Skocz do zawartości

Koszt budowy domu - stan surowy + wykonczenie 2-3 pomieszczeń


Recommended Posts

Witam,
sytuacja zmusza mnie i moich bliskich do wyniesienia się z domu, dlatego zastanawiamy się nad różnymi wariantami.
Stąd też moje pytanie:
ile pieniędzy potrzebowalibyśmy na budowę domu (coś takiego jak Projekt M-131 - prosze poszukać w googlach), chodzi nam o budowę całego domu, ale wykończyć (podłoga, podłączenie elektryki i hydrauliki) tylko najpotrzebniejsze pomieszczenia (kuchnia, salon, łazienka), reszta może stać w stanie surowym, a gdy będą na to środki mogą być wykończone w późniejszym okresie.
Ile kosztowałaby nas taka inwestycja? Biorąc pod uwagę, że staramy się jak najmniejszym kosztem zakupić wszystko i wybudować (robocizna + materiał).

Wystarczyłoby 100.000-130.000 zł?

dodam, że wyglądałoby to tak:
lazienka - kabina prysznicowa, wc, zlew,
kuchnia - kuchenka, lodówka, zlew,
salon - praktycznie tylko podłoga wystarczy do przetrwania
Link do komentarza
masz działkę? media podciągnięte?
jaki grunt? niekłopotliwy, wystarczą standardowe fundamenty?
czy bierzesz pod uwagę "wyjścia awaryjne" typu :
- dach na razie deskowany (wykorzystanie desek po budowie) i na to papa - właściwe pokrycie w momencie napłynięcia gotówki?
lub
- ocieplenie domu styropianem i zaciągnięcie klejem - a tynk "na później"?

Link do komentarza
Cytat

ale na parterze mają być tylko te 3 pomieszczenia, reszta stan surowy, działki nie wliczałem, pozwolenia takie drogie?



nie wliczałeś działki , to znaczy że ją masz ? uzbrojoną w media?

media + pozwolenia + standardowy projekt i adaptacja projektu to jakieś 10.000zł - 15.000- na oko ... zależy co tam chcesz i czy dostaniesz ludzkie warunki , czy zdziercy - dostarczyciele będą chcieli z Ciebie zedrzeć (gaz , prąd, kanaliza...itd)


dom trzeba postawić , zadaszyć i zamknąć drzwiami i oknami , rozprowadzić instalacje , położyć tynki i wylewki - w całym domu .... i dopiero wtedy możesz wykończyć trzy pomieszczenia .... a resztę zostawić .... 170.000zł to minimalna realna kwota zakładając, że poddasza w ogóle nie ruszasz , że na dachu deski i papa a na elewacji tylko styropian zabezpieczony siatką i klejem .... że robocizna to niewielki koszt (po znajomości, rodzina ?) ... a większość prac wykończeniowych wykonasz sam ...

Link do komentarza
Cytat

wszystko można. Ale póki co to wygląda to strasznie chaotycznie. Nie masz jeszcze działki? Co to z działka. Znasz jej "obwarowania" co do budowy domu? Jakiś MPZP lub WZ. Napisz konkretnie co masz. Póki co, bawimy się w wróża...


póki co budowa domu jest tylko w planach, konkretnie to dostępne środki wynoszą 30 tys., planuje z bratem wpakować się w kredyt oscylujący w granicach 90-130 tys.

sytuacja zmusza mnie do tego, żeby wynieść się z mieszkania w bloku, by jak najszybciej przenieść się "na swoje" (powody rodzinne),
myśle, że dom piętrowy będzie można taniej urządzać (najpierw podstawowe pomieszczenia, na parterze, piętra nie tykać, a po jakimś czasie, kiedy sytuacja materialna ulegnie poprawie możemy inwestować w dalsze wykańczanie domu)

dom w granicach 100m2-120m2, muszą być 3-4 pokoje, "salon", kuchnia, 2 łazienki, kotłownia,
właśnie garaż w domu będzie chyba złym pomysłem, lepiej postawić coś na poczatku z blachy, przy domu, a zaoszczędzić na budowie
Link do komentarza
Dowiedz się:
1) Gdzie działka ma być - potem od gminy wystąp o Warunki Zabudowy, lub MPZP
2) Jaki rejon kraju ? Kwestia głębokości fundamentu
3) Projekt domu - bez żadnych wystających "części" z dachem dwuspadowym najlepiej na zasadzie kwadratu - takiego szukaj - oczywiście o ile spełnia WZ...
4) O ile wiem, to kredyt na 100-120tys dostaniesz wtedy, gdy twój dom faktycznie tyle wyniesie - czyli ok 50-80m2 max. chyba, że masz gotówkę lub ukończony jakiś etap domu..
Np. taki dom może spełnić twoje warunki finansowe Edytowano przez Draagon (zobacz historię edycji)
Link do komentarza
Cytat

Dowiedz się:
1) Gdzie działka ma być - potem od gminy wystąp o Warunki Zabudowy, lub MPZP
2) Jaki rejon kraju ? Kwestia głębokości fundamentu
3) Projekt domu - bez żadnych wystających "części" z dachem dwuspadowym najlepiej na zasadzie kwadratu - takiego szukaj - oczywiście o ile spełnia WZ...
4) O ile wiem, to kredyt na 100-120tys dostaniesz wtedy, gdy twój dom faktycznie tyle wyniesie - czyli ok 50-80m2 max. chyba, że masz gotówkę lub ukończony jakiś etap domu..
Np. taki dom może spełnić twoje warunki finansowe


