Skocz do zawartości

Strop monolityczny - proszę o radę


rotgier

Recommended Posts

Napisano
W projekcie gotowym, który kupiłem miałem strop Teriva chcąc go zamienić na monoticzyny poprosił konstruktora o przeprojektowanie.
Konstruktor umieścił w suficie belkę między kuchnią a salonem, która musi przenosić obciążenia. Belka została zaprojektowana w rozmiarze 25 x 30 co przy 14 cm stropie powoduje, że
będzie wystawała 16 cm z sufitu.
Załączam zdjęcie, które pokazuje miejsce w którym będzie się znajdowała belka oraz sposób zbrojenia poszczególnych płyt.

DSC01446.jpg



Wymiary poszczegolnych plyt:
- nad garazem (po lewej): 7,69 x 6,20
- nad salonem (po prawej u gory): 4,69 x 6,89
- nad kuchnią (po prawej na dole): 4,69 x 3,09

Załączam również zdjęcie oryginalnego stropu Terriva, który był w projekcie.

DSC01446.jpg




Czy da się dokonać takiej modyfikacji konstrukcji aby wyeliminować wystawanie z sufitów 16-tu centrymetrów belki? Zależy mi na tym ze względów estetycznych.
Dodam tylko, że na piętrze w projekcie nie ma żadnych wew. ścian konstrukcyjnych ani słupów podpierających więźbę.

Napisano
Cytat

Można obejść się bez tego podciągu, daj rzut więźby dla pewności.



Tzn. całkowicie zrezygnować z tej belki? Konstruktor powiedział, że przy belce 25 x 30 należałoby zastosować zbrojenie 2 x fi 10 w u góry belki i 4 x fi 16 w dole belki. Powiedział również, że można by zrobić belkę 25 x 25 ale wtedy potrzebne są aż 7 x fi 16.

Załączam rzut więźby.

DSC01446.jpg

Napisano
Płatew PŁ1 i PŁ2 schodzą się nad tym podciągiem i pewnie będzie stał słup, ale dlaczego konstruktor nie dał belki z drugiej strony, przecież jest tak samo.
Gdyby nie było żadnego obciążenia stropu w tym miejscu, to ta belka byłaby bezcelowa.
Napisano
Cytat

Płatew PŁ1 i PŁ2 schodzą się nad tym podciągiem i pewnie będzie stał słup, ale dlaczego konstruktor nie dał belki z drugiej strony, przecież jest tak samo.
Gdyby nie było żadnego obciążenia stropu w tym miejscu, to ta belka byłaby bezcelowa.


PŁ1 to jest płatew nad salonem a PŁ2 to płatew nad kuchnią w stropie monolitycznym?

Tzn. masz na myśli słup na piętrze? Bo wg. rzutu architektury żadnego słupa tam nie ma. Bo załączyć ten rzut?

Napisano
Cytat

PŁ1 to jest płatew nad salonem a PŁ2 to płatew nad kuchnią w stropie monolitycznym?

Tzn. masz na myśli słup na piętrze? Bo wg. rzutu architektury żadnego słupa tam nie ma. Bo załączyć ten rzut?



Na architekturze może nie być, ale według rzutu więźby powinny być słupy pod płatwiami PŁ2 (nad kuchnią),
są pokazane słupy na ścianie zewn. i na drugim końcu płatwi też powinny być - płatew musi się opierać na dwóch słupach.
Zastanawia mnie dlaczego nie ma belki z drugiej strony salonu, skoro jest taki sam układ ( druga lukarna) i dlaczego na starym stropie(teriwa) nie ma belek, czyżby słupy miały stać na lichym żebrze.

W zasadzie słupów pod PŁ2 nie musi być, tylko muszą być wzmocnione krokwie z głównego dachu, biegnące pod płatwiami i wtedy opiera się płatew na tych krokwiach(belkach), ale pozostaje jeszcze płatew PŁ1 - czyżby opierała się na PŁ2 ?, to po co podciąg?
Napisano
moim zdaniem nie ma tam słupów
więźba jest dobrze opisana, a nie ma tam nic co by na słupy wskazywało
belka została zaprojektowana jako podparcie dla stropu, który to projektant wymyślił jako dwukierunkowo zbrojony, podzielony na dwie części właśnie w miejscu belki

nie wiem po co to zrobił, zasada powinna być taka sama jak przy płycie ozn. P2, klasyczny strop jednokierunkowo zbrojony, wtedy wypadałoby zrobić belkę nad otworem,

