Skocz do zawartości

Izolacja ściany fundamentowej


Recommended Posts

Napisano
  Cytat

Biorąc to stwierdzenie pod uwagę, należy chyba rozpatrywać te fundamenty jako „podwodne”.
A w związku z tym, może hydrostop?

Rozwiń  

Z tym fundamentem podwodnym to trochę przesada. Zdarzyło się to raz bo wyjątkowy rok był pod względem poziomu wody, choć może i warto by rozważyć i takie zabezpieczenie.

Jeszcze jedno w temacie czy ocieplenie ściny fundamentowej to konieczność jeśli nie ma piwnic? Może wystarczy pomalować Dysperbitem i obłożyć folią "jajeczną" (tylko teraz jeszcze którą stroną? kubełkami do ściany?).
Napisano
  Cytat

Z tym fundamentem podwodnym to trochę przesada. Zdarzyło się to raz bo wyjątkowy rok był pod względem poziomu wody, choć może i warto by rozważyć i takie zabezpieczenie.

Jeszcze jedno w temacie czy izolacja przed przemarzaniem  ściny fundamentowej to konieczność jeśli nie ma piwnic?

Rozwiń  


W twoim przypadku tak. 
Napisano


odpowiedź zacznę od końca :


  Cytat

Jeszcze jedno w temacie czy ocieplenie ściny fundamentowej to konieczność jeśli nie ma piwnic? Może wystarczy pomalować Dysperbitem i obłożyć folią "jajeczną" (tylko teraz jeszcze którą stroną? kubełkami do ściany?).

Rozwiń  



kubełki od strony ściany - ich zadaniem jest umożliwienie grawitacyjnego spływania wody czyli doprowadzenie powietrza - gładka folia czy też kubełki od strony ziemi doprowadzą do powstania podciśnienia które na zasadzie zassania będzie utrzymywać wodę przy ścianie .

  Cytat

Z tym fundamentem podwodnym to trochę przesada. Zdarzyło się to raz bo wyjątkowy rok był pod względem poziomu wody, choć może i warto by rozważyć i takie zabezpieczenie.

Rozwiń  


czy aby przesada ?
stawiasz budynek na wiele lat skoro zdarzyło się raz to znaczy że może i częściej bo co 10 rok może być wyjątkowy , a wody z pod posadzki przez 10 lat nie wysuszysz .
czyli wszystko zależy gdzie będziesz miał punkt 0 chudziaka nad czy pod poziomem terenu .
czy spotkałem się z budynkami parterowymi w których ni z tego ni z owego na ścianie działowej w środku budynku pokazał się grzyb ?
i owszem chudziak był pod poziomem terenu posadzka z lekkim plusem nad a pomiędzy woda.
jeżeli masz zamiar nawieźć sobie czarnoziemu do ogródka to też musisz wziąć to pod uwagę przy wyznaczaniu wysokości 0 chudziaka , jeżeli tego nie doliczysz to chudziak masz już na minusie - czyli pod wodą
na poziomi -0
co do rodzajów hydroizolacji najlepsze są te które są w stanie wytrzymać parcie ujemne , położenie izolacji nie spełniającej tego warunku w moim skromnym odczuciu równa się generowaniem kosztów izolacji pierwotnej oraz jej usunięcia przy jej wymianie , wspomnę tylko o dodatkowych kosztach odtworzeniowych (parkiety , kafle , posadzki , instalacje podłogowe etc. etc.).
na poziomie 0+ masz właściwie pełną dowolność doboru systemu
PS. nie przejmuj się tym że twój fundament nie odprowadzi wody do gruntu bo wody ma w nim nie być , a za odprowadzenie nadmiaru wilgoci egzystencjonalnej odpowiada sprawna wentylacja
pozdrawiam
Napisano
  Cytat

W twoim przypadku tak.

Rozwiń  

W żadnym przypadku!
  Cytat

Jeszcze jedno w temacie czy izolacja przed przemarzaniem ściny fundamentowej to konieczność jeśli nie ma piwnic?

