odaro Napisano 29 sierpnia 2010 Udostępnij #1 Napisano 29 sierpnia 2010 Na poddaszu mam poprowadzone przewody elektryczne tak jak to widać na zdjęciach w metalowych korytkach.Większość korytek udało mi się zamknąć metalowymi przykrywkami ale czym bliżej rozdzielni to tam przewody wykipiały z korytka. Pod nimi i nad nimi będzie wełna mineralna z ocieplenia poddasza. Czy w takiej sytuacji trzeba dodatkowo jakoś zamknąć, oddzielić przewody od wełny mineralnej.Czy warto to robić czy może jest to konieczne ze względu na zagrożenie pożarowe.Tam gdzie korytka są tak mocno przepełnione mogę nie dawać wcale wełny co będzie lepsze. I jeszcze jedna ważna rzecz czy w miejscach gdzie blisko się krzyżują przewody elektryczne z alarmowymi i innymi niskonapięciowymi powinienem jakoś dodatkowo oddzielić jakiś ekranem. Chodzi mi o to czy taka duża ilość przewodów elektrycznych idących w odległości ok., 10cm od niskonapięciowych nie będzie powodować jakiś zakłóceń albo np. fałszywych alarmów. Podobno taśma aluminiowa dobrze ekranuje wszelkie zakłócenia elektromagnetyczne może taką taśmą owinąć te korytka które się krzyżują. Tutaj jest błąd odległość wynosi 10cm a nie 15cm jak widać na zdjęciu. Link do komentarza
ashantess Napisano 29 sierpnia 2010 Udostępnij #2 Napisano 29 sierpnia 2010 Ja bym się bała mieć tyle kabla...Myślałam, że u nas jest dużo, a tu taka niespodzianka.Najlepiej by w/g mnie było, jakby przyszedł jakiś elektryk i na to spojrzał po prostu. Jakiś znajomy, co może kasy nie weźmie, albo mało... Akurat z prądem nie ma co ryzykować. Link do komentarza
Integrator KNX – EIB Napisano 30 sierpnia 2010 Udostępnij #3 Napisano 30 sierpnia 2010 witamPN-IEC 60364-4-482pkt. 482.2.3.Wyposażenie elektryczne powinno być dobierane i montowane tak, aby przyrost temperatury podczas normalnej pracy i przewidywany przyrost temperatury podczas awarii nie mogły spowodować pożaru. oraz: PN-IEC 60364-4-42 Ochrona przed skutkami oddziaływania cieplnego. pkt. 422 Ochrona przeciwpożarowa pkt. 422.1Urządzenia elektryczne nie powinny stwarzać zagrożenia pożarowego dla znajdujących się w pobliżu materiałów. a także: PN-IEC 60364-5-51 Dobór i montaż wyposażenia elektrycznego. pkt. 515.1 Jeżeli powierzchnia budynku jest palna, urządzenie elektryczne powinno być oddzielone od powierzchni budynku pośrednią warstwą materiału izolującego z grupy FH1 według IEC60707. Można jeszcze długo przytaczać zalecenia norm. Niemal w każdej z nich jest wzmianka dotycząca niebezpieczeństwa pożarowego. Nigdzie w normie albo przepisach prawnych nie jest wyraźnie napisane, że nie można kłaść przewodów w izolacji polwinitowej na podłożu drewnianym i dlatego wyraźnie nadmieniłem, że izolacja polwinitowa nie jest żadnym zabezpieczeniem przed rozprzestrzenianiem się ognia na podłoże drewniane. Izolacja przewodów może również podsycać ogień, jeżeli zawiera dużo składników palnych. Czy polwinit należy do materiałów niepalnych? Tu nie potrzeba żadnej normy tylko trochę pomyślunku, wyczucie i zdrowy rozsądek.Jedną z najczęściej występujących przyczyn pożarów od przewodów instalacji elektrycznej jest: a) pogorszenie się warunków odprowadzania ciepła. b) duże przyrosty temperatury przewodów. c) uszkodzenie izolacji spowodowane długotrwałym przepływem prądów upływowych