Skocz do zawartości

Jak podlaczyc kociol kondensacyjne do zwyklego komina?


Recommended Posts

Napisano
Witam.
Zamierzam wymienic stary, wiszacy, atmosferyczny kociol gazowy na nowy kociol kondensacyjny. W zasadzie juz zdecydowalem sie na kociol De Dietrich MCR II 24/28 MI.
Stary kociol byl podlaczony zwykla aluminiowa rura spiro do komina z pustakow ceramicznych o przekroju fi150.
Jak podlaczyc do tego komina nowy kociol?
Slyszalem, ze do starego komina wprowadza sie rure z nierdzewki fi 60 ale jak wyglada podlaczenie pomiedzy kotlem a ta rura?
Czy w Polsce dopuszczone sa juz polipropylenowe przewody kominowe?
Pozdrawiam.
Napisano
Gdzie wisi ten kocioł? Jeśli na ścianie zewnętrznej albo w pobliżu i jest to dom to możesz wyprowadzić spaliny przewodem koncentrycznym bezpośrednio przez ścianę.
  • 5 tygodnie temu...
Napisano
Cytat

Slyszalem, ze do starego komina wprowadza sie rure z nierdzewki fi 60 ale jak wyglada podlaczenie pomiedzy kotlem a ta rura?
Czy w Polsce dopuszczone sa juz polipropylenowe przewody kominowe?



Podłączenie między kotłem a rurą w kominie jest sprawą dla instalatora. Zupełnie nie musi Pan wiedzeić jak to się robi bo firmy kotlarskie wymagają, aby podłączenia dokonywał uprawniony instalator lub w niektórych przypadkach nawet serwisant autoryzowany przez producenta kotła.
Generalnie najczęściej rura (ta fi 60 mm) ma w dolnej części króciec poziomy (na kształt trójnika) lub po prostu zakręca w kierunku kotła. W pierwszym przypadku pozostaje dołączyć poziomą rurę fi 60 mm do tego króćca, a w drugim przypadku "cały komin" ciągnie się od miejsca w którym nałożono go na króćiec spalinowy w kotle aż do szczytu ponad dachem.

Przewody kominowe z materiałów palnych nie są dopuszczone przepisami (choć mimo to, w niektórych regionach kraju są nierzadko stosowane)
Napisano
Cytat

Podłączenie między kotłem a rurą w kominie jest sprawą dla instalatora. Zupełnie nie musi Pan wiedzeić jak to się robi bo firmy kotlarskie wymagają, aby podłączenia dokonywał uprawniony instalator lub w niektórych przypadkach nawet serwisant autoryzowany przez producenta kotła.
...


Autoryzowany serwisant odpowiedział, że nie zajmuje się instalacją kotłów domowych a polecony przez niego instalator już od miesiąca zwodzi mnie z terminami. Dlatego muszę wziąć instalatora "z ulicy" a wtedy lepiej wiedzieć jak to powinno być zrobione poprawnie.
Napisano
Cytat

Autoryzowany serwisant odpowiedział, że nie zajmuje się instalacją kotłów domowych a polecony przez niego instalator już od miesiąca zwodzi mnie z terminami. Dlatego muszę wziąć instalatora "z ulicy" a wtedy lepiej wiedzieć jak to powinno być zrobione poprawnie.


W takim razie niestety nie pomogę. Być może (ale nie na pewno) nasz przedstawiciel techniczno - handlowy mógłby Panu wskazać jakiegoś instalatora z Pana okolicy. Nie wiedząc gdzie Pan buduje proponuję odszukać przedstawiciela na naszej mapce (www.schiedel.pl Menu: Kontakt - Przedstawiciele) i spytać czy on zna jakiegoś sprawdzonego instalatora (sam przedstawiciel nie będzie raczej mógł Panu podłączyć kotła do komina).
Napisano
Szanowny Panie,