a konstruktor nie powiedział Ci dlaczego akurat tak?
bo ja nie widzę tu takiej potrzeby, może zapytaj go - łaj...
Napisano
Cytat

moim zdaniem nie ma tam słupów
więźba jest dobrze opisana, a nie ma tam nic co by na słupy wskazywało
belka została zaprojektowana jako podparcie dla stropu, który to projektant wymyślił jako dwukierunkowo zbrojony, podzielony na dwie części właśnie w miejscu belki

nie wiem po co to zrobił, zasada powinna być taka sama jak przy płycie ozn. P2, klasyczny strop jednokierunkowo zbrojony, wtedy wypadałoby zrobić belkę nad otworem,


Nad otworem czyli nad wejściem do salonu? Czy nad wejściem do kuchni?

Cytat

a konstruktor nie powiedział Ci dlaczego akurat tak?
bo ja nie widzę tu takiej potrzeby, może zapytaj go - łaj...



Czyli mam spytać czy można zastąpić te 2 płyty nad salonem i kuchnią jedną płytą, która byłaby zbrojona jednokierunkowo tak jak nad wiatrołapem i nad gabinetem (dwie płyty w środkowej części domu)?
Napisano
Cytat

Czyli mam spytać czy można zastąpić te 2 płyty nad salonem i kuchnią jedną płytą, która byłaby zbrojona jednokierunkowo tak jak nad wiatrołapem i nad gabinetem (dwie płyty w środkowej części domu)?




Yes.
Napisano
może nie tak samo zborojona (bo nie wiemy jakie tam jest zbrojenie icon_wink.gif ) ale dokładnie na tej samej zasadzie

a otwór masz tam jeden, na godzinie 10 (a może pół do 11 unsure.gif ) od omawianej belki, reszty się nie czepiamy, bo nie ma potrzeby icon_mrgreen.gif
Napisano
Cytat

może nie tak samo zborojona (bo nie wiemy jakie tam jest zbrojenie icon_wink.gif ) ale dokładnie na tej samej zasadzie

a otwór masz tam jeden, na godzinie 10 (a może pół do 11 unsure.gif ) od omawianej belki, reszty się nie czepiamy, bo nie ma potrzeby icon_mrgreen.gif


Pani konstruktorka powiedziała, że na początku próbowała zaprojektować zbrojenie jednokierunkowe ale musiałoby być w takim stropie bardzo dużo stali a i tak ugięcie betonu mogłoby sięgać nawet do 2,5 cm (nie wiem dokładnie co to znaczy :]). No więc aby temu zapobiec zostały zaproponowane dwie płyty zbrojone dwukierunkowo oddzielone belką.

Aby uniknąć wystawania belki od spodu to można by ją zrobić tak aby wystawała u góry ale wtedy nie będzie można zrobię pełnej wylewki i położyć styropianu :].

Co o tym myślicie?
Napisano
Możesz wyjechać z belką ponad strop, do wysokości pod np. panele.
Jak na belce nie dasz styro i wylewki to nic wielkiego się nie stanie - raptem 25cm szerokości.
Napisano
2,5 centa ugięcia to nic wielkiego, jeżeli oczywiście nie przekracza dopuszczalnego
a 4,5m rozpiętości to żadna rozpiętość icon_smile.gif
przy tym co zaprojektowała napisała, że co 15 centów, o ile tak można interpretować zapis na w/w rys stropu, to i tak już dość gęsto, nie wiem ile tam by jeszcze chciała dołożyć
projektantem nie jestem, ale to mnie boli (nie że nie jestem projektantem, a zaproponowane rozwiązanie wink.gif )
ostatecznie niech "położy" belkę na tyle, aby zmieścić się pod posadzkę
Napisano
Cytat

2,5 centa ugięcia to nic wielkiego, jeżeli oczywiście nie przekracza dopuszczalnego
a 4,5m rozpiętości to żadna rozpiętość icon_smile.gif
przy tym co zaprojektowała napisała, że co 15 centów, o ile tak można interpretować zapis na w/w rys stropu, to i tak już dość gęsto, nie wiem ile tam by jeszcze chciała dołożyć
projektantem nie jestem, ale to mnie boli (nie że nie jestem projektantem, a zaproponowane rozwiązanie wink.gif )
ostatecznie niech "położy" belkę na tyle, aby zmieścić się pod posadzkę


Hmm. A jakie jest dopuszczalne ugięcie i co faktycznie z tego wynika, że beton się ugnie 2,5 cm? Sufit będzie lekko wypukły ?? icon_biggrin.gif
Napisano
Cytat

Pani konstruktorka powiedziała, że na początku próbowała zaprojektować zbrojenie jednokierunkowe ale musiałoby być w takim stropie bardzo dużo stali a i tak ugięcie betonu mogłoby sięgać nawet do 2,5 cm .



