Skocz do zawartości

płyty z piany PIR pod wylewkę


Recommended Posts

Napisano
Witam! Mam pytanie do ekspertów,chciałbym zastosować pod wylewkę(jako termoizolacje)płyty z piany polyuretanowej PIR.
Na wylewkę bez podłogi mam zostawione 20cm.Warstwy jakie chcę położyć w kolejności od betonu to:
-papa termozgrzewalna
-folia
-płyty z pianki PIR 15cm.
-folia
-siatka zbrojeniowa
-wylewka

Płyty z pianki PIR wybrałem gdyż ma dużo lepsze właściwości termoizolacyjne niż np. styropian.Tylko nie wiem czy mogę ten materiał łączyć z papą i z folią.Czy ktoś może już stosował ten materiał pod wylewki i jaka jest kolejność poszczególnych warstw?Będę wdzięczny za każdą informację na ten temat icon_wink.gif
  • 2 tygodnie temu...
Napisano
Czyżby nikt z forumowiczów nie stosował tej metody ocieplenia posadzki na gruncie? A może nie można w ten sposób izolować posadzki?Proszę o jakieś info w tej sprawie. Może jednak ktoś spotkał się z podobnym tematem?
Napisano
W ostatnich miesiącach bardzo wzrosło zainteresowanie płytami PIR układanymi na posadzce, ze względu na dużo lepsze parametry termoizolacyjne. 10 cm Płyt EcoTherm zastępuje 17 cm styropianu czy wełny stosowanej do tradycyjnych termoizolacji.

Płyty PIR są odporne na zdecydowaną większość rozpuszczalników stosowanych w budownictwie, a na materiały bitumiczne (papy itp.) są odporne całkowicie więc nie ma żadnych przeciwwskazań aby układać ich nawet bezpośrednio na papie.

Płyty te mają okładzinę z papieru kraft pokrytego aluminium dzięki czemu można na nich bezpośrednio układać przewody ogrzewania podłogowego.

Napisano
Cytat

W ostatnich miesiącach bardzo wzrosło zainteresowanie płytami PIR układanymi na posadzce, ze względu na dużo lepsze parametry termoizolacyjne. 10 cm Płyt EcoTherm zastępuje 17 cm styropianu czy wełny stosowanej do tradycyjnych termoizolacji.

Płyty PIR są odporne na zdecydowaną większość rozpuszczalników stosowanych w budownictwie, a na materiały bitumiczne (papy itp.) są odporne całkowicie więc nie ma żadnych przeciwwskazań aby układać ich nawet bezpośrednio na papie.

Płyty te mają okładzinę z papieru kraft pokrytego aluminium dzięki czemu można na nich bezpośrednio układać przewody ogrzewania podłogowego.



Drogie!!!
Napisano
Cytat

W ostatnich miesiącach bardzo wzrosło zainteresowanie płytami PIR układanymi na posadzce, ze względu na dużo lepsze parametry termoizolacyjne. 10 cm Płyt EcoTherm zastępuje 17 cm styropianu czy wełny stosowanej do tradycyjnych termoizolacji.

Płyty PIR są odporne na zdecydowaną większość rozpuszczalników stosowanych w budownictwie, a na materiały bitumiczne (papy itp.) są odporne całkowicie więc nie ma żadnych przeciwwskazań aby układać ich nawet bezpośrednio na papie.

Płyty te mają okładzinę z papieru kraft pokrytego aluminium dzięki czemu można na nich bezpośrednio układać przewody ogrzewania podłogowego.