o znacznych wartościach. I wcale nie muszą zadziałać najpierw zabezpieczenia, albo mogą zadziałać jak już będzie za późno. Istnieją uszkodzenia, które nie wywołują bezpośrednio zwarcia – prądy upływowe, początkowo niewielkie, powiększające się w miarę upływu czasu i powodujące zwęglanie się izolacji. Wówczas może nastąpić zapłon znajdujących się blisko materiałów łatwopalnych do których zalicza się drewno. Może powstać łuk elektryczny o temperaturze do 4000 stopni C, a długotrwała temperatura dopuszczalna drewna wynosi kilkakrotnie mniejOpierając się na normie PN-93/B-02862 ( metody badania niepalności materiałów budowlanych ) klasyfikacji drewno i sklejka klasyfikuje się jako materiały palne, gdyż łatwo ulegają termicznemu rozkładowi. Dalszy ich podział pod względem stopnia palności lub inaczej zapalności przeprowadza się wg wyników badań wykonywanych tzw. metodą radiacyjną (PN-B-02874:1996) na materiały • niezapalne (I stopień palności), • trudno zapalne (II stopień palności) • i łatwo zapalne (III stopień palności). Po zabezpieczeniu impregnatem wg klasyfikacji PN-B-02874 uzyskuje się następujące cechy: dla drewna i sklejki - materiał niezapalny. Po pokryciu drewna z jakich są wykonane m.in elementy wieby dachowej uzyskujemy klasyfikację drewna w I stopniu palności czyli materiały niezapalne. Standartowy peszel nie jest materiałem, który może zabezpieczyć w sposób skuteczny rozprzestrzenianie się ognia a w specyficznych przypadkach może stanowić wręcz drogę rozprzestrzeniania się ognia. Co nie zwalnia nas z zastosowania dodatkowej ochrony.Wykonanie instalacji elektrycznej bez właściwego projektu i przez osobę bez przygotowania technicznego zwłaszcza w obiekcje drewnianym jest przynajmniej nierozsądne. 1 Link do komentarza
retrofood Napisano 30 sierpnia 2010 Udostępnij #4 Napisano 30 sierpnia 2010 Zgadza się. Ktoś strasznie się namęczył, żeby to wszystko tak ładnie spieprzyć.Ludzie, czy u was nie ma podrozdzielnic? Po co ciągnąć tyle równoległych przewodów?No, chyba, że ktoś, akurat, kable ciągnąć lubi... Link do komentarza
odaro Napisano 30 sierpnia 2010 Autor Udostępnij #5 Napisano 30 sierpnia 2010 Cytat witam niezapalne (I stopień palności), trudno zapalne (II stopień palności) i łatwo zapalne (III stopień palności). Po zabezpieczeniu impregnatem wg klasyfikacji PN-B-02874 uzyskuje się następujące cechy: dla drewna i sklejki - materiał niezapalny. Po pokryciu drewna z jakich są wykonane m.in elementy wieby dachowej uzyskujemy klasyfikację drewna w I stopniu palności czyli materiały niezapalne. Standartowy peszel nie jest materiałem, który może zabezpieczyć w sposób skuteczny rozprzestrzenianie się ognia a w specyficznych przypadkach może stanowić wręcz drogę rozprzestrzeniania się ognia. Co nie zwalnia nas z zastosowania dodatkowej ochrony.Wykonanie instalacji elektrycznej bez właściwego projektu i przez osobę bez przygotowania technicznego zwłaszcza w obiekcje drewnianym jest przynajmniej nierozsądne. Rozwiń Instalację tą wykonywał elektryk nie ja co chcę jasno podkreślić. A co konkretnie jest źle zrobione.Chętnie posłucham jak należy prawidłowo zabezpieczyć przewody elektryczne w konstrukcji drewnianej. Skoro peszel nie wystarcza to co innego można zastosować.Gdzie wyczytałem że wcale nie ma obowiązku peszlownia przewodów elektrycznych w budownictwie szkieletowym. Instalacja jest położona w gwiazdę bo docelowo ma to być instalacja inteligentna. Jeżeli wystarczy mi pieniędzy na system który sobie wybrałem to instalacja będzie chodzić na napięciu 12V. Do gniazdek elektrycznych ma przewód 3x2,5mm2.Zapytam jeszcze raz co konkretnie jest źle zrobione bo może jeszcze uda się to naprawić. Link do komentarza
