Skocz do zawartości

Pompa ciepła IVT Greenline HT plus - Wasze opinie


Recommended Posts

  • 1 miesiąc temu...
Cytat

Witam, Czy ktos z Was uzytkuje pompy ciepla IVT GreenLine HT+C7? Ciekawy jestem waszych opini, bo własnie na taka dostalem wycene od wykonawcy.




IVT cieszy się bardzo dobrą jakością pomp ciepła. W każdym razie polecam:-). Sam montuję Danfossa - są to urządzenia o podobnej jakości, do tego charakteryzujące się niższą ceną, która to czasami jest jednak barierą przy montażu p.c. Niech Pan wypyta o zabezpieczenia sprężarki - czy IVT je stosujei jakie. To istotne jeśli mamy na uwadze żywotność pompy.

Jacek Walewski
Doradca Klienta
Prometeus S.C.
Link do komentarza
  • 2 tygodnie temu...
Cytat

IVT stosuja jakies elektroniczne zabezpieczenia. Mam jeszcze pytanie odnosnie wody cwu. jaka jest temperatura wody i czy jest wystarczajaca do codziennych czynnosci, bez dodatkowego podgrzewania grzalkami?



Temp. c.w.u. zależy od czynnika, ale spokojnie osiągnie Pan 45-50 stopni. Raz na jakiś czas proponowałbym podwyższać temp do 55, w celu wyniszczania bakterii legionelli

Jacek Walewski
Doradca Klienta
Prometeus S.C.
Link do komentarza
  • 4 tygodnie temu...
Krzywa grzania powinna byc "dopasowana" do warunkow w ktorych pracuje pompa.
Co to oznacza?
Jesli dom jest brdzo dobrze ocieplony i jego straty sa niskie wowczas mozna krzywa zmniejszyc (np. do 0,2), jesli do jest tzw. tradycyjny albo zblizony do tego to krzywa bedzie wyzsza (np.0,5)
Oczywiscie wartosci krzywych odpowienie dla danego producenta, ja przedstawilem przyklad z Vaillantowskiej PCi geoTherm ktorej sam uzywam.

Mam teraz ustawione na 0,2 poniewaz dom jeszcze (niestety) posiada wilgoc technologiczna. Gdy juz wyschnie prawdopodobnie bede mogl zmniejszych jeszcze, moze nawet do 0,1 lub 0,15.
Sa to wymierne korzysci z tak niskich nastawow -niskie koszty ogrzewania. Wyznaje jednak zasade, ze dom jest dla ludzi i nie nalezy z niczym przesadzac. Nie mozna marznac tylko dlatego zeby miec niskie koszty ogrzewania icon_smile.gif
Temperature wewnetrzna jaka w tej chwili mam ustawiona to 22*C, 20*C sprawia wrazenie chlodu - mimo, ze nie jest to niska temperatura icon_sad.gif

BTW: W mojej pompie fabryczbe ustawienie bylo chyba 1,0 -stanowczo musialem to zmienic

Pzdr.
Link do komentarza
  • 2 tygodnie temu...
Witam.
Jestem posiadaczem pompy IVT Greenline HT. Martwi mnie wysokie zużycie energii. Mam założony osobny licznik na pompę. Wczoraj zjadło mi prawie 50kw. na dobę. Wiem że jest zimno (w nocy spadło do ok. -13) ale to chyba stanowczo za wiele. Co prawda w domu jest ciepło no ale te koszty... miało być tak pięknie icon_wink.gif
Mam więc pytanie do użytkowników tej pompy. Jakie macie ustawione parametry grzewcze. Mam na myśli te dwa parametry główne: "podw. / obn. temp." oraz "Dokł reg temperatury". Mój dom ma ok 120m2. jest nowo wybudowany i ocieplony.
Oczywiście pompa grzeje również wodę. Temperatura ustawiona na 39s.
Pozdrawiam.
Link do komentarza
Cytat