Skoro wypowiedział się ekspert w tej sprawie,to chciałbym zapytać o coś jeszcze.Szukając informacji na ten temat natknąłem się na opinie,że piana polyuretanowa reaguje z folią PE i nie powinno się jej stosować pod wylewki łącząc z folią.Dlatego prosiłbym o bardziej szczegółowe informacje czy kombinacja:
-papa,
-folia,
-pianka PIR
-folia,
-wylewka,
jest dobra czy też zrezygnować z folii i wylać beton bezpośrednio na płyty PIR?
Tu muszę zaznaczyć,że płyty które posiadam nie mają okładziny z "papieru KRAFT".
Napisano
Cytat

Skoro wypowiedział się ekspert w tej sprawie,to chciałbym zapytać o coś jeszcze.Szukając informacji na ten temat natknąłem się na opinie,że piana polyuretanowa reaguje z folią PE i nie powinno się jej stosować pod wylewki łącząc z folią.Dlatego prosiłbym o bardziej szczegółowe informacje czy kombinacja:
-papa,
-folia,
-pianka PIR
-folia,
-wylewka,
jest dobra czy też zrezygnować z folii i wylać beton bezpośrednio na płyty PIR?
Tu muszę zaznaczyć,że płyty które posiadam nie mają okładziny z "papieru KRAFT".





Witam

Piana PU tak może reagować z folią PE ponieważ jest ona sprzedawana w puszkach i uzywa się ją głównie jako piana montażowa lub do klejenia, jest ona w stanie płynnym i dopiero w kontakcie z powietrzem piana się utwardza a rozpuszczalniki w niej zawarte utleniają folie.Np. piana PU do montażu okien lub piana PU do przyklejania płyt styropianowych na ścianę itp.

Do termoizolacji posadzek, dachów ścian czy fundamentów uzywa się płyt z PIR, sa to sztywne płyty poliuretanowe które nie wchodzą w żadną reakcje chemiczną z innymi materiałami budowlanymi.

Układ warstw, który jest zaproponowany wyżej jest prawidłowy i jak najbardziej można w takim układzie wykonać warstwy posadzki.
Napisano
Cytat

Witam

Piana PU tak może reagować z folią PE ponieważ jest ona sprzedawana w puszkach i uzywa się ją głównie jako piana montażowa lub do klejenia, jest ona w stanie płynnym i dopiero w kontakcie z powietrzem piana się utwardza a rozpuszczalniki w niej zawarte utleniają folie.Np. piana PU do montażu okien lub piana PU do przyklejania płyt styropianowych na ścianę itp.

Do termoizolacji posadzek, dachów ścian czy fundamentów uzywa się płyt z PIR, sa to sztywne płyty poliuretanowe które nie wchodzą w żadną reakcje chemiczną z innymi materiałami budowlanymi.

Układ warstw, który jest zaproponowany wyżej jest prawidłowy i jak najbardziej można w takim układzie wykonać warstwy posadzki.


Co uzasadnia użycie tak drogiego rozwiązania jak płyta PIR pod posadzki?
Napisano
Cytat

Witam

Piana PU tak może reagować z folią PE ponieważ jest ona sprzedawana w puszkach i uzywa się ją głównie jako piana montażowa lub do klejenia, jest ona w stanie płynnym i dopiero w kontakcie z powietrzem piana się utwardza a rozpuszczalniki w niej zawarte utleniają folie.Np. piana PU do montażu okien lub piana PU do przyklejania płyt styropianowych na ścianę itp.

Do termoizolacji posadzek, dachów ścian czy fundamentów uzywa się płyt z PIR, sa to sztywne płyty poliuretanowe które nie wchodzą w żadną reakcje chemiczną z innymi materiałami budowlanymi.

Układ warstw, który jest zaproponowany wyżej jest prawidłowy i jak najbardziej można w takim układzie wykonać warstwy posadzki.



Dziękuję za wyczerpującą odpowiedź,teraz ze spokojem zastosuję płyty pod wylewkę icon_biggrin.gif
  • 5 lata temu...
Napisano
Cytat

Trochę odkopuje icon_smile.gif Czy korzystał ktoś z płyt PIR pod wylewkę? Jak to wygląda w praktyce? Czym uszczelniacie przerwę między płytami - pianką?