odaro Napisano 30 sierpnia 2010 Autor Udostępnij #6 Napisano 30 sierpnia 2010 Cytat Zgadza się. Ktoś strasznie się namęczył, żeby to wszystko tak ładnie spieprzyć.Ludzie, czy u was nie ma podrozdzielnic? Po co ciągnąć tyle równoległych przewodów?No, chyba, że ktoś, akurat, kable ciągnąć lubi... Rozwiń Cała instalacja elektryczna jest bardzo rozbudowana a do tego jeszcze jest zrobiona w gwiazdę bo ma to być inteligentna instalacja tak jak to pisałem wyżej. Stąd tak dużo się nazbierało przewodów. Nie było innego sposobu żeby przeprowadzić takie ilości kabli po ścianach albo w posadzce. Tak jak to zostało zrobione było jednym możliwym sposobem. Niestety dostępność korytek Baks innych niż standartowe jest bardzo słaba. Są dostępne tak naprawdę w tylko w katalogu. I tak 2x musiałem jeździć do Karczewa do firmy Baks po niektóre elementy bo nawet największe hurtownie w warszawie nie miały tego ofercie nie nie chciały małych ilości zamawiać. Kortyka mógłby być większe ale jak nie można było ich kupić. Teoretycznie to mogę jeszcze rozłożyć przewody na końcu trasy do dwóch korytek ale było by przy tym bardzo dużo pracy. Link do komentarza
retrofood Napisano 30 sierpnia 2010 Udostępnij #7 Napisano 30 sierpnia 2010 Trochę informacji jest tu:http://www.fachowyelektryk.pl/index.php/po...m-poddaszu.htmlCytat z artykułu: Cytat W szczególności wyposażenie elektryczne powinno być tak dobierane (zgodnie z PN-IEC 60364), aby nigdy (w trakcie normalnej eksploatacji oraz w sytuacjach awaryjnych) nie następowało nagrzewanie się elementów instalacji do stanu zagrażającemu powstaniu pożaru. Rozwiń Tyle, ze nawet tutaj, nikt nie przewidział takiej twórczości, gdzie we wiązce, ściśle obok siebie, biegnie kilkadziesiąt przewodów. Odprowadzanie ciepła z przewodów w środku wiązki jest zerowe. A jeśłi nawet, to całe ciepło podgrzewa elementy więźby. Żaden projektant nie wymodeluje takiej sytuacji i nie zagwarantuje, że nie dojdzie do zapłonu. Jesli nawet nie szybko, to z powodu przyspieszonego starzenia się izolacji i stałego podgrzewania drewna. Nawet jeśli wykonywa to elektryk, to zwykły rębajło, bez wyobraźni i wiedzy teoretycznej.Całkowicie zgadzam się z bardzo powściągliwym stwierdzeniem Integratora KNX – EIB: Cytat Wykonanie instalacji elektrycznej bez właściwego projektu i przez osobę bez przygotowania technicznego zwłaszcza w obiekcje drewnianym jest przynajmniej nierozsądne. Rozwiń Szczególnie instalacji tak rozbudowanej.Ciekawe, czy sporządzi Ci dokumentację powykonawczą. Cytat Zapytam jeszcze raz co konkretnie jest źle zrobione bo może jeszcze uda się to naprawić. Rozwiń Tego się nie da stwierdzić zza monitora. Tylko dokładne oględziny na miejscu i zapoznanie się z założeniami oraz projektem, mogłoby dać podstawy do wyciągania konkretnych wniosków. Trzeba przeanalizować wszystkie miejsca instalacji pod względem odprowadzania ciepła, miejsc, gdzie to ciepło trafia i przewidywaniu, co to ciepło może z czasem w tych miejscach zrobić. Link do komentarza