Napewno będzie trzeba wstawić w przewód kominowy rurę spalinową np o średnicy 60mm. Spaliny będą odprowadzane na zewnątrz przez ten przewód, natomiast powietrze do komory spalania kotła będzie doprowadzane przez dotychczas istniejącyprzewód 150mm. Konieczne też będzie zastosowanie rury koncentrycznej do połaczenia kotła z przewodem kominowym, zestaw bazowy w szacht itd. Proponuję zapoznać się ze szczegółowym opisem w Wytycznych projektowych systemu odprowadzania spalin firmy Viessmann
do pobrania TUTAJ

W Pana przypadku pewnie powinno to wyglądać podobnie jak na rysunku:
Brak obrazka

Proszę również przejżeć ofertę kotłów kondensacyjnych firmy Viessmann, z pewnością znajdzie Pan odpowiedni kocioł.

Paweł Kowalski
Wykładowca Akademii Viessmann
Napisano
Cytat

Szanowny Panie,

Napewno będzie trzeba wstawić w przewód kominowy rurę spalinową np o średnicy 60mm. Spaliny będą odprowadzane na zewnątrz przez ten przewód, natomiast powietrze do komory spalania kotła będzie doprowadzane przez dotychczas istniejącyprzewód 150mm. Konieczne też będzie zastosowanie rury koncentrycznej do połaczenia kotła z przewodem kominowym, zestaw bazowy w szacht itd. Proponuję zapoznać się ze szczegółowym opisem w Wytycznych projektowych systemu odprowadzania spalin firmy Viessmann
do pobrania TUTAJ

W Pana przypadku pewnie powinno to wyglądać podobnie jak na rysunku:
Brak obrazka

Proszę również przejżeć ofertę kotłów kondensacyjnych firmy Viessmann, z pewnością znajdzie Pan odpowiedni kocioł.

Paweł Kowalski
Wykładowca Akademii Viessmann


Bardzo dziękuję za odpowiedzi i super rysunek.
Mam jeszcze pytanie odnośnie rewizji zaznaczonych na tym rysunku. Jeśli się nie mylę to na tym rysunku zaznaczono aż 3 rewizje. Czy są one konieczne (zwłaszcza w takiej ilości)? Czy nie można na czas czyszczenia po prostu rozłączyć złączek - przecież są mocowane na uszczelkach?
Napisano
Cytat

na tym rysunku zaznaczono aż 3 rewizje. Czy są one konieczne (zwłaszcza w takiej ilości)?



Prosze zastosować przynajmniej rewizję na przewodzie poziomym. Do przewodu pionowego będzie dostep od góry. Natomiast rewizja na elemencie łączącym kocioł z przewodem (nr 8 na rys) wynika z takiej konstrukcji dedykowanej
do kotła Viessmann kształtki
Napisano
Mam jeszcze pytanie uzupełniające. Zauważyłem, że oryginalne kształtki "rewizyjne" są stosunkowo kosztowne (około 400 zł). Czy są jakieś przeciwskazania aby w charakterze rewizji użyć trójnika, w którym jedno wejście -"rewizyjne" byłoby zakryte specjalnym deklem?
Napisano
Cytat

Czy są jakieś przeciwskazania aby w charakterze rewizji użyć trójnika, w którym jedno wejście -"rewizyjne" byłoby zakryte specjalnym deklem?


Proszę tylko pamiętać że przewód jest współosiowy. Napewno do podłączenia kotła z dalszą częscią przewodu spalinowo powietrznego potrzebna jet oryginalna kształtka, dalej system jest standardowy.

