Skocz do zawartości

rynny cynk tytan -jak polaczyc


Recommended Posts

Napisano
witam

jak polaczyc rynny cynk tytan aby jak najdluzej wytrzymaly polaczenia

montuje rynny ukryte w ociepleniu....

jesli polaczenie rynny strzeli to woda dostanie sie do ocieplenie i bedzie dramat

obawiam sie lutowania

czy moze zrobic nitowanie?

jak to rozwiazac aby polaczenie bylo jak najbardziej pewne?
Napisano
a dlaczego mam sie martwic o sciany?

martwia mnie tylko laczenia rynien

bedzie z 50mb rynien. laczenie co 2 metry- 25 laczen minimum. jak strzeli jakies moze byc nieciekawie

Napisano
Cytat

a dlaczego mam sie martwic o sciany?

martwia mnie tylko laczenia rynien

bedzie z 50mb rynien. laczenie co 2 metry- 25 laczen minimum. jak strzeli jakies moze byc nieciekawie






Jak będzie dłuższy  niż  6 m jeden  odcinek to musisz dać dylatację zwłaszcza od południowej strony .Wtedy resztę możesz polutować włącznie z deklami . 


Napisano
Cytat

Jak będzie dłuższy  niż  6 m jeden  odcinek to musisz dać dylatację zwłaszcza od południowej strony .Wtedy resztę możesz polutować włącznie z deklami . 


A jak dylatacja w takich rynnach wygląda?
Napisano
Cytat

A jak dylatacja w takich rynnach wygląda?



Jest to połączenie taśmy i gumy z dodatkową częscia wulsty.

www.ekro.com.pl/.../Dylatacja%20Cu%20-%2090.jpg

Napisano
Jaka jest domieszka tytanu- znikoma. Ale jak brzmi ; TYTAN. W obrabianiu nie odczuwam żadnej różnicy. Lutowanie miedzi czy cynku jest bardzo wytrzymałe, przy dokładności praktycznie 100% pewności. Rynny z miedzi można połączyć na podwójny felc. Jan.
Napisano
Jest taka różnica, że tytan-cynk jest bardzo miękki, nie wiem skąd ty się urwałeś. I wytrzymałość tytan-cynku to 80 lat! Widzę że nie masz pojęcia o materiałoznawstwie, nie potrzeba dużej ilości tytanu by osiągnąć wytrzymałość na czynniki atmosferyczne.
Napisano
Cytat

a jakie bardziej trwale polaczenie - na cynk -tytan czy na miedzi



Jest jeszcze inny pomysł na  trwale połączone rynny .

Rynny w systemie ciągłym to jedyny sposób na produkcje rynny dowolnej długości, bezpośrednio z maszyny na palcu budowy. Zaletą oczywiście jest brak odpadów, a zatem oszczędność.

System jest bardzo szczelny, nie ma potrzeby wykonywania połączeń wzdłużnych przy pomocy lutowania lub klejenia.
Podstawowym materiałem używanym do produkcji jest blacha aluminiowa, powlekana piecowo farbami akrylowymi. Producent udziela 20 lat gwarancji.
Innymi materiałami stosowanymi są: blacha stalowa, miedziana, tytan-cynkowa i ocynkowana.
Rynny mają profil wyglądem przypominający gzyms ozdobny, dodatkowym atutem jest to że są one montowane przy pomocy wieszaków wewnątrz rynny, co powoduje że są niewidoczne z dołu.

W systemie rynien ciągłych możliwe są dwie wielkości rynien
- 5 '' - maksymalna szerokość 127 mm
- 6 '' - maksymalna szerokość 152 mm
Rury spustowe 50x75 mm i 75x100 mm
Bogata gama kolorystyczna pozwala na efektywne dobranie żądanego koloru rynny do koloru zewnętrznej elewacji lub dachu.
Napisano
Wystarczy spojrzeć na rynny jedną i drugą po 5-7 latach. Porównać i wyciągnąć wnioski. To nie jest skomplikowane. Gość taki jak Ty z pewnością pojmie w czym rzecz.
Napisano
swoje rynny tytan cynk łączyłem na specjalną masę rheinzinku. Coś jak silikon, ale o dużo większej przyczepności, rynny szły na zakładkę. Masę można kupić tam gdzie rynny.
Napisano
Cytat

Rynny aluminiowe profilowane na placu budowy to amerykańska tandeta. Sposób mocowania nie jest zaletą ale wadą. Kolejna wada to mocowanie kosza. Odradzam! Skoro mówimy o rynnach aluminiowych to godny polecenia jest produkt firmy Prefa. Pozdrawiam.






A czemu akurat aluminiowe profilowane na placu budowy ,przecież można zrobić rynny  profilowane na  placu budowy z tytan-cynku .


  • 4 miesiące temu...
Napisano
Nie mam przekonania do kleju. Robi się za twardy. Ja używam do łączenia rynien na dachu , gdzie nie ma możliwości dwustronnego polutowania , uszczelniacza dekarskiego (specjalistycznego). Jest on bardziej gumowaty przez lata. Jan.
  • 1 rok temu...
Gość mhtyl
Napisano
Cytat

Oryginalne rozwiązanie - trzeba przyznać. Tylko mam wrażenie, że kiedyś trzeba będzie ludzika "zrewidować". Dużo tych załamań - oby się nie zatkał "Kolega".


