Skocz do zawartości

Technologia budowy a oddychanie ściany


Recommended Posts

Napisano
WITAM.
Wybudowałem dom kilkanaście lat temu i mogłoby się wydawać, że wiem prawie wszystko o budowie ale niestety zmieniły się i technologie i materiały i ich możliwość zakupu, no i ceny oczywiście. Przedtem budowało się głównie metodą chałupniczą ,własnymi siłami , teraz robią to firmy. Ale do rzeczy.
Teraz rozpoczyna budowę mój syn i na ścianę zewnętrzną wybrał bloczek z betonu komórkowego tzw .gazobeton z popiołów z Łagiszy o grubości ściany ok. 30 cm, potem zamierza to ocieplić styropianem. No i dobrze.
Ja natomiast obstaję przy ceramicznej cegle ,pustaku Max, ściana też o tej grubości i też ocieplona styropianem. Dlaczego tak? Bo tak wszyscy budują…..Ale to jeszcze nie koniec.
Nie chciałbym jednak dyskutować na temat :
-współczynnika przenikania ciepła bo te parametry są chyba porównywalne,
-promieniowania bo to jest trudny temat i każdy ma rację ,że wszystko promieniuje,
-łatwości budowania z tych materiałów i ich obróbki pod instalacje bo są podobne,
-cen bo to można przeboleć i na tym nie można oszczędzać,
lecz chciałbym pogadać/ biorąc pod uwagę te dwie różne ściany/ o oddychaniu ściany, kondensacji pary wodnej wewnątrz muru ,nadmiarze wilgoci wchłanianej przez ściany. która ściana lepiej się zachowuje i czy to w ogóle jest istotne i ma jakieś znaczenie?
Proszę pomóżcie!
Napisano
odpowiem Ci tak
budę mam z gazobetonu
zakładałem instalacje na porothermie
i trza mieć anielska cierpliwość i jubilerskie ręce by w 8 wyrzeźbić pełnowymiarową puszkę na X puszek x udanych a starałem się .
wady białego
montaż umywalki z czasem kołki puszczają
ale już główkuję nad chemicznym i powinno być ok
czyli do rzeźbienia i obróbki biały jest wdzięczniejszy podchodzisz i robisz
wytrzymałość konstrukcyjną ma a reszta ?
to żeby odczuć to trzaby z 500 lat żyć , a puki co nam to nie grozi
Napisano
Cytat

-współczynnika przenikania ciepła bo te parametry są chyba porównywalne,
-promieniowania bo to jest trudny temat i każdy ma rację ,że wszystko promieniuje,
-łatwości budowania z tych materiałów i ich obróbki pod instalacje bo są podobne,
-cen bo to można przeboleć i na tym nie można oszczędzać,

lecz chciałbym pogadać/ biorąc pod uwagę te dwie różne ściany/ o oddychaniu ściany, kondensacji pary wodnej wewnątrz muru ,nadmiarze wilgoci wchłanianej przez ściany. która ściana lepiej się zachowuje i czy to w ogóle jest istotne i ma jakieś znaczenie?
Proszę pomóżcie!



-BK ma lepszy współczynnik przenikania ciepła
-ceramika ma duuuuuużo większe promieniowanie niż BK, ale ma duuuuuuuuuuuuuuuuuuużo mniejsze niż telefon komórkowy i inne takie bajery. Rzecz nieistotna
-BK buduje i obrabia sie o niebo lepiej
-o cenach się nie dysktutuje, w koncu to dom

Co do drugiej czeście, nie traćmy czasu na mity icon_smile.gif

Aha, i BK nie ocieplaćstyropianem tylko wełną, lepiej współpracuje ze ścianą współczynnikami przenikania.
Napisano
Cytat

........

Aha, i BK nie ocieplaćstyropianem tylko wełną, lepiej współpracuje ze ścianą współczynnikami przenikania.


na czym polega ta lepsza współpraca icon_rolleyes.gif
Napisano
Cytat

Aha, i BK nie ocieplaćstyropianem tylko wełną, lepiej współpracuje ze ścianą współczynnikami przenikania.