Witam.
Jestem posiadaczem pompy IVT Greenline HT. Martwi mnie wysokie zużycie energii. Mam założony osobny licznik na pompę. Wczoraj zjadło mi prawie 50kw. na dobę. Wiem że jest zimno (w nocy spadło do ok. -13) ale to chyba stanowczo za wiele. Co prawda w domu jest ciepło no ale te koszty... miało być tak pięknie icon_wink.gif
Mam więc pytanie do użytkowników tej pompy. Jakie macie ustawione parametry grzewcze. Mam na myśli te dwa parametry główne: "podw. / obn. temp." oraz "Dokł reg temperatury". Mój dom ma ok 120m2. jest nowo wybudowany i ocieplony.
Oczywiście pompa grzeje również wodę. Temperatura ustawiona na 39s.
Pozdrawiam.




No to troche mnie zmartwiles tym zuzyciem pradu. Zastanawiam sie czy te pompy tak maja, czy po prostu to wina zlej regulacji i ustawien.
Link do komentarza
No ja mam niby ten sam problem bo mi zrzera okolo 35-40 KW. Na dobe, ale to jest do przyjecia z tego wzgledu ze budynek przezywa wlasnie pierwsza zime a powiedzieli mi ze w pierszym sezonie grzewczym mam sie przygotowac na okolo 40% wiekszych kosztow ogrzewania. Czy ktos to moze potwierdzic???? Natomias mnie nurtuje inna sprawa: w mojej pompie ktora z zalozenia jest bez obslugowa wystepuje cos takiego jak zmiana faz w prodzie i ilekroc cos takiego sie zdarza to moja PC. wchodzi w alarm, po czym trzeba pozmieniac kabelki w gniezdzie silowym no i pompa rusza, troszke lipa bo maja zona sobie z tym nie poradzi a zdarzylo mi sie to juz 2 razy od wrzesnia. Czy mozna temu jakos zaradzic, bo za normalne uznac tego nie mozna. Chyba powinni te pompy sprzedawac z elektrykiem w komplecie. Prosze o pomoc.
Link do komentarza
Cytat

No ja mam niby ten sam problem bo mi zrzera okolo 35-40 KW. Na dobe, ale to jest do przyjecia z tego wzgledu ze budynek przezywa wlasnie pierwsza zime a powiedzieli mi ze w pierszym sezonie grzewczym mam sie przygotowac na okolo 40% wiekszych kosztow ogrzewania. Czy ktos to moze potwierdzic????


no więc właśnie dlatego zadałem pytanie powyżej do unrealla. Pierwszy sezon grzewczy jest najcięższy. Jest to też zależne od wybranej technologii w której stawialiśmy budynek.
Link do komentarza
Cytat

no więc właśnie dlatego zadałem pytanie powyżej do unrealla. Pierwszy sezon grzewczy jest najcięższy. Jest to też zależne od wybranej technologii w której stawialiśmy budynek.




Tak... zgadza się jest to pierwszy sezon grzewczy. Ponoć prawdą jest, że zjada wtedy sporo więcej prądu, ale jest jedno ALE. Mój znajomy także ma pierwszy sezon i za zeszły miesiąc opłata za prąd wyszła mu ok 450zł. za całość, nie tylko za pompę. Tyle, że on ma pompę innej firmy.
Wczoraj właściciel firmy, która mi ją zakładała polecił zmianę nachylenia krzywej ustawić na 1,5 i faktycznie zadziałało. Od rana do wieczora zjadło mi TYLKO 3 kw!! Super ale nie do końca. W domciu nie jest już super ciepło, wręcz troszkę zimno. Teraz mam zamiar dać na 1,8 i "dokł reg temperatury" zmienić z -1 na 0 a później ewentualnie na +1. Zobaczymy co się będzie działo.
Co do pytania jak nowy jest dom. Budowa zaczęła sie w 2006. W stanie zamkniętym stał ok 1-2 lata. Dokładnie nie wiem bo kupiłem go w tym roku, właśnie w stanie zamkniętym i szybko skończyłem. Mieszkam od wakacji. Dom zbudowany jest z grubej cegły. Ponoć nie trzeba było ocieplać. Jednak zdecydowałem się na ocieplenie bo wiadomo jakie są ostatnio zimy.
@viktor7777 jak masz ustawione parametry grzewcze na pompie ??
Link do komentarza
Cytat

