Skocz do zawartości

ściana w pokoju się poci


Recommended Posts

witajcie!
niedawno kupiłam dom i mam własnie taki problem jak w temacie.
w pokoju na górze na ścianie od strony komina poci sie ściana- tzn. mokra jest w jednym miejscu i zaczyna odłazic farba.
dostałam propozycję, aby na ta ścianę połozyć regips, tylko nie wiem czy to pomoże.
czym należy wysmarować tą ścianę, aby nie przelazło przez regips?
komin nie ma wkładu i narazie nie mam środków, aby go założyć, być może na wiosnę, ale doraźnie teraz muszę coś zrobić z tym bo to paskudnie wygląda.
pomóżcie icon_lol.gif
Link do komentarza
Zaizolowanie fragmentu zawilgoconej ściany np. płynną folią, sprawi, że woda nie będzie mogła odparować, co w konsekwencji doprowadzi do przenikania wilgoci w dalsze części ściany.

W efekcie doraźna naprawa może spowodować duże szkody, których naprawa będzie kosztować znacznie więcej niż wstawienie wkładu kominowego.
Link do komentarza
komin się poci od tego, że wywala nim spaliny?
wątpię,
prędzej wykrapla się para i przecieka, komin jest po prostu mokry
wtedy komin należy ocieplić
(w zależności od spalanego czynnika - co jest spalane - gaz? jaki kocioł? jak gaz to nic nie pomoże, tylko wkład bo komin i tak szlag trafi)

a czy przypadkiem nie ma tam także przewodów wentylacyjnych?
jeżeli jest tam i przewód wentylacyjny, to może zachodzić cofka
zasysa zimne powietrze do środka, wychładza "komin" i wykrapla się para wodna z pomieszczenia
wtedy można mówić o poceniu się "komina"

j.w. Kol zauważył, proponowane "zabezpieczenie" raczej przyśpieszy jego destrukcję i tyle Edytowano przez Barbossa (zobacz historię edycji)
Link do komentarza
  • 2 tygodnie temu...
Mowa o wkładzie więc prawdopodobnie jest to komin spalinowy.
Nic o ewentualnych przebarwieniach ściany więc komin pewnie systemowy.
Zacząć trzeba od sprawdzenia sposobu zakończenia komina w czapie, czy prawidłowo wykonano wyjścia wentylacyjne a jeżeli system jest wentylowany to, czy posiada wejścia (otwory wentylacyjne) u podstawy.
By ciągnąć wątek to, sprawdź w dokumentacji z jakim rodzajem komina mamy tu doczynienia.
Link do komentarza
Mam taka sama sytuacje, od kiedy mam zamontowany pochlaniacz w lazience poci mi sie sciana. Kiedys, wentylatorek byl bez napedu to nie bylo z tym problemu. Co z tym zrobic? Zlikwidowac wywietrznik? Czy przerobic jakos komin? Zaznaczam ze komin sluzy jedynie do wentylacji, nic innego oprocz wentylatora z lazienki nie jest do niego podlaczone. Edytowano przez 1980Adam (zobacz historię edycji)
Link do komentarza
Cytat

Mam taka sama sytuacje, od kiedy mam zamontowany pochlaniacz w lazience poci mi sie sciana. Kiedys, wentylatorek byl bez napedu to nie bylo z tym problemu. Co z tym zrobic? Zlikwidowac wywietrznik? Czy przerobic jakos komin? Zaznaczam ze komin sluzy jedynie do wentylacji, nic innego oprocz wentylatora z lazienki nie jest do niego podlaczone.

