moniat Napisano 10 listopada 2010 Udostępnij #1 Napisano 10 listopada 2010 witajcie!niedawno kupiłam dom i mam własnie taki problem jak w temacie.w pokoju na górze na ścianie od strony komina poci sie ściana- tzn. mokra jest w jednym miejscu i zaczyna odłazic farba.dostałam propozycję, aby na ta ścianę połozyć regips, tylko nie wiem czy to pomoże.czym należy wysmarować tą ścianę, aby nie przelazło przez regips?komin nie ma wkładu i narazie nie mam środków, aby go założyć, być może na wiosnę, ale doraźnie teraz muszę coś zrobić z tym bo to paskudnie wygląda.pomóżcie Link do komentarza
Budujemy Dom - budownictwo i instalacje Napisano 10 listopada 2010 Udostępnij #2 Napisano 10 listopada 2010 Zaizolowanie fragmentu zawilgoconej ściany np. płynną folią, sprawi, że woda nie będzie mogła odparować, co w konsekwencji doprowadzi do przenikania wilgoci w dalsze części ściany. W efekcie doraźna naprawa może spowodować duże szkody, których naprawa będzie kosztować znacznie więcej niż wstawienie wkładu kominowego. Link do komentarza
Barbossa Napisano 10 listopada 2010 Udostępnij #3 Napisano 10 listopada 2010 (edytowany) komin się poci od tego, że wywala nim spaliny?wątpię,prędzej wykrapla się para i przecieka, komin jest po prostu mokrywtedy komin należy ocieplić (w zależności od spalanego czynnika - co jest spalane - gaz? jaki kocioł? jak gaz to nic nie pomoże, tylko wkład bo komin i tak szlag trafi)a czy przypadkiem nie ma tam także przewodów wentylacyjnych?jeżeli jest tam i przewód wentylacyjny, to może zachodzić cofkazasysa zimne powietrze do środka, wychładza "komin" i wykrapla się para wodna z pomieszczeniawtedy można mówić o poceniu się "komina"j.w. Kol zauważył, proponowane "zabezpieczenie" raczej przyśpieszy jego destrukcję i tyle Edytowano 10 listopada 2010 przez Barbossa (zobacz historię edycji) Link do komentarza
GipsKartonITD Napisano 21 listopada 2010 Udostępnij #4 Napisano 21 listopada 2010 Mowa o wkładzie więc prawdopodobnie jest to komin spalinowy.Nic o ewentualnych przebarwieniach ściany więc komin pewnie systemowy.Zacząć trzeba od sprawdzenia sposobu zakończenia komina w czapie, czy prawidłowo wykonano wyjścia wentylacyjne a jeżeli system jest wentylowany to, czy posiada wejścia (otwory wentylacyjne) u podstawy.By ciągnąć wątek to, sprawdź w dokumentacji z jakim rodzajem komina mamy tu doczynienia. Link do komentarza
1980Adam Napisano 22 listopada 2010 Udostępnij #5 Napisano 22 listopada 2010 (edytowany) Mam taka sama sytuacje, od kiedy mam zamontowany pochlaniacz w lazience poci mi sie sciana. Kiedys, wentylatorek byl bez napedu to nie bylo z tym problemu. Co z tym zrobic? Zlikwidowac wywietrznik? Czy przerobic jakos komin? Zaznaczam ze komin sluzy jedynie do wentylacji, nic innego oprocz wentylatora z lazienki nie jest do niego podlaczone. Edytowano 22 listopada 2010 przez 1980Adam (zobacz historię edycji) Link do komentarza
HenoK Napisano 22 listopada 2010 Udostępnij #6 Napisano 22 listopada 2010 Cytat Mam taka sama sytuacje, od kiedy mam zamontowany pochlaniacz w lazience poci mi sie sciana. Kiedys, wentylatorek byl bez napedu to nie bylo z tym problemu. Co z tym zrobic? Zlikwidowac wywietrznik? Czy przerobic jakos komin? Zaznaczam ze komin sluzy jedynie do wentylacji, nic innego oprocz wentylatora z lazienki nie jest do niego podlaczone. Przyczyna nie leży po stronie wywietrznika, tylko nawiewu. Najprawdopodobniej w tym kominie jest drugi kanał, w którym powstaje cofka. Może to być np. kanał wentylacyjny łazienki lub WC. Gdy włączasz wentylator w pochłaniaczu i nie masz prawidłowo rozwiązanego nawiewu, np. nawiewniki w oknach, to powietrze nawiewane jest przez drugi kanał wentylacyjny. Powoduje to wychładzanie ściany i w konsekwencji jej "pocenie się".Musisz zadbać o odpowiednie nawiewniki. Link do komentarza
1980Adam Napisano 22 listopada 2010 Udostępnij #7 Napisano 22 listopada 2010 (edytowany) Dokladniej opisze sytuacje. Do komina jest wstawiona tylko wentylacja lazienki-nic innego. W łazience nie mam okna lecz zabudowalem drzwi lazienkowe z otworami u dolu. Wylot komina na dachu jest osloniety z gory plyta betonowa i dodatkowo jest pokryty blacha. Wyloty z komina sa 4, dwa z lewej i dwa z prawej strony. Z tego co zauwazylem, wywietrznik elektryczny zasysa powietrze do komina nie powodujac wlotu swiezego do wewnatrz. Nowe powietrze dostaje sie jedynie przez otwory, we wspomnianych juz drzwiach. Sila ciagu wywietrznika jest dosc spora. Edytowano 22 listopada 2010 przez 1980Adam (zobacz historię edycji) Link do komentarza