Natomias mnie nurtuje inna sprawa: w mojej pompie ktora z zalozenia jest bez obslugowa wystepuje cos takiego jak zmiana faz w prodzie i ilekroc cos takiego sie zdarza to moja PC. wchodzi w alarm, po czym trzeba pozmieniac kabelki w gniezdzie silowym no i pompa rusza, troszke lipa bo maja zona sobie z tym nie poradzi a zdarzylo mi sie to juz 2 razy od wrzesnia. Czy mozna temu jakos zaradzic, bo za normalne uznac tego nie mozna. Chyba powinni te pompy sprzedawac z elektrykiem w komplecie. Prosze o pomoc.



Problem miałem ok 2 tygodni temu. W mojej ślicznej wsi energetyka wpadła na pomysł wymiany okablowania (tego głównego, grubego icon_biggrin.gif ) Super pomyślałem, może w końcu skończy się to częste wyłączanie prądu. No i przy okazji często zmieniali sobie kolejność faz bo niby czemu nie icon_smile.gif Ponoć dla nich to bez znaczenia jak i dla wielu urządzeń ale nie dla pompy ciepła. Dziwne bo podczas tej ich pracy zmieniali tę kolejność kilka razy i powracali do stanu z przed. Na koniec zmienili na stałe i się wynieśli. Pozostała ręczna zmiana kabelków w pompie i do dziś działa OK.
Pozostaje Tobie czekać lub wykonać telefon do energetyki aby przestali się bawić bo padnie ci sprzęt.
Co ciekawe jak włączy się alarm, pompa działa nadal tyle, że na grzałce a to mega wielkie zużycie prądu. Akurat przez ok 3 dni nie spoglądałem na licznik. Nie pytajcie ile mi zeżarło. icon_sad.gif

Frycowe trzeba zapłacić icon_wink.gif

Istnieje jeszcze specjalny przełącznik FAZ, który montuje się przed urządzeniem.

Cytat

450... to dom 300m2?




450zł nie kw icon_smile.gif a dom ok 140m Edytowano przez unreall (zobacz historię edycji)
Link do komentarza
No to nie bylem przynajmniej pierwszy jezeli chodzi o zmiany faz, tez mam nadzieje ze i u mnie to w koncu zmienia. Dzieki. Powiec jeszcze jakiej mocy masz te twoja PC. I ile metrow ma twoj domek??? bo chodzi o ustawienia jakie sobie ustawiles dla obtymalnej temperatury wewnatrz. Moja PC. to 7 a pow.domu lacznie z garazem (ogrzewanym) to 150m2 za tydzien odczytam parametry licznika, az strach sie bac co tam wyskoczy.
Link do komentarza
  • 1 rok temu...
Cytat

No to nie bylem przynajmniej pierwszy jezeli chodzi o zmiany faz, tez mam nadzieje ze i u mnie to w koncu zmienia. Dzieki. Powiec jeszcze jakiej mocy masz te twoja PC. I ile metrow ma twoj domek??? bo chodzi o ustawienia jakie sobie ustawiles dla obtymalnej temperatury wewnatrz. Moja PC. to 7 a pow.domu lacznie z garazem (ogrzewanym) to 150m2 za tydzien odczytam parametry licznika, az strach sie bac co tam wyskoczy.


