Skocz do zawartości

Glina na działce


vega1

Recommended Posts

Napisano
czy ktoś mógłby coś szerzej napisać o glinie? Mam możliwość przywieźć tego każdą ilość na działkę. W sumie muszę jeszcze podnieść poziom terenu na tej działce, ale nie wiem czy glina ma w ogóle sens? Czy w niej coś rośnie, czy można ją jakoś sensownie zagospodarować?
A może nawiozę gliny, zakupie piasku i będę mieszał? Czy wyjdzie coś dobrego z tego? Głównie boje się, czy po wybudowaniu domu, ta glina mi ładnie porośnie trawą i czy w niej będzie coś rosło.
Napisano
często są ogłoszenia o oddaniu ziemi za darmo
znajomy nawet transport załatwił na swój koszt aby pozbyć się ziemi z działki
więc nie wiem czy warto brać glinę
może lepiej poszukać i w końcu trafisz na ziemię za darmo
jedyny koszt to transport, ale on znowu nie jest aż tak drogi
Napisano
gorzej icon_smile.gif
popada to się z butami wtapiasz w otoczenie
nie popada, to wyschnie, popęka, nic nie rośnie
trzeba grubo dawac gleby normalnej, zeby ogrodek chociaz zrobic
Napisano
Ja bym zadała pytanie z innej strony ...

Co vega1 miał na myśli mówiąc glina.....
Czy to jest warstwa ziemi pochodząca z głębokich wykopów,słaboprzepuszczalna ,która kiepsko będzie się nadawać jako podłoże pod założenie ogrodu,gdyż jest "jałowa"

Czy to jest ziemia z wierzchnich warstw....
Napisano
Cytat

W sumie muszę jeszcze podnieść poziom terenu na tej działce, ale nie wiem czy glina ma w ogóle sens?



Teoretycznie glina może być znakomitym materiałem wypełniającym. Teoretycznie, bo to zależy od wielu czynników na tej działce.

Jeśli jest to glina, a nie ił.

Najlepiej zasięgnąć rady u miejscowego fachowca – geologa, bo problem wcale nie jest prosty i wegetacja roślinności, to tylko mały Pan Pikuś.
Napisano
w Rzeszowie za wywrotkę ziemi chcą 300 zl. Za 100 zł przywożą ziemie z gruzem. A za darmo mogę mieć glinę. Ta glina jest i twarda i miękka. Momentami wygląda jak wiążąca zaprawa klejowa (biała i klejąca masa). A w innym miejscu jest twarda jak kamień oraz ma typowy kolor dla gliny.
To pewnie sobie odpuszczę, chyba że tak jak mówiłem, zamówię piasek, wywrotkę dobrej ziemi i pomieszam to z gliną.
Ale to znowu praca męczeńska...
Napisano
Cytat

w Rzeszowie za wywrotkę ziemi chcą 300 zl. Za 100 zł przywożą ziemie z gruzem. A za darmo mogę mieć glinę. Ta glina jest i twarda i miękka. Momentami wygląda jak wiążąca zaprawa klejowa (biała i klejąca masa). A w innym miejscu jest twarda jak kamień oraz ma typowy kolor dla gliny.
To pewnie sobie odpuszczę, chyba że tak jak mówiłem, zamówię piasek, wywrotkę dobrej ziemi i pomieszam to z gliną.
Ale to znowu praca męczeńska...




To może ,jak trzeba dużo podnieść/uzupełnić poziom to na spód daj tą glinę ( bo po opisie to chyba z głębszych wykopów pochodzi i nie urosło by na niej nic )
A na wierzch kilka wywrotek lepszej ziemi np. wymieszanej z drobnym żwirem lub piaskiem

Taka jest moja propozycja ... icon_biggrin.gif
Napisano
z pewnością glina nie może być tą warstwą ostatnią
jako podbudowa (piszesz, że podnosisz teren) to i owszem, kwestia ile podnosisz
jest jedno małe ale - musi być sucha, taka musi być rozłożona i taka "zagęszczona"
na to ziemia
no i to trochę musi się odleżeć, ustabilizuje się po 2-3 sezonach, nie wiem czy warto
Napisano
Cytat

A możesz wyjaśnić jaki jest cel tej operacji ?wymieszania??