odaro Napisano 30 sierpnia 2010 Autor Udostępnij #8 Napisano 30 sierpnia 2010 Cytat Tyle, ze nawet tutaj, nikt nie przewidział takiej twórczości, gdzie we wiązce, ściśle obok siebie, biegnie kilkadziesiąt przewodów. Odprowadzanie ciepła z przewodów w środku wiązki jest zerowe. A jeśłi nawet, to całe ciepło podgrzewa elementy więźby. Żaden projektant nie wymodeluje takiej sytuacji i nie zagwarantuje, że nie dojdzie do zapłonu. Jesli nawet nie szybko, to z powodu przyspieszonego starzenia się izolacji i stałego podgrzewania drewna. Rozwiń No dobrze a jak się prowadzi przewody pod posadzką. Co raz częściej spotyka się takie instalacje że na chudziaku są rozłożone plastykowe korytka do których upycha się rożne wiązki przewodów czasami bardzo duże wiązki. Widziałem zdjęcia takiej instalacji na forum Muratora. I teraz przewody są zamknięte w plastykowych korytkach i obłożone styropianem. W takim przypadku przegrzewanie przewodów już nie istnieje. Jak to w końcu jest?A tak wogóle to jak to jest z tym przegrzewanie się przewodów elektrycznych. Wielu elektryków twierdzi że jak przekrój przewodu jest prawidłowo dobrany to przewód nigdy nie będzie przegrzewał. To dlaczego w moim przypadku przewody miały by się przegrzewać? Link do komentarza
odaro Napisano 30 sierpnia 2010 Autor Udostępnij #9 Napisano 30 sierpnia 2010 Mam bardzo ważne pytanie do Integratora KNX czy na forum SEP występujesz pod nickem Jack Link do komentarza
retrofood Napisano 30 sierpnia 2010 Udostępnij #10 Napisano 30 sierpnia 2010 Cytat Wielu elektryków twierdzi że jak przekrój przewodu jest prawidłowo dobrany to przewód nigdy nie będzie przegrzewał. Rozwiń I mają rację. Tylko, że elektrycy, mają na myśli normalne układanie przewodów, np. w tynku, na niepalnym podłożu, czego już nie mówią, bo się im wydaje, że każdy powinien sobie z tego zdawać sprawę.Bo obciążalność długotrwała przewodu jest wielkością zmienną i zależy od warunków chłodzenia, czyli m.in. sposobu ułożenia, przewodności cieplnej podłoża i otoczenia, temperatury otoczenia i paru jeszcze czynników. Obciążalność dla poszczególnych przekrojów i typowych warunków układania przewodów podają tabele.Ale, chociaż dla sposobu ułożenia u Ciebie, obciążalność jest w stanie wyliczyć chyba tylko komputer NASA, to na oko widać, że u Ciebie odprowadzanie ciepła będzie bardzo trudne! Poza tym przewody będą się wzajemnie podgrzewać. Mało tego, otoczone będą warstwami izolującymi ciepło!!! I niemal stykają się z drewnem, ciągle go podgrzewając.Chyba nie trzeba wróżbity, żeby przewidywać czym się to może skończyć.Piszesz, że inni układają w plastyku i nic. Ale Integrator wyraźnie Ci napisał: PROJEKT!!! Wszystko można, jeśli się wie i wyliczy, ze NIGDY nie bedzie sytuacji, która przekroczy dopuszczalne granice. I za to odpowiada projektant. On musi przwidywać wszelkie takie sytuacje. To jego obowiązek, za to bierze kasę.U Ciebie nikt tego nie zauważył.PS. Jeśli to dla Ciebie ma znaczenie, to na forum SEP kiedyś pisywałem. Pod nickiem: siekierowy. Link do komentarza