Z wiekiem prostata każdemu grozi więc czemu Jego miała by ominąć :hahaha2:

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Mam duży problem a mianowicie muszę wypełnić otwór w suficie o głębokości ok 25-20 cm kotwą chemiczną najszczelniej jak się da. Aplikacja może odbyć się od dołu do góry...inaczej sie nie da. Dzióbek do aplikacji ma dlugość 10-15 cm  czyli zostanie pusta przestrzeń 10-15 cm .Jak to zrobić wg Was, żeby wcisnąć tę masę najdalej jak się da, najlepiej do samego końca pod górę. Myślałem, żeby jakimś kołkiem tam to wcinąć ale możnaby jakoś ten "dzióbek " przedłużyć ....? To taka nietypowa sytuacja, co radzicie ?Jakies pomysły ?    Drugie pytanie - czy znacie jakaś kotwę chemiczną dedykowaną do sufitów , dachów ? właśnie z dłuższym "dzióbkiem" do aplikacji? Czy wystarczy zwykła z marketu budowlanego? Aczkolwiek patrzyłem tam to bieda straszna  o doradztwie nie wspominam, bo co jeden sprzedawca to lepsze "porady" daje ...
    • Rozumiem że się niecierpliwisz, ale mnożenie tematów nie ma sensu. Ten pierwszy został zauważony przez tych którzy są na forum w weekendy, ale pewnie nikt nie czuje się na siłach, aby odpowiedzieć. Ja też Ci nie podpowiem, bo znam się na ogrzewaniu podłogowym elektrycznym, a prąd - jak wiadomo - płynie równo dobrze zarówno z górki jak i pod górkę, więc analogii z wodą tu nie ma.  Pewnie dopiero w poniedziałek pojawią się specjaliści.
    • Hej, Obecnie jestem na etapie elektryki w budynku (SSZ + wod-kan gotowy). Na przełomie lipca/sierpnia zaplanowane mamy tynki i rekuperacje. W sierpniu chcemy się zająć podłogówką. Nasuwa nam się kilka technicznych pytań, może któryś z kolegów koleżanek byłby w stanie podpowiedzieć. Kilka kwestii na temat budynku poniżej. - Dom na płycie z poddaszem użytkowym - Na parterze gotowa podłoga na wysokości 24 cm - w pomieszczeniach mieszkalnych panale winylowe, a w łazience, kotłowni i kuchni płytki - Na poddaszu gotowa podłoga na wysokości 19 cm - w pomieszczeniach mieszkalnych panale winylowe, a w łazience płytki - Podłogówka we wszystkich pomieszczeniach - Wylewka anhydrytowa 5cm   Moje pytania: 1) Sporządziłem małą tabelkę z grubościami styropianu jakie chciałbym zastosować. Czy grubość jaką zostawiłem na wykończenie podłogi jest wystarczająca? Czy grubości styropianu można dobrać jakoś optymalniej? 2) Z racji tego, że w niektórych pomieszczeniach będą panele, a w niektórych płytki, grubość styropianu będzie się różnić między nimi. W jaki sposób prowadzi się rurki od ogrzewania podłogowego pomiędzy takimi pomieszczeniami, bo podejrzewam, że trzeba uniknąć spadków itp. Czy rurki do tych pomieszczeń prowadzi się w warstwie styropianu?   3) Czy biorąc pod uwagę punkt 2, na etapie podłogówki muszę wykonać jakąś dodatkową przerwę dylatacyjną między tymi pomieszczeniami? Czy tym zajmują się już posadzkarze?   4) W jaki sposób ułożyć styropian przy klatce schodowej na poddaszu? Czy zakończyć układanie w jakiejś odległości od krawędzi schodka/krawędzi klatki? Tak aby umożliwić lepsze zakotwiczenie barierek?   Z góry dziękuje za odpowiedzi i pozdrawiam 
    • Hej, Obecnie jestem na etapie elektryki w budynku (SSZ + wod-kan gotowy). Na przełomie lipca/sierpnia zaplanowane mamy tynki i rekuperacje. W sierpniu chcemy się zająć podłogówką. Nasuwa nam się kilka technicznych pytań, może któryś z kolegów koleżanek byłby w stanie podpowiedzieć. Kilka kwestii na temat budynku poniżej. - Dom na płycie z poddaszem użytkowym - Na parterze gotowa podłoga na wysokości 24 cm - w pomieszczeniach mieszkalnych panale winylowe, a w łazience, kotłowni i kuchni płytki - Na poddaszu gotowa podłoga na wysokości 19 cm - w pomieszczeniach mieszkalnych panale winylowe, a w łazience płytki - Podłogówka we wszystkich pomieszczeniach - Wylewka anhydrytowa 5cm   Moje pytania: 1) Sporządziłem małą tabelkę z grubościami styropianu jakie chciałbym zastosować. Czy grubość jaką zostawiłem na wykończenie podłogi jest wystarczająca? Czy grubości styropianu można dobrać jakoś optymalniej?   2) Z racji tego, że w niektórych pomieszczeniach będą panele, a w niektórych płytki, grubość styropianu będzie się różnić między nimi. W jaki sposób prowadzi się rurki od ogrzewania podłogowego pomiędzy takimi pomieszczeniami, bo podejrzewam, że trzeba uniknąć spadków itp. Czy rurki do tych pomieszczeń prowadzi się w warstwie styropianu?   3) Czy biorąc pod uwagę punkt 2, na etapie podłogówki muszę wykonać jakąś dodatkową przerwę dylatacyjną między tymi pomieszczeniami? Czy tym zajmują się już posadzkarze?   4) W jaki sposób ułożyć styropian przy klatce schodowej na poddaszu? Czy zakończyć układanie w jakiejś odległości od krawędzi schodka/krawędzi klatki? Tak aby umożliwić lepsze zakotwiczenie barierek?   Z góry dziękuje za odpowiedzi i pozdrawiam    
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...