Skocz do zawartości

poszezenie garażu a podciąg


marcin_z

Recommended Posts

Napisano
chciałbym w tym projekcie przed adaptacją poszeżyć garaż o max 30cm. tylko niewiem czy podcią nie będzie zbyt duży. jeden architekt mówi ze nie warto tego robić bo duże koszty i problemy później przy realizacji tego natomiast inny że niama problemu (chyba chce kase wyciągnąć). teraz niewiem czy robić poszeżac ten garaż czy zostawić tak jak jest choć powodem poszeżenia garażu jest pomieszczenie gospodarcze które jest wąskie (1,8m)

prosze znawców o jakieś sugestie w temacie.

http://www.mgprojekt.com.pl/domki/szmaragd/index.php
Napisano
Cytat

chciałbym w tym projekcie przed adaptacją poszeżyć garaż o max 30cm. tylko niewiem czy podcią nie będzie zbyt duży. jeden architekt mówi ze nie warto tego robić bo duże koszty i problemy później przy realizacji tego natomiast inny że niama problemu (chyba chce kase wyciągnąć). teraz niewiem czy robić poszeżac ten garaż czy zostawić tak jak jest choć powodem poszeżenia garażu jest pomieszczenie gospodarcze które jest wąskie (1,8m)





Fakt mało treściwe ,czy chodzi tylko o szerszy wjazd czy o przesunięcie ściany . 
Napisano
Cytat

Fakt mało treściwe ,czy chodzi tylko o szerszy wjazd czy o przesunięcie ściany . 



wjazd pozostaje bez zmian. tylko przesunięcie ściany zeby pomieszczenie było szersze.
Napisano
Cytat

to z projektu, czy własna projekcja?


To przypuszczenie ponieważ ściany nośne  piętra muszą  na czymś się opierać , najprawdopodobniej tak to wygląda.  
Napisano
Cytat

To przypuszczenie ponieważ ściany nośne  piętra muszą  na czymś się opierać , najprawdopodobniej tak to wygląda.  



ale jak wzmocnimy zbrojenie to chyba powinno być oki.
Napisano
Cytat

ale jak wzmocnimy zbrojenie to chyba powinno być oki.




Tak z rzutów to nie widać przeciwwskazań ,ale
może jakieś rysunki konstrukcyjne podciągów i stropu części garażu wrzucisz nam na forum to łatwiej będzie coś powiedzieć .  
Napisano
Cytat

Konstrukcja podciągu zależy od szerokości drzwi wjazdowych a nie od szerokości samego garażu. Nie ma więc przeciwskazań, aby garaż był szerszy.



Nie chodzi tu o podciąg nad drzwiami garażowymi. 
Napisano
Cytat

Tak z rzutów to nie widać przeciwwskazań ,ale
może jakieś rysunki konstrukcyjne podciągów i stropu części garażu wrzucisz nam na forum to łatwiej będzie coś powiedzieć .  



jeszcze nie kupiłem projektu ale jak tylko bede miał to napewno zapodam rysunki.
drzwi garażowych nie poszerzam ewentualni przesune o kilka cm. generalnie przy takim poszerzeniu bede musiał tylko dać więcej zbrojenia .......
Napisano
Cytat

jeszcze nie kupiłem projektu ale jak tylko bede miał to napewno zapodam rysunki.
drzwi garażowych nie poszerzam ewentualni przesune o kilka cm. generalnie przy takim poszerzeniu bede musiał tylko dać więcej zbrojenia .......



Najprawdopodobniej nie tylko można poszerzyć garaż wewnątrz ale całe te belki (podciągi )
można ukryć  w ścianach i stropie tak że nie powinno ich widać pod spodem w garażu na suficie .

Podciągi będą wyższe ,dozbrojone no i oczywiście dłuższe .

Patrząc na rzut parteru to sporo jest tych podciągów w tym projekcie ,dobrze je można ukryć  w stropie monolitycznym żelbetowym  lanym na budowie .  

