Skocz do zawartości

Jaki projekt ? Pochyły teren, duża działka


Recommended Posts

Witam
Spadek jest ok 3:1, szerokość działki 120m, długość 150m. Główna droga jest od dołu.
Szukam projektu, który by wykorzystał pochyłość terenu tzn. żeby piwnica w połowie wystawała (wjazd do garażu).
Dom typowo parterowy z sypialniami na poddaszu. Dom ma być szeroki z badziewnymi kolumnami z przodu (żona pomysł), balkonem od przodu i od tyłu domu, z tyłu domu duże przeszklone ściany salonu. Metraż nie większy niż 250m.
Link do komentarza
ja mam podobną działkę, tzn dojazd od dołu, działka ze spadkiem 1,5-1,7m na 10m
Garaż mam zlokalizowany na taki półpietrze między piwnicą a parterem. Jedyne co bym zmienił. to posadowił go trochę niżej...tak muszę trochę nadsypać (mam lekko pod górkę wjazd)
Nie wiem czy znajdziesz taki projekt gotowy (ja mam indywidualny)
Link do komentarza
Witam .
Niewiele jest projektów na działkę ze spadkiem - to jest duża działka i dom jak się nie mylę nie będzie mały. Radzę zacząć szukać architekta i zacząć projektować.
Nie taki diabeł straszny - Bo jak pisałam projektowanie to " Działanie twórcze - powołanie do istnienia czegoś nowego i użytecznego, czegoś co poprzednio nie istniało.".
Warto podjąć ryzyko. Lub szukać, szukać - aż znajdziemy. icon_biggrin.gif

Pozdrawiam
Odwiedź moją stronę

Link do komentarza
Cytat

Znalazłem faworyta, oczywiście nie spełnia mojego najważniejszego założenia, ale człowiek nie krowa icon_smile.gif
Co sądzicie o projekcie LK&49 ?



Widzę , że nikt nie chce się wypowiedzieć - więc ja spróbuje:
FUNKCJA:
1. piwnica- dużym mankamentem jest garaż , w którym samochody stoją jeden za drugim (fakt , że przy garażach znajdujących się w piwnicy ze zjazdem w dół - zazwyczaj się tak projektuje ze względu na sam zjazd ), powierzchnia garażu - dosyć duża - ale można go wydzielić i wygospodarować tam pomieszczenie np na siłownię, saunę ... , warto pomyśleć tylko o większym doświetleniu tego pomieszczenia, w piwnicy oprócz garażu znajduje się duża kotłownia , wykorzystywana na pralnię (tak mówi opis) - dla mnie to duży mankament ponieważ sypianie znajdują się na poddaszu i pranie należy wpierw znieść na dół a następnie go wnieść na górę (wyprane i wyprasowane), zaleta jest dostępność piwnicy dodatkowymi drzwiami z zewnątrz, nie tylko przez wrota garażowe, piwnica łatwa do adaptacji do własnych potrzeb.
2. parter - przestronny przedsionek - tylko trochę mało miejsca na szafy ubraniowe (może zlikwidować podwójne drzwi do holu - wtedy po drugiej stronie przedsionka także będzie miejsce na w/w szafę), hol dosyć duży i reprezentacyjny z okazałymi schodami , z holu przejście do dużej i ustawnej kuchni (może nawet uda się ustawić wyspę pośrodku) ale brak spiżarni (jest duża piwnica - przy garażu, może to wystarczy) , miedzy kuchnia i pokojem dziennym w wykuszu znajduje się jadalnia , wykusz dobrze doświetlony dużymi oknami z trzech stron świata (należy uważać tylko na przegrzewanie ), dalej pokój dzienny otwarty na ogród z kominkiem , z pokoju przejście do pokoju gościnnego - gabinetu, dwie łazienki - to chyba zbyt dużo jak na funkcje tutaj znajdująca się , albo pozostawiłabym mała łazienkę jako łazienkę gościnną a druga zamieniłabym na garderobę,pomieszczenie gospodarcze lub na pralnie z otworem w stropie z górnej łazienki lub na dole zrobiłabym sypialnię małżeńską (bez przejścia do pokoju dziennego) z własna łazienką i może garderobą + osobna mała toaleta gościnna.
3.poddasze - trzy sypialnie + 1 łazienka, w układzie jaki jest to sypialnia małżeńska powinna mieć własna łazienkę i może garderobę, trochę trudno to wykonać , albo właśnie na parterze wykonać sypialnie małżeńską z własna łazienką a na poddaszu dwa duże pokoje wykorzystać jako pokoje dzieci z wejściem na balkon a mniejszy pokój wykorzystać jako gościnny - gabinet i wtedy jedna na górze łazienka wystarczy.

