwiązań. Minimalna wysokość została ustalona jako bezpieczny margines, który gwarantował wytworzenie minimalnego, stabilnego ciągu w różnych, także niesprzyjających warunkach:   Należy pamiętać, że wszystkie kanały wentylacyjne w jednym systemie grawitacyjnym powinny mieć zbliżoną długość. Znaczne różnice mogą prowadzić do zakłóceń w działaniu, gdzie dłuższe kanały o silniejszym ciągu mogą "wysysać" powietrze z krótszych, powodując ciąg wsteczny. Wentylacja grawitacyjna w domu to system naczyń połączonych. Zasada równowagi: Aby system działał poprawnie, wszystkie kanały wywiewne powinny mieć zbliżoną siłę ciągu. Zastosowanie jednego, bardzo sprawnego (ocieplonego, z mniejszymi oporami przepływu) kanału w systemie z innymi, (murowanymi) mniej sprawnymi, może pogorszyć działanie w tej części  wentylacji! Przepisy nie nadążają za technologią: Prawo budowlane często jest aktualizowane wolniej, niż rozwija się technologia. Minimalna wysokość pozostaje w przepisach jako uniwersalna, bezpieczna wartość gwarantująca działanie systemu w każdych warunkach, niezależnie od użytej technologii.  Ocieplony kanał jest sprawniejszy, ale przepisy pozostają konserwatywne. Co więcej, jego wysoka sprawność, jeśli nie będzie  zrównoważona w całym systemie, może prowadzić do problemów z działaniem wentylacji.
    • Raz jeszcze dziękuję za wyczerpującą odpowiedź.    Chciałbym jeszcze poruszyć dwie kwestie związane z tym tematem:   1. Rozdzielacz mam na korytarzu, umiejscowiony w takim miejscu, że rura po podłodze od rozdzielacza do pokoju ma ok. 1.5m długości. Na tym odcinku także nie zauważyłem aby podłoga była dużo cieplejsza niż w pokoju, mimo że korytarz jest w centralnym punkcie domu. Jednakże w tym miejscu nie ma żadnego grzejnika i przechodzi tylko 2x1.5 metra rury (zasilenie i powrót). Mimo to mam jednak obawy, że nieocieplony dom to tylko 1 z kilku powodów dla których podłogówka słabo grzeje. No i ostatecznie, woda w rurze też drastycznie się nie wychładza. Nakleiłem taśmę malarską na belki rozdzielacza aby precyzyjniej zmierzyć ich temperature za pomocą pirometru i wyszło że różnica między nimi to ok 3*C. Delta T wydaje się być w normie, ale specjalistą nie jestem.  Tak jak pisałem, jest to pierwsze pomieszczenie z uruchomioną podłogówką. Niejako cieszę się że tak wyszło, bo w kolejnych pomieszczeniach jest jeszcze szansa na ew. poprawki aby grzało to lepiej.   2. Ostatnio usłyszałem że Sander Standard Alu to był kiepski pomysł i lepiej było wziąć styropian bez aluminium, i powkładać w rowki aluminiowe radiatory które lepiej odbierają ciepło z rury. Niestety nie wiem ile w tym prawdy, a płyty Sandera zostały juz zakupione na całe piętro (poza łazienką i korytarzem, gdzie pójdzie XPS pozwalający na zagęszczenie rur co 10cm). Chyba że jakiś radiator by pasował do nich, to mógłbym jeszcze dodatkowo dokupić o ile miałoby to pomóc. Nie wiem niestety na ile mogłoby to pomóc i czy ma to jakikolwiek sens?   Raz jeszcze dziękuję za odpowiedzi i cierpliwość do laika.
    • Duża różnica między temperaturą zasilania a temperaturą podłogi oraz niska temperatura w pokoju, mimo stosunkowo ciepłej posadzki, wynikają z kilku powiązanych ze sobą czynników. Kluczową rolę odgrywa tu brak ocieplenia budynku, co w połączeniu ze specyfiką ogrzewania podłogowego prowadzi do opisywanych przez Pana zjawisk.    Brak izolacji termicznej domu.   W takim budynku ciepło ucieka na zewnątrz w znacznie większym stopniu niż w budynkach ocieplonych. Straty ciepła mogą sięgać nawet 20-25% przez same ściany zewnętrzne oraz 10-15% przez podłogi i fundamenty.   W Pana przypadku oznacza to, że ciepło dostarczane przez wodę w rurach ogrzewania podłogowego, zamiast efektywnie ogrzewać jastrych (wylewkę), a następnie pomieszczenie, jest w pewnej mierze "tracone" i przenika przez niezaizolowane ściany zewnętrzne. System grzewczy musi więc pracować ze znacznie wyższą mocą (wyższa temperatura zasilania), aby skompensować te straty. To właśnie ta "walka" instalacji z ciągłą ucieczką ciepła jest głównym powodem, dla którego mimo wody o temperaturze 45°C, podłoga nagrzewa się tylko nieznacznie.     Fakt, że podłoga staje się zimniejsza w miarę zbliżania się do ściany zewnętrznej, mimo że tam również dociera woda z zasilania, wynika z dwóch powodów: Intensywne oddawanie ciepła: Nieocieplona ściana zewnętrzna działa jak duży "odbiornik" zimna, co powoduje bardzo szybkie wychładzanie się fragmentu podłogi znajdującego się w jej pobliżu.   Spadek temperatury wody: Woda w rurze, płynąc w kierunku ściany zewnętrznej, oddaje ciepło do jastrychu. Gdy zawraca i płynie z powrotem, jest już znacznie chłodniejsza, co dodatkowo potęguje efekt chłodniejszej podłogi w dalszej części pętli.   