Rozwiń  

Nie ma "wchodzenia " zimna w fizyce. To wiedzą już w podstawówce. To fundament wiedzy o izolowaniu. Grzejemy coś lub nie! Jeżeli chcemy ogrzewać fundament to izolacja musi być ze wszystkich stron ( od spodu również) jak na rys. 4
http://tjenester.byggforsk.no/prodok/ntg/2258/2258g.pdf
Umieszczanie izolacji termicznej za nieskończenie dużym ( dla naszego ogrzewania) odbiornikiem ciepła to czysta głupota!


  Cytat

PS. nie przejmuj się tym że twój fundament nie odprowadzi wody do gruntu bo wody ma w nim nie być , a za odprowadzenie nadmiaru wilgoci egzystencjonalnej odpowiada sprawna wentylacja
pozdrawiam

Rozwiń  

- czy sprawna wentylacja ma wykluczać komfort? Bo żeby tak było jw to wentylacja musiałaby utrzymywać 20% wilgotności w domu, lub dom musiałby być IZOLOWANY NIE OCIEPLONY
- proszę podać parametry powietrza ( temperatura i wilgotność względna) dla strefy komfortu cieplno-wilgotnościowego
- proszę to "pole" komfortu umieścić na wykresie Molliera
- proszę po tym wszystkim napisać... że
Przy sprawnej wentylacji wilgoć z wewnątrz nie jest problemem!!!!
Pan to zrobi --- a nie pisze takie niedorzeczności!
Napisano
BZDURY

  Cytat

Napisałem powyżej .

Wszystko co będzie (w części nadziemnej ) nałożone ,przyklejone na ten klej ,odpadnie bo przemarznie zwłaszcza przy samym  gruncie . 

 Za folią daje się jeszcze pas z grubszych kamyczków połączony z drenażem ,który rozprasza krople deszczu uderzające o grunt przy ścianie i ochlapujące elewację, .

Rozwiń  

co napisałeś?
odpadnie wtedy kiedy będzie na tyle mokre, że mróz rozsadzi
a czy będzie?
pewnie tak, jeżeli bedzie okresowo stało w wodzie
zwykła opaska powinna przed tym zabezpieczyć
o ile mi wiadomo, nie było mowy o drenażu, a bez niego folia jajeczna na nic

aha
przypominam, że mowimy o niepodpiwniczonym budynku
Napisano
No to mamy dwie szkoły jedna mówi ocieplać bo trzeba chronić ścianę fundamentową przed przemarzaniem (bo wilgotne jak zamarznie to rozsadzi (chyba)).

Druga szkoła to nie ocieplać tylko wysmarować i dać folie kubełkową, bo w sumie po co ocieplać coś co nie będzie ogrzewane.

Co do tego fundamentu podwodnego to nie jest tak tragicznie.
http://www.matek.kasia.mojabudowa.pl/powie...ge/img_1908.jpg
To jest moja ława fundamentu jak widać albo i nie, góra ławy znajduje się obecnie od 10cm do ok 30 cm poniżej terenu bo teren z lekkim spadkiem na to wymuruję ścianę fundamentu z bloczka o wysokości 9 warstw czyli ok 1,17m i na tej wysokości będzie punkt 0 czyli podłogi nie zaleje icon_smile.gif .

Wydaje mi się że TB ma dużą widzę z technik stosowanych w Skandynawii i chyba ma racje
Napisano
  Cytat

Druga szkoła to nie ocieplać tylko wysmarować i dać folie kubełkową

Rozwiń  
Pod folię smaruje się 30 cm nad ławą.
  Cytat

Wydaje mi się że TB ma dużą widzę z technik stosowanych w Skandynawii i chyba ma racje

Rozwiń  
Fizyka jest taka sama wszędzie - dlatego śmieszną sprawą jest jak dorosły człowiek po podstawówce daje izolacje termiczną za tak ogromnym odbiornikiem ciepła jakim jest mur fundament grunt pod domem. Ale skoro dla pewnych grup "naukowców" może być np. wentylacja "grawitacyjna" to może i "zimno wchodzić" zamiast ciepło uciekać! Albo są tacy co piszą o wyższosci CENTRALNYCH SYSTEMÓW OGRZEWANIA nad niecentralnymi. Może i w motoryzacji gaźnik jest ekonomiczniejszy od wielopunktowego wtrysku?
A potem… dom zużywa 100 czy więcej kWh rocznie!

