Skocz do zawartości

poszezenie garażu a podciąg


marcin_z

Recommended Posts

Napisano
chciałbym w tym projekcie przed adaptacją poszeżyć garaż o max 30cm. tylko niewiem czy podcią nie będzie zbyt duży. jeden architekt mówi ze nie warto tego robić bo duże koszty i problemy później przy realizacji tego natomiast inny że niama problemu (chyba chce kase wyciągnąć). teraz niewiem czy robić poszeżac ten garaż czy zostawić tak jak jest choć powodem poszeżenia garażu jest pomieszczenie gospodarcze które jest wąskie (1,8m)

prosze znawców o jakieś sugestie w temacie.

http://www.mgprojekt.com.pl/domki/szmaragd/index.php
Napisano
Cytat

chciałbym w tym projekcie przed adaptacją poszeżyć garaż o max 30cm. tylko niewiem czy podcią nie będzie zbyt duży. jeden architekt mówi ze nie warto tego robić bo duże koszty i problemy później przy realizacji tego natomiast inny że niama problemu (chyba chce kase wyciągnąć). teraz niewiem czy robić poszeżac ten garaż czy zostawić tak jak jest choć powodem poszeżenia garażu jest pomieszczenie gospodarcze które jest wąskie (1,8m)





Fakt mało treściwe ,czy chodzi tylko o szerszy wjazd czy o przesunięcie ściany . 
Napisano
Cytat

Fakt mało treściwe ,czy chodzi tylko o szerszy wjazd czy o przesunięcie ściany . 



wjazd pozostaje bez zmian. tylko przesunięcie ściany zeby pomieszczenie było szersze.
Napisano
Cytat

to z projektu, czy własna projekcja?


To przypuszczenie ponieważ ściany nośne  piętra muszą  na czymś się opierać , najprawdopodobniej tak to wygląda.  
Napisano
Cytat

To przypuszczenie ponieważ ściany nośne  piętra muszą  na czymś się opierać , najprawdopodobniej tak to wygląda.  



ale jak wzmocnimy zbrojenie to chyba powinno być oki.
Napisano
Cytat

ale jak wzmocnimy zbrojenie to chyba powinno być oki.




Tak z rzutów to nie widać przeciwwskazań ,ale
może jakieś rysunki konstrukcyjne podciągów i stropu części garażu wrzucisz nam na forum to łatwiej będzie coś powiedzieć .  
Napisano
Cytat

Konstrukcja podciągu zależy od szerokości drzwi wjazdowych a nie od szerokości samego garażu. Nie ma więc przeciwskazań, aby garaż był szerszy.



Nie chodzi tu o podciąg nad drzwiami garażowymi. 
Napisano
Cytat

Tak z rzutów to nie widać przeciwwskazań ,ale
może jakieś rysunki konstrukcyjne podciągów i stropu części garażu wrzucisz nam na forum to łatwiej będzie coś powiedzieć .  



jeszcze nie kupiłem projektu ale jak tylko bede miał to napewno zapodam rysunki.
drzwi garażowych nie poszerzam ewentualni przesune o kilka cm. generalnie przy takim poszerzeniu bede musiał tylko dać więcej zbrojenia .......
Napisano
Cytat

jeszcze nie kupiłem projektu ale jak tylko bede miał to napewno zapodam rysunki.
drzwi garażowych nie poszerzam ewentualni przesune o kilka cm. generalnie przy takim poszerzeniu bede musiał tylko dać więcej zbrojenia .......



Najprawdopodobniej nie tylko można poszerzyć garaż wewnątrz ale całe te belki (podciągi )
można ukryć  w ścianach i stropie tak że nie powinno ich widać pod spodem w garażu na suficie .

Podciągi będą wyższe ,dozbrojone no i oczywiście dłuższe .

Patrząc na rzut parteru to sporo jest tych podciągów w tym projekcie ,dobrze je można ukryć  w stropie monolitycznym żelbetowym  lanym na budowie .  