Działka ma być w rejonie Środy Wlkp, ma być prosta, bez spadów, bez dodatkowych kosztów.
Sam zaprojektuje jak "mniej więcej" ma wyglądać ten dom. Póki co dysponowana gotówka to 30tys.
Link do komentarza
nie musisz rezygnować z garażu pod warunkiem, że będzie w bryle ... może po prostu zostać na razie "niewykończony"

opisówka tego na który Ty się zdecydowałeś:
http://www.najciekawszeprojekty.pl/projekt/km-763/m-131

projekt nie jest głupi ... zawiera wszystko co trza .... ale jeśli miałby być tani w wykonaniu , to :

- rezygnujesz z jaskółek na rzecz dwóch okien dachowych (jeśli istnieje konieczność doświetlenia pokoików na poddaszu ponieważ okna ścienne nie wystarczają) - i powstaje prosty dwuspadowy dach
- rezygnujesz wykusza
- modyfikujesz ilość /wielkość okien - inaczej pójdziesz z torbami

ma być prosta bryła bez udziwnień z dachem dwuspadowym ... każde udziwnienie podraża koszt budowy ...

Cytat

4) O ile wiem, to kredyt na 100-120tys dostaniesz wtedy, gdy twój dom faktycznie tyle wyniesie - czyli ok 50-80m2 max. chyba, że masz gotówkę lub ukończony jakiś etap domu..



dokładnie ....
ponadto - jeśli to ma być kredyt na dom , to nie wchodzi w grę częściowe wykończenie - kredyt na dom po hipotekę MUSI być wykończony w całości - bank z tego rozliczy .....


Cytat

Np. taki dom może spełnić twoje warunki finansowe



oczywiście bez balkonu icon_wink.gif


tu poczytaj ..... klan optymistów.....
https://forum.budujemydom.pl/Nasze-Domki-za-200tys-t7110.html
Link do komentarza
Gość arturo72
Nie róbcie chłopakowi nadziei:
działka-30tys.zł ????
notariusz-3tys.zł
projekt-1,7tys.zł
adaptacja-1,5tys.zl
przyłącze prądu-2tys.zł
szambo-3tys.zł
Już nam daje minimum 40tys.zł
SSZ-100-120tys.zł
Gdzie wylewki,gdzie instalacje,gdzie wykończeniówka parteru ?

Jeśli musisz się wynieść to kup za kredyt mieszkanie i tyle,za 120tys.zł kredytu nie wybudujesz się nigdy do zamieszkania !!!
Link do komentarza
Cytat

masz rację ..... też jestem tego zdania ....
poczyta tutaj:
https://forum.budujemydom.pl/Nasze-Domki-za-200tys-t7110.html
to mu się rozjaśni sytuacja ....
byle przeczytał do końca ... ostatnie 4 strony najważniejsze ...


marzenia są po to żeby je spełniać icon_wink.gif mi zależy, tak jak wcześniej wspominałem na tym, by móc zamieszkać w domu, wykończyć jeden pokój, kuchnie i łazienke, ciąc maksymalnie po kosztach, żeby potem się udało icon_smile.gif
Link do komentarza
Cytat

marzenia są po to żeby je spełniać Array="" style="vertical-align:middle" Array border="0" alt="icon_wink.gif"> mi zależy, tak jak wcześniej wspominałem na tym, by móc zamieszkać w domu, wykończyć jeden pokój, kuchnie i łazienke, ciąc maksymalnie po kosztach, żeby potem się udało Array="" style="vertical-align:middle" Array border="0" alt="icon_smile.gif">


Wszystko pięknie i załóżmy że uda Ci się to ,wykończysz jeden pokój, kuchnie i łazienkę ,
ale co dalej .

Kredyt trzeba będzie spłacać ,płacić opłaty (prąd itd....)
odrobinkę zjeść i inne zachciewajki a najlepiej wiadro wody na łeb .
A za co to wykańczać doba to tylko 24 h.

Zapomniałem dodać że mocniej przykręcają nam śrubę od tego roku
Link do komentarza
Gość arturo72
Cytat

jest też druga opcja, zakup działki (już pod budowe większego domu), ale zakupić "dom" typu http://otodom.pl/domek-31m2-dwa-pokoje-kuc...-id7037960.html - wziąć kredyt na 50 tys, spłacać go 10 lat po 570 zł miesięcznie, i wtedy, stopniowo budować się, bez zaciągania kredytu... co byście mi polecili? w grę nie wchodzi mieszkanie


Jest to rozsądniejsze rozwiązanie jeśli chodzi o kasę.
Link do komentarza
arturo72 ale gorsze pod względem przyszłościowym więc raczej to odpada

animus, akurat w mojej sytuacji większych problemów by z tym nie było, biorąc kredyt 110tys. na 30 lat spłacam miesięcznie 695 zł, kredyt wziąłbym z bratem na pół czyli wychodzi po 350 zł, ale w domu tym prędzej czy później zamieszkałaby też moja przyszła żonka i myśle, że też by była wstanie chociaż to 100 zł dać, więc 250 zł to majątek nie jest,
na pewno lepszym wyjściem będzie płacenie kredytu takiego, niż pozostanie w obecnej sytuacji i opłacanie czynszu+kredytu za mieszkanie, które nawet nie będzie własnościowe, czyli 600 zł

