Skocz do zawartości

ściany działowe - jako mur pruski


Recommended Posts

Tak jak w temacie - wymysliłam sobie w moim domku z bala zbudowac sciany działowe w postaci muru pruskiego. Tzn. słupki pionowe, łączące strop z podłoga parteru chciałabym pozostawic odkryte a miedzy nimi wymurowac scianki. Prosze o propozycje z czego takie scianki mozna zbudowac. Mnie przychodzi do glowy jedynie cegła ale ceglła chyba jest dosc droga i wyszłoby jej zapewne duzo.
Link do komentarza
Cytat

Tak jak w temacie - wymysliłam sobie w moim domku z bala zbudowac sciany działowe w postaci muru pruskiego. Tzn. słupki pionowe, łączące strop z podłoga parteru chciałabym pozostawic odkryte a miedzy nimi wymurowac scianki. Prosze o propozycje z czego takie scianki mozna zbudowac. Mnie przychodzi do glowy jedynie cegła ale ceglła chyba jest dosc droga i wyszłoby jej zapewne duzo.



Najtaniej ścianki działowe z atrapą muru pruskiego zrobić w ten sposób .

Zmontować konstrukcję muru pruskiego z drewna w środku słupów wywiercić otwory do przejścia przewodów elektrycznych w rurkach ,przestrzenie pomiędzy belkami oblistwować profilami stalowymi lub z drewna wypełnić środek wełną wygłuszającą, zamknąć wypełnienie folią paroszczelną ,do listw przykręcić płyty gipsowo-kartonowe tak żeby się licowały z konstrukcją z drewna po wyszpachlowaniu .
Link do komentarza
Gość stach
Cytat

Najtaniej ścianki działowe z atrapą muru pruskiego zrobić w ten sposób .

Zmontować konstrukcję muru pruskiego z drewna w środku słupów wywiercić otwory do przejścia przewodów elektrycznych w rurkach ,przestrzenie pomiędzy belkami oblistwować profilami stalowymi lub z drewna wypełnić środek wełną wygłuszającą, zamknąć wypełnienie folią paroszczelną ,do listw przykręcić płyty gipsowo-kartonowe tak żeby się licowały z konstrukcją z drewna po wyszpachlowaniu .

Brak obrazka


Bo ja wiem, czy tak najtaniej icon_eek.gif profile stalowe lub drewniane, wkręty, wełna wygłuszająca, płyty, taśmy na połączenia, gips na zaszpachlowanie...
Nie kalkulowałem z ołówkiem w ręku, ale wydaje mi się, że jeśli wytrzymałość podłoża jest wystarczająca wypełnienie z bloczków Ytonga będzie mniej kosztowała. Grubość bloczków można dobrać do przekroju belek, jeśli już one stoją. W przypadku stawiania ścianki od podstaw, można zamówić, czy kupić belko o ściśle określonym przekroju dostosowanym do grubości bloczków Ytonga. Grubość ścianki powinna być dostosowana do celu, jaki ma spełniać - ścianka z instalacją np. wod-kan powinna być większa, działowa, nie wymagająca zwiększonej izolacyjności akustycznej - mniejsza.
Przy starannym postawieniu ścianki, wystarcza zagruntować ją i wykończyć gładzią, czy jakimś tynkiem strukturalnym.
Ytong ma 5, 7.5, 10, 11.5 cm grubości, jest z czego wybrać icon_biggrin.gif
Link do komentarza
Cytat

Bo ja wiem, czy tak najtaniej icon_eek.gif profile stalowe lub drewniane, wkręty, wełna wygłuszająca, płyty, taśmy na połączenia, gips na zaszpachlowanie...
Nie kalkulowałem z ołówkiem w ręku, ale wydaje mi się, że jeśli wytrzymałość podłoża jest wystarczająca wypełnienie z bloczków Ytonga będzie mniej kosztowała. Grubość bloczków można dobrać do przekroju belek, jeśli już one stoją. W przypadku stawiania ścianki od podstaw, można zamówić, czy kupić belko o ściśle określonym przekroju dostosowanym do grubości bloczków Ytonga. Grubość ścianki powinna być dostosowana do celu, jaki ma spełniać - ścianka z instalacją np. wod-kan powinna być większa, działowa, nie wymagająca zwiększonej izolacyjności akustycznej - mniejsza.
Przy starannym postawieniu ścianki, wystarcza zagruntować ją i wykończyć gładzią, czy jakimś tynkiem strukturalnym.
Ytong ma 5, 7.5, 10, 11.5 cm grubości, jest z czego wybrać icon_biggrin.gif




Taka ściana będzie pękać na styku drewna z murem icon_smile.gif
Link do komentarza
Cytat

W zasadzie, każda będzie (może) pękać, czy to ytong, czy karton gips.
Taki urok „konstrukcyjny”.
Ale kiedyś przestanie. icon_biggrin.gif



W słupach można wyfrezować wpusty do bezpośredniego przykręcenia płyt gipsowo-kartonowych do tych słupów wtedy odpadnie listwowanie i zmniejszy się powstawanie zjawiska zarysowań na łączeniach .