Czyli reasumując - pod względem funkcjonalnym największym dla mnie mankamentem jest umiejscowienie pralni na dole . Można powiedzieć , że wiele domów tak ma i jest dobrze. Może rozwiązaniem tego problemu byłoby przeniesienie garażu na druga stronę a pralnię i kotłownię umieścić w pionie z łazienkami w których w sposób przemyślany można byłoby wykonać otwór w stropie i zrzucać na dół brudna bieliznę - niestety należałoby ją wnieść na górę.

ELEWACJE - dzięki dachowi mansardowemu - budynek nie wygląda na zbyt wysoki a jednocześnie wysokość pomieszczeń na poddaszu jest duża (nie ma skosów). Trzy - balkony , trochę dużo jak na dom jednorodzinny (szczególnie , że nie są one użytkowane). Często wstawiane są jako element zadaszenia , podkreślenia wejścia jeżeli nie ma innych możliwości zaznaczenia tych elementów. Cztery kominy - tez trochę dużo jak na taki dom .
Dalej nie będę się wypowiadała -bo to nie jest mój styl . Trochę zbyt ozdobne.

Ale najważniejsze - proszę sprawdzić zapisy MPZP co piszą o dachach, wysokościach i w jakim miejscu należy ja określać i wiele innych zapisów na temat możliwej zabudowy.

Pozdrawiam
Odwiedź moją stronę

Link do komentarza
pamiętaj o jednym
ja miałem strasznie duży spadek i porobiłem błędy
Nie zrobiłem fundamentu schodkowo - kosztował mnie masę bloczków betonowych w góórę
Wymyśliłem z racji tego piwnicę - ale wcześniej drenaż ułożylem ja na wysoko9ści ławy fundamentowej.
Póżniej z racji spadku wkopałem się w piwnicy niżej.
Problemy
Kłopoty
Koszty
Do dzisiaj...niiestety
Link do komentarza
Funkcje
1. garaż - jeden z z powodów dla których go wybrałem, jest duży icon_smile.gif racja że problemem jest że stoją jeden za drugim, teraz tak mam, ale można się dogadać kto wyjeżdża pierwszy icon_smile.gif
3. Także uważam że na poddaszu łazienka powinna być osobna dla sypialni, a na parterze łazienka i wc dziwnie przemyślane

Pralnia na dole jest trochę wadą, ale nie aż tak wielką, jak często robimy pranie ?, a jakoś tą przestrzeń trzeba było zagospodarować. Fajny dałeś pomysł z tą pralnią pod łazienkami - idealnie by tam pasowała, jednak to są kolejne koszta.

W ogóle czekam na wasze propozycję, napisałem na początku czego oczekuję.

bobisczek strasznie duży spadek tzn ?

Link do komentarza
Cytat

W ogóle czekam na wasze propozycję, napisałem na początku czego oczekuję.



Witam
Niestety tą prace to Ty sam musisz wykonać.
Musisz przejrzeć - trochę projektów . Na tym polega - ten fenomen. Oglądasz 100-200.... projektów i może znajdziesz ten wymarzony za 2000,-zł. Poświęcisz na to 1 tydzień , może dwa a może pół roku. Poświęcasz swój czas - za który musiałbyś zapłacić zamawiając np. projekt indywidualny. Bo w tym czasie ktoś inny (patrz architekt icon_biggrin.gif ) musiałby dla Ciebie myśleć i wykonać tą pracę. A ty mógłbyś oglądając kolejna koncepcję - zmieniać np. kuchnia na prawo albo na lewo , ze spiżarnią albo bez , większy przedsionek ...................
Jeszcze jedno - oglądając projekty sprawdź wcześniej jakie masz założenia dotyczące zabudowy w MPZP lub WZ.

