Skocz do zawartości

Jakie formalności są wymagane do budowy oczyszczalni?


Recommended Posts

Napisano

Odpowiedź eksperta: Lokalizacja zbiornika na ścieki lub przydomowej oczyszczalni ścieków, której pojemność nie przekracza 7,5 m³, powinna być zaznaczona na planie zagospodarowania działki, stanowiącym załącznik do pozwolenia na budowę. Jeśli tak było, można zacząć zacząć inwestycję bez żadnych dodatkowych formalności.


Pełna treść artykułu pod adresem:
https://budujemydom.pl/instalacje/woda-i-kanalizacja/porady/6120-jakie-formalnosci-sa-wymagane-do-budowy-oczyszczalni

Gość Daniel
Napisano
Dziwi mnie stwierdzenie, że bezodpływowy zbiornik na scieki można wybudować w oparciu o zgłoszenie budowy. Stanowisko takie zakwestionował mi urzędniu w Starostwie w Wołominie. Czy mogliby mi Państwo podać podstawę prawna w oparniu o którą mógłbym wybudować bezodpływowy zbiornik na scieki na podstawie zgłoszenia. Będę bardzo zobowiazany za szybka odpowiedz..
Gość el-instalator
Napisano
Obiekty, których budowa nie wymaga pozwolenia na budowę określa Prawo Budowlane, niestety szamb czyli bezodpływowych, szczelnych zbiorników na ścieki na tej liście nie ma, są za to przydomowe oczyszczalnie ścieków o niewielkiej wydajności.
Stosowny fragment na stronie Głównego Urzędu Nadzoru Budowlanego (GUNB):
http://www.gunb.gov.pl/info/procedurybud/p...lenie1_2_1.html

Dziwi mnie jednak, że szambo nie zostało umieszczone już w samym projekcie domu, na którego budowę wydano pozwolenie. Wówczas oczywiście odrębne pozwolenie nie jest potrzebne. Zwykle szambo jest już w projekcie umieszczane, bo musi on i tak określać sposób odprowadzenia ścieków...
Napisano
Niestety urzędnik ma rację. Przepisy dopuszczają wykonywanie na podstawie zgłoszenia jedynie przydomowych oczyszczalni ścieków o wydajności do 7,5 m3 na dobę, natomiast zbiorniki bezodpływowe wymagają uzyskania pozwolenia na budowę.

Swoją drogą problem jest nieco dziwny, gdyż tzw. szambo z reguły stanowi element składowy projektu domu i zagospodarowania działki na który wydane jest pozwolenie i nie trzeba starać się oddzielnie o pozwolenie na budowę szamba.
Napisano
Cytat

Swoją drogą problem jest nieco dziwny, gdyż tzw. szambo z reguły stanowi element składowy projektu domu i zagospodarowania działki na który wydane jest pozwolenie i nie trzeba starać się oddzielnie o pozwolenie na budowę szamba.



Też mnie to dziwi. W moich sąsiednich powiatach wydanie PnB bez rozwiązania sprawy ścieków jest chyba niemożliwe.