Firma Recticel Izolacje oferuje płyty EUROFLOOR, które można stosować jako izolacja posadzki.
Proszę zapoznac się z poniższymi linkami

http://www.recticelinsulation.be/pl/applic...zki-no%C5%9Bnej
http://www.recticelinsulation.be/pl/applic...Cem-no%C5%9Bnym

Tutaj krótki artykuł, który można potraktować jako uzupełnienie do pytania
Najcieńsza termoizolacja posadzki
  • 3 tygodnie temu...
Napisano
Folia ułożona na płytach – obojętnie czy będzie to pianka czy styropian, ma jeszcze trzy funkcje:
- uniemożliwia wnikanie wylewki w jakiekolwiek szczeliny;
- ułatwia mocowanie rurek ogrzewania podłogowego spinkami (pewniej się trzymają);
- tworzy warstwę poslizgową pomiędzy wylewka i ociepleniem. Inaczej jastrych przykleja sie do materiału termoizolacyjnego.
Napisano
Cytat

Folia ułożona na płytach – obojętnie czy będzie to pianka czy styropian, ma jeszcze trzy funkcje:
- uniemożliwia wnikanie wylewki w jakiekolwiek szczeliny;
- ułatwia mocowanie rurek ogrzewania podłogowego spinkami (pewniej się trzymają);
- tworzy warstwę poslizgową pomiędzy wylewka i ociepleniem. Inaczej jastrych przykleja sie do materiału termoizolacyjnego.




Konkretnie w tym przypadku zastosowano takie rozwiązanie - oddzielając materiał izolacyjny od góry i od dołu folią polietylenową od podłoża nośnego i od płyty dociskowej/posadzki betonowej (wylewanej na mokro)

Układ warstw
1. Betonowa posadzka
2. Siatka zbrojąca
3. Folia polietylenowa (min. 0,03 mm grubości)
4. Płyta EUROFLOOR
5. Folia polietylenowa
6. Podłoże betonowe
7. Bloczek izolujący
8. Folia kubełkowa
  • 3 tygodnie temu...
Napisano
Cytat

Konkretnie w tym przypadku zastosowano takie rozwiązanie - oddzielając materiał izolacyjny od góry i od dołu folią polietylenową od podłoża nośnego i od płyty dociskowej/posadzki betonowej (wylewanej na mokro)

Układ warstw
1. Betonowa posadzka
2. Siatka zbrojąca
3. Folia polietylenowa (min. 0,03 mm grubości)
4. Płyta EUROFLOOR
5. Folia polietylenowa
6. Podłoże betonowe
7. Bloczek izolujący
8. Folia kubełkowa




Ja tylko ciągle o tym natrysku słyszę, ale to mi się wydaje trochę na wyrost, żeby zabryzgać tak całe poddasze pianką i potem jak coś trzeba wyremontować albo poprawić, to w zasadzie nie ma już jak się do tego zabrać.

Dlatego te płyty z "pianki" to jakaś rozsądna alternatywa - tak na mój rozum. Chociaż jakaś kontrola nad tym jest i jakieś wymiary a nie się "rozłazi" jak chce icon_biggrin.gif
Napisano
Cytat

Ja tylko ciągle o tym natrysku słyszę, ale to mi się wydaje trochę na wyrost, żeby zabryzgać tak całe poddasze pianką i potem jak coś trzeba wyremontować albo poprawić, to w zasadzie nie ma już jak się do tego zabrać.

Dlatego te płyty z "pianki" to jakaś rozsądna alternatywa - tak na mój rozum. Chociaż jakaś kontrola nad tym jest i jakieś wymiary a nie się "rozłazi" jak chce icon_biggrin.gif



Muszę obiektywnie stwierdzić, że są również realizacje wielkoobjektowe - tak je nazwę - gdzie idealnie sprawdza się natrysk. Ze względu na założenia projektowe.

Nie wyobrażam również sobie by izolację antryskową aplikować jako izolację podłogi i kontrolować grubość warstwy, obciążenie użytkowe etc.