Link do komentarza
Witam wszystkich. Oto moje koszty energi elektrycznej: 580zl. za grudzien i 587zl. za styczen, cena ta jest cena za caly rachunek i w domu agd. wszystko na prad. Prosze o porady czy to duzo, bo mysle ze nie. Biorac pod uwage iz za okres nawet 6 m-cy grzewczych placilbym po 500zl. za ogrzewanie to w skali roku wychodzi mi 3000zl. dodam ze jest to moj drugi sezon grzewczy w nowym domu. pozdrawiam.
Link do komentarza
  • 2 tygodnie temu...
takie koszty to dość dużo, ale nie tragicznie. Zazwyczaj w pierwsze 2 lata domu zużycie prądu przez PC jest nawet 100% większe jak dla domu suchego, PC są dobierane " na styk" dla mocy grzewczej, więc dla domu mokrego mocy zawsze brakuje i PC pracuje często non-stop w temperaturach poniżej -5C. Dla budynku już suchego PC będzie pracować 24 H na dobe tylko w temperaturach tzw obliczeniowych czyli ok. -20C. Dla domów budownych w Polsce i dość kiepsko izolowanych przyjmuje się prace PC w skali roku nie więcej niż 2400h wg. Hanex/ Szwecja dla CO i CWU. Jesli wykorzystasz taryfę nocną twój dom nie powinien prezkroczyć 1100 do 1300pln rocznie dla CO i CWU razem.

Pozdrawiam Bartosz Janiak
Pompy ciepła Exotherm
httP://exotherm.pl/
Link do komentarza
  • 2 miesiące temu...
  • 2 tygodnie temu...
Dom domu nie równy więc ciężko moim zdaniem powiedzieć, czy 3000 zł to dużo czy mało. Generalnie nasi klienci z metrażem 150-200 m2 płacą za cały rok ok 2500 zł, ale zależy to od masy rzeczy - nie tylko od metrażu ale ocieplenia i wykonania domu. Dlatego też przed realizacją zawsze polecam, by nie tylko policzyć zapotrzebowanie cieplne domu, ale też zrobić symulację, gdzie warto docieplać dom, itd by potem oszczędzać.

P.S. co do IVT zainteresujcie się ich nową pompą Premium Line - będziemy taką montować w lipcu.

Jacek Walewski
tel. 601096066
www.prometeus.co
Link do komentarza
Cytat

Dom domu nie równy więc ciężko moim zdaniem powiedzieć, czy 3000 zł to dużo czy mało. Generalnie nasi klienci z metrażem 150-200 m2 płacą za cały rok ok 2500 zł, ale zależy to od masy rzeczy - nie tylko od metrażu ale ocieplenia i wykonania domu. Dlatego też przed realizacją zawsze polecam, by nie tylko policzyć zapotrzebowanie cieplne domu, ale też zrobić symulację, gdzie warto docieplać dom, itd by potem oszczędzać.

P.S. co do IVT zainteresujcie się ich nową pompą Premium Line - będziemy taką montować w lipcu.

Jacek Walewski
tel. 601096066
www.prometeus.co



Witam! jezeli chodzi o pompe premium line to wlasnie mi taka odradzili dlatego ze bywaly z nia klopoty w tych czasach jak ja montowalem swoja czyli rok (2009) ale moze cos poprawili nie wiem, szczeze mowiac to moze bym tam ze 100- 200zl.oszczedzil ale jakim kosztem, moze musial bym przesiadywac w chlodnym salonie czy tp. Ogolnie jestem zadowolony ale jezeli taniej sie nie da to co zrobic.
Link do komentarza
Cytat

Witam! jezeli chodzi o pompe premium line to wlasnie mi taka odradzili dlatego ze bywaly z nia klopoty w tych czasach jak ja montowalem swoja czyli rok (2009) ale moze cos poprawili nie wiem, szczeze mowiac to moze bym tam ze 100- 200zl.oszczedzil ale jakim kosztem, moze musial bym przesiadywac w chlodnym salonie czy tp. Ogolnie jestem zadowolony ale jezeli taniej sie nie da to co zrobic.