Takie wypełnienie jest lżejsze bardziej wygłuszy poniszczenia.


Karton -gips jako wypełnienie będzie bardziej związany z konstrukcją ściany i nie będzie tak pracował jak ściana z Ytonga .


Ściana z Ytonga będzie chłonąć wilgoć całą swoją objętością i trzeba oddzielić izolacją przeciwwilgociową drewno od muru .Trzeba kotwić ścianę z Ytonga do słupów bo może dojść do wypadnięcia jakiejś ściany czy części wypełnienia a w miejscach kotwienia może dochodzić do zarysowań ścianek z powodu naprężeń .
Link do komentarza
Gość stach
A cegły i kamienie z konstrukcji pruskiego muru też wypadają ? icon_eek.gif
Styk muru i belek w starych, wielowiekowych budynkach nie pęka? Mur i kamienie nie chłoną wilgoci całą objętością???
Jak wyfrezujesz wpust (narobisz się przy tym co nie miara icon_confused.gif ) i przykręcisz płytę bezpośrednio do belki, to przy pierwszym ruchu konstrukcji dachu gipsiaki rozorają płytę gipsową i wtedy płyta może z przeciągiem wypaść icon_eek.gif
Bujna wyobraźnia pracuje icon_twisted.gif
No właśnie, a jak naprawdę wyglądają te miejsca styku belki i muru w prawdziwych ścianach z muru pruskiego???
Oglądałem takie budowle, ale podziwiając tylko architekturę i piękno takiego budynku, nie wnikając w szczegóły konstrukcji i zachowania się materiału... Może ktoś ma w pobliżu takie budowle i spojrzałby, jak wygląda w takim zabytku styk belki i muru... Jakieś zdjęcia...
Link do komentarza
Cytat

A cegły i kamienie z konstrukcji pruskiego muru też wypadają ? icon_eek.gif
Styk muru i belek w starych, wielowiekowych budynkach nie pęka? Mur i kamienie nie chłoną wilgoci całą objętością???
Jak wyfrezujesz wpust (narobisz się przy tym co nie miara icon_confused.gif ) i przykręcisz płytę bezpośrednio do belki, to przy pierwszym ruchu konstrukcji dachu gipsiaki rozorają płytę gipsową i wtedy płyta może z przeciągiem wypaść icon_eek.gif
Bujna wyobraźnia pracuje icon_twisted.gif
No właśnie, a jak naprawdę wyglądają te miejsca styku belki i muru w prawdziwych ścianach z muru pruskiego???
Oglądałem takie budowle, ale podziwiając tylko architekturę i piękno takiego budynku, nie wnikając w szczegóły konstrukcji i zachowania się materiału... Może ktoś ma w pobliżu takie budowle i spojrzałby, jak wygląda w takim zabytku styk belki i muru... Jakieś zdjęcia...



Co ty za głupoty wypisujesz icon_smile.gif

To ścianka działowa a nie konstrukcyjna. Jest cieńsza od normalnego muru pruskiego , dlatego przy oparciu się nawet o scianę z Ytong można wylecieć na drugą stronę ,mogą tez być szpary na wylot przez ścianę .

Wiem że chciałeś dobrze ale nie przemyślałeś tego do końca .
Link do komentarza
Zapewne mając na myśli Ytong nie „myślał” o typowych bloczkach, tylko o elementach do budowy ścian działowych Interio , względnie o multiporze (ten ostatni „obstawiam” – bo wynika to z grubości).

Technicznie, też można takie „wypełnienie” ustabilizować – choćby „przewiązkami”.

Wygłusza też sporo, bo około 35dB.

