Skocz do zawartości

Izolacja fundamentów


Recommended Posts

Witam,
Na forum toczyła się dyskusja na temat samej technologii przyklejania płyt styropianowych do podłoża. Budziła sporo emocji z uwagi na wiele odmiennych opinii. OTO LINK DO TEMATU.
Wracając do samej izolacji termicznej: producenci izolacji z płyt polistyrenowych mają w swojej ofercie produkty dedykowane do tego rodzaju robót - są to między innymi:
HYDROPIAN
płyty styropianowe SILVER FUNDAMENT, GOLD FUNDAMENT, PLATINUM FUNDMENT
Austrotherm EPS 035 EXPERT
Płyty Austrotherm XPS TOP 30 SF

Proszę zwrócić uwagę, ze wkraczamy w grupę produktów XPS - czyli nie styropian (polistyren ekspandowany), a polistyren ekstrudowany.
Produkty URSA XPS
STYRISOL
ROOFMATE-SL-X

Przyklejanie płyt do podłoża to odrębna kwestia, która jak już wspomniałem, budziła sporo emocji.
Link do komentarza
  • 3 miesiące temu...
polecam XPS (polistyren ekstrudowany) - nie trzeba zabezpieczać klejem z siatką - jest odporny na wpływ zasypowej ziemi
i na dodatek po jakimś czasie nie straci ilolacyjności - nie nasiąka jak EPS (styropian)
Ja u siebie mam właśnie XPS - zresztą 2 warstwy (2x 8 = 16 cm) z mijanką aby zmiejszyć mostki termiczne
Link do komentarza
  • 1 miesiąc temu...
buduję dom energooszczędny (pasywnego nie, bo to bliźniak północny segment) - na ścianach będzie 24 cm styropianu

XPS ma lepsze właściwości izolacyjne od EPS, którym będzie pokryta elewacji
a poza tym na cokole ma się jeszcze zmieścić płytka klinkierowa a cokół ma być cofnięty względem elewacji
stąd przyjąłem 16 cm - ale zastosowanie 2 warst z mijanką zmniejsza wpływ mostków na łączeniach płyt
Link do komentarza
Cytat

buduję dom energooszczędny (pasywnego nie, bo to bliźniak północny segment) - na ścianach będzie 24 cm styropianu

XPS ma lepsze właściwości izolacyjne od EPS, którym będzie pokryta elewacji
a poza tym na cokole ma się jeszcze zmieścić płytka klinkierowa a cokół ma być cofnięty względem elewacji
stąd przyjąłem 16 cm - ale zastosowanie 2 warst z mijanką zmniejsza wpływ mostków na łączeniach płyt



czy na pewno każdy EPS i każdy XPS ?

EPS – λ = 0,031 W/(m•K) - np. TERMOORGANIKA PLATINUM+ (taki szary)
XPS – λ = 0,029–0,034 W/(m•K)
Link do komentarza
Cytat

buduję dom energooszczędny (pasywnego nie, bo to bliźniak północny segment) - na ścianach będzie 24 cm styropianu

XPS ma lepsze właściwości izolacyjne od EPS, którym będzie pokryta elewacji
a poza tym na cokole ma się jeszcze zmieścić płytka klinkierowa a cokół ma być cofnięty względem elewacji
stąd przyjąłem 16 cm - ale zastosowanie 2 warst z mijanką zmniejsza wpływ mostków na łączeniach płyt


To chyba raczej energochłonny. Izolacja termiczna zaczyna się od 0.1W/m2xK w podłodze i ścianie. Izolacja termiczna za stałym odbiornikiem ciepła jest nieskuteczna. Izolacja zawilgocona powyżej 1% ma mniejszy opór cieplny.
Mam pytanie - Co szanowny Pan uważa za dom energooszczędny?
Poza tym, jeżeli ktoś chce ogrzewać fundament - jedyny znany fizyce rodzaj jego izolacji termicznej wygląda TAK. A przyklejanie styropianu z przodu fundamentu w domu niepodpiwniczonym, świadczy o fundamentalnej nieznajomości fizyki.