Nie wierzę że ugięcie byłoby 2,5cm przy rozpiętości 4.5m, chyba że zbrojone gładką szóstką.
Napisano
Cytat

W projekcie gotowym, który kupiłem miałem strop Teriva chcąc go zamienić na monoticzyny poprosił konstruktora o przeprojektowanie.
Konstruktor umieścił w suficie belkę między kuchnią a salonem, która musi przenosić obciążenia. Belka została zaprojektowana w rozmiarze 25 x 30 co przy 14 cm stropie powoduje, że
będzie wystawała 16 cm z sufitu.
Załączam zdjęcie, które pokazuje miejsce w którym będzie się znajdowała belka oraz sposób zbrojenia poszczególnych płyt.
Wymiary poszczegolnych plyt:
- nad garazem (po lewej): 7,69 x 6,20
- nad salonem (po prawej u gory): 4,69 x 6,89
- nad kuchnią (po prawej na dole): 4,69 x 3,09

Załączam również zdjęcie oryginalnego stropu Terriva, który był w projekcie.
Czy da się dokonać takiej modyfikacji konstrukcji aby wyeliminować wystawanie z sufitów 16-tu centrymetrów belki? Zależy mi na tym ze względów estetycznych.
Dodam tylko, że na piętrze w projekcie nie ma żadnych wew. ścian konstrukcyjnych ani słupów podpierających więźbę.



Z tego co ja tu widzę to sprawdź czy aby pani "konstruktor" nie jest blondynką.
Lub od razu zmień konstruktora.
Napisano
Witam,

Podciągi wykonuje się w celu przeniesienia liniowych lub punktowych obciążeń pochodzących od konstrukcji budynku na wyższej kondygnacji. Z opisu wynika, że obciążenia takie nie występują a "konstruktor" uparł się na zbrojenie dwukierunkowe dzieląc strop podciągiem na dwie częsci zbliżóne do kwadratu.

Nie ma to żadnego racjonalnego uzasadnienia - przy takich rozpiętościach strop może być zbrojony jednokierunkowo przy racjonalnym zużyciu stali i grubości betonu.
  • 3 tygodnie temu...
Napisano
Zgłosiłem się z przeliczeniem do innego konstruktora i gość potwierdził, że bez tej belki ugięcie betonu wykracza poza dopuszczalne normy. Więc tak jak sugerujecie, spróbuję się z belką zmieścić w posadzce. Dziękuję za rady.
Napisano
wiesz, kiedy rozpiętość 4,69m jest podstawą do takiego rozwiązania to to jest porażka
nie wiem co liczą, ale się mylą
jest to oczywście moje zdanie i nie jestem projektantem
zawodu wyuczonego: fachowiec też nie mam,
ale "mnie to boli"
Napisano
Cytat

wiesz, kiedy rozpiętość 4,69m jest podstawą do takiego rozwiązania to to jest porażka
nie wiem co liczą, ale się mylą
jest to oczywście moje zdanie i nie jestem projektantem
zawodu wyuczonego: fachowiec też nie mam,
ale "mnie to boli"


Ale wydaje mi się, że to nie szerokość powoduje ugięcie tylko długość tego stropu. Bo w przypadku, gdy nie ma belki to wtedy jego długość to niecałe 10m!!