D o p i s a ł e m :
Do płyty nie konicznie trzeba frezować w „konstrukcji” – wystarczy „nabić” łaty.
Faktem jest, że „wypełnienie” z płyty gipsowej będzie „szczelniejsze” i moim zdaniem, łatwiejsze zarówno w wykonaniu, jak i późniejszej „eksploatacji”.
Edytowano przez bajbaga (zobacz historię edycji)
Link do komentarza
Myślał właśnie o typowych bloczkach Ytonga, bo stawiał scianki działowe z takich bloczków icon_biggrin.gif - te ścianki stoją po kilka lat i dobrze się mają icon_biggrin.gif oddzielając np. pokój od kuchni, albo pokój od łazienki. Ludzie mieszkają tam, opierają się o ściany, nie wylatują z nimi, nie słyszą większych niż normalnie szumów przy korzystaniu z łazienki - czy to z WC, czy też z np. prysznica icon_biggrin.gif , nie słyszą większych niż normalne odgłosy z kuchni podczas gotowania posiłków, nie ma szpar na wylot icon_biggrin.gif
Nie stawiałem takiego "muru pruskiego" z użyciem bloczków Ytonga, ale nie przypuszczam, aby były jakieś problemy z postawieniem i użytkowaniem takiej ścianki działowej zrobionej z kantówki 8x8 i wypełnienia z bloczka 7.5 cm. Taka kantówka na podłodze, druga pod sufitem, przy ścianach po jednej, na długości ścianki - zależnie od jej długości - 2 lub 4 ukośnie, symetrycznie rozmieszczone kantówki od podłogi do sufitu, między kantówki wypełnienie icon_biggrin.gif
Na pewno trzeba byłoby kotwić wypełnienie, np. w spoinach między bloczkami jakimiś wklejonym "gwoździami" czy "przewiązkami" z gwintowanych prętów fi 8 mm i mechanicznie nie byłoby to mniej wytrzymałe od płyty G/K
Link do komentarza
Cytat

Myślał właśnie o typowych bloczkach Ytonga, bo stawiał scianki działowe z takich bloczków icon_biggrin.gif - te ścianki stoją po kilka lat i dobrze się mają icon_biggrin.gif oddzielając np. pokój od kuchni, albo pokój od łazienki. Ludzie mieszkają tam, opierają się o ściany, nie wylatują z nimi, nie słyszą większych niż normalnie szumów przy korzystaniu z łazienki - czy to z WC, czy też z np. prysznica icon_biggrin.gif , nie słyszą większych niż normalne odgłosy z kuchni podczas gotowania posiłków, nie ma szpar na wylot icon_biggrin.gif
Nie stawiałem takiego "muru pruskiego" z użyciem bloczków Ytonga, ale nie przypuszczam, aby były jakieś problemy z postawieniem i użytkowaniem takiej ścianki działowej zrobionej z kantówki 8x8 i wypełnienia z bloczka 7.5 cm. Taka kantówka na podłodze, druga pod sufitem, przy ścianach po jednej, na długości ścianki - zależnie od jej długości - 2 lub 4 ukośnie, symetrycznie rozmieszczone kantówki od podłogi do sufitu, między kantówki wypełnienie icon_biggrin.gif
Na pewno trzeba byłoby kotwić wypełnienie, np. w spoinach między bloczkami jakimiś wklejonym "gwoździami" czy "przewiązkami" z gwintowanych prętów fi 8 mm i mechanicznie nie byłoby to mniej wytrzymałe od płyty G/K




Oj Stachu inaczej zachowuje się ściana w całości jednorodna a inaczej z takich wąskich pasków jeszcze o wysokości 2,60-2,80 m .Jak połączyć trwale drewno z murem i do tego trzeba dać izolację przeciwwilgociową pomiędzy mur a drewno .W miejscach przewiązek mur może mieć mikropęknięcia od pracy drewna .
Link do komentarza
Może i tak...
Nie mam takich doświadczeń murowopruskich, więc nie będę się upierał icon_confused.gif
Można postawić litą ściankę i wpuścić na płask deski np. 2x8 cm imitujące belki i zrobić taki niby pruski mur icon_twisted.gif - to będzie i lita, mocna i izolująca akustycznie ściana i dekoracja icon_razz.gif
Link do komentarza
Cytat

Może i tak...
Nie mam takich doświadczeń murowopruskich, więc nie będę się upierał icon_confused.gif
Można postawić litą ściankę i wpuścić na płask deski np. 2x8 cm imitujące belki i zrobić taki niby pruski mur icon_twisted.gif - to będzie i lita, mocna i izolująca akustycznie ściana i dekoracja icon_razz.gif




Ten pomysł wydaje mi się lepszy .

A deski można częściowo wyrównać tynkiem .
Link do komentarza
Cytat

Ten pomysł wydaje mi się lepszy .

A deski można częściowo wyrównać tynkiem .



Pomysl dobry ale jesli ja juz bede miec w "standardzie" pionowe bale to szkoda mi bedzie je zabudowywac. Na pewno cos z waszych pomyslow wykorzystam bo do tej pory nie mialam zadnego pojecia na ten temat icon_smile.gif
Link do komentarza
Cytat

Pomysl dobry ale jesli ja juz bede miec w "standardzie" pionowe bale to szkoda mi bedzie je zabudowywac. Na pewno cos z waszych pomyslow wykorzystam bo do tej pory nie mialam zadnego pojecia na ten temat icon_smile.gif




Buduj "Jaska " dasz potem zdjęcia jak to Ci wyszło.