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Witam Mam problem spowodowany brakiem uzyskania pozwolenia na budowę przez to że droga prowadząca do działki (wewnętrzna , prywatna ) ma 3.5 metra szerokości a nie 5 m , dodam że moja działka i dwie przed moja są jedyne nie zabudowane licząc od wjazdu z drogi publicznej na drogę wewnętrzną a dalej za moją działka jest około 6-7 domów.  I jak to działa że tamte domy dostały pozwolenie a ja nie dostałem i działka przed moją również nie dostała pozwolenia  bo rozmawiałem z sąsiadem.   Czy oprócz służebności jest jakaś inna szansa odwołania się i sensowna argumentacja tego przypadku ? Ktoś może miał podobną sytuację w ostatnim czasie ?    
    • No i tym samym zwiększyć śliskość nawierzchni    
    • Jak fugę wykorzystałbym rzadki beton. Jak trochę przyschnie, zamieść całość a po całkowity wyschnięciu fug, przeczyścić kamienie wodą, można czymś zaimpregnować (pod warunkiem, że kamienie się ładnie doczyszczą)
    • Instrukcja olejowania nowego tarasu drewnianego z zastosowaniem produktów Osmo   Aby zapewnić trwałość, odporność na warunki atmosferyczne oraz estetyczny wygląd tarasu, niezbędne jest odpowiednie zabezpieczenie drewna jeszcze przed montażem. Poniżej przedstawiamy sprawdzony sposób pracy z wykorzystaniem renomowanych produktów marki Osmo. 1. Gruntowanie – Osmo WR Aqua 4001 Wszystkie elementy drewniane – deski tarasowe i legary – gruntujemy preparatem WR Aqua 4001. Grunt aplikujemy z każdej strony, zwracając szczególną uwagę na krawędzie oraz spód desek. Po nałożeniu preparatu drewno musi schnąć przez minimum 24 godziny w suchym, przewiewnym miejscu. 2. Pierwsza warstwa Oleju Tarasowego Osmo – przed montażem Po wyschnięciu gruntu nakładamy pierwszą warstwę Oleju Tarasowego Osmo. Olej nanosimy: Z obu stron desek tarasowych (góra i dół), Na wszystkie powierzchnie legarów. Dzięki temu drewno jest zabezpieczone zarówno od strony ekspozycji, jak i od strony gruntu/wilgoci. 3. Montaż tarasu Po całkowitym wyschnięciu oleju deski i legary montujemy zgodnie z zasadami sztuki budowlanej. Prace należy prowadzić w suchych warunkach pogodowych. 4. Druga warstwa Oleju Tarasowego Osmo – po montażu Po zamontowaniu desek, na ich widoczną (górną) stronę nakładamy drugą warstwę Oleju Tarasowego Osmo. Zapewnia to pełną ochronę przed działaniem promieni UV, deszczem i śniegiem oraz nadaje drewnu piękne, naturalne wykończenie. 5. Zabezpieczenie końcówek desek – Osmo 5735 Impregnat do czoła deski Na zakończenie każdą czołówkę (końcówkę) deski zabezpieczamy specjalnym impregnatem Osmo 5735. Zapobiega to nadmiernemu wnikaniu wilgoci przez czoła, co jest szczególnie ważne, ponieważ właśnie tam drewno najbardziej chłonie wodę i jest narażone na pękanie.   Dodatkowe wskazówki: Drewno przed impregnacją i olejowaniem powinno mieć wilgotność poniżej 20%. Idealne warunki pracy: temperatura od +10°C do +30°C, brak opadów i wysoka wilgotność względna powietrza. Do aplikacji zaleca się używać pędzla do drewna, wałka lub specjalnych akcesoriów Osmo.  
    • Dzięki za podpowiedź. Osobiście, skupiam się na lepszych parametrach (choć tu różnica w nich jest niewielka) bo będę potrzebował ich później do świadectwa energetycznego przy wniosku o dofinansowanie pompy ciepła. Z trudnościami w układaniu jakoś sobie spróbuję poradzić.   Szukając jakiegoś "haczyka", myślałem właśnie o parametrach nie podanych w opisie ale skoro ich nie podali, to raczej są mniej istotne i do pełnej oceny tych produktów pozostaje tu pewnie to, co opisałeś, czyli wygoda w układaniu, rozwarstwianie, pylenie, itp. W międzyczasie spróbowałem porównać wełnę szklaną "piano", czyli tą którą używałem dotychczas, z "KT37", czyli jedną z tych, które chcę dokupić i wydają się jednakowe. Jedyna różnica poza długością w rolce i ceną to ta, że sprzedawane są w dwóch innych marketach budowlanych pod różną nazwą.   Podsumowując, jeśli nie ma zbyt dużych różnic między "Uni-matą 38" a "KT 37", to zamówię tą "KT 37". Jest tańsza za metr kw., delikatnie cieplejsza i ma takie same właściwości, jak "Isover Piano", którego używałem dotychczas.      
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...