Widzi Pan Panie Waycha - problem jest w kasie - w Skandynawii czy Francji ( Alpy) gdzie izolują - ogrzewają się niecentralnie a u nas dalej króluje gaz, węgiel, czy nawet pompy ciepła -, a izolacja... beee przykleić ją jak najdalej by nie spełniała swojej roli.
Ekonomiczna izolacja termiczna to taka przy której nieekonomiczny jest centralny ( pośredni) system ogrzewania
Napisano
  Cytat

Wydaje mi się że TB ma dużą widzę z technik stosowanych w Skandynawii i chyba ma racje

Rozwiń  


Zwłaszcza w Twoim przypadku, bo dla "zobrazowania" jedynie słusznej techniki dla Ciebie, przypominam, że chodzi o izolację „pwilgoci” ściany fundamentowej, podpiera sie rysunkiem (nr.4) z "aprobaty technicznej" (karty produktu), a widnieje pod nim podpis (wolne tłumaczenie):

  Cytat

Rysunek 4
Przykład wykonania z systemu Platon Xtra
mur w ziemi w ogrzewanej piwnicy

Rozwiń  






Ciekawe są również inne warunki (Øvrige betingelserna) str. 3, bo wynika z nich, że wspomniany system nie posiada „dopuszczenia” jako „bariera przeciw wilgoci”.
Napisano
No i wszystko jasne ma nadzieje że nikt nie będzie zgłaszał sprzeciwu.
Muruje ścianę fundamentu jak będzie równa to nie daje rapówki tylko jadę na wysokość 30 cm od ławy dysperbitem z obu stron. Na mazidło folia kubełkowa kubełkami do ściany zasypuje to ziemią i fundamenty mam z głowy.

A i oczywiście górną cześć foli zakończyć listwą.
Napisano
  Cytat

Pod folię smaruje się 30 cm nad ławą.
 Fizyka jest taka sama wszędzie - dlatego śmieszną sprawą jest jak dorosły człowiek po podstawówce ......... 

Rozwiń  


Proszę nie słuchać paplaniny .

Jeżeli ktoś dużo pisze nie na temat i wstawi rysunek nie adekwatny do sytuacji to na kim robi wrażenie ? 


W Pana przypadku przy b. wysokim poziomie wód gruntowych  ,trzeba zaizolować przed przemarzaniem  XPS ryflowany ,ryflowaniem do ściany , oraz na to  folia kubełkowa.   
Napisano
  Cytat

No i wszystko jasne ma nadzieje że nikt nie będzie zgłaszał sprzeciwu.
Muruje ścianę fundamentu jak będzie równa to nie daje rapówki tylko jadę na wysokość 30 cm od ławy dysperbitem z obu stron. Na mazidło folia kubełkowa kubełkami do ściany zasypuje to ziemią i fundamenty mam z głowy.

A i oczywiście górną cześć foli zakończyć listwą.

Rozwiń  


fajnie by było jakbyś napisał że budynek będzie miał piwnicę w mokrym gruncie i smarujesz 30 cm od ławy icon_biggrin.gif.
stety masz niepodpiwniczony czyli te 30 cm może się zgadzać z potrzebami .
choć jak pisałem to zależy od docelowego puntu 0.
pomaluj 20 cm powyżej planowanego poziomu gruntu i nie koniecznie dysperbitem raczej skłaniałbym się ku izolacjom ciężkim .
podnoszony tu temat dyfuzji o ile jest zmorą to zmorą budynków suchych .
w budynkach mokrych ten temat jest mało istotny zresztą co to jest szklanka dobowo w porównaniu z 2000 l w ciągu 12 godzin ?????
pozdrawiam
Napisano
  Cytat

jaka dyfuzja w ścianie fundamentowej budynku niepodpiwniczonego?!!!