Brak obrazka

mając 110 tys. zł, byłbym w stanie wybudować taki dom? (przerobiony przeze mnie m-131), oczywiście nadal w grę wchodzi tylko wykończenie (podłoga, ściany) 3 pomieszczeń (kuchnia, łazienka, salon)
Link do komentarza
kalkulator kredytowy masz tutaj
Rata na 10 lat wyniesie 518,19.
Jak już chcesz 50000 zł kredytu - to weź gotówkowy. odejdzie ci rozliczanie sie z bankiem z etapów ukończenia domu, notariusz, wpis do księgi wieczystej a i czasami rzeczoznawca ( Polbank np za każdy ukończony etap budowy żąda opinii w/w za 300zł.. ).
Powiem ci tak: z życia wzięte:
Znajomi stawiają teraz domek "garaż gospodarczy" za kredyt gotówkowy 60000 zł 35m2 - na działkę i budowę domu wzieli kredyt właśnie 60000. Budowę rozpoczęli we wrześniu - w chwili obecnej mają SSZ. Oszczędności przeznaczyli na zakup działki - przyłącza 150m ciągną z innymi na spółkę. Dom stawiali sami.. Jako, że gospodarczy to nie musi być jego odbiór.
Jak ci się grunt "pali" pod nogami to może właśnie opcja "ciasny ale własny" będzie dla ciebie właściwa ?
Postawisz w rok - a "właściwy" zaczniesz budować już spokojnie. A ten obecny przeznaczysz potem na prawdziwy gospodarczy icon_smile.gif. Zauważ że zakup działki wiąże się też z dojazdami na budowę. A to też pochłania niemało czasu i pieniędzy
Link do komentarza
Cytat

kalkulator kredytowy masz tutaj
Rata na 10 lat wyniesie 518,19.
Jak już chcesz 50000 zł kredytu - to weź gotówkowy. odejdzie ci rozliczanie sie z bankiem z etapów ukończenia domu, notariusz, wpis do księgi wieczystej a i czasami rzeczoznawca ( Polbank np za każdy ukończony etap budowy żąda opinii w/w za 300zł.. ).
Powiem ci tak: z życia wzięte:
Znajomi stawiają teraz domek "garaż gospodarczy" za kredyt gotówkowy 60000 zł 35m2 - na działkę i budowę domu wzieli kredyt właśnie 60000. Budowę rozpoczęli we wrześniu - w chwili obecnej mają SSZ. Oszczędności przeznaczyli na zakup działki - przyłącza 150m ciągną z innymi na spółkę. Dom stawiali sami.. Jako, że gospodarczy to nie musi być jego odbiór.
Jak ci się grunt "pali" pod nogami to może właśnie opcja "ciasny ale własny" będzie dla ciebie właściwa ?
Postawisz w rok - a "właściwy" zaczniesz budować już spokojnie. A ten obecny przeznaczysz potem na prawdziwy gospodarczy icon_smile.gif. Zauważ że zakup działki wiąże się też z dojazdami na budowę. A to też pochłania niemało czasu i pieniędzy


pomysł ciekawy, też jestem zdania "ciasny ale własny", najpierw wybudować gospodarczy, potem normalny, właśnie ten bunkier mały za 51.000 byłby takim pomieszczeniem gospodarczym, a potem, kiedy te 3-4 pomieszczenia były wykończone, ten "gospodarczy na kółkach" możnaby sprzedać
Link do komentarza
Cytat

arturo72 ale gorsze pod względem przyszłościowym więc raczej to odpada

animus, akurat w mojej sytuacji większych problemów by z tym nie było, biorąc kredyt 110tys. na 30 lat spłacam miesięcznie 695 zł, kredyt wziąłbym z bratem na pół czyli wychodzi po 350 zł, ale w domu tym prędzej czy później zamieszkałaby też moja przyszła żonka i myśle, że też by była wstanie chociaż to 100 zł dać, więc 250 zł to majątek nie jest,
na pewno lepszym wyjściem będzie płacenie kredytu takiego, niż pozostanie w obecnej sytuacji i opłacanie czynszu+kredytu za mieszkanie, które nawet nie będzie własnościowe, czyli 600 zł



Zaklopotany.
Mam pewne obawy spółka z bratem i wspólna żona ?
a jak wyskoczy dziecko .
Dlaczego robicie z niego bogacza?
Kredyt podraża już tą inwestycję na wstępie a Wy namawiacie jeszcze na budowę budynku gospodarczego.
Jak skończy to będzie miał tyle lat co ja .
Link do komentarza
Tak to poczytałem i widzę, że gość na siłę chce, żeby ktoś powiedział, że DA SIĘ i to będzie podstawa do rozpoczęcia prac. Otóż NIE DA SIĘ!
A poza tym, nie rozumiem: jak jest konieczność, to się bierze co się da. Dlaczego mieszkanie odpada???
A poza tym: to nie jest tak, że 600 zł raty kredytu, to dam radę. Do tego trzeba doliczyć opłaty stałe: prąd, gaz, śmieci, telefon... Tak, że ja nawet z małymi ratami cienko widzę...
A jeszcze z bratem.... na razie dobrze, ale czy tak zawsze będzie? Mało tu watków o tym, ze się nie da żyć z siostrą, czy bratem???
Odradzam budowanie na iluzji...
Link do komentarza
Cytat

Tak to poczytałem i widzę, że gość na siłę chce, żeby ktoś powiedział, że DA SIĘ i to będzie podstawa do rozpoczęcia prac. Otóż NIE DA SIĘ!
A poza tym, nie rozumiem: jak jest konieczność, to się bierze co się da. Dlaczego mieszkanie odpada???
A poza tym: to nie jest tak, że 600 zł raty kredytu, to dam radę. Do tego trzeba doliczyć opłaty stałe: prąd, gaz, śmieci, telefon... Tak, że ja nawet z małymi ratami cienko widzę...
A jeszcze z bratem.... na razie dobrze, ale czy tak zawsze będzie? Mało tu watków o tym, ze się nie da żyć z siostrą, czy bratem???
Odradzam budowanie na iluzji...