Tez tak słyszałam. Podobno pod styropianem lubi się pojawiać pleśń a pod wełną nie. Ale nie wiem w takim razie jak działa izolacja cieplna z wełny. Może ktoś wytłumaczy?
Napisano
Cytat

odpowiem Ci tak
budę mam z gazobetonu
zakładałem instalacje na porothermie
i trza mieć anielska cierpliwość i jubilerskie ręce by w 8 wyrzeźbić pełnowymiarową puszkę na X puszek x udanych a starałem się .
wady białego
montaż umywalki z czasem kołki puszczają
ale już główkuję nad chemicznym i powinno być ok
czyli do rzeźbienia i obróbki biały jest wdzięczniejszy podchodzisz i robisz
wytrzymałość konstrukcyjną ma a reszta ?
to żeby odczuć to trzaby z 500 lat żyć , a puki co nam to nie grozi


A po kiego  w białego suporka pakowałeś kołki ,trzeba było wkręcić wkręty do drewna takie z szerokim ślimakiem i dł około 20cm  
Napisano
bicie piany wyciąganie mitów po raz kolejny na swiatlo dzienne...

ile razy sie pisze glupoty tyle razy ludzie czytaja i wierza w to!!!

nie ma promieniowania, cena i tak jest zalezna od kliku czynnikow reszta to znanie tematu lub spryt budowlanca icon_wink.gif

wiec nie szerzmy niedorzeczności icon_smile.gif
Napisano
Cytat

........

Aha, i BK nie ocieplaćstyropianem tylko wełną, lepiej współpracuje ze ścianą współczynnikami przenikania.


ponawiam
na czym polega ta lepsza współpraca?
Napisano
Już tłumaczę. Wynika to z tego, że BK ma wysoką przepuszczalność, w porównaniu do innych materiałów. W ścianie warstwy powinny układać się po kolei wartością tego przepuszczania, żeby gdzieś tam w środku nie robiły się "zatory". Wełna ma dużo lepszą przepuszczalność niż styropian i tym samym lepszą niż BK, więc te dwa materiały dobrze współpracują.
Mam nadzieję, że wytłumaczyłem to zrozumiale icon_smile.gif
Napisano
Cytat

Już tłumaczę. Wynika to z tego, że BK ma wysoką przepuszczalność, w porównaniu do innych materiałów. W ścianie warstwy powinny układać się po kolei wartością tego przepuszczania, żeby gdzieś tam w środku nie robiły się "zatory". Wełna ma dużo lepszą przepuszczalność niż styropian i tym samym lepszą niż BK, więc te dwa materiały dobrze współpracują.
Mam nadzieję, że wytłumaczyłem to zrozumiale icon_smile.gif


Pierwsza warstwa ( od srodka ) musi być paroizolacyjna! Przecież wełna za porotermem czy BK niczym się nie różni od wełny w dachu czy w szkielecie! Dlaczego ta za ścianą ma być zawilgocona?
Napisano
Cytat

Pierwsza warstwa ( od srodka ) musi być paroizolacyjna! Przecież wełna za porotermem czy BK niczym się nie różni od wełny w dachu czy w szkielecie! Dlaczego ta za ścianą ma być zawilgocona?


Pierwsza warstwa jest zawsze paroizolacyjna (unii-grunt +farba)


Napisano (edytowany)
Cytat

Pierwsza warstwa jest zawsze paroizolacyjna (unii-grunt +farba)


Dobre! Czy w dachu, lub domach szkieletowych w/w gruntu i farby nie używają? Może tam też bez sensu jest folia. Może tam też jak twierdzi JBZ jest zupełnie "inna fizyka"
Czy robił Szanowny Pan pomiar zawilgocenia... to bardzo proste. Edytowano przez T. Brzęczkowski (zobacz historię edycji)
Napisano
Cytat

Inwestora przez hurtownię .