Wiesz w tych poprzednich były chyba inne sprężarki Mitsubichi - teraz dali tam Copellandy czyli takie jak w 90% pomp ciepła na rynku.
Link do komentarza
Cytat

Wiesz w tych poprzednich były chyba inne sprężarki Mitsubichi - teraz dali tam Copellandy czyli takie jak w 90% pomp ciepła na rynku.



A w mojej pc wlasnie jest zamontowana sprezarka Mitsubichi i jak narazie jest cicho i bezawaryjnie, z reszta prawdopodobnie jest to jedna z najlepszych pomp ciepla na rynku. pozdrawiam
Link do komentarza
  • 3 tygodnie temu...

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Jeśli rurka jest zamurowana, otulina jest zbędna... Ta otulina zabezpiecza przed kondensacją pary wodnej na tej rurce, jeśli biegnie gdzieś tuż pod powierzchnią ściany lub na zewnątrz,,. można zamurować i w otulinie... Na ciepłej wodzie otulina pozwala na mniejsze straty ciepła i wydaje się potrzebniejsza...
    • dzięki za opinie @podczytywacz, dawka wiedzy tym bardziej kogoś z doświadczeniem, zawsze mile widziana. Nie mniej jednak jak coś wydaje mi się zdecydowanie lepszym rozwiązaniem to idę w to, koszt w tym wypadku jest drugorzędny. Takie moje działania(z zewnątrz może wydawać się na wyrost) ma też drugie dno, chcę to z robić w ten sposób żeby nauczyć się tego na przyszłość, ponieważ liczę na to, że ta wiedza przyda mi się w przyszłości...jeżeli wszystko pójdzie pomyślnie.  Okej dalsza część w 1/2", natomiast w większości materiałach spotkałem się, że dają otuline również dla zimnej wody hmmm.     @podczytywacz więc liczę na podzielenie się wiedzy z rozdzielaczy
    • Ta sprawa nie jest tak do końca ściśle określona w przepisach. Trzeba też uwzględnić pewną praktykę, która się wytworzyła.   Przede wszystkim zawsze wymagane jest sporządzenie opinii geotechnicznej. Mamy na to konkretny przepis, który zawiera Rozporządzenie Ministra Transportu, Budownictwa i Gospodarki Morskiej z dnia 25 kwietnia 2012 r. w sprawie ustalania geotechnicznych warunków posadawiania obiektów budowlanych (Dz.U. 2012 poz. 463)   § 7. 1. W przypadku obiektów budowlanych wszystkich kategorii geotechnicznych opracowuje się opinię geotechniczną   W przypadku domów jednorodzinnych najczęściej sporządza ją projektant budynku lub projektant dokonujący adaptacji projektu gotowego. Z zastrzeżeniem, że najczęściej stosuje się tu coś co można nazwać najniższym poziomem wymagań. Wynika to ze specyfiki domów jednorodzinnych, czyli zwykle obiektów zaliczanych do tzw. pierwszej kategorii geotechnicznej. Mówiąc w ogromnym skrócie, są one niewielkie i o prostej konstrukcji, posadowione na gruntach nośnych, jednorodnych i przy poziomie wód gruntowych poniżej poziomu posadowienia (proste warunki gruntowe). Teraz pojawia się pytanie na jakiej podstawie w takich sytuacji projektant ma określić kategorię geotechniczną konkretnego obiektu (domu)? W cytowanym powyżej rozporządzeniu zakres wymaganej dokumentacji różnicuje się przede wszystkim ze względu na kategorię obiektu budowlanego. Zgodnie z zasadą, że im trudniejsze warunki gruntowe i/lub bardziej skomplikowany obiekt, tym i wymagany zakres dokumentacji jest większy. Znajdziemy tam ogólny zapis:   § 4. 