Po takich radach poznaje się prawdziwych przyjaciół!
Link do komentarza
Cytat

Brak obrazka

mając 110 tys. zł, byłbym w stanie wybudować taki dom? (przerobiony przeze mnie m-131), oczywiście nadal w grę wchodzi tylko wykończenie (podłoga, ściany) 3 pomieszczeń (kuchnia, łazienka, salon)




naniosłeś zmiany które zasugerowałam żeby "potanić" koszt budowy .... i napisałam, że całkiem prosty i przyjemny projekt .... ale nie napisałam nigdzie , że się zmieścisz w 110-130.000zł ....
nie zmieścisz się .... co więcej - nie dostaniesz od banku 130.000 kredytu na budowę tego domu ..... bo bank Ci nie da tyle wiedząc, że nie wybudujesz go i nie wykończysz za taką kasę ... poczytaj o tym w wątku do którego dałam Ci link ..... nie chce mi sie powtarzać 10 razy ...



Link do komentarza
Cytat

jest też druga opcja, zakup działki (już pod budowe większego domu), ale zakupić "dom" typu http://otodom.pl/domek-31m2-dwa-pokoje-kuc...-id7037960.html - wziąć kredyt na 50 tys, spłacać go 10 lat po 570 zł miesięcznie, i wtedy, stopniowo budować się, bez zaciągania kredytu... co byście mi polecili? w grę nie wchodzi mieszkanie




Mam kilka..... głupich pomysłów icon_wink.gif Za taką kasę trzeba robić... inaczej, tylko parterówkę i to małą. Taką jak np: https://forum.budujemydom.pl/moze-samowysta...lny-t13367.html oczywiście w 1 etapie zmieszczą się też 3 sypialnie.

Na początek może być.... mobilne 30m2 na ...naczepie od tira. Naczepę używaną za 3 tyś. zł kupisz, a na niej złożysz "kanadyjczyka" za spoko 20 tyś zł. icon_wink.gif a potem zawsze można sprzedać.
Link do komentarza
Cytat

no oczywiście że nie zamieszkasz w domu za 130 tysięcy, po co robić chłopakowi złudzenia! Ale ja cię kompletnie nie rozumiem, nie wiem w jakim rejonie mieszkasz ale w średnich miastach teraz spadły ceny i powiedzmy za 150 tys możesz kupić mieszkanie dwupokojowe. I to jest realna inwestycja przy Twoich możliwościach.



U mnie to samo... Swoje 4-pokojowe chcę sprzedać za 180 tys i nie ma chętnych, bo za drogo...
Link do komentarza
Bez złudzeń.... Ja planuję budowę http://projekty.muratordom.pl/projekt_pod-...-ii,1545,1,.htm który moim zdaniem jest o wiele łatwiejszy w budowie,a wiem że się nie wyrobię z 200000 z delikanym wykończeniem. Jaką dzialkę i gdzie można kupić za 30tys. - chyba tylko rolną z fatalnymi warunkami przyłączy. Jak cię nie interesuje mieszkanie to może szukaj jakiegoś siedliska czy domu na wsi - zawsze można zamieszkac i sukcesywnie remontować.
Link do komentarza
http://otodom.pl/ok-srody-wlkp-sulecinek-b...-id7844991.html
działka za 26 tys.:
Prąd: Skrzynki z energią elektryczna na działkach do kwietnia 2012roku. Koszt ponosi sprzedający.
Woda: Rurociąg z wodą rozciągnięty wzdłuż dróg wewnętrznych - przy każdej działce. Termin realizacji: kwiecień 2011 roku. Koszt ponosi sprzedający.

odpowiada mi lokalizacja i dojazd,

teraz przechodząc do waszych podpowiedzi:
za 110 tys. nie dostanę nigdzie mieszkania, chyba że 40m2, a biorąc kredyt na taką kwotę nie ma sensu żebym i tak spłacając dostał 40m...
moim zdaniem Twój projekt jest trudniejszy do wykonania niż "obrobiony" mój,
wybieram się na rozmowę ze znajomym od kredytów i do krewnego budowlańca, żeby wycenił wszystko, minimalnym wkładem $

Cytat

Jak cię nie interesuje mieszkanie to może szukaj jakiegoś siedliska czy domu na wsi - zawsze można zamieszkac i sukcesywnie remontować.


w chwili obecnej, ludzie za chatke, która wygląda jak by przeszła obie wojny, chcą więcej niż kosztowałoby postawienie nowej chatki, przykładowo http://allegro.pl/przytulny-domek-w-okolic...1388341390.html

Panowie i Panie, a co sądzicie o czymś takim? wielkość domu taka, ale nie drewno tylko zastąpić materiały drewniane normalnymi
http://www.zielonedomy.com.pl/?a=3&typ=4


TERAZ PYTANIE O KOSZTORYS KOLEJNEGO PROJEKTU - tego "zielonego domu", ale tradycyjne materiały, nie drewno

Brak obrazka

caf86a3f1290d23egen.jpg

parter (mistrzem photoshopa nie jestem, dlatego schody wyglądają jak wyglądają)
0a6b2425ae83ebe7gen.jpg

strych (który potem byłby zmieniony na pokój, okna dachowe)
071ef4826875d057gen.jpg
Edytowano przez Zaklopotany (zobacz historię edycji)
Link do komentarza
Cytat

Prąd: Skrzynki z energią elektryczna na działkach do kwietnia 2012roku. Koszt ponosi sprzedający.
Woda: Rurociąg z wodą rozciągnięty wzdłuż dróg wewnętrznych - przy każdej działce. Termin realizacji: kwiecień 2011 roku. Koszt ponosi sprzedający.