Ha ha to też. icon_razz.gif
A tak naprawdę to ma przepuszczać przez ścianę mity. Oddychanie które jest mitem, o którym się nie mówi i o którym wszyscy mówią.
Napisano
Cytat

Dobre! Czy w dachu, lub domach szkieletowych w/w gruntu i farby nie używają? Może tam też bez sensu jest folia. Może tam też jak twierdzi JBZ jest zupełnie "inna fizyka"
Czy robił Szanowny Pan pomiar zawilgocenia... to bardzo proste.


Albo nie rozumiesz Pan co piszesz albo........... nie rozumiesz Pan co piszesz.


Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Proszę o poradę tych, co się znają, bo pojęcia nie mam jak właściwie do tematu podejść. Dwa lata temu stałem się właścicielem jednego z lokali na niewielkim osiedlu szeregowców. Niedawno dopiero zastanowił mnie fakt, że nie mamy dostępu do dachu. Temat zaistniał tym bardziej, że chcemy podejść do przeglądu kominowego i na fakt braku dostępu do dachu zwrócił uwagę kominiarz. Stwierdził, że takiego dostępu wymagają przepisy i powołał się na Rozporządzenie Ministra Infrastruktury w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać budynki i ich usytuowanie. Konkretnie w Dziale VII. Bezpieczeństwo użytkowania, § 308 Wejścia na dach napisane jest, że w budynkach o dwóch lub więcej kondygnacjach nadziemnych należy zapewnić wyjście na dach co najmniej z jednej klatki schodowej, umożliwiające dostęp na dach i do urządzeń technicznych tam zainstalowanych. W odpowiedzi na zadane pytanie deweloper odpowiedział, że dostęp do dachu z zewnątrz (drabina na stałe przymocowana do elewacji) nie jest wymagana przepisami, ponieważ przepis dotyczy jedynie budynków z wydzieloną wewnętrzną klatką schodową. Nie rozumiem tego, że dwukondygnacyjny budynek (czyli minimum parter z piętrem, tak?) z wewnętrzną wydzieloną klatką schodową powinien taki dostęp mieć a budynek w zabudowie szeregowej (każdy lokal ma swoje wewnetrzne schody, które nie są traktowane jako "klatka schodowa"?) już nie, mimo że wysokość takiego budynku może być przecież identyczna? Dostęp do kominów to jedno, ale na przykład jakieś zaprószenie ognia i... możemy sobie z dołu tylko patrzeć i czekać aż strażacy przyjadą - oby na czas. Czy deweloper ma rację?
    • Firma Real Klim świadczy usługi z zakresu klimatyzacji, wentylacji i rekuperacji na terenie województw małopolskiego i śląskiego. Posiadamy certyfikaty oraz uprawnienia państwowe, które są niezbędne przy wykonywaniu prac montażowo - serwisowych. https://realklim.pl/   Nasza firma specjalizuje się w profesjonalnym montażu klimatyzacji w domach, biurach i lokalach usługowych. Gwarantujemy szybki, solidny i estetyczny montaż oraz fachowe doradztwo w doborze urządzeń. https://realklim.pl/klimatyzacja   Oferujemy kompleksowy serwis klimatyzacji – od przeglądów po naprawy. Dbamy o wydajność, czystość i długą żywotność Twojego urządzenia. https://realklim.pl/serwis-klimatyzacji   Projektujemy i montujemy systemy wentylacyjne dopasowane do potrzeb budynku. Zapewniamy komfort oddychania i skuteczne usuwanie wilgoci. https://realklim.pl/wentylacja   Zajmujemy się instalacją i serwisem systemów rekuperacji, które zapewniają świeże powietrze w domu i pozwalają oszczędzadź na ogrzewaniu. https://realklim.pl/rekuperacja   Specjalizujemy się w montażu pomp ciepła – ekologicznego źródła ogrzewania. Pomagamy dobrać odpowiednie urządzenie i zapewniamy jego obsługę. https://realklim.pl/pompy-ciepła   Sprawdź Naszą wizytówkę Google, sprawdź opinię klientów oraz wybrane realizacje: Wizytówka Google