Pozdrawiam

Odwiedź moją stronę
Link do komentarza
  • 7 miesiące temu...
  • 3 tygodnie temu...
My również mamy działkę ze skosem, nie wiem ile dokładnie, ale chyba 1,5m, więc nie dużo, ale zawsze to problem.
Zdecydowaliśmy się na projekt indywidualny, ze względu na zbliżony koszt, co kupno projektu gotowego i jego adaptacja.
Masz projekt jest podobny do tego:
http://projekty.muratordom.pl/projekt_szum...ii,2037,1,0.htm
w wersji lustrzanej, gdzie garaż (dwu-stanowiskowy) w naszym przypadku będzie na górce (ale wzajd w efekcie będzie prawie w lini prostej z drogi, co jest ważne zimą), do tego podniesiony strop nad garażem i dom podpiwniczony (bez podpiwniczenia garażu).
Ja proponuję Ci wybór projektu indywidualnego, tym bardziej, że masz dużą działkę i projektant duże pole do popisu. A koszty nie będą mocno przewyższać tych (zależy gdzie mieszkasz) od projektu gotowego z jego adaptacją do twojej działki, o ile byłaby w ogóle taka możliwość... bo w naszym przypadku połowę projektu itak musiałby projektant rysować od nowa, i wtedy koszt byłby wyższy niż projekt indywidualny.
Odwiedź wszystkich projektantów w okolicy i po prostu zapytaj o ceny i możliwości icon_smile.gif
Ale wybierz się tam najlepiej z planem zagospodarowania przestrzennego lub warunki zabudowy, ewentualnym szkicem projektu lub katalogiem z wybranym projektami i jeszcze ważna jest mapka do celów projektowych (ok 700zł) on z niej wyczyta wszystko, nie musi udać się w teren icon_smile.gif
Powodzenia! Edytowano przez benias2 (zobacz historię edycji)
Link do komentarza
  • 3 tygodnie temu...
Cytat

Witam
Spadek jest ok 3:1, szerokość działki 120m, długość 150m. Główna droga jest od dołu.
Szukam projektu, który by wykorzystał pochyłość terenu tzn. żeby piwnica w połowie wystawała (wjazd do garażu).
Dom typowo parterowy z sypialniami na poddaszu. Dom ma być szeroki z badziewnymi kolumnami z przodu (żona pomysł), balkonem od przodu i od tyłu domu, z tyłu domu duże przeszklone ściany salonu. Metraż nie większy niż 250m.