Kosztów nie może ponosić sprzedający, bo to TY musisz mieć umowę z Dostawcą i TY zapłacisz za podłączenie.

Poza tym po co pytasz, jesli interesuje Cię TYLKO akceptacja Twoich planów?
Powiem tylko tyle, co niespodziewanemu ojcu: jeśli nie uważasz co robisz, to se rób jak uważasz.
Link do komentarza
Cytat

Kosztów nie może ponosić sprzedający, bo to TY musisz mieć umowę z Dostawcą i TY zapłacisz za podłączenie.

Poza tym po co pytasz, jesli interesuje Cię TYLKO akceptacja Twoich planów?
Powiem tylko tyle, co niespodziewanemu ojcu: jeśli nie uważasz co robisz, to se rób jak uważasz.


W umowie, którą miałbym podpisać z obecnym posiadaczem działek, jest zapis dotyczący tego, że on płaci za podłączenie.

Nie interesuje mnie tylko akceptacja moich planów, szukamy rozwiązania.
Teraz pytam o kolejny dom, bo już dowiedziałem się, że na tamten nie mam szans.
DZIĘKUJE SERDECZNIE WSZYSTKIM ZA POMOC
Link do komentarza
Cytat

W umowie, którą miałbym podpisać z obecnym posiadaczem działek, jest zapis dotyczący tego, że on płaci za podłączenie.



Ale DOSTAWCY zawierają umowę z właścicielem, a nie ze sprzedającym. Jesli działkę kupujesz TERAZ a przyłącza później - to o czym mowa? Chyba, że Ci sprzedający zwróci kasę w lecie... chciałbym to zobaczyć....
Link do komentarza
Cytat

Ale DOSTAWCY zawierają umowę z właścicielem, a nie ze sprzedającym. Jesli działkę kupujesz TERAZ a przyłącza później - to o czym mowa? Chyba, że Ci sprzedający zwróci kasę w lecie... chciałbym to zobaczyć....


nie znam się więc nie wypowiadam się icon_smile.gif
teraz chodzi mi o drugi projekt domu, który wkleiłem wcześniej, z jakim kosztem miałbym się liczyć?
Link do komentarza
Zakłopotany- najprościej. Dom kosztuje około 2500 zł /m2 powierzchni całkowitej. Taki jest średni koszt przy normalnym, przeciętnym wykończeniu. To jest najczęsciej podawana kwota przez osoby które już w domach mieszkają. Mnie też tyle wyszło mniej więcej. Powiedzmy że będziesz bardzo tanio to 2000/m2. Może postawisz domek ok 100m2 około 200 tys. Nie postawisz nic za 100 tys. !00 tys kosztuje stan surowy małego taniego domku.
Link do komentarza
Cytat

Zakłopotany- najprościej. Dom kosztuje około 2500 zł /m2 powierzchni całkowitej. Taki jest średni koszt przy normalnym, przeciętnym wykończeniu. To jest najczęsciej podawana kwota przez osoby które już w domach mieszkają. Mnie też tyle wyszło mniej więcej. Powiedzmy że będziesz bardzo tanio to 2000/m2. Może postawisz domek ok 100m2 około 200 tys. Nie postawisz nic za 100 tys. !00 tys kosztuje stan surowy małego taniego domku.


ten znaleziony przeze mnie projekt "zielonego domu" ma 79m2, cena stanu surowego otwartego wynosi 80.000, wyczytałem gdzieś, że osoba która dom robiła projekt zielonego domu z materiałów standardowych zapłaciła tyle samo ile za zrobienie z elementów drewnianych,
nie chodzi mi o normalne, przeciętne wykończenie, chodzi mi tylko o wykończenie 3 pomieszczeń na dole, i budowa dodatkowo do tamtego projektu strychu, który w późniejszym okresie miałby zostać zmieniony na pokój
Link do komentarza
To nie jest dyskusja , to monolog. Postanowiłeś coś w swojej głowie i nie chcesz przyjąć do wiadomości że to nie jest takie proste.
Po pierwsze masz za mało pieniędzy i to jest bezdyskusyjne!!!! Jeżeli chcesz poznać realny koszt tej działki to jedż do gminy i dowiedz się o jej statusie (rolna czy nie i jaki jest plan zagospodarowania), potem jedż juz z nr działki do elektrowni lub wodociągów i zapytaj się jakie są realne koszta przyłączy (np. ja mam bezpośredniego sąsiada ale prąd będą ciągnąć 150m słupami). Masz tu wiele tematów czy dzienników budowy z opisanym kosztorysem - ceny powalają nawet przy samodzielnej budowie. Zbyt wiele nie zaoszczędzisz na instalacjach czy nietynkowaniu jednego pokoju. Mimo że mam cudowną rodzinę i nawet brata to nie wyobrażam sobie mieszkania pod wspólnym dachem ,a już napewno spłacania wspólnie kredytu, to może doprowadzić tylko do kolejnej wyprowadzki z powodów rodzinnych- ŻYCIE JEST BRUTAKLNE icon_sad.gif . W twoim projekcie nie ma nawet kotłowni na paliwo stałe.... Nie oszukuj się, 130000 to jest tylko 50%.
Ja jeszcze się nie buduję ,ale jak podjęliśmy z żoną taką decyzję i jeszcze teście darowali nam dziłeczkę to wszystko się wydało banalnie proste i wręcz wydawało mi się że unoszę się nad ziemią z tego szczęścia. Real wzią mnie za twarz i przycisną do ziemi mówiąc "Tu jest twoje miejsce i się nie wychylaj", teraz jestem o wiele pokorniejszy a wręcz na sprawy budowlane patrzę z obawą...
Link do komentarza
Cytat