HenoK Napisano 22 listopada 2010 Udostępnij #8 Napisano 22 listopada 2010 Cytat Z tego co zauwazylem, wywietrznik elektryczny zasysa powietrze do komina nie powodujac wlotu swiezego do wewnatrz. Nowe powietrze dostaje sie jedynie przez otwory, we wspomnianych juz drzwiach. Sila ciagu wywietrznika jest dosc spora. A skąd to powietrze dostaje się do otworów w drzwiach? Czy są jakieś nawiewniki w oknach ? Link do komentarza
1980Adam Napisano 22 listopada 2010 Udostępnij #9 Napisano 22 listopada 2010 Powietrze jest zasysane z korytarza, a na korytarzu, dokladniej na pół pietrze mam zawsze uchylone okno. Link do komentarza
blaster7 Napisano 20 lutego 2012 Udostępnij #10 Napisano 20 lutego 2012 Cytat Powietrze jest zasysane z korytarza, a na korytarzu, dokladniej na pół pietrze mam zawsze uchylone okno. JA MAM INNY PROBLEM CHODCIAŻ PODOBNY.4 kanałowy komin murowany 2 kanały na cegłe 2 na pół cegły. W jednym dużym kominek i w drugim wkład z nierdzewki GAZ. Dwa pozostałe to wentylacja z tego samego poziomu co podłączenia. Kupiłem kominek tarnawy założylem na niego wymiennik dymowy, kominek ma 18 KW. Pierw pale w kominku podłączenie rurami dymowymi w sposób na zakąłdke wytracała się woda ciekło na kominek. Potem zmieniłem sposób łączenia rur dymowych na wkładkę jak sugeruje producent i problem znikł ale pojawiły się plamy na kominie wilgotna ciemna plama śmierdzaca wędzonką. Komin nie jest otynkowany z zewnątrz robiony fachowo zacierany w środku. Rozmumiem że drzewo może być wilgotne no i nie mam daszku na kominie może spływać wilgoć pościankach. co jeszcze się może dziać przeciez pali się drzewem od setek lat i kominy były zwykłe murowane. Link do komentarza
Budujemy Dom - budownictwo i instalacje Napisano 21 lutego 2012 Udostępnij #11 Napisano 21 lutego 2012 Cytat JA MAM INNY PROBLEM CHODCIAŻ PODOBNY.4 kanałowy komin murowany 2 kanały na cegłe 2 na pół cegły. W jednym dużym kominek i w drugim wkład z nierdzewki GAZ. Dwa pozostałe to wentylacja z tego samego poziomu co podłączenia. Kupiłem kominek tarnawy założylem na niego wymiennik dymowy, kominek ma 18 KW. Pierw pale w kominku podłączenie rurami dymowymi w sposób na zakąłdke wytracała się woda ciekło na kominek. Potem zmieniłem sposób łączenia rur dymowych na wkładkę jak sugeruje producent i problem znikł ale pojawiły się plamy na kominie wilgotna ciemna plama śmierdzaca wędzonką. Komin nie jest otynkowany z zewnątrz robiony fachowo zacierany w środku. Rozmumiem że drzewo może być wilgotne no i nie mam daszku na kominie może spływać wilgoć pościankach. co jeszcze się może dziać przeciez pali się drzewem od setek lat i kominy były zwykłe murowane. Kominek, zwłaszcza z wymiennikiem dymowym powinien współpracować z kominem wyposażonym we wkład ze stali żaroodpornej. Przy niskiej temperaturze spalin i paleniu wilgotnym drewnem wykrapla się para wodna ze spalin i takie są efekty. Link do komentarza
Schiedel - systemy kominowe Napisano 22 lutego 2012 Udostępnij #12 Napisano 22 lutego 2012 Cytat przeciez pali się drzewem od setek lat i kominy były zwykłe murowane. przez setki lat większość energii szła w komin, dym był gorący - miał w kominie temperaturę niemal taką jak spalane drewno w palenisku, bo nie było wymienników ciepła. Link do komentarza
Barbossa Napisano 23 lutego 2012 Udostępnij #13 Napisano 23 lutego 2012 Cytat Kominek, zwłaszcza z wymiennikiem dymowym powinien współpracować z kominem wyposażonym we wkład ze stali żaroodpornej. Przy niskiej temperaturze spalin i paleniu wilgotnym drewnem wykrapla się para wodna ze spalin i takie są efekty. przy takim układzie zaproponowałbym raczej kwasoodporneja reszta j.w.albo ocieplić komin, albo dać w komin wkład i obsypać go perlitemjezeli w takim układzie przekrój będzie za maly to wykorzystać drugi ( ten "na cegłę") robiąc portki,ale to musiałby ktoś obadać (jakiś łebski kominiarz) Link do komentarza
Recommended Posts
Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować
Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz
Utwórz konto
Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!
Zarejestruj nowe kontoZaloguj się
Masz już konto? Zaloguj się.
Zaloguj się