Skocz do zawartości

podmurowanie wewnętrznego parapetu okien - czym?


Recommended Posts

Napisano
Pomiędzy górną płaszczyzną przyszłego parapetu, a zakończeniem ściany pod oknem mam aż 10cm. Pan od parapetów chce aby było 5cm (grubość parapetu drewnianego 4cm i 1cm na montaż).

Zostaje 5cm, które muszę czymś nadbudować. I nie wiem czym. Beton komórkowy, cegła to przynajmniej 5cm, a musi być jeszcze miejsce na zaprawę. Dać zaprawę na całe 5cm - też bez sensu?

Czy tam dać jakiś styropian o grubości 3cm? To chyba nie będzie stabilnie wspierać parapetów. Jest zbyt miękki

Co mogę tam wmurować, co ma grubość ok 3cm i nie będzie drogie? No i gdzie to kupić?
Idealny wymiar: 3x18x150, ale oczywiście może być z kawałków.





Z góry dziękuję za podpowiedź.
Napisano
Cytat

Pomiędzy górną płaszczyzną przyszłego parapetu, a zakończeniem ściany pod oknem mam aż 10cm. Pan od parapetów chce aby było 5cm (grubość parapetu drewnianego 4cm i 1cm na montaż).

Zostaje 5cm, które muszę czymś nadbudować. I nie wiem czym. Beton komórkowy, cegła to przynajmniej 5cm, a musi być jeszcze miejsce na zaprawę. Dać zaprawę na całe 5cm - też bez sensu?

Czy tam dać jakiś styropian o grubości 3cm? To chyba nie będzie stabilnie wspierać parapetów. Jest zbyt miękki

Co mogę tam wmurować, co ma grubość ok 3cm i nie będzie drogie? No i gdzie to kupić?
Idealny wymiar: 3x18x150, ale oczywiście może być z kawałków.





Z góry dziękuję za podpowiedź.


Można przykleić na klej Bloczki YTONG mają niespełna 5 cm z klejem będzie 5,2 mm z szerokości trzeba będzie obciąć piłką ręczną . 

 
Ytong 
Napisano
Cytat

Można przykleić na klej Bloczki YTONG mają niespełna 5 cm z klejem będzie 5,2 mm z szerokości trzeba będzie obciąć piłką ręczną . 

 Brak obrazka



To jest pomysł! Takie bloczki mam nawet na budowie icon_smile.gif


A taki klej można dać na porotherm? Czyli na płaszczyznę, gdzie więcej otworów niż powierzchni ceramicznej?
Jeśli tak, to proszę o wskazanie najbardziej odpowiedniego kleju do takiego połączenia.
Napisano
Cytat

To jest pomysł! Takie bloczki mam nawet na budowie icon_smile.gif


A taki klej można dać na porotherm? Czyli na płaszczyznę, gdzie więcej otworów niż powierzchni ceramicznej?
Jeśli tak, to proszę o wskazanie najbardziej odpowiedniego kleju do takiego połączenia.



Jeżeli ściana z porohtermu była budowana na klej ciepłochronny i nie będzie już innego ocieplenia ścian to trzeba użyć tego samego kleju ,

Alpol AK 520 Klej do betonu komórkowego


SOLBET
klejowa zaprawa murarska do cienkich spoin.


Jeżeli będzie ocieplenie to można użyć obojętnie jakiego kleju np .do płytek ceramicznych byle był  mrozoodporny .Klej nanosi się grzebieniem Brak obrazka na bloczki YTONG ,a następnie odwraca się je  klejem do dołu   i przykleja do pustaka  porohtermu .Oba materiały 1 dzień przed sklejeniem zagruntować jakimś gruntem. 

   
Napisano
Jednak te 5cm to może być zbyt gruba warstwa. Mur jest na tradycyjną zaprawę i niezbyt równy.

Dzisiaj widziałem takie twarde płyty ekstrudowane URSA XPS N III L o grubości 30mm.
Czy one by się nadawały? I ewentualnie czym je do porothermu zamocować. Może klej do styropianu?
Napisano
Można. Widziałem w jednym z marketów. 12zł za sztukę.

Bardziej obawiam się wytrzymałości na ciężar. Sporo się mówi o zbyt dużych szczelinach wypełnionych pianką. Pewnie styrodur twardszy, ale nie tak jak cegła, czy bloczek.

No właśnie, czy mogę do montażu zostawić mniej niż 1cm na tę piankę montażową. Może wtedy ten bloczek komórkowy 5cm wcisnę
Napisano
Cytat

Można. Widziałem w jednym z marketów. 12zł za sztukę.

Bardziej obawiam się wytrzymałości na ciężar. Sporo się mówi o zbyt dużych szczelinach wypełnionych pianką. Pewnie styrodur twardszy, ale nie tak jak cegła, czy bloczek.

No właśnie, czy mogę do montażu zostawić mniej niż 1cm na tę piankę montażową. Może wtedy ten bloczek komórkowy 5cm wcisnę



W najwyższym miejscu  może być na grubość  rurki pistoletu lub wężyka  od pianki . 

Można lekko podciąć jak gdzieś jest za grubo .  

Napisano
Cytat

Pan od parapetów chce...


Ajutki,
przeczytałem cały wątek z uwagą i szacunkiem zarówno dla Twojej gotowości wyjścia naprzeciw oczekiwaniom Pana Od Parapetów, jak i dla osób, które uczciwie Ci radzą, co masz zrobić. I szlag mnie trafia.