To nie jest dyskusja , to monolog. Postanowiłeś coś w swojej głowie i nie chcesz przyjąć do wiadomości że to nie jest takie proste.
Po pierwsze masz za mało pieniędzy i to jest bezdyskusyjne!!!! Jeżeli chcesz poznać realny koszt tej działki to jedż do gminy i dowiedz się o jej statusie (rolna czy nie i jaki jest plan zagospodarowania), potem jedż juz z nr działki do elektrowni lub wodociągów i zapytaj się jakie są realne koszta przyłączy (np. ja mam bezpośredniego sąsiada ale prąd będą ciągnąć 150m słupami). Masz tu wiele tematów czy dzienników budowy z opisanym kosztorysem - ceny powalają nawet przy samodzielnej budowie. Zbyt wiele nie zaoszczędzisz na instalacjach czy nietynkowaniu jednego pokoju. Mimo że mam cudowną rodzinę i nawet brata to nie wyobrażam sobie mieszkania pod wspólnym dachem ,a już napewno spłacania wspólnie kredytu, to może doprowadzić tylko do kolejnej wyprowadzki z powodów rodzinnych- ŻYCIE JEST BRUTAKLNE icon_sad.gif . W twoim projekcie nie ma nawet kotłowni na paliwo stałe.... Nie oszukuj się, 130000 to jest tylko 50%.
Ja jeszcze się nie buduję ,ale jak podjęliśmy z żoną taką decyzję i jeszcze teście darowali nam dziłeczkę to wszystko się wydało banalnie proste i wręcz wydawało mi się że unoszę się nad ziemią z tego szczęścia. Real wzią mnie za twarz i przycisną do ziemi mówiąc "Tu jest twoje miejsce i się nie wychylaj", teraz jestem o wiele pokorniejszy a wręcz na sprawy budowlane patrzę z obawą...


no masz rację, ale wszystko zależy też od metrażu domu itd, znalazłem teraz coś takiego:

http://www.z500.pl/projekt/z71,Latwy,w,bud...dwuspadowy.html

Kalkulacja szacunkowa
Stan surowy zamknięty: 129 488,41 zł
Instalacje: 19 875,91 zł
Prace wykończeniowe: 35 013,31 zł
Razem: 184 377,62 zł

zastanawiam się tylko, czy biorąc tańszą, dobrą firmę jest się w stanie za ssz zapłacić 100.000,

Link do komentarza
Cytat

nie chodzi mi o normalne, przeciętne wykończenie, chodzi mi tylko o wykończenie 3 pomieszczeń na dole, i budowa dodatkowo do tamtego projektu strychu, który w późniejszym okresie miałby zostać zmieniony na pokój




musisz :
- pod całym domem : postawić fundamenty , wybudować ściany zewnętrzne i wewnętrzne , wylać chudziak , zadaszyć czyli postawić więźbę i pokryć dach - czymkolwiek - SSO
- na cały dom : kupić okna plus parapety wewn. i zewn. i drzwi zewnętrzne plus brama garażowa - SSZ
- wykończeniówka na cały dom :
wykonać instalacje prądu , wody i kanalizacji , CO i CWU - z całym osprzętem (kocioł, bojler , grzejniki... itd)
wykonać wylewki
wykonać tynki
wykonać ocieplenie domu
kupić i zamontować sanitariaty w conajmniej jednej łazience i wykończyć ją
urządzić kuchnię w zakresie podstawowym

i teraz dopiero możesz sobie rozłożyć materac na gołych wylewkach w jednym pokoju - nikt Ci nie zabroni .... tudzież pomalować ściany najtańszą farbą i położyć linoleum - a to już pikuś i mała kasa .... ale za to co wcześniej wymieniłam trzeba będzie zapłacić....więcej niż planujesz ....



Cytat

no masz rację, ale wszystko zależy też od metrażu domu itd, znalazłem teraz coś takiego:

http://www.z500.pl/projekt/z71,Latwy,w,bud...dwuspadowy.html

Kalkulacja szacunkowa
Stan surowy zamknięty: 129 488,41 zł
Instalacje: 19 875,91 zł
Prace wykończeniowe: 35 013,31 zł
Razem: 184 377,62 zł

zastanawiam się tylko, czy biorąc tańszą, dobrą firmę jest się w stanie za ssz zapłacić 100.000,



dom prosty do bólu .... widzę , ze zrezygnowałeś z garażu ..... cóż, czasem trzeba priorytety poprzestawiać... icon_wink.gif

pytanie zasadnicze: czym będziesz grzał? bo miejsca na kotłownię to ja tam nie widzę....
Link do komentarza
Cytat

zastanawiam się tylko, czy biorąc tańszą, dobrą firmę jest się w stanie za ssz zapłacić 100.000,