żeby ją rozbić (może się spulchni w ten sposób). Gdyby ją wymieszać, to chyba nie powinna się zbijać w bryły i zapewne będzie bardziej przewiewna.

Cytat

z pewnością glina nie może być tą warstwą ostatnią
jako podbudowa (piszesz, że podnosisz teren) to i owszem, kwestia ile podnosisz
jest jedno małe ale - musi być sucha, taka musi być rozłożona i taka "zagęszczona"
na to ziemia
no i to trochę musi się odleżeć, ustabilizuje się po 2-3 sezonach, nie wiem czy warto


no ta sucha do końca nie jest. Poza tym ja nie mam już dwóch sezonów. Na wiosnę chce zacząć. Ta glina jest jak gąbka. Gdy nie jest sucha, stając w jednym miejscu, ona podnosi się w innym. Nie idzie tego ubić. Pewnie sobie ją odpuszczę bo już tyle ziemi nawiozłem, że na sam koniec nawalić gliny to zepsuje całą wcześniejszą prace.
Napisano
Ja też bym tak radziła, że jeśli jest dużo do podnoszenia to tak głębiej glinę można wsadzić. Jak się uleży, taka przynajmniej jak nasza, daje stabilniejsze podłoże icon_smile.gif
W naszą wryć się koparka nie mogła, tak ją podnosiło, trzeba było mocno wodą lać, żeby w ogóle ruszyła.
Ale potem trzeba porządną warstwę ziemi, żeby coś urosło icon_smile.gif
  • 4 tygodnie temu...
Napisano (edytowany)
A ja przyjmę wywrotkę gliny do siebie - każdą ilość właściwie.
Jedyny warunek by była czysta od iłów icon_smile.gif

chcę sobie klepisko zrobić .
"Moja" glina ma od diabła iłów

A tak a propos gliny:

Kiedyś oglądałem program - pod Berlinem mieszali glinę z węglem drzewnym,
Po 5 latach prawie czarnoziem im się zrobił. To jakieś niemieckie labolatorium robiło.
Czy to prawda nie wiem - próbnie można sobie mieszać - a co tyo komu szkodzi wywrotkę gliny przemieszać - a nóż okaże sie prawdą icon_smile.gif Edytowano przez Draagon (zobacz historię edycji)
Napisano
Witam

Właśnie będę w tym roku robić eksperyment z glina w ogródku przydomowym. Mam drobny piasek, bo trudno to nazwać ziemią. Przywiozłam trochę gliny, rozłożę to cienką warstwą na działce, przeorzę, a na to planuję położyć warstwę obornika i przysypać lepszą ziemią. Mam nadzieję, że po 2 latach i przeoraniu tego uda mi się coś na tym wyhodować. Do tej pory na tym popiołowym piaseczku nawet chwasty niezbyt dobrze rosną. Być może domieszka gliny pozwoli zatrzymać trochę wody w glebie.
Napisano
musi urosnąć. Wszak do wielu kwiatów poleca się mieszać torf z gliną, lub glinę w innych mieszankach.