Tu więc idealnie sprawdzi się PŁYTA.
  • 8 miesiące temu...
Napisano
Docieplanie płytami PIR jest coraz bardziej popularne, nic dziwnego bo jest to obecnie najlepsza termoizolacja (λD = 0,022) a przy tym jest sztywna i odporna na ściskanie no i łatwa przy docinaniu. Ktoś wyżej wspominał, że jest to drogie rozwiązanie, owszem ale np. pod wylewki czy na poddasze między krokwie spokojnie można użyć płyt II gat które można kupić o połowę taniej, np: 10 cm za ok 25zł m2 (netto) czy wspomniana wyżej 15 cm za ok 37,5 zł netto m2. W razie pytań piszcie na priv. mcx85pl@gmail.com
Napisano
Ok, ale co kryje się u Ciebie pod pojęciem II gatunek?
I po co podajesz ceny netto, tu na forum inwestorów nie obchodzą ceny netto tylko brutto.
Napisano
Cytat

Ok, ale co kryje się u Ciebie pod pojęciem II gatunek?
I po co podajesz ceny netto, tu na forum inwestorów nie obchodzą ceny netto tylko brutto.


Już spieszę wyjaśnić, II gat to płyty które posiadają jakieś niedoskonałości, mogą to być pęcherzyki powietrza, brak frezu czy odchodząca okładzina po prostu wszelkiego rodzaju niedoskonałości, czasem większe a czasem znikome. Przez to są o połowę tańsze.
Producenci w większości podają ceny netto bo i produkują dla firm budowlanych i handlowców (II gat to przecież efekt uboczny który nie leży w ich zainteresowaniu z oczywistych powodów <wystarczy dodać 23%> icon_smile.gif
Mam styczność z tą tematyką (BTW nie zarabiam w żaden sposób na sprzedaży) a sam też się przymierzam, ale właśnie do ocieplenia poddasza. Mało kto wie ale do PIR nie wchodzą też żadne gryzonie czy robactwo ( u mnie wełnę mineralną zdemolowały właśnie gryzonie).
Napisano
Cytat

Producenci w większości podają ceny netto bo i produkują dla firm budowlanych i handlowców (II gat to przecież efekt uboczny który nie leży w ich zainteresowaniu z oczywistych powodów <wystarczy dodać 23%> icon_smile.gif
Mam styczność z tą tematyką (BTW nie zarabiam w żaden sposób na sprzedaży) a sam też się przymierzam, ale właśnie do ocieplenia poddasza. Mało kto wie ale do PIR nie wchodzą też żadne gryzonie czy robactwo ( u mnie wełnę mineralną zdemolowały właśnie gryzonie).


Producenci przeważnie podają ceny netto, ale zwykły człowiek, osoba prywatna nie kupi za cenę netto a tu zaglądają przeważnie takie osoby.
I teraz nasunęło mi się takie cosik, otóż jeżeli mogą kupować takie płyty np deweloperzy to ciekawy jestem czy w ogólnym kosztorysie podadzą prawdę w kosztorysie czy napiszą, że cena wynosiła tyle co za I gat. i oczywiście materiał też nie był II gat tylko I.
Z tymi gryzoniami nie byłbym taki pewien że nie ruszają.
Napisano
Cytat

Producenci przeważnie podają ceny netto, ale zwykły człowiek, osoba prywatna nie kupi za cenę netto a tu zaglądają przeważnie takie osoby.
I teraz nasunęło mi się takie cosik, otóż jeżeli mogą kupować takie płyty np deweloperzy to ciekawy jestem czy w ogólnym kosztorysie podadzą prawdę w kosztorysie czy napiszą, że cena wynosiła tyle co za I gat. i oczywiście materiał też nie był II gat tylko I.
Z tymi gryzoniami nie byłbym taki pewien że nie ruszają.


Oczywiście jeżeli kupi ładny II gat to nikt tego nie rozpozna, ale mało prawdopodobne żeby kupić go np 2500 m2 bo raczej takie ilości nie zalegają (bywa że do handlu ktoś kupi trochę ładnej II i sprzeda jako promocyjną I) jednak duże powierzchnie ociepla się nakrokwiowo lub np hale gdzie daje się jako wierzchnią warstwę membrany pcv czy bitumiczne itd wtedy wykonawca by sporo ryzykował bo całe obciążenie jest na PIR-ze jeżeli trafiły by mu się płyty zbyt "miękkie" to mogłoby dochodzić do jakiś odkształceń i wykonawca leci w koszty a wiadomo że jak kupił II gat to nie może go reklamować u producenta. Takiego problemu nie ma przy tradycyjnych domach jednorodzinnych gdzie większość dociepla poddasza między krokwiami i niema możliwości żadnych uszkodzeń, to samo ma się do wylewek (nawet pozagatunkowy pir jest wiele wiele twardszy od styropianu). Poważnie, nic nie gryzie PIRa