Napisano
przy stropie jednokierunkowym, zakłada się, że strop opiera sięna dwóch ścianach, u Ciebie w rozstawie tych 4,69m
i tak on pracuje, długi bok nie ma znaczenia

chyba mnie zmusisz do zajrzenia w mądre księgi icon_rolleyes.gif

a projektanci uparli sięna dwukierunkowy, stąd ta bela
Napisano
Cytat

przy stropie jednokierunkowym, zakłada się, że strop opiera sięna dwóch ścianach, u Ciebie w rozstawie tych 4,69m
i tak on pracuje, długi bok nie ma znaczenia

chyba mnie zmusisz do zajrzenia w mądre księgi icon_rolleyes.gif

a projektanci uparli sięna dwukierunkowy, stąd ta bela


Tzn. konstruktorzy wcześniej liczyli ugięcie na stropie zbrojonym jednokierunkowo (bez belki) i w takim układzie wychodziło im zbyt duże ugięcie.
Napisano
Cytat

Albo nauczyć się liczyć samemu



Musisz zanieść czysty projekt bez tych bohomazów ,żeby następny  projektant nie sugerował się wcześniejszymi obliczeniami  kobieto-projektanta czy innego ktanta .

Niech zacznie myśleć samodzielnie wtedy zaprojektuje poprawnie strop .

Płyta stropowa 
Beton b-20
Stal A-III 34Gs
Grubość płyty  h = 18cm  
Napisano (edytowany)

4,6m rozpiętości, to praktycznie " żadna" rozpiętość.

W twoim wypadku wystarczyłoby oprzeć/powiązać pręty nośne po powiedzmy 8cm z każdej strony na ścianach nośnych i nie oddalonych od siebie bardziej niż 33cm. Strop grubości w tym wypadku mógłby nawet mieć tylko ok 10cm (nawet skłonny bym był przeliczyć dla 8cm). To jest minimum
Nie wiem jakie będziesz miał obciążenia na tym stropie - może jakiś zbiornik 1000l C.W.U ?
Ale dobrze ci tu radzą - zmień konstruktorów.
A jak nie chcą/nie potrafią ci tego wyliczyć to zastosuj stropy z "wkładką" icon_smile.gif Czytaj nizej icon_smile.gif

Jeżeli masz dostępne stropy DZ-3, Akermanna, Teriva, JS.. i stosuje się tam belki stropowe o rozpiętości do 7,2m czy nawet w wypadku JS do 9m... to gdzie te twoje 4,6m ?
__graf.dom.pl_techn_200242_20.gif
Tu masz pokazane rozpiętości przy teriva.

Generalnie przyjmuje się, że granica 5-6m w zależności od rodzaju stropu jest granicą nie wiem jak to powiedziec pewną.
Powyżej tych rozpiętości właściwie trzeba się odrobinkę wysilić.
Mam nieodparte wrażenie, że gdybyś chciał mieć balkon to tez by ci kazali go podeprzeć..
Możesz sie też samemu pobawic i przeliczyć - programik demo do pobrania icon_smile.gif

Edytowano przez Draagon (zobacz historię edycji)
Napisano
Zmień konstruktorów no tak tylko, że jednemu zapłaciłem już 200 zł drugiemu 100 zł i teraz pytanie co dalej? Jak na początku dzwoniłem do trzeciego to chciał 300 zł, ale może przynajmniej zrobiłby to dobrze :]. Ehhh no nic rzucę okiem na programik i spróbuję poprzeliczać :].
Napisano
Cytat

Zmień konstruktorów no tak tylko, że jednemu zapłaciłem już 200 zł drugiemu 100 zł i teraz pytanie co dalej? Jak na początku dzwoniłem do trzeciego to chciał 300 zł, ale może przynajmniej zrobiłby to dobrze :]. Ehhh no nic rzucę okiem na programik i spróbuję poprzeliczać :].



To ty jeszcze im zapłaciłeś za takie obliczenia ,mieli tupet żeby wziąć forsę .
Napisano (edytowany)
No to lekka przesada..
z grubsza ci powiem
powiąż zbrojenie fi 12 z wiencami to na tych 4,6m daj je co 20cm a na rozpietosci 10m daj fi 6
stal i materiał podał ci animus.
Chryste jak ja bym kasował przy JSach za każdy pokój po 200 zł... bym miał audi w garażu icon_smile.gif a nie mam nawet blaszaka icon_razz.gif
W ogóle nie umiem się cenić icon_smile.gif

Swoja drogą jak masz tak szastać pieniedzmi, to chociaż ich doinformuj, ze maja tak zrobić jak TY chcesz. bez żadnych belek wspornikowych itp dupereli.. i ja bym kazał zrobić to tym którym już zapłaciłeś.
Jak nie wierzysz ze to możliwe to wejdz do pierwszego nowo wybudowanego kościoła z brzegu, spójrz w sufit i powiedz no Nam czy widzisz tam belki podciągowe co 5m. Edytowano przez Draagon (zobacz historię edycji)
Napisano
Cytat