Cytat

A w końcu ?
Glina została przywieziona na działeczkę czy nie ?


odpuściłem tą glinę. Nawożę ziemię z gruzem betonowym. Gruz wybieram (przyda się pod kostkę brukową) a ziemie rozprowadzam po działce. Ręczna robota dla relaksu icon_biggrin.gif
Napisano
Cytat

odpuściłem tą glinę. Nawożę ziemię z gruzem betonowym. Gruz wybieram (przyda się pod kostkę brukową) a ziemie rozprowadzam po działce. Ręczna robota dla relaksu icon_biggrin.gif



ja będę miał taki sam relaks
Napisano
w sumie nie wygląda tak źle. Taką ziemię z gruzem można za darmoche wychaczyć, a po oddzieleniu tego gruzu zostaje całkiem dobra ziemia. Zawsze to lepsze niż glina. A gruz, zawsze się przyda. To pod kostkę, to pod chodnik itd.
Napisano
Cytat

w sumie nie wygląda tak źle. Taką ziemię z gruzem można za darmoche wychaczyć, a po oddzieleniu tego gruzu zostaje całkiem dobra ziemia. Zawsze to lepsze niż glina. A gruz, zawsze się przyda. To pod kostkę, to pod chodnik itd.



jak obliczyłem na ziemię na działkę musiałbym wydać około 10k plus transport
za ziemię z gruzem to tylko transport
mi się gruz przyda
wychodzi mi około 30m podjazdu
nic człowiek nie przeskrobał a trzeba będzie pracować jak w kamieniołomie