odaro Napisano 31 sierpnia 2010 Autor Udostępnij #11 Napisano 31 sierpnia 2010 Jeżeli mówimy o projekcie to w jakiej sytuacji w projekcie należy przewidzieć długotrwałe obciążenie przewodu prądem 20A.Kiedy w domku jednorodzinnym zaistniej taka sytuacja że będzie długotrwałe obciążenie prądem 20A.Do gniazdek idą przewody 3x2,5mm2Instalacja ma być zrobiona na sterownikach PLC na napięciu 24v. Pod napięciem 230V na stałe będą tylko przewody idące do gniazdka elektrycznego i silników rolet. W pozostałych przewodach w tym oświetleniowych napięcie będzie tylko w czasie poboru prądu. Czy ktoś może podać mi konkretną sytuację kiedy nastąpi przegrzewanie się przewodów. Wszyscy mówią o przegrzewaniu się przewodów w takim razie proszę mi podać konkretną sytuację w której to przegrzewanie wystąpi. Link do komentarza
Budujemy Dom - budownictwo i instalacje Napisano 31 sierpnia 2010 Udostępnij #12 Napisano 31 sierpnia 2010 Pod względem montażowym układ przewodów jest w porządku. Pozostaje pytanie w jakim celu ułożono taką ich liczbę ale to wynika prawdopodobnie z dość oryginalnej koncepcji instalacji. Nagrzewanie przewodów zależy od przesyłanego natężenia prądu i przy prawidłowym doborze przekrojów i zabezpieczeń nie ma żadnego zagrożenia. Newralgicznymi punktami gdzie ewentualnie może następować przegrzania są wszelkiego rodzaju złącza. Jeśli w wyniku korozji lub słabego styku wzrasta rezystancja połączenia i wydziela się ciepło. Co do wzajemnego oddziaływania przewodów - trudno to przewidzieć, gdyż zależeć to będzie głównie od charakteru przesyłanych sygnałów. Link do komentarza
odaro Napisano 31 sierpnia 2010 Autor Udostępnij #13 Napisano 31 sierpnia 2010 Cytat Pod względem montażowym układ przewodów jest w porządku. Pozostaje pytanie w jakim celu ułożono taką ich liczbę ale to wynika prawdopodobnie z dość oryginalnej koncepcji instalacji. Rozwiń Ale koledzy wyżej zarzucili mi to że korytka bezpośrednio stykają się z drewnem więźby dachowej. To można tak czy nie można. Cytat Nagrzewanie przewodów zależy od przesyłanego natężenia prądu i przy prawidłowym doborze przekrojów i zabezpieczeń nie ma żadnego zagrożenia. Newralgicznymi punktami gdzie ewentualnie może następować przegrzania są wszelkiego rodzaju złącza. Jeśli w wyniku korozji lub słabego styku wzrasta rezystancja połączenia i wydziela się ciepło. Rozwiń Akurat w tej instalacji nie ma żadnego łączenia na całej odległości między odbiornikiem a rozdzielnicą bo cała instalację jest ułożona w gwiazdę czyli od każdego punktu idzie oddzielny przewód do rozdzielnicy elektrycznej. Dlatego nie rozumiem dlaczego przewody miały by się przegrzewać . Link do komentarza
retrofood Napisano 31 sierpnia 2010 Udostępnij #14 Napisano 31 sierpnia 2010 Cytat Nagrzewanie przewodów zależy od przesyłanego natężenia prądu i przy prawidłowym doborze przekrojów i zabezpieczeń nie ma żadnego zagrożenia. A juści. Przy prawidłowym doborze, ale z uwzględnieniem warunków otoczenia i miejsca gdzie trafia wydzielone ciepło. A zabezpieczenia? Nawet prawidłowo dobrane - ale do innych warunków układania - mogą nie zadziałać, albo zadziałać za późno, o czym wspominał Integrator.Newralgicznymi punktami gdzie ewentualnie może następować przegrzania są wszelkiego rodzaju złącza. Jeśli w wyniku korozji lub słabego styku wzrasta rezystancja połączenia i wydziela się ciepło. Też