Przyczyna nie leży po stronie wywietrznika, tylko nawiewu. Najprawdopodobniej w tym kominie jest drugi kanał, w którym powstaje cofka. Może to być np. kanał wentylacyjny łazienki lub WC. Gdy włączasz wentylator w pochłaniaczu i nie masz prawidłowo rozwiązanego nawiewu, np. nawiewniki w oknach, to powietrze nawiewane jest przez drugi kanał wentylacyjny. Powoduje to wychładzanie ściany i w konsekwencji jej "pocenie się".
Musisz zadbać o odpowiednie nawiewniki.
Link do komentarza
Dokladniej opisze sytuacje. Do komina jest wstawiona tylko wentylacja lazienki-nic innego. W łazience nie mam okna lecz zabudowalem drzwi lazienkowe z otworami u dolu. Wylot komina na dachu jest osloniety z gory plyta betonowa i dodatkowo jest pokryty blacha. Wyloty z komina sa 4, dwa z lewej i dwa z prawej strony. Z tego co zauwazylem, wywietrznik elektryczny zasysa powietrze do komina nie powodujac wlotu swiezego do wewnatrz. Nowe powietrze dostaje sie jedynie przez otwory, we wspomnianych juz drzwiach. Sila ciagu wywietrznika jest dosc spora. Edytowano przez 1980Adam (zobacz historię edycji)
Link do komentarza
Cytat

Z tego co zauwazylem, wywietrznik elektryczny zasysa powietrze do komina nie powodujac wlotu swiezego do wewnatrz. Nowe powietrze dostaje sie jedynie przez otwory, we wspomnianych juz drzwiach. Sila ciagu wywietrznika jest dosc spora.

A skąd to powietrze dostaje się do otworów w drzwiach? Czy są jakieś nawiewniki w oknach ?
Link do komentarza
  • 1 rok temu...
Cytat

Powietrze jest zasysane z korytarza, a na korytarzu, dokladniej na pół pietrze mam zawsze uchylone okno.


JA MAM INNY PROBLEM CHODCIAŻ PODOBNY.

4 kanałowy komin murowany 2 kanały na cegłe 2 na pół cegły. W jednym dużym kominek i w drugim wkład z nierdzewki GAZ. Dwa pozostałe to wentylacja z tego samego poziomu co podłączenia.

Kupiłem kominek tarnawy założylem na niego wymiennik dymowy, kominek ma 18 KW. Pierw pale w kominku podłączenie rurami dymowymi w sposób na zakąłdke wytracała się woda ciekło na kominek. Potem zmieniłem sposób łączenia rur dymowych na wkładkę jak sugeruje producent i problem znikł ale pojawiły się plamy na kominie wilgotna ciemna plama śmierdzaca wędzonką. Komin nie jest otynkowany z zewnątrz robiony fachowo zacierany w środku. Rozmumiem że drzewo może być wilgotne no i nie mam daszku na kominie może spływać wilgoć pościankach. co jeszcze się może dziać przeciez pali się drzewem od setek lat i kominy były zwykłe murowane.
Link do komentarza
Cytat

JA MAM INNY PROBLEM CHODCIAŻ PODOBNY.

4 kanałowy komin murowany 2 kanały na cegłe 2 na pół cegły. W jednym dużym kominek i w drugim wkład z nierdzewki GAZ. Dwa pozostałe to wentylacja z tego samego poziomu co podłączenia.

Kupiłem kominek tarnawy założylem na niego wymiennik dymowy, kominek ma 18 KW. Pierw pale w kominku podłączenie rurami dymowymi w sposób na zakąłdke wytracała się woda ciekło na kominek. Potem zmieniłem sposób łączenia rur dymowych na wkładkę jak sugeruje producent i problem znikł ale pojawiły się plamy na kominie wilgotna ciemna plama śmierdzaca wędzonką. Komin nie jest otynkowany z zewnątrz robiony fachowo zacierany w środku. Rozmumiem że drzewo może być wilgotne no i nie mam daszku na kominie może spływać wilgoć pościankach. co jeszcze się może dziać przeciez pali się drzewem od setek lat i kominy były zwykłe murowane.