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Komentarz dodany przez inżynier Mirek: Niestety w artykule zapomniano o podstawowym zadaniu jaki ma spełniać dach - szczelność, pełna ochrona przed warunkami atmosferycznymi, przede wszystkim opadami, aby wnętrze budynku było bezpieczne. Każdy wie, że obecnie układane dachówki, blachodachówki, blacha czy inne pokrycia dachowe nie są szczelne. Zwłaszcza w narożach, koszach praktycznie nie ma szans na szczelne wykonanie pokrycia. Dlatego ważne jest aby pod tą dachówką, blachą, blachodachówką wykonać w 100% szczelną warstwę. Niestety membrany paroprzepuszczalne nie nadają się do wykonania takiej szczelnej izolacji. Mają bardzo małą odporność na promieniowanie UV, przeważnie 2-3 miesiące, a najlepsze do 6 miesięcy. To nic w porównaniu do pap czy membran bitumicznych, które mają odporność na kilka a nawet kilkanaście lat. Poza tym podczas układania takiej membrany paroprzepuszczalnej często dochodzi do naderwań, rozdarć, które ciężko załatać. A poza tym trzeba pamiętać, że każda membran jest przebijana przez setki gwoździ, którymi przybijamy kontrłaty i łaty. A każde przebicie membrany paroprzepuszczalnej gwoździem to dziura, która jest potencjalnym miejscem przecieku wody. Przy papach nie ma takiego problemu - gwóźdź przebija papę, ale bitum uszczelnia się wokół tego gwoździa i nie ma zagrożenia, że woda będzie przeciekała. A co do paroprzepuszczalności to oczywiście jest ona ważna i potrzebna, ale tylko w niektórych przypadkach. Ogólnym założeniem jest, że izolacja termiczna nie może być narażona na zawilgocenie. Skoro od strony pomieszczenia ocieplenie jest chronione folią paroizolacyjną, która ma za zadanie nie przepuszczać wilgoci, pary wodnej to izolacja termiczna jest dobrze chroniona od spodu (od strony wnętrza budynku). A od góry ? No właśnie, żadna membrana paroprzepuszczalna nie ochroni izolacji termicznej przed wilgocią a nawet wodą. Potrzebna jest szczelna izolacja, która daje 100% gwarancji szczelności. Dlatego stosowanie membrany paroprzepuszczalnej montowanej tylko na krokwiach to igranie z wilgocią. A zawilgocona izolacja termiczna to strata ciepła, bo wilgotna izolacja termiczna przepuszcza ciepło. A to kosztuje. Więc to, że deskowanie i dobra papa czy membrana bitumiczna nieco zwiększają koszt budowy, to w bardzo krótkim czasie ten koszt zostaje odrobiony przez oszczędność na ogrzewaniu. I na koniec coś, co żadna membrana paroprzepuszczalna nigdy nie wytrzyma. Chodzi o ostatnio występujące gwałtowne burze i mocne porywy wiatru. Nie ma roku abyśmy w mediach nie widzieli tragedii ludzi, którzy doświadczyli zerwania dachu. Jak wygląda zerwany dach wykonany w wersji ekonomicznej to chyba każdy widział. Zerwana dachówka, blacha, membrany paroprzepuszczalnej praktycznie nie ma, widać strzępy ocieplenia. A deszcz pada i zalewa wnętrze. Tragedia. Natomiast dach wykonany w technologi pełnego deskowania po zerwaniu dachówek, blachy pozostaje sprawny i nadal zabezpiecza wnętrze przed deszczem. Takie pełne deskowanie z dobrą papą czy membrana bitumiczną jest praktycznie drugim dachem. Czy wobec tego stać nas na ekonomiczny dach z membraną paroprzepuszczalną? Czy jednak lepiej wybrać bezpieczne rozwiązanie dachu z pełnym deskowaniem i papą lub membraną bitumiczną? Odpowiedź jest prosta. Każdy potrafi wskazać bezpieczne rozwiązanie.
    • 💰 Opłaty urzędowe – pozwolenie na budowę garażu: 1. ✅ Opłata skarbowa za wydanie pozwolenia na budowę: 0 zł – jeśli garaż budujesz na własne potrzeby (na działce prywatnej, nie zarobkowo). 112 zł – jeśli garaż ma być użytkowany komercyjnie (np. wynajem, działalność gospodarcza). 2. ✅ Mapa do celów projektowych (potrzebna do projektu): od 800 zł do 2 000 zł, w zależności od lokalizacji i geodety. 3. ✅ Wypisy i wyrysy z MPZP lub decyzja o WZ (jeśli nie ma planu): Wypis i wyrys z MPZP: ok. 50–150 zł Decyzja o warunkach zabudowy (WZ): 0 zł – ale może zająć 2–3 miesiące. 4. ✅ Warunki przyłączy mediów (jeśli potrzebne): zwykle bezpłatne, ale mogą być długie terminy oczekiwania. Za przyłącze energii elektrycznej możesz zapłacić od 100 do 200 zł za warunki, natomiast budowa przyłącza to już osobny koszt (nawet kilka tys. zł, jeśli garaż ma być z prądem). 5. ✅ Opłata za wpis do dziennika budowy: od 50 zł do 100 zł (czasem geodeta lub projektant załatwia to w pakiecie). 💰 Koszt projektu garażu – orientacyjne ceny w 2025: 1. ✅ Projekt gotowy (typowy) + adaptacja: Projekt gotowy garażu: od 500 zł do 1 500 zł Adaptacja przez lokalnego architekta: od 1 000 zł do 3 000 zł 🔹 Łącznie: 1 500–4 000 zł 2. 🛠 Projekt indywidualny (na zamówienie): od 3 000 zł do 6 000 zł (zależnie od wielkości, konstrukcji – np. murowany, z płaskim dachem, z poddaszem itp.)   https://chatgpt.com/
    • Witam Serdecznie.Panowoe pytanie mam ,ponieważ od czasu do czasu leci dużym strumieniem woda z WC .Gdy nacisne parę razy przycisk i naładuje wodę to przestaje lecieć .WC pod zabudową.Czy winny temu wszystkiemu jest pływak ?Nie wyciągałem tego przycisku to nie wiem co tam jest . https://zapodaj.net/plik-Gq429kMu9L
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...