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Podjechałem i cyknalem lepsze foto:)    
    • Dopiero teraz doczytałem Ps. pod zdjęciem... Tu nie potrzeba nic kleić czy spawać - powinien po prostu wymienić ten zaworek na nowy...   To jest - jak przypuszczam - zaworek odcinający na wylocie z grzejnika...  
    • https://koperrt.com/products/16072304607348528752213120?utm_source=ad&utm_medium=google&utm_origin=shopline&utm_campaign=636491&utm_content=23181985177&adset_id=187535772916&utm_term=780698919071&aatid=4779585835&gad_source=2&gad_campaignid=23181985177&gclid=CjwKCAiA3fnJBhAgEiwAyqmY5WFmWVEn9SZthO88c8_HxQVL0demJEIHMSolG6Kq14QQ2evmHAjg1RoC4UMQAvD_BwE    
    • Witam wszystkich forumowiczów!   Mam stary budynek, w którym ściany zewnętrzne są już ocieplone, ale dach pozostaje nieocieplony i przez niego ucieka dużo ciepła. Planuję na wiosnę ocieplić dach od góry styropianem EPS 100 (styropian dach/podłoga) o łącznej grubości 23 cm. Dach jest płaski z lekkim nachyleniem, powierzchnia około 100 m², pokryty papą, która zachowała się w całkiem dobrym stanie – nie jest uszkodzona, nie planuję jej zrywać, tylko oczyścić i zostawić jako podłoże.Na styropianie ma być położona papa termozgrzewalna (jedna lub dwie warstwy). Montaż styropianu będę wykonywał samodzielnie (klejenie + kołkowanie), a papę zgrzewalną zlecić fachowcowi, który się na tym zna.Mam kilka wątpliwości i pytań – bardzo proszę o Wasze opinie na podstawie doświadczeń: 1. Grubość i układanie styropianu: Czy lepiej położyć jedną warstwę 23 cm, czy podzielić na dwie warstwy (np. 11 cm + 12 cm) układane na mijankę? Wiem, że dwie warstwy lepiej eliminują mostki termiczne, ale to więcej pracy. Pomijając aspekt czasu i wysiłku – czy takie rozwiązanie naprawdę ma sens i daje zauważalną różnicę w izolacyjności?   2. Montaż i mocowanie styropianu: Dach nie będzie dodatkowo obciążony (tylko papa na wierzchu, bez chodzenia czy tarasu), ale ważne jest solidne mocowanie, żeby wiatr nie oderwał warstw. Planuję kleić styropian (klejem bitumicznym lub poliuretanowym) + kołkować.Dla grubości 23 cm – jakie kołki polecacie? Czy wystarczą o długości ok. 30 cm (żeby wystawały trochę w podłoże betonu)? Czy lepiej stosować metodę z otwornicą – wyciąć otwór w styropianie, włożyć kołek, a potem zatkać wyciętym krążkiem (żeby kołek nie wystawał i nie tworzył mostka)? Jeśli dwie warstwy: Czy wystarczy kołkować tylko dolną warstwę (do podłoża), a górną tylko przykleić do dolnej? Czy kołki muszą przechodzić przez obie warstwy dla lepszej stabilności?   3. Warstwa separacyjna na styropianie pod papę: Czytałem różne opinie – jedni polecają geowłókninę polipropylenową (200-300 g/m²) jako ochronę przed wysoką temperaturą palnika i separację, drudzy grubą folię PE (0,2 mm). Geowłóknina wydaje mi się lepsza (przepuszcza parę, nie topi się tak łatwo). Czy zgadzacie się, że geowłóknina to najlepsze rozwiązanie w takim przypadku, czy polecacie coś innego (np. folię PE)?
    • Zupełnie nie mam pojęcia gdzie to pęknięcie Od strony grzejnika? od strony zasilania? na korpusie zaworu?
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...