Drewno pobejcuj najlepiej na kolor jakiś ciemny a ściany na jasny ,będzie kontrast .Możesz też postarzać drewno żeby zwiększyć efekt starego muru pruskiego .

Środek do Postarzania Drewna - http://www.blanchon.com/upload/Srodek%20do...ia%20drewna.pdf

Można też mechaniczne postarzać drewno:

zniszczenie powierzchni przed nałozeniem produktu pozwoli
uwypuklić efekt uzyskany SRODKIEM DO POSTARZANIA DREWNA (małe odbicia, szczotkowanie,
drobne zarysowania, itd.). Maksymalny efekt pozytywny otrzyma się na drewnie, którego powierzchnia
została wyszczotkowana zgodnie z ułożeniem włókien drewna (szczotka z brązu lub stali nierdzewnej na wiertarce ).
Aby uzyskać delikatny kontrast należy dokładnie zmatowić powierzchnie. Na koniec odkurzyć
Link do komentarza

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • To moja instalacja wydaje mi się ze to typ zamknięty choć kompletnie na tym się nie znam. Kocioł na węgiel znika chcę przejść na zasilenie lpg z Gaspolu i pytam o kotły bo dostałem 2 opcje -kocioł gazowy firmy Termet: Gold Plus II 20 + Termet SG Plus 120 + regulator Termet ST-292 v3 + czujnik temp. zewn -VIESSMANN Vitodens 100-W B1HF + 100 litrów zasobnik na ciepłą wodę oczywiście mogę wybrać co innego stąd mój post by poznać opinie większej ilości osób. zasobnik wody ACV SMART 210 litrów wymiennik stal nierdzewna to moj pomysł wydaje mi się ze jest całkiem oki ale co do kotłów to brak pomysłu.  
    • A jaka ta "podłoga' jest teraz? Z czego zrobiona?
    • Jak nie planujesz izolacji od ziemi, czyli jak masz ściany piwnicy nieocieplone, to w miarę wyrównywnujesz powierzchnię, kładziesz folie budowlaną, wywijasz ją na wysokość docelowej wylewki, kładziesz rurki takie najlepiej pół cala dzieląc całą powierzchnię np na 3 części lub na 4. Pozimujujesz je za pomocą kupek z betonu. Po zastygnięciu wylewasz beton B20 lub B25, rozprowadzasz łatą i gotowe. Pracę możesz podzielić na te części, które są odgrodzone rurkami, będzie Ci łatwiej zaciągać. Potem w zależności od temperatury i wilgotności, a to trzeba organoleptycznie ocenić, zacierasz pacą sttropianową. Przy niskiej wilgotność w granicach 40-50% można to już zacierać po 4-5 godzinach, przy wyższej odpowiednio dłużej, czyli po 6-7 godzinach. Kałdziesz najlepiej płytę styropianową tak, żeby można było na niej stanąć i dostać się do całej powierzchni. Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka
    • Po rozejrzeniu sie w temacie, bylo oczywiste, ze tylko frezowy .     Ulatwianie sobie pracy jest bardzo bliskie memu sercu. Nie lubie sie przemeczac . Oczywiscie, nie potrzebuje RR w postaci Makity z filmiku, znalazlam cos takiego: marka Tokachi ale to tylko tak z japonska wyglada.         @animus   Dzieki za troske o moje bezpieczenstwo w czasie pracy z rozdrabniaczem . Jesli chodzi o pilarke, to chyba to nie bedzie akumulatorowa. Zreszta, w tej chwili pilniejszym zakupem jest rozdrabniarka, bo zapasy drewna do kozy powinny wystarczyc do lata.    
    • Oczywiście wiem, że "wylewka zrób to sam" to temat wałkowany 100 razy, a tutoriali jest dwa razy tyle, natomiast moje pytanie jest nieco inne. Chciałbym wyrównać sobie podłogę w piwnicy własnymi siłami. zależy mi na tym aby materiał, którego użyję, był możliwie idiotoodporny. Nie wiem czy zwykły cement taki jest, czy też 21 wiek uraczył nas czymś jeszcze łatwiejszym w użyciu. Nie zależy mi szczególnie na tym aby podłoga nie miała pęknięć (tych estetycznych) ani żeby był to idealny poziom. Ważniejsze jest żeby było równe aniżeli idealnie poziome.    Dobrym przykładem jak ja widzę te różnice jest moje pytanie jakiś czas temu a propos tego jak poradzić sobie z montażem haka w suficie, który był z pełnej cegły, która lubiła się kruszyć. Można było albo - wkładać drewniane listewki rozporowe, papier toaletowy, ślinę i zaklęcia jak to robili nasi dziadowie przez stulecia i być oldskulowym lub - wlać kotwę chemiczną i powiesić na tym słonia   pomyślałem, że może z wylewką cementową vs (tu wstaw coś innego) jest podobnie
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...