Rozwiń  

wziąłem pod uwagę poprawkę na posty TB icon_smile.gif
jako że niby fundament jest po to by wodę wypuścić .
natomiast co do izolacji i jej poziomu piszę zupełnie serio czyli 20 cm ponad grunt
nawet kropelki deszczu odbijające się od ziemi mieszczą się w tej strefie .
a wskazywane przez TB rysunki systemu Platon służą jako izolacja przeciwwilgociowa przy gruntach przepuszczalnych tam 30 cm ponad ławę wystarczy bo okresowy poziom wody szybko opadnie nie pozwalając na przemoczenie ściany.
Grunty mokre torfowiska , bagna , jeziora , rzeki , morza i oceany wymagają osobnego traktowania icon_biggrin.gif
pozdrawiam
  • 5 miesiące temu...
Napisano
mieszkałem w domu typu "klocek" z lat 70 z wysokim parterem i pelnym podpiwniczeniem.

tam nie bylo żadnych termoizolacji ścian fundamentowych i piwnicznych. grunt dobry, piaski, zero wody. piwnica zawsze byla i jest suchutka, i w miare ciepła- choc nieogrzewana.
Napisano
  Cytat

mieszkałem w domu typu "klocek" z lat 70 z wysokim parterem i pelnym podpiwniczeniem.

tam nie bylo żadnych termoizolacji ścian fundamentowych i piwnicznych. grunt dobry, piaski, zero wody. piwnica zawsze byla i jest suchutka, i w miare ciepła- choc nieogrzewana.

Rozwiń  

Było sucho... bo nie było "produkcji" wody w ścianie. Po obłożeniu ściany styropianem i zalepikowaniu fundamentu, zawilgocenie ściany zacznie rosnąć ( przy braku paroizolacji od wewnątrz" Woda, grawitacyjnie będzie schodzić w dół i zatrzyma się w fundamencie na "lepiszczu"
Hydroizolacja fundamentu, ma za zadanie wody z zewnątrz nie wpuścić ale tę z wewnątrz ( im grubsza izolacja termiczna tym więcej) wypuścić. Obrazowo wygląda to tak jak na rys. + instrukcja.
http://www.isola.no/content/download/1271/...Grunnmur-09.pdf