DSC01446.jpg

DSC01446.jpg

Link do komentarza
  • 4 tygodnie temu...
najważniejsza jest i tak izolacja przeciwwodna lub przeciwwilgociowa (zależnie od poziomu wód gruntowych)
styropian czy styrodur nie jest w ogóle materiałem hydroizolacyjnym. tremoizolacja jest mniej ważna od hydroizolacji. spór czy lepiej jest dać 10cm czy 20 cm styropianu jest bez sensu kiedy do piwnicy czy pod parkiet leje sie woda

czyż nie?
Link do komentarza
  • 2 tygodnie temu...
Suez nie masz racji. Styrodur występuje na rynku jako dwa różne produkty. Pierwszym jest dość twardy styropian robiony metodą EPS (expanded polistirene) i ten faktycznie nie jest hydroizolacją, drugi zaś to handlowa nazwa XPS firmy BASF i ten jest hydroizolacją. XPS (extruded pilistirene) ma nasiąkliwość poniżej 0,5 %. Na stronie www.praktech.pl jest zdjęcie pod mikro obydwóch wyrobów obok siebie - widać od razu dlaczego XPS jest izolacją hydro.
TB przedstawił bardzo ładne zdjęcie i ma rację w swojej wypowiedzi. To praktycznie jedyny dobry sposób izolowania fundamentu.
Barbossa! Czamu znowu "malkontentujesz"?icon_smile.gif Co Ci się nie podoba w tym zdjęciu?
Link do komentarza
super
dziś dowiedzieliśmy się co
zapewne niebawem dowiemy się jak
ja się nie mogę doczekać

więc Porfirionie- czekamy na wskazówki

Cytat

.....
TB przedstawił bardzo ładne zdjęcie i ma rację w swojej wypowiedzi. To praktycznie jedyny dobry sposób izolowania fundamentu.
......


przeca odszczekał w poście powyżej, czy nie?
Link do komentarza

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • spytalem chatagpt   Schemat poprowadzenia rur kanalizacyjnych przedstawiony na ilustracji wygląda poprawnie w ogólnych założeniach, jednak istnieje kilka kwestii technicznych, które warto sprawdzić lub poprawić, aby zapewnić prawidłowe działanie instalacji: 1. Średnice rur Pralka i kabina prysznicowa (Ø 40 mm): Rury Ø 40 mm są wystarczające dla odprowadzenia wody z pralki oraz prysznica, o ile odległość do pionu nie jest zbyt duża (zaleca się maksymalnie do 3–5 m). Umywalka (Ø 50 mm): Średnica Ø 50 mm jest odpowiednia, ale można zastosować Ø 40 mm, ponieważ umywalka generuje stosunkowo mały przepływ. Główna rura do pionu (Ø 50 mm): Rura Ø 50 mm łącząca różne odpływy (pralka, prysznic, umywalka) jest odpowiednia. Pion Ø 110 mm jest standardem dla toalet i głównego odpływu. 2. Spadki rur Prawidłowy spadek to 1-2% (1-2 cm na każdy metr rury). Należy sprawdzić, czy wszystkie odcinki rur na schemacie mają zachowany odpowiedni spadek w kierunku pionu. 3. Szczelność i odpowietrzenie Brak wzmianki o odpowietrzeniu instalacji – jest ono kluczowe dla zapobiegania cofaniu się zapachów i problemów z przepływem. Jeśli pion Ø 110 mm ma wyprowadzenie odpowietrzające (np. na dach), to problem jest rozwiązany. Wszystkie połączenia muszą być szczelne i zaizolowane, szczególnie w przypadku łączenia rur o różnych średnicach. 4. Ryzyko cofania się wody Odpływy z pralki i prysznica łączą się z główną rurą (Ø 50 mm). Jeśli pralka wypuszcza dużą ilość wody pod ciśnieniem, istnieje ryzyko cofania się wody do kabiny prysznicowej. Aby tego uniknąć: Użyj syfonu z zaworem zwrotnym przy pralce. Zachowaj różnicę wysokości odpływów. 5. Skrócenie rur Im krótsze odcinki poziome, tym mniejsze ryzyko zatorów. Na schemacie odległość pralki od pionu wygląda na większą – warto upewnić się, że rura ma wystarczający spadek na całej długości. Podsumowanie Schemat może działać poprawnie, ale wymaga uwzględnienia kilku detali: Upewnij się, że spadki są odpowiednie. Rozważ zastosowanie syfonów z zaworem zwrotnym. Sprawdź, czy pion ma odpowietrzenie. Zachowaj minimalne odległości i unikaj zbędnych zagięć w rurach. Jeśli te kwestie zostaną spełnione, instalacja powinna funkcjonować prawidłowo. ------------- warto korzystać Ja osobiście wybrałbym rozwiązanie 2
    • To chyba bylaby swietna przyneta dla duuuuuzego zuka gnojaka        Hmm... 
    • Podstaw kleszczom przynętę, na przykład taką  
    • O zerowaniu kleszczy teoretycznie wiem prawie wszystko, i nie chce tego sprawdzac w praktyce. I przestancie mnie straszyc, bo w koncu kupie se cos takiego:             
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...