No to lekka przesada..
z grubsza ci powiem
powiąż zbrojenie fi 12 z wiencami to na tych 4,6m daj je co 20cm a na rozpietosci 10m daj fi 6
stal i materiał podał ci animus.
Chryste jak ja bym kasował przy JSach za każdy pokój po 200 zł... bym miał audi w garażu icon_smile.gif a nie mam nawet blaszaka icon_razz.gif
W ogóle nie umiem się cenić icon_smile.gif

Swoja drogą jak masz tak szastać pieniedzmi, to chociaż ich doinformuj, ze maja tak zrobić jak TY chcesz. bez żadnych belek wspornikowych itp dupereli.. i ja bym kazał zrobić to tym którym już zapłaciłeś.
Jak nie wierzysz ze to możliwe to wejdz do pierwszego nowo wybudowanego kościoła z brzegu, spójrz w sufit i powiedz no Nam czy widzisz tam belki podciągowe co 5m.



Dzięki za rady !!
Jeżeli chodzi o szastanie pieniędzmi to nie do końca tak jak mówisz.
To czego potrzebowałem to przeliczenie całego stropu na monolityczny i podpisanie się pod tym osoby z uprawnieniami, która weźmie za to odpowiedzialności - przygotowany komplet dokumentacji dołączam do dziennika budowy i opisuję zmianę. No więc zadzwoniłem do paru różnych konstruktorów i wybrałem najtańszego - 200 zł. W ogóle nie miałem pojęcia o szczegółach technicznych (belki i inne) a jak odbierałem gotowy projekt to usłyszałem, że nie ma sposobu na pozbycie się tej belki bo ... ugięcie betonu. Co jako laik mogłem powiedzieć? "Aha czyli tak po prostu musi być".

Ale rzeczywiście spróbuję się zwrócić do konstruktora, który przygotował obliczenia. Moglibyście tylko rzucić fachowym okiem na aktualny opis konstrukcji o powiedzieć co trzeba zmienić w stosunku do sposobu w jaki sugerujecie to zrealizować? Opis umieszczam tutaj: http://home.agh.edu.pl/~mpsiuk/private/Opr...Konstrukcji.zip

Z góry dzięki.
  • 3 tygodnie temu...
Napisano
Cytat

i jak tam na linii frontu?


Do przodu icon_smile.gif. Po przedstawieniu konstruktorce zaproponowanego przez was rozwiązania, doszliśmy do konsensusu że damy radę bez belki przy założeniu grubości stropu 18 cm. Po przemyśleniu sprawy zdecydowałem się jednak na 14 cm i belkę ze względu na to, że będę chciał ukryć w warstwach wykończeniowych podłogi rozprowadzenie wentylacji mechanicznej i przy 14 cm będzie to łatwiejsze. Belkę ostatecznie trochę przesunąłem - do linii ścianki działowej w kuchni dzięki czemu nie będzie raziła (rozważamy również podwieszany sufit, który całkowicie belkę ukryje).

Dzięki za rady!!
Napisano
czyli nie do końca do przodu, a raczej wcale
dzięki zamianie z terivy na monolit - zyskałeś parę centów
oczywiście to Twój wybór, jeżeli to Cię satysfakcjonuje to nic nam do tego
grunt, że wiesz, że można było inaczej
pzdr
Napisano
Cytat

czyli nie do końca do przodu, a raczej wcale
dzięki zamianie z terivy na monolit - zyskałeś parę centów
oczywiście to Twój wybór, jeżeli to Cię satysfakcjonuje to nic nam do tego
grunt, że wiesz, że można było inaczej
pzdr


Jak najbardziej do przodu. Zyskałem 10 cm i moim zdaniem lepszy strop (teriva ma swoje wady).
  • 5 miesiące temu...
Napisano
Witam po zimie.

Niestety przed zimą udało się zrobić tylko fundamenty i kwestia stropu pozostała otwarta. Ostatecznie zrezygnowaliśmy z wentylacji mechanicznej i jednak doszliśmy do wniosku, że nie chcemy mieć tej belki pomiędzy kuchnią i salonem. Zamiast biegać po konstruktorach znalazłem dobrego kierbuda, który sam dokonał odpowiednich przeliczeń i zaproponował rozwiązanie.
Chciałbym je z wami skonsultować.