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Jeśli szukacie sposobu na dekoracyjne i trwałe wykończenie drewnianych podłóg, mebli czy ścian – warto zwrócić uwagę na bejce olejne OSMO. To produkty, które zdobyły uznanie zarówno wśród profesjonalistów, jak i użytkowników domowych ceniących naturalne składniki, jakość oraz ekologiczne podejście do wykończenia wnętrz. Czym jest bejca olejna OSMO? Bejca OSMO to profesjonalny, barwiony podkład do drewna na bazie naturalnych olejów roślinnych. Dzięki brakowi wosków w składzie, bejca daje ogromne możliwości w zakresie intensywności koloru – od delikatnego podkreślenia struktury drewna po intensywne, nasycone barwy. Co istotne, nie tworzy na powierzchni warstwy lakieru – pigmenty wnikają głęboko w drewno, wyrównując jego odcień i podkreślając naturalne usłojenie. Gdzie można stosować bejcę? Bejce OSMO przeznaczone są wyłącznie do zastosowań wewnętrznych, idealnie sprawdzą się na: drewnianych podłogach, deskach i parkietach, stopniach schodów, blatach, meblach, ścianach i sufitach z drewna, a także na zabawkach dziecięcych i przyborach drewnianych – po wyschnięciu są całkowicie bezpieczne i przyjazne środowisku. Jak działa? Bejca sama w sobie nie jest pełnoprawnym wykończeniem – to etap barwienia, który należy zabezpieczyć woskiem twardym olejnym OSMO. Takie połączenie daje nie tylko wyjątkowy efekt wizualny, ale również trwałość i odporność na codzienne użytkowanie. Dlaczego warto? Naturalne składniki: cztery rodzaje oczyszczonych olejów roślinnych i wysokiej jakości pigmenty. Możliwość pracy z utwardzaczem – istotne dla profesjonalistów. Idealne do przestrzeni komercyjnych, gdzie czas to pieniądz – powierzchnia może być gotowa do użytku już następnego dnia. Ogromna paleta kolorów – od klasycznych odcieni drewna po nowoczesne, designerskie barwy. Podsumowanie Bejce olejne OSMO to doskonałe rozwiązanie dla tych, którzy szukają naturalnych i trwałych produktów do barwienia drewna. Ich elastyczność, ekologiczny skład oraz profesjonalne właściwości użytkowe czynią je wyborem godnym uwagi – zarówno w domach, jak i w przestrzeniach komercyjnych.
    • Albo tylko znajdował się w miejscu, obok którego uderzył piorun. Bo piorun może zabić również z dalszej odległości, to zależy od okoliczności wyładowania atmosferycznego.  A do artykułu polecam ten temat   Jak sprawdzić, czy instalacja odgromowa jest niezbędna?
    • Komentarz dodany przez Paweł: Zgadza się, uderzenie pioruna jest rzadkie, ale nie niemożliwe. Wczoraj ogłoszono śmierć Auduna Groenvolda, norweskiego olimpijczyka w narciarstwie dowolnym, który został uderzony przez piorun podczas wycieczki do domku letniskowego.
    • W Polsce każdego roku burze powodują szkody warte miliony złotych. Zniszczone urządzenia, pożary dachów i porażenia prądem to realne skutki, które dotykają nie tylko właścicieli domów na odludziu. Czy wiesz, że piorun może spalić sprzęt, nawet jeśli uderzy kilometr od twojego domu? Sprawdź, jak skutecznie i tanio zabezpieczyć dom przed burzą. Pełna treść artykułu pod adresem: https://budujemydom.pl/instalacje/instalacja-odgromowa/a/116255-piorunochron-chroni-dom-przed-burza