a skąd znajdziesz tańszą a dobrą ekipę? Kolego zrozum, NIE DASZ RADY. Nie masz się co łudzić. Jedyne wyjście dla Ciebie to było by gdybyś wszystko zrobił sam. Ale chyba nie jesteś budowlańcem bo liczysz na ekipę. No naprawdę, ja jestem dużym optymistą, ale w tym wypadku po prostu jesteś skazany na porażkę ewentualnie mieszkanie w spartańskich warunkach...
Link do komentarza
Instalacje: 19 875,91 zł
Brak kotłowni ,a sama instalacja CO/CWO w baardzo ekonomicznie wraz z kotłem to 15-20000. Pamiętaj że mogą i zapewne wystąpią dodatkowe kwiatki (przyłącza, projekty, mapki, zły nośny grunt itp). Metraż domu wbrew pozorom nie podbija aż tak znacząco kosztów więc dom 100 mwtrowy nie będzie 50% tańszy od 200 metrowego. Moim zdaniem w twoim przypadku w grę wchodzi tylko jakieś wiejskie gospodarstwo, najlepiej jest poganiać po okolicznych wioskach i popytać prywatnie. Można czasem trafić na coś taniego i wziąć mniejszy kredyt bez mieszania do spłaty brata - wystarczy że pomoże w remoncie.
Co do domków holenderskich to tez w tym przypadku raczej nietrafiony pomysł - zakup takiego całorocznego domkuj wraz z działką pochłonie twoje całe środki, a pamiętaj jeszcze że potrzebna ci woda, prąd i jakieś szambo. Ogrzanie takiego cuda piecykiem gazowym to też nie są małe koszta.

Link do komentarza
Cytat

dom prosty do bólu .... widzę , ze zrezygnowałeś z garażu ..... cóż, czasem trzeba priorytety poprzestawiać... icon_wink.gif

pytanie zasadnicze: czym będziesz grzał? bo miejsca na kotłownię to ja tam nie widzę....


po małych modyfikacjach kotłownia mogłaby być w miejscu pomieszczenia gospodarczego,
garaż nie jest priorytetem, priorytetem są własne 4 ściany, i zamieszkanie w nich, nawet w spartańskich warunkach


Cytat

a skąd znajdziesz tańszą a dobrą ekipę? Kolego zrozum, NIE DASZ RADY. Nie masz się co łudzić. Jedyne wyjście dla Ciebie to było by gdybyś wszystko zrobił sam. Ale chyba nie jesteś budowlańcem bo liczysz na ekipę. No naprawdę, ja jestem dużym optymistą, ale w tym wypadku po prostu jesteś skazany na porażkę ewentualnie mieszkanie w spartańskich warunkach...


całą budowe nie musi wykonywać jedna firma, lepiej rozłożyć każdy etap na pojedyncze firmy, wtedy będzie taniej, mam też krewnego budowlańca, który pomoże zaoszczędzić na materiałach, na robociźnie, inny krewny natomiast jest ekspertem w wykańczaniu wnętrz domów, może to coś pomoże, zwłaszcza, że dom nie jest duży, a stopniowo można się budować...


Cytat

Instalacje: 19 875,91 zł
Brak kotłowni ,a sama instalacja CO/CWO w baardzo ekonomicznie wraz z kotłem to 15-20000. Pamiętaj że mogą i zapewne wystąpią dodatkowe kwiatki (przyłącza, projekty, mapki, zły nośny grunt itp). Metraż domu wbrew pozorom nie podbija aż tak znacząco kosztów więc dom 100 mwtrowy nie będzie 50% tańszy od 200 metrowego. Moim zdaniem w twoim przypadku w grę wchodzi tylko jakieś wiejskie gospodarstwo, najlepiej jest poganiać po okolicznych wioskach i popytać prywatnie. Można czasem trafić na coś taniego i wziąć mniejszy kredyt bez mieszania do spłaty brata - wystarczy że pomoże w remoncie.
Co do domków holenderskich to tez w tym przypadku raczej nietrafiony pomysł - zakup takiego całorocznego domkuj wraz z działką pochłonie twoje całe środki, a pamiętaj jeszcze że potrzebna ci woda, prąd i jakieś szambo. Ogrzanie takiego cuda piecykiem gazowym to też nie są małe koszta.



można zamówić projekt, w którym kotłownia będzie zamiast pomieszczenia gospodarczego,
plan jest taki, żeby pojeździć po ludziach, którzy mają mniejsze domy itd i popytac o kwote, czy moga polecic jakies firmy itd, nie zamierzam się budować w centrum, tylko na obszarze wiejskim, w okolicach większego miasta (typu Środa Wlkp), tak naprawdę była to wspólna, przemyślana decyzja o zaciągnięciu kredytu na nas dwóch,
Link do komentarza