prawda. Najczęściej. Bo najczęściej przewody układane są w tynku, oddają ciepło murom i dobór z tabel jest wystarczający. Tylko ciekawe, jakby wyglądały newralgiczne punkty (w statystyce), gdyby częściej puszczać wiąchę kilkudziesięciu przewodów, stłoczonych ciasno w korytku i przykrytych drewnianą dechą. A tu mamy prawie dokładnie tą sytuację. A jeszcze trzeba dołożyć do tego otuliną z wełny mineralnej, lub czegoś podobnego, bo chyba będzie. Co do wzajemnego oddziaływania przewodów - trudno to przewidzieć, gdyż zależeć to będzie głównie od charakteru przesyłanych sygnałów.I tu leży cały problem. Nie wiemy, bo nikt tego wcześniej nie analizował. I właśnie o to chodzi. Rozwiń A swoją drogą, to zastanawia mnie, dlaczego to wszystko jest ciągnięte przez poddasze. Nie było innego rozwiązania? Cytat Dlatego nie rozumiem dlaczego przewody miały by się przegrzewać . Rozwiń odaro, jesli spojrzysz na tabele długotrwałej obciążalności przewodów, to zauważysz, że wartości dopuszczalnych prądów są rożne, coraz mniejsze, gdy wzrasta ilość przewodów równoległych i pogarszają się warunki chłodzenia. W Twoim układzie, dla przewodu 3 x 2,5, dopuszczalna obciążalność długotrwała może nawet być mniejsza niż 10A. Czy będziesz miał komfort użytkowania takiej instalacji? Toż nawet pralki do takiego obwodu nie powinno się podłączać.I o to tu chodzi. Link do komentarza
odaro Napisano 31 sierpnia 2010 Autor Udostępnij #15 Napisano 31 sierpnia 2010 Cytat A swoją drogą, to zastanawia mnie, dlaczego to wszystko jest ciągnięte przez poddasze. Nie było innego rozwiązania? Rozwiń To jest tylko instalacja elektryczna poddasza a z niskonapięciowej instalacji to jest całe poddasze + 1/2 parteru. Na parterze jest tak samo dużo przewodów ułożonych wtynkowo Cytat odaro, jesli spojrzysz na tabele długotrwałej obciążalności przewodów, to zauważysz, że wartości dopuszczalnych prądów są rożne, coraz mniejsze, gdy wzrasta ilość przewodów równoległych i pogarszają się warunki chłodzenia. W Twoim układzie, dla przewodu 3 x 2,5, dopuszczalna obciążalność długotrwała może nawet być mniejsza niż 10A. Czy będziesz miał komfort użytkowania takiej instalacji? Toż nawet pralki do takiego obwodu nie powinno się podłączać.I o to tu chodzi. Rozwiń Gdzie można zdobyć, przeczytać takie tabele?Jeżeli dobrze zrozumiałem dotychczasowe wypowiedzi to każdy przewód elektryczny który jest pod napięciem albo przez który jest pobór prądu grzeje się. Czy tak jest???Ale mimo tego że się grzeje to nie przeszkadza bo zazwyczaj leży położony wtynkowo i może oddawać ciepło. Czy ja dobrze to interpretuję????Jakoś nie mogę w to uwierzyć że każdy przewód pod napięciem się grzeje. Jestem bardzo ciekawy jak jest prowadzona instalacja elektryczna w budownictwie szkieletowym. Może ktoś ma domek w technologii szkieletowej. Link do komentarza
retrofood Napisano 31 sierpnia 2010 Udostępnij #16 Napisano 31 sierpnia 2010 Teoria tutaj:http://www.hal.trzepak.net/faq/winxp/obciazalnosc.htmPrzykłady tabel tu:http://fhumakro.home.pl/joomla_pl/index.ph...=59&lang=plWidzimy, że dla przewodu 2,5 ułożonego w tynku, obciążalność długotrwała osiąga 24 A, a przy ułożeniu w peszlu spada do 19 A. Dotyczy to przewodu 3-fazowego. A jak taką rurkę otoczymy innymi kablami i zaizolujemy wełną mineralną? I w jednym miejscu damy deskę... Link do komentarza