4 Kategorię geotechniczną całego obiektu budowlanego lub jego poszczególnych części określa projektant obiektu budowlanego na podstawie badań geotechnicznych gruntu, których zakres uzgadnia z wykonawcą specjalistycznych robót geotechnicznych.   Swoiste doprecyzowanie stanowi tu kolejny przepis:   § 6. 2. Dla obiektów budowlanych pierwszej kategorii geotechnicznej zakres badań geotechnicznych może być ograniczony do wierceń i sondowań oraz określenia rodzaju gruntu na podstawie analizy makroskopowej. Wartości parametrów geotechnicznych można określać przy wykorzystaniu lokalnych zależności korelacyjnych.   Najwyraźniej jednak powyższy zapis należy traktować jako zalecenie, nie zaś „sztywny” wymóg. Tym bardziej, że w przypadku obiektów zaliczanych do pierwszej kategorii geotechnicznej nie ma wymogu przedstawienia dokumentacji z przedstawionych badań. Wróćmy tu do § 7. 1., który należałoby interpretować wraz z kolejnymi punktami:   § 7. 1. W przypadku obiektów budowlanych wszystkich kategorii geotechnicznych opracowuje się opinię geotechniczną. 2. W przypadku obiektów budowlanych drugiej i trzeciej kategorii geotechnicznej opracowuje się dodatkowo dokumentację badań podłoża gruntowego i projekt geotechniczny. 3. W przypadku obiektów budowlanych trzeciej kategorii geotechnicznej oraz w złożonych warunkach gruntowych drugiej kategorii wykonuje się dodatkowo dokumentację geologiczno-inżynierską, zgodnie z  przepisami ustawy z  dnia 9 czerwca 2011 r. – Prawo geologiczne i górnicze (Dz. U. Nr 163, poz. 981).   W związku z tym wytworzyła się praktyka, w której projektant zawsze sporządza opinie geotechniczna, lecz w przypadku pierwszej kategorii geotechnicznej nikt nie wymaga od niego przedstawienia w tej opinii dokładnych danych na temat gruntu. Danych wziętych chociażby z opisu i interpretacji odwiertów. Projektant przecież i tak bierze za to wszystko odpowiedzialność, a ostatecznie kieruje się swoją wiedzą i doświadczeniem. To całkiem rozsądne, bo w praktyce w takich prostych przypadkach rozbudowane badania nie są do niczego potrzebne. Trzeba zachować umiar, rozsądek i pewną proporcję nakładów i korzyści. Ponadto projektant jest często w stanie sporo wywnioskować już po takich robotach jak zrobienie wykopów pod szambo, przyłącze wodociągowe czy wiercenie studni.  
    • Dlatego sugeruję najpierw użycie farby separacyjnej.
    • Witam,  z początkiem października złożyłem wniosek o wydanie warunków zabudowy na dom jednorodzinny z garażem w bryle budynku. Dostałem informację z gminy, że decyzja zostanie wydana do 31.03.2025 (ze względu na dużą ilość wniosków spowodowanych zbliżającymi się zmianami). Zastanawiam się teraz jakie mam opcje aby w przyszłości móc postawić jednak też garaż wolnostojący/ budynek gospodarczy. Wolałbym poczekać teraz na tą decyzję która ma zostać wydana do końca marca. Czy później mogę zmienić warunki zabudowy, tak aby postawić garaż wolnostojący? jeżeli tak to za pomocą jakiego wniosku? i czy jeżeli zmiana warunków zabudowy nastąpi po 1 stycznia 2026 to czy warunki z automatu będą miały tylko 5 lat ważności? i jeszcze pytanie ile trwa sama zmiana warunków zabudowy (w internecie jest napisane miesiąc, ale aktualnie na warunki zabudowy w mojej gminy trzeba czekać 5 miesięcy, a teoretycznie mają na to 3 miesiące). Z góry dziękuję za informację :) 
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...