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Mamy prysznic typu walk-in tuż obok drzwi i po 1.5 roku od strony prysznica spuchła ościeżnica i podcięcie na drzwiach (jak na zdjęciach). Będę robić remont i zastanawiam się, jak tego uniknąć w przyszłości? Z czego wynika ten problem? Pod ościeżnicą jest silikon, a od podłogi do podcięcia jest na tyle daleko, że z podłogi nie złapie wilgoci. Nigdy nie zalaliśmy podłogi, podczas kąpieli zawsze kładziemy dywanik kąpielowy, żeby zebrał całą wodę, nie myjemy mopem na mokro. Deszczownica i słuchawka są w odległości 1.5 m od ściany i choćbym się starał to zawsze parę kropel pryśnie w tamte okolice, ale nie sądziłem, że od tego może tak spuchnąć. Włączamy wentylację mechaniczną i drzwi przez prawie cały czas są otwarte, więc nie powinno być zbyt wilgotno od pary.
    • Jeśli rurka jest zamurowana, otulina jest zbędna... Ta otulina zabezpiecza przed kondensacją pary wodnej na tej rurce, jeśli biegnie gdzieś tuż pod powierzchnią ściany lub na zewnątrz,,. można zamurować i w otulinie... Na ciepłej wodzie otulina pozwala na mniejsze straty ciepła i wydaje się potrzebniejsza...
    • dzięki za opinie @podczytywacz, dawka wiedzy tym bardziej kogoś z doświadczeniem, zawsze mile widziana. Nie mniej jednak jak coś wydaje mi się zdecydowanie lepszym rozwiązaniem to idę w to, koszt w tym wypadku jest drugorzędny. Takie moje działania(z zewnątrz może wydawać się na wyrost) ma też drugie dno, chcę to z robić w ten sposób żeby nauczyć się tego na przyszłość, ponieważ liczę na to, że ta wiedza przyda mi się w przyszłości...jeżeli wszystko pójdzie pomyślnie.  Okej dalsza część w 1/2", natomiast w większości materiałach spotkałem się, że dają otuline również dla zimnej wody hmmm.     @podczytywacz więc liczę na podzielenie się wiedzy z rozdzielaczy
    • Ta sprawa nie jest tak do końca ściśle określona w przepisach. Trzeba też uwzględnić pewną praktykę, która się wytworzyła.   Przede wszystkim zawsze wymagane jest sporządzenie opinii geotechnicznej. Mamy na to konkretny przepis, który zawiera Rozporządzenie Ministra Transportu, Budownictwa i Gospodarki Morskiej z dnia 25 kwietnia 2012 r. w sprawie ustalania geotechnicznych warunków posadawiania obiektów budowlanych (Dz.U. 2012 poz. 463)   § 7. 1. W przypadku obiektów budowlanych wszystkich kategorii geotechnicznych opracowuje się opinię geotechniczną   W przypadku domów jednorodzinnych najczęściej sporządza ją projektant budynku lub projektant dokonujący adaptacji projektu gotowego. Z zastrzeżeniem, że najczęściej stosuje się tu coś co można nazwać najniższym poziomem wymagań. Wynika to ze specyfiki domów jednorodzinnych, czyli zwykle obiektów zaliczanych do tzw. pierwszej kategorii geotechnicznej. Mówiąc w ogromnym skrócie, są one niewielkie i o prostej konstrukcji, posadowione na gruntach nośnych, jednorodnych i przy poziomie wód gruntowych poniżej poziomu posadowienia (proste warunki gruntowe). Teraz pojawia się pytanie na jakiej podstawie w takich sytuacji projektant ma określić kategorię geotechniczną konkretnego obiektu (domu)? W cytowanym powyżej rozporządzeniu zakres wymaganej dokumentacji różnicuje się przede wszystkim ze względu na kategorię obiektu budowlanego. Zgodnie z zasadą, że im trudniejsze warunki gruntowe i/lub bardziej skomplikowany obiekt, tym i wymagany zakres dokumentacji jest większy. Znajdziemy tam ogólny zapis:   § 4. 4 Kategorię geotechniczną całego obiektu budowlanego lub jego poszczególnych części określa projektant obiektu budowlanego na podstawie badań geotechnicznych gruntu, których zakres uzgadnia z wykonawcą specjalistycznych robót geotechnicznych.   Swoiste doprecyzowanie stanowi tu kolejny przepis:   § 6. 2. Dla obiektów budowlanych pierwszej kategorii geotechnicznej zakres badań geotechnicznych może być ograniczony do wierceń i sondowań oraz określenia rodzaju gruntu na podstawie analizy makroskopowej. Wartości parametrów geotechnicznych można określać przy wykorzystaniu lokalnych zależności korelacyjnych.   Najwyraźniej jednak powyższy zapis należy traktować jako zalecenie, nie zaś „sztywny” wymóg. Tym bardziej, że w przypadku obiektów zaliczanych do pierwszej kategorii geotechnicznej nie ma wymogu przedstawienia dokumentacji z przedstawionych badań. Wróćmy tu do § 7. 1., który należałoby interpretować wraz z kolejnymi punktami:   § 7. 1. W przypadku obiektów budowlanych wszystkich kategorii geotechnicznych opracowuje się opinię geotechniczną. 2. W przypadku obiektów budowlanych drugiej i trzeciej kategorii geotechnicznej opracowuje się dodatkowo dokumentację badań podłoża gruntowego i projekt geotechniczny. 3. W przypadku obiektów budowlanych trzeciej kategorii geotechnicznej oraz w złożonych warunkach gruntowych drugiej kategorii wykonuje się dodatkowo dokumentację geologiczno-inżynierską, zgodnie z  przepisami ustawy z  dnia 9 czerwca 2011 r. – Prawo geologiczne i górnicze (Dz. U. Nr 163, poz. 981).   W związku z tym wytworzyła się praktyka, w której projektant zawsze sporządza opinie geotechniczna, lecz w przypadku pierwszej kategorii geotechnicznej nikt nie wymaga od niego przedstawienia w tej opinii dokładnych danych na temat gruntu. Danych wziętych chociażby z opisu i interpretacji odwiertów. Projektant przecież i tak bierze za to wszystko odpowiedzialność, a ostatecznie kieruje się swoją wiedzą i doświadczeniem. To całkiem rozsądne, bo w praktyce w takich prostych przypadkach rozbudowane badania nie są do niczego potrzebne. Trzeba zachować umiar, rozsądek i pewną proporcję nakładów i korzyści. Ponadto projektant jest często w stanie sporo wywnioskować już po takich robotach jak zrobienie wykopów pod szambo, przyłącze wodociągowe czy wiercenie studni.  
    • Dlatego sugeruję najpierw użycie farby separacyjnej.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...