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Drewno w ogrodzie, na elewacji czy w architekturze ogrodowej wygląda pięknie – ale tylko wtedy, gdy jest odpowiednio zabezpieczone. Jako ekspert marki Osmo, przedstawiam jeden z najbardziej cenionych produktów do ochrony drewna na zewnątrz: Lazura Olejna Osmo  (oryg. Holzschutz-Öl-Lasur). To sprawdzone rozwiązanie, które chroni drewno przed deszczem, słońcem, promieniowaniem UV, grzybami i pleśnią – a przy tym wydobywa jego naturalne piękno. Czym jest Lazura Olejna Osmo? To dekoracyjny, półtransparentny olejowy impregnat do drewna zewnętrznego, opracowany na bazie naturalnych olejów roślinnych: słonecznikowego, lnianego, sojowego i z ostu. Lazura nie tworzy powłoki filmowej – wnika głęboko w drewno i pozwala mu "oddychać", co zapobiega pękaniu, łuszczeniu i odpryskiwaniu. Zastosowanie elewacje i deski fasadowe pergole, płoty, ogrodzenia domki letniskowe, altany carporty, tarasy (elementy pionowe) drzwi, okna, okiennice (również wymiarowo stabilne elementy) Dlaczego warto? Wydajność: nawet do 26 m² z 1 litra przy jednym malowaniu Odporność na UV i warunki atmosferyczne Zabezpieczenie przed grzybami, algami i pleśnią Nie łuszczy się, nie pęka, nie schodzi płatami Bez konieczności szlifowania przy renowacji Łatwa aplikacja, bez smug i zacieków Dostępne kolory (transparentne) Kolory są półprzezroczyste – zachowują naturalny rysunek drewna, nadając mu odcień zgodny z kolorem lazury. Wszystkie kolory można ze sobą mieszać.   NrKolor Osmo (DE) Nazwa polska 700 KieferSosna 702 LärcheModrzew 703 MahagoniMahoń 706 EicheDąb 707 NussbaumOrzech 708 TeakTeak 710 PiniePinia 712 EbenholzHeban 727 PalisanderPalisander 728 ZederCedr 731 Oregon PineSosna Oregon 732 Eiche hellJasny dąb 739 SilbergrauSrebrnoszary 900 WeißBiały 903 BasaltgrauBazaltowy szary 905 PatinaPatyna 906 PerlgrauPerłowoszary 907 QuarzgrauKwarcowy szary   Sposób użycia Drewno musi być suche i czyste (maks. 20% wilgotności). Lazurę dokładnie wymieszać, nie rozcieńczać. Nakładać cienko wzdłuż słojów, pędzlem do olejów lub wałkiem mikrofibrowym. 2 warstwy na surowe drewno, 1 warstwa przy renowacji. Czas schnięcia: ok. 12 godzin przy dobrej wentylacji.   Skład i bezpieczeństwo Naturalne oleje + pigmenty + minimum rozpuszczalników (benzol-free) Zawiera biocyd IPBC – stosować wyłącznie na zewnątrz Produkt spełnia normę B2 (normalnie zapalny po wyschnięciu) Czyścić narzędzia preparatem Osmo Pinselreiniger   Dodatkowe wskazówki praktyczne Nie nakładać na lakierowane lub lakierobejcowane powierzchnie – należy je wcześniej całkowicie usunąć. Jeśli drewno ma być szczególnie chronione przed sinizną i owadami, warto wcześniej zastosować Osmo Impregnację WR (biobójczą). Drewno zawierające taniny (np. dąb) może powodować lekkie zmiany odcienia – zalecany próbny malunek. Podsumowanie Lazura Olejna Osmo to doskonały wybór dla każdego, kto szuka trwałej i estetycznej ochrony drewna na zewnątrz. Sprawdza się zarówno przy nowych realizacjach, jak i przy renowacjach. Działa długofalowo, wygląda naturalnie i jest niezwykle łatwa w utrzymaniu. Masz pytania? Jako ekspert Osmo, chętnie doradzę – napisz komentarz, dołącz zdjęcie drewna, a pomogę dobrać odpowiedni kolor i technologię zabezpieczenia.
    • Nie bardzo, jedynie tynk. Po prostu jak zamkniesz tą wilgoć tam, to te ściany za parę lat się po prostu rozsypią. Przerabiałem to ze ścianą nośną. To co zastaliśmy po przeprowadzce, to ścianę można było rozebrać rękami. Tyle dobrze, że dziadek ten dom sam budował i robił to zgodnie ze sztuką, bo nawet bez tej ściany żaden strop nie pęknął. A jakby nie to, że fundamenty są z piaskowca, który był cały mokry, to klękajcie narody. Oczywiście są szanse, że ta wilgoć wyjdzie na zewnątrz, ale ciężko je oszacować. Tu chodzi o różnicę temperatury. Pustka nawet 3cm będzie zawierać sporo powietrza, w którym przy różnicy temperatur powyżej 50% zacznie się wykraplać woda. Załóżmy, że wewnątrz masz 20°C, ściana z zewnątrz ma 0°, pod płytą nie będzie więcej niż 10°C i w tym momencie występuje skraplanie. Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka
    • Do takiego mieszkania nie montował bym więcej niż 2,5kW. Ważniejsza od mocy jest umiejętność obchodzenia się z tym urządzeniem. Jedna jednostka zainstalowana z w salonie z kuchnią wystarczy.  WiFi to już standard i to polecam (zdarza się, że w najtańszych chińczykach aplikacje nie działają), reszta jest zbędna. Zwróć uwagę na poziom hałasu. Ja mam Mitsubishi Heavy oraz Fuji. Klimatyzatorem Fuji 2,5kW ogrzewam zimą dom 70m2.
    • Jakieś podpowiedzi propo ewentualnego wypełnienia? Ściany mają około 3cm odchyłu od pionu
    • Cześć wszystkim Zastanawiam się nad klimatyzacją do mieszkania i trochę się gubię w tych wszystkich modelach, mocach, funkcjach itd. Mieszkanie ma około 50 m², ale wiadomo — są ściany, różne pokoje, kuchnia otwarta na salon itd.   Macie może jakieś doświadczenia z doborem klimatyzacji? Czy np. lepiej dać jedną mocniejszą jednostkę w salonie, czy osobno do każdego pomieszczenia? No i czy warto dopłacać do jakichś „bajerów” typu WiFi, jonizacja, itp., czy to tylko marketing?   Znalazłem też stronę z paroma fajnie opisanymi rzeczami (jak dobrać moc do metrażu itd.), może komuś się przyda: https://airflowklima.pl   Chętnie poznam Wasze opinie, bo temat niby prosty, ale im więcej czytam, tym bardziej się zastanawiam
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...