    • Chcąc wylać poduszki pod nadproża, musimy je najpierw zaszalować. Tym właśnie będziemy się teraz zajmować.  
    • Drewniane podłogi to klasyka, która z czasem może wymagać miejscowych napraw – szczególnie wtedy, gdy pojawią się przebarwienia, plamy lub drobne uszkodzenia na pojedynczych deskach. Dobrą wiadomością jest to, że nie musisz od razu cyklinować całej powierzchni. Dzięki produktom marki Osmo można łatwo i estetycznie odnowić pojedynczą deskę, bez widocznych różnic w kolorze i strukturze. Krok 1: Wydzielenie uszkodzonej deski Najpierw dokładnie określ deskę, która wymaga renowacji. Następnie oklej jej krawędzie taśmą malarską, najlepiej niebieską lub różową, która jest delikatna i nie uszkadza powierzchni ani sąsiednich desek. Taśma zapobiegnie przypadkowemu przetarciu lub zabarwieniu sąsiednich fragmentów podłogi. Krok 2: Szlifowanie powierzchni Za pomocą papieru ściernego o gradacji 180 przeszlifuj powierzchnię deski. Usuniesz w ten sposób stare powłoki, przebarwienia oraz drobne rysy. Szlifuj zawsze wzdłuż włókien drewna, a po zakończeniu dokładnie odkurz i przetrzyj wilgotną ściereczką, by pozbyć się pyłu. Krok 3: Nadanie koloru – bejce olejne i woski dekoracyjne Osmo Kiedy powierzchnia jest sucha i czysta, czas na nadanie jej odpowiedniego odcienia. Użyj bejcy olejnej Osmo lub wosków dekoracyjnych Osmo, w zależności od wykończenia reszty podłogi. Aplikacja wygląda następująco: Nanieś niewielką ilość bejcy lub wosku przy pomocy gąbki lub miękkiej szmatki. Następnie wetrzyj preparat równomiernie w drewno, zgodnie z kierunkiem słojów. Nadmiar produktu zetrzyj czystą szmatką, tak by kolor był jednolity i bez smug. To bardzo ważny etap – dobór koloru musi być maksymalnie zbliżony do reszty podłogi. Warto wcześniej wykonać próbę na niewidocznym fragmencie lub na kawałku podobnego drewna. Pozostaw do wyschnięcia na 24 godziny. Krok 4: Zabezpieczenie powierzchni – Wosk Twardy Olejny Osmo Po wyschnięciu koloru, nałóż warstwę ochronną – najlepiej sprawdzają się produkty: Osmo 3062 (półmat) Osmo 3065 (mat) Aplikacja: Nałóż cienką warstwę wosku twardego olejnego przy użyciu pędzla lub wałka. Pozostaw do wyschnięcia na 24 godziny. Delikatnie zmatow powierzchnię papierem ściernym (np. gradacja 240). Nałóż drugą, finalną warstwę tego samego produktu i pozostaw do pełnego wyschnięcia. Dodatkowe wskazówki: Zawsze pracuj w dobrze wentylowanym pomieszczeniu. Unikaj nakładania zbyt grubej warstwy – produkty Osmo są bardzo wydajne. Nie chodź po naprawianej powierzchni przez co najmniej 2–3 dni, aby powłoka miała czas się utwardzić. Jeśli odcień różni się od reszty, można dodać drugą warstwę koloru, ale zawsze wykonuj próbę wcześniej. Podsumowanie Dzięki odpowiednim materiałom i precyzyjnej pracy, renowacja pojedynczej deski podłogowej może być szybka i bardzo skuteczna. Produkty Osmo, takie jak bejce olejne, woski dekoracyjne i wosk twardy olejny, pozwalają na punktową naprawę bez konieczności renowacji całej podłogi. Kluczem do sukcesu jest dobranie odpowiedniego koloru i staranne wykonanie każdego etapu – od szlifowania po finalne zabezpieczenie powierzchni.  
    • Niekoniecznie. Wyłącznik instalacyjny nadmiarowo-prądowy. Zasada działania i cel stosowania
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...