Przede wszystkim wrzucę ostateczne rzuty parteru i piętra:

DSC01446.jpg


DSC01446.jpg



Chodzi mi o dwie kwestie:
1. Strop nad salonem i kuchnią
2. Strop nad garażem

Ad 1. Kierbud, podobnie jak wy, proponuje zwiększenie grubości płyty z 14 cm do 18 cm i zastosowanie prętów fi 12 co 12 cm w zbrojeniu jednokierunkowym. Oczywiście ze względu na skrócenie ścian nośnych podciąg pomiędzy salonem i kuchnią musi być zwiększony a w górnym lewym rogu kuchni będzie słup żelbetowy 25 x 25 cm.

Ad 2. Kierbud twierdzi, że strop 14 cm zbrojony dwukierunkowo na takich duży rozpiętościach (ponad 6m x ponad 7m) może mieć spore ugięcie mimo tego, że w opracowani konstruktorki ugięcie było w normie. Kierbud radzi, żeby zastosować płytę grubości 20 cm i zbrojenie jednokierunkowe fi 12 co 12 cm.

Czy sądzicie, że te dwa rozwiązania są dobrym pomysłem? W szczególności czy płyta 20 cm nie jest tutaj trochę przesadzona?

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Raczej tak - inaczej deweloper nie dostałby pozwolenia na budowę bo projekt nie spełniałby przepisów.  ?  
    • Proszę o poradę tych, co się znają, bo pojęcia nie mam jak właściwie do tematu podejść. Dwa lata temu stałem się właścicielem jednego z lokali na niewielkim osiedlu szeregowców. Niedawno dopiero zastanowił mnie fakt, że nie mamy dostępu do dachu. Temat zaistniał tym bardziej, że chcemy podejść do przeglądu kominowego i na fakt braku dostępu do dachu zwrócił uwagę kominiarz. Stwierdził, że takiego dostępu wymagają przepisy i powołał się na Rozporządzenie Ministra Infrastruktury w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać budynki i ich usytuowanie. Konkretnie w Dziale VII. Bezpieczeństwo użytkowania, § 308 Wejścia na dach napisane jest, że w budynkach o dwóch lub więcej kondygnacjach nadziemnych należy zapewnić wyjście na dach co najmniej z jednej klatki schodowej, umożliwiające dostęp na dach i do urządzeń technicznych tam zainstalowanych. W odpowiedzi na zadane pytanie deweloper odpowiedział, że dostęp do dachu z zewnątrz (drabina na stałe przymocowana do elewacji) nie jest wymagana przepisami, ponieważ przepis dotyczy jedynie budynków z wydzieloną wewnętrzną klatką schodową. Nie rozumiem tego, że dwukondygnacyjny budynek (czyli minimum parter z piętrem, tak?) z wewnętrzną wydzieloną klatką schodową powinien taki dostęp mieć a budynek w zabudowie szeregowej (każdy lokal ma swoje wewnetrzne schody, które nie są traktowane jako "klatka schodowa"?) już nie, mimo że wysokość takiego budynku może być przecież identyczna? Dostęp do kominów to jedno, ale na przykład jakieś zaprószenie ognia i... możemy sobie z dołu tylko patrzeć i czekać aż strażacy przyjadą - oby na czas. Czy deweloper ma rację?
    • Firma Real Klim świadczy usługi z zakresu klimatyzacji, wentylacji i rekuperacji na terenie województw małopolskiego i śląskiego. Posiadamy certyfikaty oraz uprawnienia państwowe, które są niezbędne przy wykonywaniu prac montażowo - serwisowych. https://realklim.pl/   Nasza firma specjalizuje się w profesjonalnym montażu klimatyzacji w domach, biurach i lokalach usługowych. Gwarantujemy szybki, solidny i estetyczny montaż oraz fachowe doradztwo w doborze urządzeń. https://realklim.pl/klimatyzacja   Oferujemy kompleksowy serwis klimatyzacji – od przeglądów po naprawy. Dbamy o wydajność, czystość i długą żywotność Twojego urządzenia. https://realklim.pl/serwis-klimatyzacji   Projektujemy i montujemy systemy wentylacyjne dopasowane do potrzeb budynku. Zapewniamy komfort oddychania i skuteczne usuwanie wilgoci. https://realklim.pl/wentylacja   Zajmujemy się instalacją i serwisem systemów rekuperacji, które zapewniają świeże powietrze w domu i pozwalają oszczędzadź na ogrzewaniu. https://realklim.pl/rekuperacja   Specjalizujemy się w montażu pomp ciepła – ekologicznego źródła ogrzewania. Pomagamy dobrać odpowiednie urządzenie i zapewniamy jego obsługę. https://realklim.pl/pompy-ciepła   Sprawdź Naszą wizytówkę Google, sprawdź opinię klientów oraz wybrane realizacje: Wizytówka Google