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • u mnie gaz wygrywa - rachunki dużo niższe niż przy indukcji, a gotuję sporo. mam dużą płytę solgaz optimex 4+2 i bardzo sobie chwalę. wygląda nowocześnie, gotuje się na szkle, więc łatwo się czyści, a dzięki technologii bezpłomieniowej gaz zużywa się dużo mniej niż w tradycyjnych palnikach.
    • Bedzie 12-14 cm perlitu wsypane w podloge. Rurki nie beda zalane jastrychem. Plan jest polozyc na  legarach plyty włóknowo-cementowe lub włóknowo-gipsowej dla usztywnienia i  wzmocnienie podloza, nastepnie plyty farmacel 25 lub dfe *jak na zdjeciu* wloknowo-gipsowe powrotne na calej powierzchni zeby weszko mi rurek w spirale co 10 cm. potem hydroizolacja i terakota. jest maly grzejniczek ok 60x60 jedno plytowy. woda do niego trafia goraca, niewiem pewnie ze 60 st.    Bedzie tam brodzik kompozutowy schedpol ktory raczej bedzie izolowal cieplo z podlogowki.    niestety elektryczna mata potrzebuje pradu ktory tani nie jest
    • Dzień dobry, Robię generalny remont na poddaszu 22 letniego domu parterowego o powierzchni poddasza 140mkw po podłodze, dachu wielospadowym ze słupami i dachówką betonową na 390mkw. W związku z tym usunąłem wylewkę i styropian i chce upewnic sie ze nie bede musial kuć nowej. Generalnie mimo braku dykatacji na takiej powierzchni strop wygląda dobrze poza jednym fragmentem jak na zdjęciu. Wydaje mi się, że to jakoś wzmacniano przed pierwszą wylewką? Co to jest? Widzę że i tak pęknięcie poszło i zrobiło się takie U. Czy tam coś trzeba dodatkowo wzmacniać? Niby stoi 20 lat dom, ale będzie podłogówka i 2 cm wyżej wylewki i nowe ścianki GK, meble, płytki zamiast paneli, więc trochę wagi dojdzie. Ponadto zauważyłem że ktoś beztrosko sobie wykuł wzmocnienie stropu i tak zostawił. Teraz mam szanse to jakoś wzmocnić bo prętów nie przeciął a naprężenia tam będą ściskające. Czym to uzupełnić? Gotowa masa naprawcza wymieszana z kamieniami? To jest aż 5cm głębokie. Nie sypie się, trzeba gruntować? Poza tym w narożnikach domu widzę pęknięcia po przekątnej. Chyba mniej niebezpieczne, ale czy na pewno? Szkoda, że nie pomyśleli o dylatacji!
    • Od dołu folia paroizolacyjna bezpośrednio pod płyty g-k, chociaż jeżeli zaraz nad nimi jest OSB to i tak para wodna zbytnio przez nią nie przejdzie. Bardziej mnie zastanawia całość od góry, bo skuteczność wentylacji przestrzeni z wełną będzie bardzo słaba, gdy zostawimy 2 cm poziomej szczeliny pomiędzy wełną i płytą OSB, płyty też rozsuniemy po 2 m. Bezpieczniej byłoby od góry ułożyć deski i pomiędzy nimi zrobić odstępy po 2 cm. Płyty to jest jednak duża ciągłą powierzchnia. 
    • Po pierwsze, skoro to podłoga na legarach to jak wygląda sprawa z konstrukcją i izolacją tej podłogi? Ile tam jest lub będzie izolacji? Czy rurki mają być zalane w warstwie jastrychu? Po drugie, skoro w tej łazience jest dość chłodno to czym jest teraz ogrzewana? Jakimś grzejnikiem? Na ile gorąca woda do niego trafia? Wtedy będzie można ocenić jaką ma moc. Po trzecie, mam nadzieję, że podłogówka ma tu uzupełniać ogrzewanie grzejnikiem, nie je całkowicie zastąpić? Bo prawdopodobnie w takiej słabo izolowanej łazience nie będzie w stanie tego zrobić. Ta łazienka jest mała, powierzchni z podłogówką będzie tam więc ok. 1,5 m2. Nawet naprawdę mocno grzejąca podłoga (jak na podłogówkę) nie odda więc do pomieszczenia więcej jak ok. 200-300 W mocy. To mało, jako jedyne źródło ciepła się nie sprawdzi. Przy okazji, dlaczego nie zaplanowano ogrzewania pod prysznicem? Po czwarte, nie wiem czy warto w takiej łazience męczyć się z robieniem wodnej podłogówki. Efekt ciepłej podłogi z powodzeniem zapewniłaby tam elektryczna mata pod płytkami. 
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...