W pomieszczeniach ze strefami o zwiększonych stratach ciepła, jak przy ścianach zewnętrznych, często stosuje się układ ślimakowy lub zagęszcza się rury, aby zapewnić bardziej równomierny rozkład temperatury.   Ogrzewanie podłogowe charakteryzuje się dużą bezwładnością cieplną, co oznacza, że nagrzewa się i stygnie powoli. W dobrze zaizolowanym budynku wylewka po nagrzaniu długo utrzymuje ciepło. W Pana przypadku proces ten jest szybszy. Zanim wylewka zdąży się w pełni nagrzać i zakumulować wystarczającą ilość energii, znaczną jej część traci do otoczenia (przez ściany i grunt). Można to porównać do próby napełnienia dziurawego wiadra – mimo ciągłego dolewania wody, jej poziom nie podnosi się znacząco.   Podłoga nie nadąża się zagrzać, ponieważ ciepło, które otrzymuje od instalacji, jest niemal natychmiast "wysysane" przez nieocieplone przegrody budynku. Duża różnica między temperaturą wody a podłogi oraz niska temperatura w pokoju to bezpośredni skutek ogromnych strat ciepła, charakterystycznych dla starych, nieocieplonych domów.   Aby zapewnić samo odpowietrzenie się instalacji, przepływ powinien być większy niż 0,7 l/min. Maksymalny przepływ: Zazwyczaj nie zaleca się, aby przepływ w rurach (np. PEX 16, 17, 18 mm) był większy niż 2,5 l/min, aby nie przekroczyć dopuszczalnej straty ciśnienia (ok. 20 kPa) w pętli.     Dopiero po przeprowadzeniu termomodernizacji budynku (ocieplenie ścian, fundamentów, ewentualna wymiana okien) będzie Pan mógł w pełni docenić efektywność i komfort ogrzewania podłogowego, które będzie mogło pracować przy znacznie niższej temperaturze zasilania oraz będzie można zmniejszyć  przepływ czynnika grzejnego ustawiony teraz na 2.5l.
    • Dziękuję za obszerne wyjaśnienia, jednak nie to było moim pytaniem. Gdyby temperatura podłogi była wyższa, to zapewne przestawiłbym zawór VTA, tak aby bardziej mieszał wode z powrotu. Rozumiem także, że temperatura podłogi, to nie to samo co temperatura wody. Dziwi mnie natomiast aż tak duża różnica pomiędzy nimi oraz fakt, że temperatura w pokoju wynosi zaledwie 20*C przy temperaturze podłogi wynoszącej 28*C.   Jak wcześniej na zasileniu miałem 30*C, to powierzchnia podłogi wynosiła jakieś 24-25*C. Teraz spadł śnieg, pojawiły się temperatury w okolicach 0*C to i kocioł zaczął mocniej grzać. Na zasileniu jest wyższa temperatura, bo zawór VTA mam w pełni otwarty (ustawiony na 45*C), ale temperatura podłogi nie podniosła się jakoś znacząco w porównaniu do temperatury wody. Rurę mam poprowadzoną tak, że wchodzi od rozdzielacza z korytarza do pokoju, następnie wzdłuż przez cały pokój do ściany zewnętrznej i stamtąd wraca meandrem w stronę wejścia. Przy wejściu do pokoju i w miejscu w którym rura przechodzi przez ścianę mam najwyższą temperaturę podłogi. Im bliżej ściany zewnętrznej tym podłoga jest zimniejsza, mimo, że jest bliżej początku (zasilenia). Możliwe więc, że ta podłoga nie nadąża się zagrzać, bo to co uda jej się zakumulować, to musi oddać do otoczenia? Czy stąd może wynikać tak niska temperatura jastrychu mimo dużo wyższej temperatury zasilenia? Dom nie jest ocieplony (pochodzi z lat 70), jestem w trakcie remontu.   Generalnie wątpliwości mam sporo, ale nie chce poruszać wielu kwestii na raz.
    • Dla zapewnienia komfortu i zdrowia użytkowników temperatura powierzchni podłogi nie powinna być zbyt wysoka. Przegrzana podłoga może prowadzić do dyskomfortu, problemów z krążeniem, a także do uszkodzenia materiałów wykończeniowych.      Temperatura podłogi to nie to samo co temperatura wody zasilającej instalację. Aby uzyskać zalecaną temperaturę posadzki, woda w rurach musi mieć wyższą temperaturę. Zazwyczaj mieści się ona w przedziale 30°C–45°C. Maksymalna temperatura wody zasilającej nie powinna przekraczać 55°C.   Pokoje mieszkalne, sypialnie, kuchnie i korytarze: W tych pomieszczeniach maksymalna temperatura powierzchni podłogi nie powinna przekraczać 28°C. Za optymalną wartość, zapewniającą przyjemne odczucie ciepła, uznaje się temperaturę w przedziale 22-26°C.   Łazienki i pomieszczenia sanitarne: Ze względu na specyfikę tych pomieszczeń, gdzie często przebywamy boso, dopuszczalna jest wyższa temperatura podłogi, sięgająca maksymalnie 32-34°C. Pozwala to na uzyskanie wyższego komfortu cieplnego, który w łazienkach powinien oscylować wokół 24°C.   Strefy brzegowe: W miejscach o zwiększonych stratach ciepła, takich jak obszary przy oknach i ścianach zewnętrznych, dopuszcza się lokalne podniesienie temperatury podłogi do 34°C.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...