    • Chcąc wylać poduszki pod nadproża, musimy je najpierw zaszalować. Tym właśnie będziemy się teraz zajmować.  
    • Drewniane podłogi to klasyka, która z czasem może wymagać miejscowych napraw – szczególnie wtedy, gdy pojawią się przebarwienia, plamy lub drobne uszkodzenia na pojedynczych deskach. Dobrą wiadomością jest to, że nie musisz od razu cyklinować całej powierzchni. Dzięki produktom marki Osmo można łatwo i estetycznie odnowić pojedynczą deskę, bez widocznych różnic w kolorze i strukturze. Krok 1: Wydzielenie uszkodzonej deski Najpierw dokładnie określ deskę, która wymaga renowacji. Następnie oklej jej krawędzie taśmą malarską, najlepiej niebieską lub różową, która jest delikatna i nie uszkadza powierzchni ani sąsiednich desek. Taśma zapobiegnie przypadkowemu przetarciu lub zabarwieniu sąsiednich fragmentów podłogi. Krok 2: Szlifowanie powierzchni Za pomocą papieru ściernego o gradacji 180 przeszlifuj powierzchnię deski. Usuniesz w ten sposób stare powłoki, przebarwienia oraz drobne rysy. Szlifuj zawsze wzdłuż włókien drewna, a po zakończeniu dokładnie odkurz i przetrzyj wilgotną ściereczką, by pozbyć się pyłu. Krok 3: Nadanie koloru – bejce olejne i woski dekoracyjne Osmo Kiedy powierzchnia jest sucha i czysta, czas na nadanie jej odpowiedniego odcienia. Użyj bejcy olejnej Osmo lub wosków dekoracyjnych Osmo, w zależności od wykończenia reszty podłogi. Aplikacja wygląda następująco: Nanieś niewielką ilość bejcy lub wosku przy pomocy gąbki lub miękkiej szmatki. Następnie wetrzyj preparat równomiernie w drewno, zgodnie z kierunkiem słojów. Nadmiar produktu zetrzyj czystą szmatką, tak by kolor był jednolity i bez smug. To bardzo ważny etap – dobór koloru musi być maksymalnie zbliżony do reszty podłogi. Warto wcześniej wykonać próbę na niewidocznym fragmencie lub na kawałku podobnego drewna. Pozostaw do wyschnięcia na 24 godziny. Krok 4: Zabezpieczenie powierzchni – Wosk Twardy Olejny Osmo Po wyschnięciu koloru, nałóż warstwę ochronną – najlepiej sprawdzają się produkty: Osmo 3062 (półmat) Osmo 3065 (mat) Aplikacja: Nałóż cienką warstwę wosku twardego olejnego przy użyciu pędzla lub wałka. Pozostaw do wyschnięcia na 24 godziny. Delikatnie zmatow powierzchnię papierem ściernym (np. gradacja 240). Nałóż drugą, finalną warstwę tego samego produktu i pozostaw do pełnego wyschnięcia. Dodatkowe wskazówki: Zawsze pracuj w dobrze wentylowanym pomieszczeniu. Unikaj nakładania zbyt grubej warstwy – produkty Osmo są bardzo wydajne. Nie chodź po naprawianej powierzchni przez co najmniej 2–3 dni, aby powłoka miała czas się utwardzić. Jeśli odcień różni się od reszty, można dodać drugą warstwę koloru, ale zawsze wykonuj próbę wcześniej. Podsumowanie Dzięki odpowiednim materiałom i precyzyjnej pracy, renowacja pojedynczej deski podłogowej może być szybka i bardzo skuteczna. Produkty Osmo, takie jak bejce olejne, woski dekoracyjne i wosk twardy olejny, pozwalają na punktową naprawę bez konieczności renowacji całej podłogi. Kluczem do sukcesu jest dobranie odpowiedniego koloru i staranne wykonanie każdego etapu – od szlifowania po finalne zabezpieczenie powierzchni.  
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...