DSC01446.jpg

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Witam serdecznie    Potrzebuję pomocy kogoś doświadczonego.  Pomimo że byłem jako jedyny przeciwny pokrywania dachu blachą trapezowa z filcem to takie pokrycie zastosowano.  Jest to budynek garażowo-gospodarczy, wspólnoty z dachem dwuspadowym.  Firma która wymieniała poszycie postarała się żeby jak najbardziej zminimalizować wentylację dachu. Filc oczywiście nie został usunięty z żadnej strony. W części okapowej firma na murze dawała zaprawę betonowa i na tej zaprawie leży blacha. Skutkiem jest brak nawet małej szczeliny ponieważ profil blachy wypełnia beton.  W części szczytowej pod kalenicą na łączeniu dwóch połaci zastosowano taśmę dekarska uszczelniającą. Skutek wiadomo jaki.  Jedyny wlot powietrza to widoczne okienka w ścianie 10cmx40cm. Sąsiad zamontował wywietrznik wentylacyjny oraz rozciął tą taśmę w szczycie ale chyba to nic nie dało. Podczas temperatury na zewnątrz plus 2-3 stopnie filc robi się wilgotny po nocy a po południu jest poprostu mokry. Widać też krople wody na filcu.    Proszę o pomoc czy można coś w tym temacie zrobić? Czy jest szansa żeby ten dach jakoś uratować we własnym zakresie?   Będę wdzięczny za wszelkie informacje i pomoc.   
    • Standardowo, w gotowych zestawach drzwiowych, prześwit pod spodem (czyli odległość między dolną krawędzią skrzydła a podłogą) wynosi zwykle od 1 do 2 cm (10-20 mm). To umożliwia swobodne otwieranie drzwi.
    • Ja jednak wolałbym zrobić to z kostki brukowej i mieć to już  z głowy, zaoszczędziłbym, dając swoją robociznę. Materiał jest to koszt stosunkowo tani.   Koszt materiałów na taras z nasypem około 30 cm, o wymiarach 6,0 × 4,0 m, z krawężnikami betonowymi antracyt i kostką brukową Stylbruk, będzie zależał od kilku czynników, takich jak lokalne ceny materiałów, wybór konkretnego typu kostki i krawężników, a także ewentualne dodatkowe elementy. Oto szacunkowe koszty poszczególnych elementów:   Materiały na nasyp piasek około 15 do 30 zł/m³  Przy nasypie 30 cm pod powierzchnią, potrzebujesz około 7,2 m³ (6 m × 4 m × 0,3 m + schodek), co daje koszt około 360-720 zł.   Krawężniki betonowe antracyt: koszt ok.  15 do 25 zł za metr bieżący. Przy długości obwodu tarasu (2×6 + stopień = ok. 30 mb), to wydatek od 300 do 450 zł.   Kostka brukowa Stylbruk: ceny wahają się od 70 do 80 zł/m². Dla powierzchni 30 m² (6×4 m + schodek), koszt materiału to od 2100 do 2400 zł. Dodatkowe materiały: np. cement, piasek do wyrównania, folie, kity, mogą kosztować 200 do 300 złotych.   Podsumowanie szacunkowego kosztu materiałów: Element Szacunkowy koszt (zł) Nasyp 300 - 450 Krawężniki 360 - 450 Kostka brukowa 2100 - 2400 Dodatkowe materiały 200 - 300 Razem 2960 - 3600 zł   Pamiętaj, że są to orientacyjne kwoty, ze sklepu  Liroy Merlin, ceny mogą się różnić w zależności od lokalnych cen i wybranych materiałów.   
    • Witam, Temat stary jak świat ale może dowiem się czegoś nowego, tym bardziej, że jestem amatorem. Zastanawiam się nad wyborem ogrzewania dla nowobudowanego domu o powierzchni 137m2, ocieplonego z ogrzewaniem podłogowym w projekcie i ku takiemu też się skłaniam. Dodam jedynie, że szukam rozwiązania jak najbardziej samoobsługowego. Póki co waham się między pompą ciepła a gazem przy czym na razie faworyzuję pompę. W miejscu budowania nie ma instalacji gazowej więc zostaje mi zbiornik na gaz. 1. Instalacja gazowa tańsza od pompy ciepła     Często słyszę, że instalacja gazowa jest znacznie tańsza od pompy ciepła i rozwiązanie z pompą zwróci się za 100 lat:     link     Wysłałem oferty do kilku firm a poniżej zestawienie dwóch:     Pompa ciepła:     - Daikin Altherma - 33 480 zł     - konsola do montażu - 648 zł     - montaż kotłowni - 13 500 zł     - dofinansowanie - 7 000 zł     Łącznie: 40 628 zł     Kocioł gazowy:     - Vitodens 100-W B1HF + 100 litrów - 11 098 zł (jedna z trzech opcji która została mi zaproponowana, ta jest tą średnią pod względem cenowym)     - prace ziemne - 1 700 zł     - butla własna - 14 944 zł     - instalacja wewnętrzna w budynku - 1630 zł     - dofinansowanie - 0 zł (chociaż gdzieś widziałem jakieś lokalne dofinansowanie 5 000 zł)     - dochodzą jeszcze jakieś  koszta kierownika budowy, wydania dokumentów, może coś jeszcze?     Łącznie: 30 074 zł     Generalnie różnica nieco ponad 10 000  zł na korzyść ogrzewania gazowego te "32 tysiące w kieszeni" to chyba nie w tym przypadku 2.  Prognozy cen      Zarówno gaz jak i prąd z roku na rok drożeją. Jednak ceny prądu nie rosną tak szybko jak ceny gazu. Poza tym biorąc pod uwagę, że Unia Europejska chce do 2040 roku zrezygnować całkowicie z korzystania z gazu na     korzyść energii ze źródeł odnawialnych można raczej się spodziewać, że ceny za prąd będą malały (coraz więcej prądu ze źródeł odnawialnych, zachęty poprzez dofinansowania do pomp czy innych źródeł odnawialnych i zniechęcanie do innych - ets) a ceny za gaz będą rosły. Dodatkowym czynnikiem wpływającym na koszty gazu będą zapewne opłaty związane z ETS. Jakieś ostrożne wyliczenia, które znalazłem w sieci mówią, że będzie to koszt około 500 złotych rocznie dla gospodarstwa.    Z powyższego wynika, że jestem raczej zwolennikiem pompy ciepła ale z drugiej strony podkreślam, że jestem amatorem i słabo znam realia stąd też ten mail aby ktoś ewentualnie mnie uświadomił o błędzie. Albo ktoś podpowie jakąś inną technologię, ogrzewanie podczerwienią?   Co o tym sądzicie?
    • Czyli to ma być taki "Miś" na miarę Twoich możliwości... Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...