Jeśli Pan Od Parapetów chce mieć ileś tam centymetrów miejsca, to niech se zrobi. Na Boga! Ma wstawić parapet, a jak nie potrafi, to weź innego. Jemu się nie chce robić, wyręcza się Tobą, a to jest jego zadanie, by w tym Twoim konkretnym przypadku osadzić parapet.

Litości, dajesz się robić w konia. Pogoń tego palanta, bo jeszcze Ci policzy dodatkową kasę za nieprzewidziane trudności.
A jak parapet odpadnie, to nie uzna reklamacji, "bo tu był słaby grunt pod osadzenie parapetu, coś Pan tu napaprał."

Jak przyjdzie malarz i powie - Pan mi zasłoń okna folią, bo się pochlapią. - to co, będziesz zasłaniał?
Napisano
Cytat

Jak przyjdzie malarz i powie - Pan mi zasłoń okna folią, bo się pochlapią. - to co, będziesz zasłaniał?




Jeśli uznam, że to będzie dla mnie korzystne rozwiązanie, to tak zrobię.
A na koniec umyję mu pędzel.. lub wałek.


Napisano
Witam serdecznie

Jestem poczatkujaca i zaczynamy budowe Jestesmy na etapie scian. Bardzo cenimy sobie wskazowki a zwlaszcza chodzi nam o materiały jezeli chodzi o wiez z jakiego drewna - gdzie i za ile
Napisano
Cytat

Jeśli uznam, że to będzie dla mnie korzystne rozwiązanie, to tak zrobię.
A na koniec umyję mu pędzel.. lub wałek.



Jeszcze skocz po piwo

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Pytałem dlatego, ze do przenośnych lepszy jest przewód z oplotem bawełnianym, taki jak przy żelazkach, Ale do stacjonarnego ten może być. 
    • Dzięki za szybką odp. To jest zwykły piekarnik do zabudowy (Whirlpool), więc stacjonarny.
    • Podsumujmy sytuację, bo nie jestem pewien czy dobrze rozumiem. Jeżeli coś jest inaczej to proszę o sprostowanie. Ciśnienie i przepływ wody zimnej są wystarczające.  Zbyt niskie jest ciśnienie i/lub przepływ wody ciepłej. Tu proszę o doprecyzowanie - jest mały strumień wody pod dobrym ciśnieniem, czy duży strumień wody pod zbyt niskim ciśnieniem? Jak jest przygotowywana woda ciepła? Bo z opisu wnioskuję, że jest ona jakoś centralnie podgrzewana w budynku, jednak nie jest wystarczająco ciepła i dopiero na poddaszu dogrzewa ją do wystarczającej temperatury elektryczny podgrzewacz.    Układ jest więc nieco dziwny, ale tak zrozumiałem opis.  Trzeba przede wszystkim sprawdzić jakie jest ciśnienie i jak duży jest strumień wody przed tym podgrzewaczem. Jeżeli przed podgrzewaczem, na jego przyłączach jest wszystko w porządku to problem tkwi w podgrzewaczu. On może bardzo zmniejszać strumień (przepływ) wody i jej ciśnienie. To typowa cecha modeli przepływowych. Jak się to ustali to można myśleć co robić dalej.
    • Nie chodzi mi nawet o formalną ekspertyzę, ale o to żeby temu przyjrzał się konstruktor. Bo o ile płytkie rysy nie są zmartwieniem, to głębokie pęknięcia mogą stanowić już poważny problem. A na odległość nikt tego nie jest w stanie sprawdzić.  Warstwa wyrównująca ze styrobetonu lub jakiegoś innego betonu z lekkim kruszywem (keramzyt, perlit) jak najbardziej może być. Trzeba tylko pilnować pewnej minimalnej grubości bo takie lekkie betony są słabe. Próby wyrównywania dużych nierówności samym styropianem zdecydowanie odradzam, tego się faktycznie nie da zrobić dobrze. Co jest na dole, jakie są pomieszczenia poniżej tego stropu? Bo od tego oraz źródła ciepła zależy na ile skutecznej izolacji cieplnej potrzebujemy. Jeżeli i tak są tam pomieszczenia ogrzewane, zaś ciepło zapewnia kocioł to izolacja cieplna może być słaba, po prostu strop będzie się nieco bardziej nagrzewał i część ciepła oddawał ku dołowi. Wtedy wystarczy styrobeton, bez warstwy styropianu.  Przy czym nawet w tym wariancie dałbym folię budowlaną na styrobeton. Jako warstwę rozdzielającą go od jastrychu. Na to rury ogrzewania podłogowego, na nie siatka stalowa i jastrych. Dzięki siatce dość cienka warstwa jastrychu będzie pewniejsza, a tu raczej nie będzie można zbytnio go pogrubiać ze względu na masę. Ale dopuszczalne obciążenie to właśnie powinien określić wezwany konstruktor.  Przy okazji uprzedzam, że mocowanie rur, gdy pod folia nie ma styropianu jest nieco upierdliwe. Ale się da to zrobić. Dajemy dwie warstwy w miarę grubej folii i spinki wbijamy w nią pod skosem. 
    • Może i więcej, bo metr przewodu to jakieś 4 PLN, a wtyczka w sklepie 3,95 PLN.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...