Kominek, zwłaszcza z wymiennikiem dymowym powinien współpracować z kominem wyposażonym we wkład ze stali żaroodpornej. Przy niskiej temperaturze spalin i paleniu wilgotnym drewnem wykrapla się para wodna ze spalin i takie są efekty.
Link do komentarza
Cytat

Kominek, zwłaszcza z wymiennikiem dymowym powinien współpracować z kominem wyposażonym we wkład ze stali żaroodpornej. Przy niskiej temperaturze spalin i paleniu wilgotnym drewnem wykrapla się para wodna ze spalin i takie są efekty.


przy takim układzie zaproponowałbym raczej kwasoodpornej
a reszta j.w.
albo ocieplić komin, albo dać w komin wkład i obsypać go perlitem
jezeli w takim układzie przekrój będzie za maly to wykorzystać drugi ( ten "na cegłę") robiąc portki,
ale to musiałby ktoś obadać (jakiś łebski kominiarz)
Link do komentarza

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Ogrzewanie hydrauliczne, które występuje w 99% nowych polskich domach jest mniej efektywne i droższe niż bezpośrednie ogrzewanie pompą powietrze-powietrze, bo COP zależy od różnicy temperatur, a wodę trzeba ogrzać do ok 30°C, za powietrze do 22°. Proponuję zainteresować się systemem HVAC. V-wentylacja z odzyskiem ciepła wykonana pod ilość mieszkańców, a nie na kubaturę. Musi być, gdy chcemy używać klimatyzacji, bo latem przy chłodzeniu wentylacja grawitacyjna nie działa i oddychamy coraz bardziej zużytym powietrzem, co prowadzi do różnych dolegliwości. AC- jakość powietrza, za którą odpowiadają rewersyjne pompy ciepła (klimatyzatory). Temperatura cały rok, a wilgotność, która tworzy zaduch latem (tryb dry). H- ogrzewanie, czyli w przypadku, gdy klimatyzacja nie da rady (zazwyczaj kilka dni w roku) do uruchamiają się maty grzewcze. Ogrzewanie oporowe to COP 1, ale ono jest w tym systemie tylko wspomaganiem na wypadek ekstremalnych mrozów, awarii, czy dla komfortu, gdy ktoś chce bardziej dogrzać pokój. Poza tym pompy ciepła wciąż działają, więc zużycie jest śladowe. Dlaczego potrzebne są maty? Czy nie można dobrać większej mocy klim? Chodzi o to, że sezon grzewczy trwa ponad pół roku, a średnia temperatura w tym czasie w ostatnich latach to +5C i wciąż rośnie. Jeśli pompa będzie za duża to przez większość sezonu będzie działać on-off i łączne zużycie wyjdzie 2-3x większe. Jeśli rekuperacja jest zrobiona zgodnie ze sztuką, czyli działa na 20-30m3//osobę to klimy 30W/m2 są wystarczające. Cały system wychodzi przy okazji najtaniej i zapewnia zużycie poniżej 15kWh/m2. Ponadto warto wiedzieć, że powietrze nawiewane z anemostatów po odzysku ciepła jest tylko o kilka stopni chłodniejsze od domowego. Gdy podajemy je z góry to zapobiega ścieleniu się ciepłego przy suficie, a samo zanim opadnie zdąży się ogrzać. Daje to komfort w strefie przebywania ludzi. System musi być kompletny i dobrze przemyślany. W sprawie doboru polecam skontaktować się na przykłąd z https://www.saunierduval.pl
    • A stoją zapewne obok siebie... więc jak zrobi się z nich  "kątownik" - będą stały jeszcze stabilniej...
    • Może być różnie, bo one są dość wiotkie. Zależy też, jak równa jest posadzka w garażu.
    • Komentarz dodany przez G: Beton nie kosztuje 200-250. Ceny z przed pandemi
    • ocieplenie dachu pur? odrazu na deski? tylko ze dach to deski membrana papa i blacha bez łąt nie beda sie parzyc deski? ale musze jakas wentylacje zrobic tym bardziej przy ociepleniu?
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...