NOTO Napisano 8 września 2010 Udostępnij #17 Napisano 8 września 2010 U mnie kable ... ale zdecydowanie mniej leżą sobie spokojnie na regipsach sufitowych pod legarami i wełną 15cm. na to są nabite deski OSB. Robił to deweloper a elektrycy robili pomiary i ktoś ten dom odebrał.Z ciekawości ile cię kosztowała elektryka ? materiał ? U mnie w pracy w serwerowni jest mniej kabli ... Link do komentarza
odaro Napisano 8 września 2010 Autor Udostępnij #18 Napisano 8 września 2010 Cytat Z ciekawości ile cię kosztowała elektryka ? materiał ? U mnie w pracy w serwerowni jest mniej kabli ... Rozwiń Powiem szczerze że tak do końca to nie wiem bo ciągle są ważniejsze sprawy na budowie i nie miałem czasu tego podliczyć. Mimo tego że kupowałem przewody w hurtowni u znajomego czyli prawie po cenach hurtowych a znajomy elektryk wziął od mnie znacznie mniejsze stawki to koszt takiej instalacji jest dość spory. Mam wszystkie faktury, Kiedyś to wszystko policzę Może wtedy jak zrobię szafę rozdzielczą bo to będzie kolejne wyzwanie. P.S Aha to co widać to na zdjęciach to jakaś połowa wszystkich przewodów całej instalacji reszta jest na parterze. Link do komentarza
NOTO Napisano 9 września 2010 Udostępnij #19 Napisano 9 września 2010 Ja liczę że tak jak kiedyś wszyscy okablowywali domy pod Internet , tak samo bedzie z instalacją inteligentrną.bedzie działa nie poprzez kable tylko bezprzewodowo. Już nawet alarmy są OK a zawsze było sporo przeciwskazań do nich. Link do komentarza
odaro Napisano 9 września 2010 Autor Udostępnij #20 Napisano 9 września 2010 Cytat Ja liczę że tak jak kiedyś wszyscy okablowywali domy pod Internet , tak samo bedzie z instalacją inteligentrną.bedzie działa nie poprzez kable tylko bezprzewodowo. Już nawet alarmy są OK a zawsze było sporo przeciwskazań do nich. Rozwiń Jak na razie wszyscy znawcy tematu odradzają rozwiązania bezprzewodowe. Link do komentarza
retrofood Napisano 12 września 2010 Udostępnij #21 Napisano 12 września 2010 Cytat Ja liczę że tak jak kiedyś wszyscy okablowywali domy pod Internet , tak samo bedzie z instalacją inteligentrną.bedzie działa nie poprzez kable tylko bezprzewodowo. Już nawet alarmy są OK a zawsze było sporo przeciwskazań do nich. Rozwiń Rozwiązaniem jest instalacja 4-ro przewodowa, gdzie do normalnej instalacji dokładamy tylko jeden przewod - sygnalowy (kolor czerwony). A w węzły takiej instalacji wstawiamy odpowiednie moduły. Mozemy to robić w dodolnym czasie, jesli tylko jest oprzewodowanie. I mozemy zaczynac od jednego modułu, a kiedy pobawimy się juz wystarczająco, dokupujemy następny, programujemy znowu część instalacji i po pewnym czasie mamy coś lepszego niż KNX Link do komentarza
odaro Napisano 12 września 2010 Autor Udostępnij #22 Napisano 12 września 2010 Cytat Rozwiązaniem jest instalacja 4-ro przewodowa, gdzie do normalnej instalacji dokładamy tylko jeden przewod - sygnalowy (kolor czerwony). A w węzły takiej instalacji wstawiamy odpowiednie moduły. Mozemy to robić w dodolnym czasie, jesli tylko jest oprzewodowanie. I mozemy zaczynac od jednego modułu, a kiedy pobawimy się juz wystarczająco, dokupujemy następny, programujemy znowu część instalacji i po pewnym czasie mamy coś lepszego niż KNX Rozwiń A o jakich modułach konkretnie mówisz. Link do komentarza