Znalazłam bardzo ładny dom na górkę LK668.
Link do komentarza

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • W tej chwili nie zrobię, bo teraz mnie tam nie ma. Wygięły się różnie - jedne w górę, inne w dół. Szczególnie jedna jest mocno wygięta i akurat to ta na środku całego domu. Jak położyłem poziomicę na kilku z nich to się za głowę złapałem.   > A jak zrobić równą podłogę? To proste, trzeba dawać podkładki. Listwy o dobranej grubości. Myślisz, że konstrukcja jest już na tyle "spokojna" po tak długim czasie schnięcia, że nie spowoduje ponownych ugięć i tym samym pękania podłogi lub sufitów?   Dach był montowany około 4 - 5 lat temu.
    • Zrób jakieś zdjęcia, bo nawet nie wiadomo w którą stronę się "wygły"i powiedz też kiedy dach był montowany.    A jak zrobić równą podłogę? To proste, trzeba dawać podkładki. Listwy o dobranej grubości.
    • Witam. Wykonałem drenaż opaskowy wokół domu podpiwniczonego. Rura czarna kaczmarek ciężki dren o średnicy 11cm, w obsypce żwiru 16-32 i to wszystko owinięte włókniną 150g o wodoprzepuszcalności 90L/min. Dren będzie zasypany płukanym piaskiem z 10-20 cm a dopiero na to dam grunt z wykopu (glina zmieszana z piaskiem). Na 3 ścianach dolna powierzchnia drenu jest poniżej górnej płaszczyzny ławy a co za tym idzie poniżej posadzki piwnicy. Problem pojawił się na ostatniej ścianie z uwagi że w ławie znajduje się rura kanalizacyjna 160 której górna krawędź znajduje się tylko ok 6 cm poniżej posadzki. Dodając do tego izolację reaktywną którą pokryta jest ta rura kanalizacyjna i to że rura drenażowa jest ułożona na niej więc z jakimś odstępem dylatacyjnym 1-2cm więc zbierać będzie zaledwie jakieś 2-3 cm poniżej posadzki w piwnicy, ale jak ułożyłem dren ze spadek 0,5% to wychodzi na to że po lewej stronie dren będzie powyżej posadzki w piwnicy. Ściany piwnicy są bardzo dobrze zaizolowane masą reaktywną aż po same ławy więc tu akurat bym się nie obawiał że będzie coś przeciekać, ale trzeba brać na poprawkę jakieś niedoskonałości i zastanawiam się teraz nad funkcjonalnością tego drenu znajdującego się powyżej posadzki. Bo jeśli to wszystko jest w podsypce żwirowej i poziom ewentualnej wody gruntowej się wyrówna to nawet przy tak ułożonej rurze drenarskiej woda powinna być odbierana z odcinka znajdującego się poniżej posadzki piwnicy prawda? Więc nie ma w zasadzie obaw że będzie stała w miejscu gdzie rura jest powyżej posadzki bo zleci po prostu do najniższego punktu tylko że będzie to zachodziło wolniej aniżeli miało by być ściągane przez rurę? Wiem że dren można układać nawet z bardzo małym spadkiem czy też nawet pionowo i wyrównująca woda znajdzie ujście do najniższego punktu, ale nie chce mi się już tego poprawiać. Poniżej na pomarańczowo rura drenarska, na czerwono obrys żwiru 16-32 we włókninie.     Druga sprawa jeśli na jednej ze ścian rura ma jakieś 1 cm, wzniesienia, czy w niektórych miejscach więcej to czy grozi to zamuleniem w tym miejscu? Jakieś zanieczyszczenia staną w tym miejscu i nie będą mogły trafić do studni osadnikowej? Dren jest elastyczny i podczas zasypywania jak się na nim nie stoi to potrafi się podnieść a kamień spod niego ciężko jest wyciągnąć, stąd takie fale.          
    • Mam jętki dość mocno wygięte w łuk. Różnica poziomu pomiędzy niektórymi to nawet 5cm. Możliwe, że więcej. Nad nimi ma być strych nieużytkowy. Drewno jest suche, bo leżało tak kilka lat. Czy jętki nadal mogą się mocno wyginać, nawet o kilka centymetrów, czy raczej już tak zostanie? Na ile to jeszcze może wciąż pracować? Powinienem teraz dążyć do wyrównania i wypoziomowania jętek np. za pomocą spinania ich poprzecznie robiąc kratownicę czy może lepiej już zostawić to tak jak jest i podczas montażu podłogi podkładać jakieś deski itp.? Niektóre z jętek "wiszą" nad ścianami działowymi, a inne dotykają - to wynika pewnie z tego, że niektóre się wygięły z biegiem czasu i tego, że chyba powinny być montowane nieco wyżej nad ścianami. No ale jest jak jest.   Zależy mi na dwóch rzeczach: - w miarę równej (żeby wiochy nie było) podłodze strychu - żeby sufity (g-k) w pomieszczeniach użytkowych nie pękały
    • Musiała od razu pęknąć czy się po prostu ugięła albo powstały jakieś mocne naciski punktowe? Ściany piwnicy stoją na grubej papie, najgrubsza jaka była, nie pamiętam ile mm ale wydaje mi się że to też mogło mieć wpływ. W żadnej że ścian nie ma słupa żelbetonowego. Zanim stawiałem ściany to szukałem po forach i wszyscy doradzali takie słupy właśnie żeby unikać rys na ścianach. Rys jest więcej na ścianach piwnicy, poniżej pokazane. Praktycznie na każdym łączeniu wewnętrznych ścian nosnych i narożnikach.    A ponadto tu gdzie zaznaczono na żółto to są raczej na pewno naciski/reakcje pionowe bo jest to narożne okno tarasowe bez słupa i w tym miejscu pewne dochodzi do dużych nacisków na ściany piwnicy.     
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...