    • Komentarz dodany przez inżynier Mirek: Niestety w artykule zapomniano o podstawowym zadaniu jaki ma spełniać dach - szczelność, pełna ochrona przed warunkami atmosferycznymi, przede wszystkim opadami, aby wnętrze budynku było bezpieczne. Każdy wie, że obecnie układane dachówki, blachodachówki, blacha czy inne pokrycia dachowe nie są szczelne. Zwłaszcza w narożach, koszach praktycznie nie ma szans na szczelne wykonanie pokrycia. Dlatego ważne jest aby pod tą dachówką, blachą, blachodachówką wykonać w 100% szczelną warstwę. Niestety membrany paroprzepuszczalne nie nadają się do wykonania takiej szczelnej izolacji. Mają bardzo małą odporność na promieniowanie UV, przeważnie 2-3 miesiące, a najlepsze do 6 miesięcy. To nic w porównaniu do pap czy membran bitumicznych, które mają odporność na kilka a nawet kilkanaście lat. Poza tym podczas układania takiej membrany paroprzepuszczalnej często dochodzi do naderwań, rozdarć, które ciężko załatać. A poza tym trzeba pamiętać, że każda membran jest przebijana przez setki gwoździ, którymi przybijamy kontrłaty i łaty. A każde przebicie membrany paroprzepuszczalnej gwoździem to dziura, która jest potencjalnym miejscem przecieku wody. Przy papach nie ma takiego problemu - gwóźdź przebija papę, ale bitum uszczelnia się wokół tego gwoździa i nie ma zagrożenia, że woda będzie przeciekała. A co do paroprzepuszczalności to oczywiście jest ona ważna i potrzebna, ale tylko w niektórych przypadkach. Ogólnym założeniem jest, że izolacja termiczna nie może być narażona na zawilgocenie. Skoro od strony pomieszczenia ocieplenie jest chronione folią paroizolacyjną, która ma za zadanie nie przepuszczać wilgoci, pary wodnej to izolacja termiczna jest dobrze chroniona od spodu (od strony wnętrza budynku). A od góry ? No właśnie, żadna membrana paroprzepuszczalna nie ochroni izolacji termicznej przed wilgocią a nawet wodą. Potrzebna jest szczelna izolacja, która daje 100% gwarancji szczelności. Dlatego stosowanie membrany paroprzepuszczalnej montowanej tylko na krokwiach to igranie z wilgocią. A zawilgocona izolacja termiczna to strata ciepła, bo wilgotna izolacja termiczna przepuszcza ciepło. A to kosztuje. Więc to, że deskowanie i dobra papa czy membrana bitumiczna nieco zwiększają koszt budowy, to w bardzo krótkim czasie ten koszt zostaje odrobiony przez oszczędność na ogrzewaniu. I na koniec coś, co żadna membrana paroprzepuszczalna nigdy nie wytrzyma. Chodzi o ostatnio występujące gwałtowne burze i mocne porywy wiatru. Nie ma roku abyśmy w mediach nie widzieli tragedii ludzi, którzy doświadczyli zerwania dachu. Jak wygląda zerwany dach wykonany w wersji ekonomicznej to chyba każdy widział. Zerwana dachówka, blacha, membrany paroprzepuszczalnej praktycznie nie ma, widać strzępy ocieplenia. A deszcz pada i zalewa wnętrze. Tragedia. Natomiast dach wykonany w technologi pełnego deskowania po zerwaniu dachówek, blachy pozostaje sprawny i nadal zabezpiecza wnętrze przed deszczem. Takie pełne deskowanie z dobrą papą czy membrana bitumiczną jest praktycznie drugim dachem. Czy wobec tego stać nas na ekonomiczny dach z membraną paroprzepuszczalną? Czy jednak lepiej wybrać bezpieczne rozwiązanie dachu z pełnym deskowaniem i papą lub membraną bitumiczną? Odpowiedź jest prosta. Każdy potrafi wskazać bezpieczne rozwiązanie.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...