retrofood Napisano 13 września 2010 Udostępnij #23 Napisano 13 września 2010 Moduły tu:http://www.lcn.pl/index.php?id=dzialanie&sub=modulyPrzeczytaj jeszcze to:http://www.lcn.pl/index.php?id=dzialanie&sub=instalacjaA tu link do strony głównej:http://www.lcn.pl/ Link do komentarza
odaro Napisano 13 września 2010 Autor Udostępnij #24 Napisano 13 września 2010 Cytat Moduły tu:http://www.lcn.pl/index.php?id=dzialanie&sub=modulyPrzeczytaj jeszcze to:http://www.lcn.pl/index.php?id=dzialanie&sub=instalacjaA tu link do strony głównej:http://www.lcn.pl/ Rozwiń Czyli mówisz po prostu o LCN żadnej Ameryki nie odkryłeś.A próbowałeś robić jakąś wycenę na ten system warto spróbować. Ceny systemu mówią same za siebie. To raz a po drugie to mało znany system. Nie wiadomo czy przyszłościowy no i tak samo drogi jak KNX. l Link do komentarza
retrofood Napisano 13 września 2010 Udostępnij #25 Napisano 13 września 2010 Cytat Czyli mówisz po prostu o LCN żadnej Ameryki nie odkryłeś.A próbowałeś robić jakąś wycenę na ten system warto spróbować. Ceny systemu mówią same za siebie. To raz a po drugie to mało znany system. Nie wiadomo czy przyszłościowy no i tak samo drogi jak KNX. l Rozwiń 1. Ameryki nawet nie próbowałem odkrywać.2. Ceny? Próbowałeś odliczyć okablowanie? A fakt, że koszty da się rozłożyć w czasie, to mało?Masz teraz duzo wydatków związanych z budową. Czy wiesz, jaka jest cena modułu? Ile modułów możesz kupić np. za telewizor? 3. To, że mniej znany niż KNX to o niczym nie świadczy, jedynie o reklamie.4. Nie jestem przedstawicielem producenta. Link do komentarza
odaro Napisano 13 września 2010 Autor Udostępnij #26 Napisano 13 września 2010 Cytat 1. Ameryki nawet nie próbowałem odkrywać.2. Ceny? Próbowałeś odliczyć okablowanie? A fakt, że koszty da się rozłożyć w czasie, to mało?Masz teraz duzo wydatków związanych z budową. Czy wiesz, jaka jest cena modułu? Ile modułów możesz kupić np. za telewizor? 3. To, że mniej znany niż KNX to o niczym nie świadczy, jedynie o reklamie.4. Nie jestem przedstawicielem producenta. Rozwiń LCN również przerabiałem w tym koszty modułów sorry ale przy takich cenach koszty modułów znacznie przekraczają koszty okablowania. Link do komentarza
Integrator KNX – EIB Napisano 15 września 2010 Udostępnij #27 Napisano 15 września 2010 Cytat Czyli mówisz po prostu o LCN żadnej Ameryki nie odkryłeś.A próbowałeś robić jakąś wycenę na ten system warto spróbować. Ceny systemu mówią same za siebie. To raz a po drugie to mało znany system. Nie wiadomo czy przyszłościowy no i tak samo drogi jak KNX. l Rozwiń jeśli chodzi o KNX ile wyszedł i za co? Link do komentarza
odaro Napisano 15 września 2010 Autor Udostępnij #28 Napisano 15 września 2010 Cytat jeśli chodzi o KNX ile wyszedł i za co? Rozwiń Widzę że Integrator KNX czyta ten wątek to jeszcze raz zadam pytanie które padło wcześniej"pytanie do Integratora KNX czy na forum SEP występujesz pod nickem Jack" Link do komentarza
Recommended Posts
Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować
Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz
Utwórz konto
Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!
Zarejestruj nowe kontoZaloguj się
Masz już konto? Zaloguj się.
Zaloguj się